Dank je huggybear. Het eindklassement was indd wat tegenvallend maar daar was ik vandaag ook niet mee bezig. Top dat jij en ook zeker Leon erbij waren, vanaf nu ga ik wat meer powerlift gerelateerd trainen dus misschien klop ik nog eens voor advies op jullie deur.
Nu maar even een kort verslagje van gister.
1ste event: Log lift.
-Door mijn schouderblessure pas 3 weken voor de wedstrijd weer serieus boom kunnen trainen. Voorheen was dit al een slecht onderdeel voor me, dus ik had hier geen groots vertrouwen in. Warming up verliep echter voorspoedig en de eerste wedstrijdbeurt (110kg) ging goed de lucht in. Vervolgens moest ik me aan de 120kg log wagen, konden tot 120kg alleen stappen van 10kg genomen worden. Clean verliep goed, kwam telkens niet tot de press i.v.m. black-outs. Gedeeld 7de plek ofzo.
2de event: laadrace.
-Looponderdelen heb ik gewoon goed kunnen trainen ondanks mijn schouderblessure, wilde me op deze onderdelen laten zien. Het laden van de postzakken ging voorspoedig. Daarna de ploert van een 200kg dukwalk over 20m. Eerste 15m ging snel, alles nog binnen 30sec. In de laatste 5m paar keer moeten neerzetten en tot overmaat van ramp ga ik na het passeren van de finishlijn ok nog eens door mijn rechterknie. Uiteindelijk 4de tijd, rond de 54sec.
3de event: Giant medley.
-In de tussentijd goed mijn knie gekoeld, voelde wel wat pijnlijk en instabiel, maar ik ben niet gekomen om op te geven. Links en recht zag ik enkele deelnemers ten gronde strorten van de vermoeidheid in dit warme weer. De 125kg Timbers gingen in 1 keer over de lijn. Het 320kg yoke moest ik 1 maal neerzette alvorens ik deze over de lijn bracht. Uiteindelijk nog 2 flips kunnen maken voordat de tijd verstreken was. Ook op dit onderdeel een 4de plek.
4de event: squat.
-Bij het opwarmen merkte ik dat het diep zakken niet echt lekker voelde in mijn knie. Derhalve wat terughoudend geweest in mijn beurten. Eerste beurt 180kg, tweede 190kg, derde beurt 205kg. Allemaal mooie beurten volgens Leon Smeets. Op dit onderdeel 6de plek.
5de onderdeel: 70kg dumble.
-Voor mij is dit echt een hekelpunt. In het verleden deze dumble nog nooit kunnen duwen. 1 week voor de wedstrijd pas weer vastgehad sinds mijn blessure. Vandaag 2 keer geduwd en enkele pogingen die dicht in de buurt kwamen. Voor mij persoonlijk een goed resultaat, maar vergeleken bij de rest van het veld onvoldoende. Ergens onderin geeindingd.
6de onderdeel: stones.
-Zag al enkele jongens k*tten met de eerste 2 stones. Had wel een goed gevoel over dit onderdeel daar de eerste twee stones niet echt een probleem waren in de training. Bij het optillen van de eerste steen voelde ik het al, leek wel of er boter op de stone zat. Kreeg telkens de stone redelijk op hoogte, maar op de rand bleef hij continu doorrollen. Tot overmaat van ramp bij de tweede poging de stone ook nog eens plat in mijn gezicht gekregen. Dit was voor mij de enige smet op de wedstrijd, geen stone geladen.
Dit jaar ga ik weer keihard knallen @ the gym. Wordt tijd om weer een pak sterker te worden, daar dit afgelopen winter niet echt gelukt is. Blijf gewoon mijn onderdelen trainen, maar wil met name mijn deadlift en statische presskracht aanpakken. Misschien nog 2 wedstrijden dit jaar: Tirol en Vlaanderen.