Zo net terug van Sterkste man van Vlaanderen. FF een korte reactie.
-1ste onderdeel: Wheelflip 300kg 8 flips.
Wist dat dit mijn minste onderdeel was. Ben ergens in de middenmoot geeindigd met 40 sec.
-2de onderdeel: Axle 100kg in 60 secs.
6 herhalingen. Op dit onderdeel een gedeeld 3de of 4de plek. N.b. chapeau voor sebas die alle herhalingen in 1 keer cleande en ook tot 6 herhalingen kwam.
-3de onderdeel: Yoke 300kg over 30m.
Op dit onderdeel 4de plek met 13seconden. Had nog sneller gekund, liep wat diagonaal. Had op dit onderdeel graag bij de eerste 3 willen eindigen.
-4de onderdeel: deadlift, last man standing.
Was wat terughoudend wat betreft dit onderdeel daar ik steeds meer last had van mijn onderrug. Voorzichtig begonnen met het startgewicht van 180kg. Vervolgens wat meer vertrouwen gewonnen en de volgende beurten gezet: 220kg, 240kg, 260kg en ****ing 270kg!!!!!!! Gedeeld 3de plek hierop. Werden op dit onderdeel veel PR's gezet, Frenk die 260kg trok en Teun die maar liefst tot 310kg kwam.
-5de onderdeel: 100kg farmers, 60m. (3 draaipunten).
N.b. timbers wogen meer dan 100kg p/hand , daar er aan 100kg aan gewichten aan de timbers hing. Verder waren het ontzettend vervelende slagschepen en een slechte grip. Uiteindelijk langer dan een minuut gedaan over de 60m. 4de of 5de plek hierop. Helemaal naar de kloten.
-6de onderdeel: stones op reps 110kg/145kg @ 135cm.
1ste 2 reps gingen aardig makkelijk. 3de rep had ik al op de rand, kreeg echter een black out, balen. Op dit onderdeel gedeeld 5de plek.
Uiteindelijk 6de geworden v.d. 15 atleten. Ben zeker tevreden over het wedstrijdverloop. Waren veel sterke jongens vandaag en ik weet aan welke punten ik moet werken. Was zowel wat betreft kracht als conditie een slopende wedstrijd.