XXL Nutrition

Becoming a beast by bulking and HST

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Nou veel succes gewenst dan! :D
 
Thanks.
 
Contest log verplicht???
 
Wordt er nog gebuffeld?
 
Ik heb mij er flink in verdiept, in het artikel dat nu bovenaan staat bij de trainingsschema sectie.

Ik begin op 11 kg en dat is voor het ontwennings principe. Dat zal makkelijk zijn. Naarmate ik het gewicht omhoog stuw wordt het moeilijker en zwaarder. En ik geef mij elke training 100%, vaak genoeg dat ik bij de 5e set van het squatten bij rep 7 helemaal kapot ben en toch ATTG doorpers.

Ontwennings principe? Bedoel je de stratigic deconditioning (SD) periode? Want dat betekend 2 weken helemaal niets doen. Imo wel een van de meest omstrede gedachte rondom HST. Verder is het een super routine mits uitgevoerd zoals het beschreven staat!
 
Deconditioning is inderdaad het belangrijkste... Want de gedachte is dat je daarna zelfs met een prikkel die ver onder je 100% zit toch hypertrofie weet te veroorzaken!

Maar aangezien je niet echt tot failure hebt getraind laatste tijd is lange deload niet echt nodig misschien? Zolang je elke week maar het gewicht verhoogd!
 
Heb ik zelf ook een cycle gedaan HST. Heeft niet echt geholpen, maar ik had mn 1RM's niet helemaal goed bepaalt denk ik. Ben zelfs achteruitgegaan in kracht zat al na een paar weken tot failure te trainen.

HST heeft ook niks met kracht te maken. En al helemaal niet met je 1RM, dus ik denk dat je er een verkeerd oordeel over hebt.
 
HST heeft ook niks met kracht te maken. En al helemaal niet met je 1RM, dus ik denk dat je er een verkeerd oordeel over hebt.
Je moet toch je 15/10/5 RM bepalen aan het begin.... (Die berekende ik aan de hand van 1RM, maar daar is de fout er dus denk ik ook ingeslopen).

En ondanks dat het niet met kracht te maken heeft ben ik dus toch in kracht achteruitgegaan
 
Je moet toch je 15/10/5 RM bepalen aan het begin.... (Die berekende ik aan de hand van 1RM, maar daar is de fout er dus denk ik ook ingeslopen).

En ondanks dat het niet met kracht te maken heeft ben ik dus toch in kracht achteruitgegaan

Nee, je moet je 5/10/15 RM vaststellen. Dit kan je niet echt goed doen dmv je 1RM. Helemaal 15RM is moeilijk vast te stellen door een rekensommetje.

Je moet ook neit naar kracht kijken, dus dat je achteruitgaat in kracht doet er niet toe. Het gaat om je fysiek.
 
Yup, gaat mij ook om fysiek. Anders had ik wel een powerlift schema genomen :d.

Ik knal er maandag gewoon in, op laagst mogelijk gewicht. Dan elke training opbouwen met 0.5kg voor microtrauma.
 
Review eerste week v.d. bulk

De eerste week ging goed. Aardig wat meer gegeten dan normaal en dat was vandaag ook weer terug te zien op de weegschaal :rock:.
Bulken bevalt dus goed.

Gewicht, zoals altijd gewogen om 4 uur:

57.4 kg :D
 
Iedereen die 15 reps afkraakt moet HST nog eens even doorlezen.

Verder moet je het gewoon bij 2 sets houden sniper, zo is het programma opgesteld. Als je zwaar genoeg gaat is dat ook meer dan genoeg.
Als je mijn HST schema wilt moet je me maar even pm'en.

Niet om hier in te springen met hem af te kraken ofzo, maar hij is nog helemaal niet klaar voor een programma zoals HST. HST is een schema voor mensen met al degelijke krachtstats en ervaring met trainen die hun lichaam kennen en dus alles goed kunnen aanpassen. Hij gaat nu als complete beginner voluit met een schema waar alles erop en dr aan zit terwijl 90% van die poespas niet van toepassing is.

Het is gewoon beter om te beginnen met iets simpels zoals Rippetoe. Maarja als hij HST wil doen dan doet hij dat maar. Het is alleen niet optimaal in zijn geval.
 
Uhm, ik ben zeker geen beginner. Ik zal niet zeggen dat ik al vergevorderd ben maar ik train al wel dusdanig lang dat ik geen beginner meer ben.
 
Domme ik. Vergeten kcals te posten:

Zit nu op dit moment rond de 3000, junkdag hé, alleen aan chips al 900 kcals :eek:.
Nog 200 of meer in het verschiet.
 
Nee, je moet je 5/10/15 RM vaststellen. Dit kan je niet echt goed doen dmv je 1RM. Helemaal 15RM is moeilijk vast te stellen door een rekensommetje.

Je moet ook neit naar kracht kijken, dus dat je achteruitgaat in kracht doet er niet toe. Het gaat om je fysiek.
Ik geloof er niet in dat je massa groter wordt terwijl je kracht achteruitgaat.

Maargoed ik heb ook nergens gezegd dat HST een slechte methode is, alleen dat hij voor mij iig niet werkt.
 

Mijn definitie van beginner is misschien anders dan die van anderen. Ik zie beginners als mensen met minder dan 6 maanden trainingservaring.
 
Uhm, ik ben zeker geen beginner. Ik zal niet zeggen dat ik al vergevorderd ben maar ik train al wel dusdanig lang dat ik geen beginner meer ben.

komop zeg.. tuurlijk ben je wel een beginner man! (ik ben ook nog een beginner hoor, daar niet van)
maar je hebt amper trainingservaring en weet nog niet wat voor ej werkt en wat niet etc.

en nog iets.. hoe de **** kan je met 0.5kg per training verhogen?
je hebt toch geen schijven van 0.25kg:rolleyes:
Ik heb ze iig nog niet lager dan 1.25kg gezien.
 
komop zeg.. tuurlijk ben je wel een beginner man! (ik ben ook nog een beginner hoor, daar niet van)
maar je hebt amper trainingservaring en weet nog niet wat voor ej werkt en wat niet etc.

en nog iets.. hoe de **** kan je met 0.5kg per training verhogen?
je hebt toch geen schijven van 0.25kg:rolleyes:
Ik heb ze iig nog niet lager dan 1.25kg gezien.

Simpel:

Stang: 11 kg. 2e Training: 1 schijf van 0.5kg. 3e Training: schijf van 0.5 kg = 12 kg.
4e training: schijf van 1 kg aan de ene kant en de andere kant 0.5kg
5e training: Schijf van 0.5kg er bij aan kant van 0.5kg
6e training: etc.

Conclusie: I'll manage.
 
Dan ga je ongelijkmatig trainen!

Als je 30mm stang hebt gewoon bij perry sport voor een paar euro schijfjes van 0,25kg halen :) Die heb ik daar wel is zien hangen

Als je 1,5x je lichaamsgewicht kunt squatten mag je jezelf gevorderd noemen van mij :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven