AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Had ff zin om het te berekenen, was nieuwsgierig naar je macros.. Maar de soja, snoepjes en groente mist :(

Dit is echt toevallig :roflol:. Ik wil net posten dat m'n voeding nog niet op orde is. BW vanochtend, na toilet bezoek, nog altijd 78 kg.
Het is echt onwijs frustrerend. Vanaf nu dus 500 kcals erbij op en gewicht wekelijks bijhouden. Het doel is om 0.3 a 0.5 kg per week te gainen, want over 5 maand wil ik de 85 kg aantikken.

Dit is echt toevallig :roflol:. Ik wil net posten dat m'n voeding nog niet op orde is. BW vanochtend, na toilet bezoek, nog altijd 78 kg.
Het is echt onwijs frustrerend. Vanaf nu dus 500 kcals erbij op en gewicht wekelijks bijhouden. Het doel is om 0.3 a 0.5 kg per week te gainen, want over 5 maand wil ik de 85 kg aantikken.

Ik tel mn kcal al niet meer, ik eet gewoon alles wat los en vast zit.. te snel aankomen doe ik toch niet.
en @Skatermarvin Marvinnen doe ik toch al niet.

• #1.483
Ik tel mn kcal al niet meer, ik eet gewoon alles wat los en vast zit.. te snel aankomen doe ik toch niet.
en @Skatermarvin Marvinnen doe ik toch al niet.

Kan je eens een gemiddelde dag posten qua voeding anders?
Ik heb momenteel een beetje hetzelfde probleem als jij namelijk. Met mijn huidige inname gaan m'n darmen vervelend doen en heb ik het idee dat mijn lichaam moeite heeft de voedingsstoffen goed op te nemen.
Ik houd mijn kcals trouwens ook niet bij, maar doe alles op gevoel. Ik zit er vrijwel altijd maximaal +- 250 kcal naast.

Waarom niet gewoon een zak (choco)pinda's over de hele dag opvreten erbij..

M&M's kan ook..:rolleyes:

Was het maar zo'n feest dat ik niet hoefde te Marvinnen @kaluro ..maar goed het gras is blijkbaar altijd groener..

Kan je eens een gemiddelde dag posten qua voeding anders?
Ik heb momenteel een beetje hetzelfde probleem als jij namelijk. Met mijn huidige inname gaan m'n darmen vervelend doen en heb ik het idee dat mijn lichaam moeite heeft de voedingsstoffen goed op te nemen.
Ik houd mijn kcals trouwens ook niet bij, maar doe alles op gevoel. Ik zit er vrijwel altijd maximaal +- 250 kcal naast.

0730: 300ml volle melk + 150g muesli + 40g whey + glas vruchtensap
10:00: Halve avocado + banaan + 150g basmati rijst + 200g groente + 100g kip
15:00: Halve avocado + banaan + 150g basmati rijst + 200g groente + 100g kip
18:00: 150-200g pannekoeken mix + bijbehorende melk en eieren + 40g whey
21:00: Vaak half liter chocomel post-workout en dan nog iets van 400g aardappelen + 200g vis + wat jus
22.30: 50-100g cashewnoten + 30g caseïne (+zinc, magnesium, theanine, melatonine)

En dan tussendoor nog een aantal snacks, dikwijls.

21:00: Vaak half liter chocomel post-workout en dan nog iets van 400g aardappelen + 200g vis + wat jus
22.30: 50-100g cashewnoten + 30g caseïne (+zinc, magnesium, theanine, melatonine)

Elke dag pannenkoeken...dat is leven:eek!:

Waarom zou je dat niet kunnen doen? Op zich is het gewoon meel met wat zout en rijsmiddel.. 't zelfde als je portie havermout qua macros, alleen dan in andere vorm.
Teveel moeite..en wil er waarschijnlijk ook iets op...stroop..suiker..

Maar vooral..teveel moeite:roflol:

• #1.490

Thanks!! Ziet er best prima uit. Die eerste 3 maatltijden consumeer ik min of meer al. Aangezien in niet een extra rijst/groente/kip maaltijd wil invoegen zijn pannekoeken eigenlijk een super goed idee! :o. Zoals je al aangeeft is het niet zo 'ongezond' als veel mensen het bestempelen. Waar bak jij ze precies in?

Die chocomel skip ik ipv de berg lactose. In plaats daarvan gebruik ik kwark en sojamelk, vaak vanille of choco.
Noten zijn wat duur hier dus ga ik voor pindakaas, maar dat lijkt mij ook gewoon een prima alternatief, toch? :)

Dan vraag ik mij alleen nog af wat voor snacks je neemt en waarin je de pannekoeken en kip e.d. in bakt!

• #1.491
Ik bak of in kokosolie of in olijfolie.. in mijn whey shakes gooi ik dikwijls nog wel eens walnootolie.
Qua snacks.. appelflappen, frikandelbroodjes, mueslirepen.. ofzo :o .. gezond is anders.

• #1.493
Ik bak of in kokosolie of in olijfolie.. in mijn whey shakes gooi ik dikwijls nog wel eens walnootolie.
Qua snacks.. appelflappen, frikandelbroodjes, mueslirepen.. ofzo :o .. gezond is anders.

Ah okay. Same here!
Oh wut. Echt? :P Om eerlijk te zijn cheat ik nooit op dat soort dingen, behalve wat chocolade/koekjes oid in de avond. Allicht toch maar eens proberen.. Hiermee gaat het wel erg snel met de vetten trouwens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je beter meer carbs kunt eten in een surplus. Of is dit ook alweer achterhaald?

. Hiermee gaat het wel erg snel met de vetten trouwens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je beter meer carbs kunt eten in een surplus. Of is dit ook alweer achterhaald?

Klopt, maar ik kan echt enorm slecht tegen hoge aantallen vezels, dan krijg ik serieuze darmproblemen.
Dus daarom liever wat hoger in vet / suikers, dan meer havermout/fruit/watdanook.

• #1.495
Klopt, maar ik kan echt enorm slecht tegen hoge aantallen vezels, dan krijg ik serieuze darmproblemen.
Dus daarom liever wat hoger in vet / suikers, dan meer havermout/fruit/watdanook.

Nou weet je wat, ik ga er gewoon mee expirimenteren :thumb:. Ik ben echt helemaal zat van die verteringsproblemen en m'n gewicht is exact hetezelfde als 6 maand terug.
Heel erg bedankt voor je tips in ieder geval ;).

Nou weet je wat, ik ga er gewoon mee expirimenteren :thumb:. Ik ben echt helemaal zat van die verteringsproblemen en m'n gewicht is exact hetezelfde als 6 maand terug.
Heel erg bedankt voor je tips in ieder geval ;).

Ik heb in het verleden een lange tijd op 5000kcal schoon per dag gezeten zonder aan te komen. Ik had door al die vezels constant darmproblemen (toentertijd wist ik nog niet dat het door de vezels kwam) en kwam geen steek aan. Ik denk ook dat het door de darmproblemen kwam, dat ik de voedingsstoffen veel slechter absorbeerde.

Nu met 4000kcal en ongezondere voeding, en ik ga hard vooruit.

• #1.497
Ik heb in het verleden een lange tijd op 5000kcal schoon per dag gezeten zonder aan te komen. Ik had door al die vezels constant darmproblemen (toentertijd wist ik nog niet dat het door de vezels kwam) en kwam geen steek aan. Ik denk ook dat het door de darmproblemen kwam, dat ik de voedingsstoffen veel slechter absorbeerde.

Nu met 4000kcal en ongezondere voeding, en ik ga hard vooruit.

5000 kcal schoon.. Toen at je 6-8 maaltijden met pasta/rijst/havermout? :P Volgens mij is het op die manier ook lastig om je eitwit inname enigzins te beperken trouwens.
Wel goed om te weten. Extra reden om de vezels wat te gaan verlagen!

• #1.498
Gelijk maar goed begonnen. Rijstwafel met 2 lepels pindakaas naast mn bak rijst. Ik heb op het werk een pot pindakaas gestald :).

Waarom zo bang voor vetten Bas? Op zich is dat een redelijk makkelijk opneembare bron van calorieen.

• #1.500
Waarom zo bang voor vetten Bas? Op zich is dat een redelijk makkelijk opneembare bron van calorieen.

Ik ben er opzich niet bang voor, maar ik lees vaak dat koolydraten en betere bron van energie zijn.
Aan de andere kant is ieder lichaam verschillend. Misschien reageer ik wel heel goed op meer vetten. De enige manier om dit soort zaken uit te vinden is door ermee te expirimenteren!

Terug
Naar boven