MuscleMeat

bas: road to contest 2014

Ga beginnen aan het verbeteren van mijn houding i.v.m aneriorpelvic tilt.

Hier de oorzaken

The short/tight muscles include:

Psoas major, which by its anatomy can cause increased lumbar extension and hip flexion, causing the pelvis to tip anteriorly.
Quadriceps, particularly the rectus femoris, which also contributes to hip flexion.
Lumbar erectors, which cause lumbar extension.
Quadratus lumborum, if bilaterally tight, can cause increased lumbar extension.
Hip adductors, anterior pelvic tilt results in internal rotation of the femur. This will shorten the adductor musculature.

The long/inhibited muscles include:

Gluteus maximus, which causes hip extension and opposes the psoas major.
Hamstrings, this muscle can be tricky, It may be weak but appear tight simply because it is a synergist to the gluteus maximus and may be compensating.
Deep abdominal wall, this includes the tranverse abdominus, and internal obliques which may become inhibited due to facilitated lumbar erectors.

Oefening:

Floor Bridge

Planks

en het strechen van de ham strings/ hipflexion

Ik vraag me af in welke mate zulke oefeningen werkelijk helpen.
Iemand meer info?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482
Zal het probleem verminderen maar bij mij is het al vanaf kinds af aan dus denk dat het je het altijd wel blijft zien

Planks hebben mij goed geholpen bij mijn herstel, merk ook vooruitgang in de stabiliteit bij het squatten.

• #1.487
Training: Borst, kuiten en abs

Goede train! Bp moest ik geen 3x5 maar 3x3 doen.
Alle reps zelf kunnen doen.

Buik ging lekker vind ab wheel en plank echt goede oefening voor de core, merk ook na de abwheel dat gehele core goed aangepakt is

Training:

Bench presss
Warming up
3 setjes 20kg/40kg/65kg

3x85kg
3x87,5kg
3x90kg

Incline press:
8x24kg
8x26kg
8x28kg

Flat Dumbel fly

10x20kg
10x16kg
Gelijk: 12x12kg

Cable flys low / high
6 setjes 7,5kg tot 32kg

Vind cable fly maar niks...

Toe press superset Seatedcalf press
calf press----Toe press
15x40kg SS 15x125kg
12x45kg SS 16x150kg
12x50kg SS 15x175kg
15x35kg

Plank
1,5 minut 3 keer

Ab wheel:
10 reps 3 keer

Leg raises;
12 reps en 15 reps

(Goed core aanspannen hele oefeningen 1/2 seconde hold bij abwheel en lag raises)

Internal en exsternal rotaties:
2x 7,5kg beide kanten

• #1.488
tamxc2.png

Schouder warming up (10 minuten)

Pauzed deadlifts: op 75%

warming up:
10x20kg
10x50kg
10x70kg
10x90kg

5x115kg
5x115kg
5x115kg
5x115kg
5x115kg

Chin ups: 90%
10bw
6xbw+10kg
6xbw+10kg
6xbw+10kg
8xbs hammer grip

Dumbel rows: 95%
8x30kg
7x32kg
10x28kg

Seated cable rows: 92,5%

Drop set:
8x80kg
8x65kg
12x45/ 15x40kg

Facepulls: 90%

12x27.5kg
12x32,5kg
12x32,5kg
12x27.5kg

Bent over fly's

10x6kg
9x8kg
10x6kg

Dumbel shurgs 95%
12x30kg
12x32kg
11x36kg
gelijk:
14x18kg

Hammer curls: 100%
6x24kg (heavy!)
7x20kg
9x16kg
10x12kg

Training ging lekker, heb gekozen voor pauzed deadlifts voor meer hip drive, Vandaar het lage gewicht.
Moet ook wachten op mijn leren straps die zijn nog niet op voorraad... Zolang ze niet heb houd bij 140kg voor een paar reps wel op met grip ...

Buik van 87cm naar 83.5cm vp 10/10,5% 2kg er af in 2 weken (grotendeels vocht)

Mijn vader word nu al helemaal gek, pak een weegschaal leg het onder mijn bord, voordat ik mijn eerste schep deed was het ook gelijk de laatste.

Nu word het dus gokken wat niet echt handig is, aangezien ik op 2350 kcal enorme vreet buien krijg en zo kilo macaroni op eet...

Laatst bewerkt:
Dat is een flink omtrek verschil man!
Wat moet ik me precies voorstellen bij pauzed deadlifts?

Training ging lekker, heb gekozen voor pauzed deadlifts voor meer hip drive, Vandaar het lage gewicht.
Moet ook wachten op mijn leren straps die zijn nog niet op voorraad... Zolang ze niet heb houd bij 140kg voor een paar reps wel op met grip ...

Dan moet je niet je straps voor alle zware sets gaan gebruiken maar alleen voor de laatste. Anders gaat je grip wel erg achter lopen.

Je doet toch wel mixed grip?

Dus omdat je vader gek wordt ga jij je avondeten niet meer meten?

Wat moet ik mij voorstellen bij 'helemaal gek worden' dan?

Niet echt een tactische zet om niet te gaan wegen als je aan de DBB contest mee gaat doen, lijkt mij.

Niet echt een tactische zet om niet te gaan wegen als je aan de DBB contest mee gaat doen, lijkt mij.
Laat je vader alsjeblieft even meelezen hier. Tijdens een bulk hoef je echt niet alles te wegen, maar tijdens cutten is het wel een beetje een must.

Zou echt even met hem om de tafel gaan en uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt. Iedereen heeft andere doelen in het leven en dat moet hij begrijpen. Je bent heus niet helemaal doorgedraaid als je je porties wilt afwegen.

laat je vader alsjeblieft even meelezen hier. Tijdens een bulk hoef je echt niet alles te wegen, maar tijdens cutten is het wel een beetje een must.

Zou echt even met hem om de tafel gaan en uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt. Iedereen heeft andere doelen in het leven en dat moet hij begrijpen. Je bent heus niet helemaal doorgedraaid als je je porties wilt afwegen.

+1

Lol ik lees dat nu pas van je vader, i feel you bro. Ouders hebben ook enorm lang moeilijk gedaan totdat mijn pa begon te liften.
Ik zou het gewoon blijven doen man, jij hebt een doel voor ogen. Klint misschien een beetje respectloos maar wie is je pa nu om jou weg te houden van jouw doelen?

"Break the rules, not the law but break the rules."

• #1.496
Training: benen/hamstring& en core
atg squats:

front squat=warming up
12x20kg
8x40kg

8x60kg
6x85kg

Back squat:
5x110kg
5x110kg
5x110kg
4x110kg (zwaar... trouwens wel gek mijn heup gaat nu schuin als ik omhoog ga. Heb ik nog nooitgehad zelfs niet met 125kg....)
10x70kg ( even kijken waarom dit was oorzaak niet gevonden )

leg extension:
Reps/gewicht ??
4setjes 45kg/75kg

Stifleg deadlift:

10x70kg
8x70kg
8x70kg
8x70kg

Liggende leg curl:
10x15kg
10x15kg
10x20kg

Planks:
1,45 minuut
1,15 minuut

Abwheel
12xbw
10xbw
10xbw
10xbw

Gelet op plaatsing barbell bij squaten, gaat nu goed.

Korte training...Met veel motivatie naar de gym maar was een tegenvaller Meeste gewicht laag gepakt...

Morgen: schouders/triceps

2450bp1.png

Laatst bewerkt:
Nogal logisch dat je bij 70kg niet dezelfde fout maakt als bij 110. Met 40kg minder gaat het een stuk makkelijker

• #1.498
Dan moet je niet je straps voor alle zware sets gaan gebruiken maar alleen voor de laatste. Anders gaat je grip wel erg achter lopen.

Je doet toch wel mixed grip?

Nee klopt, probeer zoveel mogelijk zonder straps. Maar na de 140kg word het met meerdere reps toch wel moeilijk. Baal nog steeds dat er geen magnesium gebruikt mag worden...

Mixed grip doe ik ook alleen vind ik het minder lekker dan overhand grip

Laat je vader alsjeblieft even meelezen hier. Tijdens een bulk hoef je echt niet alles te wegen, maar tijdens cutten is het wel een beetje een must.

Nou ja meer in de zin van dat hij het helemaal gehad heeft met die voeding, en dat ik het dan maar moest gokken enzo..

Ga nog over ingesprek op moment zelf was niet mogelijk om enige discussie tevoeren, Eigenlijk wel te gek voor worden ben 20jaar...

Gelukkig vandaag zelf gekookt, was alleen thuis:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Nogal logisch dat je bij 70kg niet dezelfde fout maakt als bij 110. Met 40kg minder gaat het een stuk makkelijker

nee had het toen ook, Bedoel dat ik niet kon vinden waarom mijn heup draaide

• #1.499
Naar de bios geweest, had een zak m&ms gekocht 250 gram pinda variant 1400kcall?@?@?@?@ zit vandaag beetje erg hoog. Morgen en zondag op 2 300kcal

Krijg je als je niet strikt en dedicated bent.

not srs

zelf ook zo vaak gehad dat soort dingen :roflol: yolo, lekker toch

Terug
Naar boven