AndroidHealthClinic

Becoming a beast by bulking and HST (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Wat ben jij een misselijk ventje geworden. Eerst was je nog normaal. Volgens mij begint de testosteronspiegel te stijgen. Gadver.

No offense verder, maar hij heeft gelijk.

Met zo'n waardeloze "gym" als jij is het ook lastig echt progressie te maken.
 
Pff, log eens even doorbladerd en ik zie geen trainingen. Ik heb ook geen zin om alles te lezen dus ik ga het gewoon maar vragen: doe je Rippetoe?
 
Pff, log eens even doorbladerd en ik zie geen trainingen. Ik heb ook geen zin om alles te lezen dus ik ga het gewoon maar vragen: doe je Rippetoe?

Ik doe HST en verhoog elke TRAINING één kilo. Morgen zul je maar moeten kijken, dan post ik een training.
 
Ik eet me helemaal vol. Nu al aardig wat brood, een banaan, en wat stroopwafeltjes naar binnengewerkt.
En die psp actie was eenmalig, was te gezellig om weg te gaan van msn :p.
Morgen 13 kg. Woensdag 14 kg. Vrijdag 15 kg. Etc. Aan het eind squat, bp, MP, dl, etc. ik 30 kg.

Opzich is niks mis met de mate waarop je lineaire progressie toepast, het is alleen krom hoe je te werk gaat.

Hoe kan in hemelsnaam je overhead werk net zo zwaar zijn als je zwaarste pull?

Dat klopt gewoon niet.
Oh en over "volproppen" zijn de meningen verdeeld, kijk maar eens in de log van Emile, die heeft wat leuke bulkfototjes geplaatst.
 
Opzich is niks mis met de mate waarop je lineaire progressie toepast, het is alleen krom hoe je te werk gaat.

Hoe kan in hemelsnaam je overhead werk net zo zwaar zijn als je zwaarste pull?

Dat klopt gewoon niet.
Oh en over "volproppen" zijn de meningen verdeeld, kijk maar eens in de log van Emile, die heeft wat leuke bulkfototjes geplaatst.

Uhm, als ik alles 30 kg doe kan ik zeker en vast wel meer op bp en squat en dl. Maar ik probeer in een gym te komen zodat ook 100 kg op een gegeven moment geen probleem meer is en ik écht een beest kan worden. De wil is er al héél lang, nu nog de gym.
 
Ik doe HST en verhoog elke TRAINING één kilo. Morgen zul je maar moeten kijken, dan post ik een training.
HST is ingewikkeld, waarom geen Rippetoe? Ideaal voor een jonge beginner zoals jij.
 
HST is ingewikkeld, waarom geen Rippetoe? Ideaal voor een jonge beginner zoals jij.

Ik wil eerst HST eens uitproberen, duurt sowieso nog maar 6-7 weekjes. Dan train ik sowieso ook met 30kg en hopelijk in een gym. Dan kan ik Rippetoe gaan doen en 2 kg per training o.id. verhogen.
 
Ik wil eerst HST eens uitproberen, duurt sowieso nog maar 6-7 weekjes. Dan train ik sowieso ook met 30kg en hopelijk in een gym. Dan kan ik Rippetoe gaan doen en 2 kg per training o.id. verhogen.
Verkeerde volgorde. Even dingen uitproberen moet je niet gaan doen als beginner. Je bent veel te zwak om funky schemaatjes te gaan doen. Je moet de basislifts nog leren en er een beetje sterk op worden.

Wat bedoel je trouwens met trainen op 30kg?
 
Verkeerde volgorde. Even dingen uitproberen moet je niet gaan doen als beginner. Je bent veel te zwak om funky schemaatjes te gaan doen. Je moet de basislifts nog leren en er een beetje sterk op worden.

Wat bedoel je trouwens met trainen op 30kg?

Ik bedoel dat ik aan het eind van de HST cyclus 30 kg squat, bp, mp, etc. Walking lunges uiteraard uitgezonderd.
 
Uhm, als ik alles 30 kg doe kan ik zeker en vast wel meer op bp en squat en dl. Maar ik probeer in een gym te komen zodat ook 100 kg op een gegeven moment geen probleem meer is en ik écht een beest kan worden. De wil is er al héél lang, nu nog de gym.

Ik heb het over de verhoudingen.

Als je overhead maximaal 30 is, is je bench, naar alle waarschijnlijkheid, hoger.
 
Ik heb het over de verhoudingen.

Als je overhead maximaal 30 is, is je bench, naar alle waarschijnlijkheid, hoger.

Heb je gelijk in uiteraard. Maar ik heb maar tot 31 kg. De noodzaak naar een gym is dan ook eigenlijk best hoog. En als die dan eens gesloten is kan ik thuis nog liften.
 
en verhoog elke TRAINING één kilo

zoals ik het zie ben je elke training waarbij je minder dan 40-50kg squat/benched/... aan het verprutsen. gewoon naar een echte sportschool gaan en je lichaam eens prikkelen met een gewicht waarvan je gaat groeien.

maakt niet uit wat dat gewicht is, maar het moet zeker beter zijn dan een 15kg squat, or een 20kg bench.

doe het gewoon en je zult het wel merken/voelen/zien !
 
Ik bedoel dat ik aan het eind van de HST cyclus 30 kg squat, bp, mp, etc. Walking lunges uiteraard uitgezonderd.
En als je zou leren deadliften en squatten zou je binnen enkele trainingen gewoonweg meer kunnen heffen dan een 12 jarig meisje dat net uit coma komt.

Ik ben er helemaal voor dat je mensen niet moet gaan beoordelen op kracht, maar op inzet en zo. Maar 30kg op alle lifts is gewoon fout.
Mogelijk de allereerste training, als je nog nooit een halter hebt aangeraakt, maar dat kan echt niet meer als je een heel klein beetje weet wat een deadlift en een squat is.

Ook als je 14 bent.
 
Heb je gelijk in uiteraard. Maar ik heb maar tot 31 kg. De noodzaak naar een gym is dan ook eigenlijk best hoog. En als die dan eens gesloten is kan ik thuis nog liften.
Aha, het is dus een praktisch probleem.

Ga morgen naar een gym, schrijf je in en train.
 
Helemaal mee eens! Jij kan sowieso al 50Kg deadliften (Goede techniek) :D
 
kword hier gek van :P

1. ga morgen aanmelden bij een gym
2. maak een foto van elke maaltijd die je eet want ik geloof er geen zak van dat je zoveel eet
3. volg de adviezen op en pas de kennis die je hebt toe
4. verander je avatar in een babe
 
:( Het zit me ook niet mee allemaal.. Dagverslag + training...

Maandag 18 Mei

Begon allemaal goed. 2 Uur gym, etc.
Kwam net in huis, om 15:15, "Ja om half 5 tandarts". Dus ik snel eten naar binnenwerken en trainen met die hap...
Daarbij moet gezegd dat ik al sinds vorige week Dinsdag pijn in m'n 'rib' heb, en dat is dus eigenlijk erger geworden: Diep ademhalen: Bijna niet te doen. Hoesten: AU.. Opstaan: AU... Aanraken: AU...
Conclusie: Gekneuste rib... :(:fire:
Kan er allemaal wel weer bij..
Toch getraind in hoeverre ik het nog kón uithouden. Vorige week ondervond ik tijdens het trainen ook wel last maar in mindere mate. Vandaag een aantal keren flink geraakt in m'n zij (Krijg je ervan als ze gaan lopen ouwehoeren, en met een sliding bij honkbal bij gym) en nu is het dus écht mis.

Naja, don't complain, just train...

Squat 1x10x13kg
1x2x13kg (Pijn werd ondragelijk..)
Walking lunges 2x15x10kg

Bench Press 2x15x13kg (Pijn..)

Deadlift 2x15x13kg (Tevens aardige pijn)

BB Curls 2x15x13kg (Geen last/weinig last)

MP 2x15x12kg (Geen last)

Tricep Dips 2x15xBW (Geen last)

Sit-ups 2x15 (Behoorlijke pijn..)

Com: Ging wel lekker, behalve dat de pijn echt ondragelijk was..
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven