XXL Nutrition

Becoming a strong man

• Topic Starter Topic Starter
Training: 27-11-2009.

Deadlift:
-8x60kg.
-5x100kg.
-5x140kg.
-3x180kg.
-3x210kg.
-3x240kg.
-3x240kg.
-3x240kg.
-3x240kg.

Deadlift v/d blokken:
-3x235kg.
-3x235kg.
-4x235kg.

Rug helemaal naar de kloten, zodoende gestopt.

Preacher curl:
-10x10kg.
-10x30kg.
-10x40kg.
-8x50kg.
-8x50kg.

High cable biceps curl:
-8x30kg p/hand.
-8x35kg p/hand.
-8x40kg p/hand.
-8x45kg p/hand.

Biceps curl machine (single handed):
-8x60kg p/hand.
-8x60kg p/hand.
-8x60kg p/hand.
-8x60kg p/hand.

Voor het eerst sinds 2 weken weer biceps gedaan i.v.m blessure, zodoende rustig aan gedaan. Voelde verder prima.

-Training: 30-11-2009.

Warmup,push press:
-8x40kg.
-5x60kg.
-5x70kg.
-5x80kg.

IFSA loglift (v/d borst):
-5x80kg.
-5x90kg.
-3x100kg.
-3x105kg.
-3x105kg.
-3x105kg.
-3x105kg.

M.P.:
-5x60kg.
-7x80kg.
-7x80kg.
-6x80kg.
-6x80kg.

Seated dumble press:
-8x28kg p/hand.
-8x30kg p/hand.
-6x32kg p/hand.
-5x34kg p/hand.

Gaat lekker Maurice! Nette gewichten!

Good stuff man

Lekker bezig op de boom.

Vandaag een waardeloze training achter de "rug".
Moest deze week mijn rug en benentraining omzetten. Vandaar dat ik vandaag wederom deadlift op het programma had staan, na dit afgelopen vrijdag ook al gedaan te hebben. Dacht dat mijn rug wel voldoende hersteld zou zijn, maar helaas. Elke set ging moeizaam en geforceerd.

-8x60kg.
-5x100kg.
-5x140kg.
-3x180kg.
-3x210kg.
-3x240kg.
-2x240kg.
-6x220kg.
-4x220kg.

Wil volgende week vijfjes gaan maken met minder gewicht op de deadlift om mijn lichaam hieraan te laten wennen. Heb altijd triples gedaan op de werksets en merk dat ik wat meer spierconditie moet opdoen om ook met de zware gewichten vijfjes te kunnen maken.

Sterke squats en deadlifts. Ik heb een paar vraagjes:

Hoelang doe je over 1 workout, veel sets enz hoeveel rust je daar nou tussen(niet negatief van je traint te lang, maar gwn benieuwd, ben al dood na Starting strength)

En wat zijn yoke squats precies? Gwn squatten met een yoke maar daar sta je toch zowat recht onder?

En ik zie bij je laatse training dat je mp en push press gelijk zijn of is dat omdat je push press als warming up deed?

de yoke wat lager in stand zetten mss?
en pushpress is met legdrive,en mp zonder(denk ik)
en normaal ongeveer lichte sets 1min rust/zware 3 min.
maar dat zal wel varieeren bij iedereen zeker?

als ik voor maurice mag spreken : met yoke squats bedoeld maurice volgens mij squaten met een axle vanuit een powerrack op een hogere pin... ( ongeveer de hoogte van de yoke dus )... zo kan die wennen aan de gewichten of explosiever worden met uitpakken als die daadwerkelijk yoke traint...

Sterke squats en deadlifts. Ik heb een paar vraagjes:

Hoelang doe je over 1 workout, veel sets enz hoeveel rust je daar nou tussen(niet negatief van je traint te lang, maar gwn benieuwd, ben al dood na Starting strength)

En wat zijn yoke squats precies? Gwn squatten met een yoke maar daar sta je toch zowat recht onder?

En ik zie bij je laatse training dat je mp en push press gelijk zijn of is dat omdat je push press als warming up deed?

Ik probeer voor mijn basisoefeningen wel ruim de tijd te nemen en maak ook altijd een groot volume op deze oefeningen. Ik ben er namenlijk van overtuigd dat je een goede basis moet hebben om hier op de onderdelen van te kunnen profiteren.

Wat de yoke squats betreft heeft maxiation gelijk. Yoke squats doe ik met een axle. Deze axle leg ik op de pins in het powerrack op dezelfde hoogte als het yuk. Het is natuurlijk een mindere afstand wat je moet overbruggen dan een gewone squat, maar de afstand die je met yoke squats overbrugt is met een veel zwaarde gewicht, waardoor je benen en rug toch flink belast worden. Je moet dit ook als een een assictence oefening zien. Door de yoke squats tain je enerzijds je explosiviteit met het uitpakken van het yuk en anderzijds weet je dat je het yuk weer makkelijk kunt optillen mocht je hem eens laten vallen.

Push press gebruik ik momenteel als warming up voor de IFSA log. Push press is momenteel geen hoofdoefening voor mijn overhead training, maar de loglift. Tot voor kort was dit wel nog zo en maakte ik setjes met 115-120kg met de push press. Military press is uiteraard een strict press.

Laatst bewerkt:
Het was idd dikke diaree wat je gisteren liet zien!

kus dikke:cool:

Dik slaat op de omvang van je prestatie en diarree is de categorie!

Trouwens het waren toch geen kinderachtige prestaties (6*220)

Heel sterk bezig Rock666. :bow:
Flinke hond ook trouwens... ;)

Dik slaat op de omvang van je prestatie en diarree is de categorie!

Trouwens het waren toch geen kinderachtige prestaties (6*220)

Leuk bedacht hoor.

6x220kg is niet kinderachtig, maar ook niet waarvoor ik gister naar de sportschool was gegaan.

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Heel sterk bezig Rock666. :bow:
Flinke hond ook trouwens... ;)

Dank je Hummer.

Ja honden schijnen op hun baas te lijken.

Ja honden schijnen op hun baas te lijken.
Ik heb zelf een Staffordshire Bullterriër reu, maximale hoogte, en 24kg zwaar.
Dat is bijna 7kg meer dan maximaal toegestaan...
Maar hij staat er hartstikke scherp op!
Ik hoop dat ik wat meer op 'm ga lijken dan! ;)

Ik heb zelf een Staffordshire Bullterriër reu, maximale hoogte, en 24kg zwaar.
Dat is bijna 7kg meer dan maximaal toegestaan...
Maar hij staat er hartstikke scherp op!
Ik hoop dat ik wat meer op 'm ga lijken dan! ;)

Hahaha,

neem aan dat het een engelse stafford is.

Leuke hondjes hoor staffords.

Hond op de foto, is mijn bordeauxdog rock, is 2 jaar, weegt nu 61 kg en is hartstikke lief.

Laatst bewerkt:
Hahaha,

neem aan dat het een engelse stafford is.

Leuke hondjes hoor staffords.

Hond op de foto, is mijn bordeauxdog rock, is 2 jaar, weegt nu 61 kg en is hartstikke lief.
Ja, mooie beesten.
Ik ken er hier in de buurt ook twee.
Inderdaad flinke jongens.
Ik wilde een klein hondje, maar het moest wel een beetje een heavy dude zijn, vandaar. ;)

Training 3/12.

Squats:
-8x60kg.
-5x80kg.
-5x100kg.
-5x120kg.
-3x140kg.
-3x170kg.
-2x205kg (Moest vandaag eigenlijk 5x3x205kg doen, maar rug voelde nog veel te moe door de deadlifttraining van dinsdag, dan maar lichtere setjes)
-5x185kg.
-5x180kg.
-5x175kg.
-5x170kg.
-5x165kg.
-10x160kg.

Hack squat:
-8x50kg.
-8x70kg.
-8x70kg.
-8x70kg.

Kuiten op leg press machine (hammerstrength):
-10x50kg.
-10x100kg.
-8x120kg.
-8x140kg.
-8x160kg.
-8x180kg.
-8x200kg.
-8x220kg.

Vandaag niet ontevreden over het volume ,maar wel balen dat ik deze week gevoelsmatig niet optimaal getraind heb. Volgende week weer mijn oude ritme oppakken.

Terug
Naar boven