XXL Nutrition

Becoming a beast by bulking and HST

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik durf het wel. Ik ga vanavond weer praten. Ik heb altijd wel argumenten klaar liggen. Zoals 'betere begeleiding', 'je wilt toch niet dat je kind zich kapot traint? :p'

Betere begleiding, oké. Maar 'je wilt toc niet dat je kind zich kapot traint' slaat nergens op snipe. :D Jij weet zelf namelijk heel goed wat goed voor je is en je zorgt er zelf al heel goed (misschien wel goed) dat je niets mankeerd. Of je ouders verbieden trainen sowieso tot je 16e als je met dat argument aan komt.

als je niet weet welke het beste is ga je toch zelf kijken.

Over andere kan je wel altijd goed advies geven, maar bij jezelf weet je het opeens niet.

• Topic Starter Topic Starter
Betere begleiding, oké. Maar 'je wilt toc niet dat je kind zich kapot traint' slaat nergens op snipe. :D Jij weet zelf namelijk heel goed wat goed voor je is en je zorgt er zelf al heel goed (misschien wel goed) dat je niets mankeerd. Of je ouders verbieden trainen sowieso tot je 16e als je met dat argument aan komt.

Hmm ok thanks :d

Óf: Je ouders willen sowieso wel dat je blijft sporten (neem ik aan). Reken ze is voor wat een fatsoenlijke homegym kost.
Dan laat je ze even schrikken.
En dan ga je over op; Een sport als tennis blablabla kost ... + rackets/ kleding etc.
Daarbij is een abbonoment op de sportschool echt spot goedkoop.

Zolang je maar niet weet in je naakte knar op het forum komt te staan :roflol:

Spierpijn? Waarvan? van die 7KG squats?:roflol:

Spierpijn, je bent niet goed bij je hoofd man. Oh nee sorry, dat zijn varkens ook niet. Oh wacht, belediging voor varkens, sorry. Dat zijn kippen ook niet, maar dan bedenk ik me opeens dat dit een belediging voor kippen is, een peuter dan? Hmm, ook dát is een belediging.

Weg uit m'n log jij.

Spierpijn, je bent niet goed bij je hoofd man. Oh nee sorry, dat zijn varkens ook niet. Oh wacht, belediging voor varkens, sorry. Dat zijn kippen ook niet, maar dan bedenk ik me opeens dat dit een belediging voor kippen is, een peuter dan? Hmm, ook dát is een belediging.

Weg uit m'n log jij.

Haha beste reactie ever! :roflol:

Weg uit m'n log jij.

Wow. daar had je mij even te pakken:sad:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Weg uit m'n log jij.

Je hebt zelf gezegd dat je amper kon lopen van de spierpijn. Dat was van de 12 kg squats. Zijn opmerking is zo raar dus nog niet :D

Je hebt zelf gezegd dat je amper kon lopen van de spierpijn. Dat was van de 12 kg squats. Zijn opmerking is zo raar dus nog niet :D

Spierpijn hebben kan toch best?

@ Michaelstink: KSSSST klein kind.

Pff, rib doet eigenlijk nog meer pijn dan gisteren...

Ik bedoel dat ik aan het eind van de HST cyclus 30 kg squat, bp, mp, etc. Walking lunges uiteraard uitgezonderd.
Nog eens in verband met HST. Even enkele basisprincipes van haltertraining. Een absolute beginner kan trainen, herstellen en sterker worden binnen de tijdspanne van enkele dagen. Daarop is Starting Strength gebaseerd. Meer gevorderd zal het eerder een week gaan duren (zie texas method, bill starr ed).

Nog verder gevorderden moeten op weken of maanden gaan plannen (periodiseren). En dat is HST, periodisatie voor gevorderden.

Het komt er dus op neer dat je momenteel gewoon aan het aankloten bent, los van het feit dat je niet naar een gym gaat. Dus je kan wel "perfect" hst , zelfs in een sportschool met alle begeleiding die je wil, het zal altijd een gevorderde methode blijven, en je zal altijd beter af zijn met een schema ala starting strength.

1000000% eens met Flying Fox.

Overigens, het probleem is nu ook het trainingsmateriaal. En als ik het geod begrijp doen je ouders moeilijk over naar de gym gaan.

Maar je kan thuis ook al flink wat bereiken, zeker voor een beginner zoals jij. Enkel een barbell met voldoende schijven en eender welke vorm van rack is genoeg. Dat hoeft geen funky EliteFTS collegiate power rack te zijn. Een zelfgemaakte houten constructie met 2 schragen als spotter is al genoeg.

Want het enige waar je je nu zorgen moet maken is de mogelijkheid tot deftige squatten, dat brengt al de rest met zich mee. Als je deftig kan squatten, dan heb je sowiso genoeg materiaal voor deadlifts, OH presses, cleans, rows, shrugs, ....

Overigens, het probleem is nu ook het trainingsmateriaal. En als ik het geod begrijp doen je ouders moeilijk over naar de gym gaan.

Maar je kan thuis ook al flink wat bereiken, zeker voor een beginner zoals jij. Enkel een barbell met voldoende schijven en eender welke vorm van rack is genoeg. Dat hoeft geen funky EliteFTS collegiate power rack te zijn. Een zelfgemaakte houten constructie met 2 schragen als spotter is al genoeg.

Want het enige waar je je nu zorgen moet maken is de mogelijkheid tot deftige squatten, dat brengt al de rest met zich mee. Als je deftig kan squatten, dan heb je sowiso genoeg materiaal voor deadlifts, OH presses, cleans, rows, shrugs, ....

:thumb:

Eens met FF Snipe. Je doet jezelf nog steeds tekort.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven