Fitness Seller

Becoming a strong man

• Topic Starter Topic Starter
Training 16-2.

Gister uit de nachtdienst gekomen en merk ik het nog behoorlijk m.n. de vermoeidheid.

M.P.:
-8x40kg.
-5x60kg.
-5x70kg.
-3x80kg.
-3x90kg.
-2x100kg.
-1x105kg. (top PR)

IFSA loglift:
-5x80kg.
-5x90kg.
-4x100kg.
-4x100kg.
-3x100kg. PFFF loglift valt erg zwaar naar die M.P.

Bench press:
-8x60kg.
-8x80kg.
-5x100kg.
-3x110kg.
-3x115kg.
-3x120kg.
-3x125kg.
-2x130kg.

Single handed back row:
-8x45kg p/hand.
-8x65kg p/hand.
-8x85kg p/hand.
-8x95kg p/hand.

Single handed high back row:
-8x20kg p/hand.
-8x40kg p/hand.
-8x50kg p/hand.
-8x60kg p/hand.

Reverse fly's:
-8x35kg.
-8x42kg.
-8x49kg.
-8x56kg.

Nice maar waarom zou je niet of pushpress voor Log doen zodat je al in de beweging zit, of mp na log zodat je de schouders verder kunt vermoeien?

Ik vind log na mp eigenlijk niet zo logisch. Voor Alex eigenlijk hetzelfde.

t*ring maurice... dikke MP ! vind je het gek dat je op was !

respect ! het word noggeens wat met de boeren uit limburg !

Nice maar waarom zou je niet of pushpress voor Log doen zodat je al in de beweging zit, of mp na log zodat je de schouders verder kunt vermoeien?

Ik vind log na mp eigenlijk niet zo logisch. Voor Alex eigenlijk hetzelfde.

In Principe heb je gelijk Gijs. Ik vind dat je een beetje moet schuiven met oefeningen zo doe ik normaal een lichte MP voor de boom als warm-up en de zware strictpresses na de boom. Zo is het natuurlijker logischer om: PP-Loglift-MP te doen, maar ja ik ben niet altijd even logisch. Daarnaast is het voor mij wel een kick om een goede loglift neer te zetten onder verzwaarde omstandigheden (lukt het niet, dan is het balen vanwege eigen stommiteit)

Ohh ja, netjes Maurice;), wat staat er voor vandaag op het programma? Voor mij de bovenrug!

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag squat en deadlift op het programma staan.

In Principe heb je gelijk Gijs. Ik vind dat je een beetje moet schuiven met oefeningen zo doe ik normaal een lichte MP voor de boom als warm-up en de zware strictpresses na de boom. Zo is het natuurlijker logischer om: PP-Loglift-MP te doen, maar ja ik ben niet altijd even logisch. Daarnaast is het voor mij wel een kick om een goede loglift neer te zetten onder verzwaarde omstandigheden (lukt het niet, dan is het balen vanwege eigen stommiteit)

Ohh ja, netjes Maurice;), wat staat er voor vandaag op het programma? Voor mij de bovenrug!

Ach kijk alles kun je wel volgens een bepaalde zienswijze in je schema verantwoorden.

Een log na mp zou je kunnen zeggen dat je begint puur op schouders en dat je met log daarna de benen kunt inzetten om de schouders te ondersteunen. Echter bij jou is log gewoon de primaire oefening vanwege strongman. Vandaar dat het niet logisch blijft om te doen.

En je andere punt staat als een huis en is natuurlijk een universele waarheid. Verandering is bijna altijd prima. Je moet het lichaam niet laten wennen. Alleen voor beginners geldt dit niet altijd.

Ach kijk alles kun je wel volgens een bepaalde zienswijze in je schema verantwoorden.

Een log na mp zou je kunnen zeggen dat je begint puur op schouders en dat je met log daarna de benen kunt inzetten om de schouders te ondersteunen. Echter bij jou is log gewoon de primaire oefening vanwege strongman. Vandaar dat het niet logisch blijft om te doen.

En je andere punt staat als een huis en is natuurlijk een universele waarheid. Verandering is bijna altijd prima. Je moet het lichaam niet laten wennen. Alleen voor beginners geldt dit niet altijd.

Dat zeg ik! ....GAMMA....

Was ook eigenlijk niet de bedoeling om zwaar M.P. voor loglift te doen, maar soms deel je een training anders in dan in opzet de bedoeling is. Moet wel zeggen dat ik in tijden niet zo'n spierpijn in mijn triceps gehad heb. Moest voor elke rep met de boom werken en dat was wel lekker. Maar de priotriteit ligt indd op de loglift en de komende trainingen zal ik ook weer met loglift starten om hier het meeste rendement ui te halen. Maar Lex heeft wel gelijk, verandering van spijs doet eten en in ons geval heel veel eten:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Training 17-02.

Squat:
-8x60kg.
-5x80kg.
-5x100kg.
-3x120kg.
-3x140kg.
-3x170kg.
-3x190kg.
-3x200kg.
-3x210kg. (rep PR)

N.b. 3x210 ging nog vrij gemakkelijk, zit meer in.

Deadlift op techniek:
-5x60kg.
-5x100kg.
-3x140kg.
-3x180kg.
-3x200kg.
-3x210kg.
-3x215kg.

Preacher curl:
-8x20kg.
-8x30kg.
-8x40kg.
-8x50kg.
-8x60kg.

Dumble concentration curl:
-6x18kg p/hand.
-6x20kg p/hand.
-6x22kg p/hand.
-6x24kg p/hand.
-6x26kg p/hand.

Ging f*cking makkelijk had echt niet het idee dat je een rep pr zette!

ik wist dat in die squat veeeeel meer zat maurice !

netjes beest! Flinke squat!

Goed bezig op die squat. Volgende keer dan minimaal 3x215!

Bedankt voor de comments mannen.

Training 18-02.

Bench press:
-8x60kg.
-8x80kg.
-8x100kg.
-8x110kg.
-7x110kg.
-7x110kg.
-7x110kg.
-7x110kg.

Incline becnh press:
-8x80kg.
-8x80kg.
-8x80kg.
-8x80kg.
-8x80kg.
-8x80kg.
-8x80kg.
-6x80kg, hahaha wtf, leeg.

Incline dumble fly's:
-6x20kg p/hand.
-6x22kg p/hand.
-6x24kg p/hand.
-6x26kg p/hand.
-6x28kg p/hand.

Triceps cable extensions, reverse grip:
-8x40kg.
-8x45kg.
-8x50kg.
-8x55kg.
-8x60kg.
-8x65kg.
-8x70kg.
-8x75kg.
-8x80kg.

Push downs:
-10x100kg.
-10x100kg.
-10x100kg.

Comment: weer kunnen bankdrukken zonder pijn. Blijf de komende periode t.a.v. de bench press met minder gewicht een hoog volume draaien. Merk wel dat ik nog niet voluit durf te duwen. Schouder houdt zich goed bij hoog volume met minder gewicht en zo kan ik toch mijn borst aanspreken met trainen.

Borst is toch overrated voor strongman.

-Training 22-02.

Afgelopen weekend een weekend aan zee geweest en teruggekomen met forse keelpijn en een beroerd gevoel. Toch maar trainen vandaag.

Warm-up, M.P.
-5x40kg.
-5x50kg.
-5x60kg.
-5x70kg.
-3x80kg.

IFSA log lift:
-5x80kg.
-5x90kg.
-5x100kg.
-5x100kg.
-4x100kg.
-5x100kg.
-4x100kg.

Tevreden over het volume, maar kan een stuk explosiever.

M.P:
-3x60kg.
-3x80kg.
-3x90kg.
-3x95kg.

Heb veel kracht ingeleverd op de IFSA log, derhalve niet verder gegaan met m.p.

Single handed dumble press (leg drive):
-6x28kg p/hand.
-6x34kg p/hand.
-6x42kg p/hand.
-6x50kg p/hand.
-4x55kg re, 1x55kg li.

Vind dit een blessure gevoelige oefening, dat voel ik ook in mijn schouder. Derhalve niet alles eruit gehaald maar rustig aan gedaan. Ging wel weer lekker na een tijd niet gedaan te hebben.

Single handed back row:
-6x45kg p/hand.
-6x65kg p/hand.
-6x85kg p/hand.
-6x95kg p/hand.

Single handed high back row:
-6x20kg p/hand.
-6x40kg p/hand.
-6x50kg p/hand.
-6x60kg p/hand.
-6x70kg p/hand.

Reverse fly's
-8x35kg.
-8x42kg.
-8x49kg.
-8x56kg.

lekkere volume gedraait op de IFSA!! We hebben je wel gemist zaterdag.

Vind het ook jammer dat ik zaterdag niet kon. Ga naar alle waarschijnlijkheid woensdag en zaterdag buiten trainen dus dan kan ik weer wat inhalen.

Toch nette training ondanks een snotkop!
Wat bij mij wel eens helpt wanneer ik last van lucht/ ademhaling heb is een lichte oefening zeer explosief en op meer herhalingen doen. Bijvoorbeeld 4*20*40kg push-press. Je gaat dan even door het dode punt heen en daar profiteer ik de rest van de training van. Maar goed, wat voor mij helpt hoeft voor jou niet persé te helpen. Misschien wel het proberen waard!

Zoiezo een enorm volume op OH totaal. Zoveel doe ik ook niet voor alleen schouders. Meestal kies ik 2 pressoefeningen uit en dat 2xper week. Jij pakt alles in 1 training. 4 zware press oef is mss wel teveel van het goede als je al aangeeft na log al behoorlijk ingeleverd te hebben of niet

Zoiezo een enorm volume op OH totaal. Zoveel doe ik ook niet voor alleen schouders. Meestal kies ik 2 pressoefeningen uit en dat 2xper week. Jij pakt alles in 1 training. 4 zware press oef is mss wel teveel van het goede als je al aangeeft na log al behoorlijk ingeleverd te hebben of niet

Ik moet eerlijk zeggen dat het volume van gister op de boom ook wel extreem veel was. Normaal doe ik 3-4 werksets. Ook probeer ik op mijn overhead dag 2 zware oefeningen te doen zoals loglift en M.P. en een aantal assistance oefeningen. Het lukt mij niet om 2x p/week overhead te trainen zoals jij dat doet vandaar dat ik mijn overhead oefeningen op 1 dag doe. Nogthans gaat dat goed en boek ik hier ook progressie bij.

Terug
Naar boven