XXL Nutrition

Becoming a strong man

• Topic Starter Topic Starter
Training 6-4-2010.

M.p.:
-5x40kg.
-5x60kg.
-5x70kg.
-5x80kg.
-3x90kg.
-2x100kg.
-1x107,5kg. (PR, 110kg komt in zicht)

Axle press:
-5x52kg.
-3x72kg.
-3x92kg.
-3x102kg.
-3x112kg.
-4x112kg.

Triceps dumble extensions:
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.

Dumble hammer curl:
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.
-10x22kg p/hand.

Front lat. pull down (machine):
-10x40kg.
-10x60kg.
-8x80kg.
-8x90kg.

Vandaag laatste training voor aanstaande zondag. Heb nog een pijntje in mijn onderrug, maar verder voel ik me sterk. Hoop zondag alle schroom van me af te kunnen gooien en dat ik een goede wedstrijd draai.

mooie en dikke PR! Verder nice training en nu goed vreten en rusten voor zondag!

Dank je kerel. Ga de rest van de week indd rusten en me vol proppen met wat ik tegenkom. Zondag gaan we er samen tegenaan kerel en laten we die bazaar eens op zijn grondvesten schudden.

Vandaag sterkste limburger.

Wat begon als een mooie wedstrijd eindigde voor mij persoonlijk in een behoorlijke deceptie. Tot na het derde onderdeel stond ik stevig derde in het klassement en voelde ik me sterk. Op het tweede onderdeel , de deadlift, merkte ik dat ik mentaal eindelijk ook eens "gek" kon gaan en op het derde onderdeel de medley ging het ook goed. Echter toen ik me realiseerde dat een podiumplaats binnen handbereik was , ging het helemaal fout. De zenuwen kregen weer de overhand en mijn prestaties gingen behoorlijk achteruit. Ook was het een behoorlijk conditionele wedstrijd. Er zat slechts 1 "statisch" onderdeel in en de rest waren medley's en looponderdelen. Uiteindelijk zijn de plaatsen 3-8 ontzettend dicht bij elkaar geeindigd.

Ik benteleurstellend zesde geworden en heb het even helemaal gehad. Weet dat je van tegenslagen uiteindelijk sterker wordt, maar daar koop ik nu even helemaal niks voor.

Wil wel mijn respect uitspreken naar Max, Jeff en zeker ook Enzo die alle drie een dijk van wedstrijd gedraaid hebben. Ruben heeft laten zien ontzettend sterk en ook all round te zijn. En Teun was vandaag een klasse apart. Lex, dikke, je hebt een mooie wedstrijd georganiseerd, chapeau!!!

Mooie woorden schat !

Toch, staat je dikke kop er mooi op bij de Deadlift op de film!!..

JE blijft voor mij een van de sympathiekste deelnemers na zo'n wedstrijd toch nog respect te hebben voor je mededeelnemers. en Dat je ook een hele sterke jongen bent.!! twijfel daar niet aan .

xx Fausto,

Maurice, it's not about how many times you fall.. it's about how many times you get up ! het harde trainen van jou gaat nog beloond worden geloof me ! en als je me niet gelooft, ik geloof in ieder geval in je !

Vandaag sterkste limburger.

Wat begon als een mooie wedstrijd eindigde voor mij persoonlijk in een behoorlijke deceptie. Tot na het derde onderdeel stond ik stevig derde in het klassement en voelde ik me sterk. Op het tweede onderdeel , de deadlift, merkte ik dat ik mentaal eindelijk ook eens "gek" kon gaan en op het derde onderdeel de medley ging het ook goed. Echter toen ik me realiseerde dat een podiumplaats binnen handbereik was , ging het helemaal fout. De zenuwen kregen weer de overhand en mijn prestaties gingen behoorlijk achteruit. Ook was het een behoorlijk conditionele wedstrijd. Er zat slechts 1 "statisch" onderdeel in en de rest waren medley's en looponderdelen. Uiteindelijk zijn de plaatsen 3-8 ontzettend dicht bij elkaar geeindigd.

Ik benteleurstellend zesde geworden en heb het even helemaal gehad. Weet dat je van tegenslagen uiteindelijk sterker wordt, maar daar koop ik nu even helemaal niks voor.

Wil wel mijn respect uitspreken naar Max, Jeff en zeker ook Enzo die alle drie een dijk van wedstrijd gedraaid hebben. Ruben heeft laten zien ontzettend sterk en ook all round te zijn. En Teun was vandaag een klasse apart. Lex, dikke, je hebt een mooie wedstrijd georganiseerd, chapeau!!!

Ik kan jouw gevoel volledig begrijpen en ook dat je het even helemaal hebt gehad. Ik zou zeggen, laat alles even bezinken en pak halverwege de week het trainen weer lekker op! Je hebt laten zien dat je bij de 'sterkere jongens' hoort en de eerste 3 onderdelen gingen dan ook gewoon erg goed! Helaas verloor je het een beetje bij de laadrace (waarschijnlijk zenuwen want aan het gewicht lag het niet voor je denk ik) en dat is gewoon jammer. Maar desalniettemin ben je een hele sterke jongen, dat weet je zelf ook! Al met al heb je toch nog een mooie wedstrijd gedraaid. Je hebt voor jezelf in ieder geval een dikke PR gezet bij de deadlift!

Je hebt verder wel gelijk over hetgeen dat er maar 1 statisch onderdeel in zat. Dat klopt. De rest kwam veel aan op speed en spieruithoudingsvermogen. Je weet nu in ieder geval waar je nog aan kan werken en het is natuurlijk ook een kwestie van meer wedstrijden draaien om aan die zenuwen 'gewend' te raken. Zo ben ik ook zelf zenuwachtig, maar ik kan het dan nog enigzins omzetten in een 'gezonde spanning'.

Beest, rust lekker uit, eet ze en gewoon weer de trainingen oppakken.

Gr Ruben

Thanx voor de comments mannen. Heb alles alweer een beetje kunnen relativeren. Moet lering trekken uit de dingen die vandaag niet goed gelopen zijn. Met name het opdoen van ervaring is een belangrijk punt om mijn zenuwen wat beter onder controle te krijgen.

Heb pas in augustus weer de volgende wedstrijd. MIsschien dat ik wat "kleinere" wedstrijden tussendoor ga doen. Ga komende week c.q. periode weer ff back to basick 4 keer p/week de basis trainen.

Thanx voor de comments mannen. Heb alles alweer een beetje kunnen relativeren. Moet lering trekken uit de dingen die vandaag niet goed gelopen zijn. Met name het opdoen van ervaring is een belangrijk punt om mijn zenuwen wat beter onder controle te krijgen.

Heb pas in augustus weer de volgende wedstrijd. MIsschien dat ik wat "kleinere" wedstrijden tussendoor ga doen. Ga komende week c.q. periode weer ff back to basick 4 keer p/week de basis trainen.

Kijk, dat klinkt in ieder geval weer goed! Ervaring helpt zeker heel veel! Succes vriend.

Hey Maurice, leuk weer eens tegen je gestreden te hebben! Naar't einde toe zag ik gewoon dat het je niet meer zo goed ging, jammer, maar volgende keer maak je het gewoon dubbel en dik goed :fire:

Ik zou als ik jou was me nu vooral wat meer op buitentrainingen gaan richten, je basiskracht zit zeker en vast goed, ikzelf heb mn gymwerk de laatste tijd "verwaarloosd" en regelmatiger de events gedaan en daar heb ik helemaal geen stpijt van gehad

@ Sanca: ik zal zeker flink buiten gaan trainen, maar ik wil ff de nare smaak van deze wedstrijd van mij aftrainen door flink in de gym te gaan beulen.

Het is weer een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. Heb na de sterkste Limburger mentaal toch wel een dipje gehad. Uiteraard heb ik wel gewoon doorgetraind, want dat kan ik niet laten.

Heb na de sterkste Limburger een aantal weken high rep getraind. Het was wel lekker om met mindere gewichten lekker veel herhalingen te maken.

Sinds vorige week ben ik weer gestart om sterker te worden, dus minder herhalingen met meer gewicht. Ik zal een aantal bijzondere trainingsresultaten vermelden van de afgelopen periode:

-Squat: ben begonnen met raw squat. Heb altijd met bandages gesquat. Wil nu eens kijken wat ik raw kan squatten en welke carry over dit heeft naar squatten met bandages. Ben gestart met 5x5x140kg en heb elke week 5kg erbij gedaan. Vorige week 5x5x170kg gesquat, vanaf deze week ga ik werksets van 5x3 doen.

-Bench press: 7x125kg, 6x2x140kg.

-Push press: 10x100kg, 8x105kg, 5x115kg, 4x120kg, 2x125kg, 1x130kg.

-IFSA log: blijf op de log nog een poosje high rep trainen om de techniek er beter in te krijgen. Gaat de laatste weken aardig. Vandaag setjes van 8x85kg gemaakt, niet bijzonder zwaar, maar wel vermoeiend.

-Deadlift: weinig bijzonders te melden. Ben nog steeds bezig mijn techniek te verbeteren.

good to hear from you mate ! nog altijd gewichten waar ik alleen van kan dromen ! voor mij ben je de nummer uno :kiss:

Oke dan! Keep up the good work! Vanaf volgende week weer meer onderdelen. Vergeet je progressie in +/- 7 weken trainen voor de Limburgse niet!

Bijzonderheden deze week:

-Squat: deze week mijn raw squat schema vervolgd mat triples. Deze week 5x3x175kg gedaan.

-Bench press: niets bijzonders. Doe nu met name floorpresses van de blokken zowel met de barble als met de IFSA log om de focus meer op de lockout (triceps) te leggen.

-Deadlift: rackpull opgewerkt tot single van 280kg om af te sluiten met 7x250kg. Vervolgens zelf op blokken gaan staan om de barble dieper weg te moeten trekken om zodoende bij de reguliere deadlift meer snelheid in het eerste deel van de lift te krijgen. Voorzichtig aan begonnen met 3 werksets van 5x140kg.

lekker getrained janssen ! thnx voor je support nog tijdens de rackpulls :thumbs:

goed bezig Maurice! Klinkt goed! Blijf volhouden.

Kleine updat van deze week, alleen de bijzonderheden:

Maandag: Push press.
-5x40kg.
-5x60kg.
-3x80kg.
-2x90kg.
-2x100kg.
-2x110kg.
-2x115kg.
-3x120kg.
-3x120kg.
-3x120kg.
-7x110kg. (Rep PR)

Dinsdag: Squat, raw.
-8x60kg.
-3x80kg.
-3x100kg.
-3x120kg.
-1x140kg.
-1x160kg.
-1x170kg.
-3x177,5kg.
-3x177,5kg.
-3x177,5kg.
-3x177,5kg.
-3x177,5kg. (15x177,5kg, volume PR raw squat)

Vrijdag: 18"deadlift.
-10x50kg.
-8x100kg.
-5x140kg.
-1x180kg.
-1x200kg.
-1x220kg.
-1x240kg.
-1x270kg.
-300kg Fail.
-3x270kg. (Rep PR)
-5x250kg.
-8x230kg. (Rep PR)

Balen van die 300kg, moet er gewoon in zitten. Stap van 270kg naar 300 was misschien wat te groot. Pakken we hem gewoon de volgende keer.

Flink gebuffeld weer deze week! Nice progressie op PP en Squat! Die 300 zit er absoluut in bij de 18inch DL. Volgende keer andere stang en dan pak je m gewoon! Prettig weekend kerel, zie je maandag wel weer...

Hey Maurice, die 300 komt zeker goed. Het probleem zit tussen de oortjes zeker niet in jou fysieke kracht, die is uitmuntend. Iemand met het doorzettingsvermogen van jou verdient om uiteindelijk torenhoog boven het maaiveld uit te steken en dat zal zeeeeeeeeer zeker in de toekomst gebeuren, vertrouw me nu maar. Iedere dag maar weer zulke massa's gewichten verplaatsen zal zijn vruchten afwerpen, echter moet je wel waken voor overtrainen.

gr;)

Terug
Naar boven