XXL Nutrition

Becoming a SuperSized Archetype _LOG_

Wees trots op jezelf man,
Verry verry nice

• Topic Starter Topic Starter
Je was voorheen al ziek een klein groot beest :P. Netjes!

Misschien de decline is proberen?

Doe maar! Misschien flared out elbows ofzo of niet op je schouderbladen liggen?

ik bench altijd met een arch, schouderbladen tegen de bank, voeten in de grond drukken en ellebogen dichtbij het lijf. Ik zal de volgende keer als mijn vriendin meetraint met borst een filmpje maken.

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 00:47 ----------

Wtf lulhannes die armen. Massieffff

Thanks brah!

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 00:49 ----------

die ketting :P die traps zij wel huge aan het worden, mooie verhouding
gebruik eens meer powerlifter style op bench press kan misschien het probleem verhelpen

midget power!

dat was mijn zyzz tijd haha
traps zijn inderdaad flink gegroeid, deadlifts doen hun werk goed!
ik train nu eigenlijk al een tijdje powerlift style op de bench.

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 00:51 ----------

Brute armen, Gimli zou trots op je zijn:p

Gimli:mad:

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 00:51 ----------

Wees trots op jezelf man,
Verry verry nice

Thanks man! Maar we zijn er nog niet, nog 7 weekjes..

DEADLIFT
1x110
1x130
1x150
1x170
1x210 failed :(
5x170

Ik dacht dat die 170, 190 kg was. Ik vond hem zo makkelijk omhoog gaan dat ik maar voor de 210 ging. Achteraf bleek dat ik mezelf verteld had. 210 kwam maar een paar cm omhoog..

PULLUPS
10/8 x bw

BOR SMITH
10x60
8x70
6x80
10x70
12x60

BENT OVER DUMBELL FLYES
12x10
10x12
10x14
meteen erachteraan 10x8

Lekkere training man sterke deadlift. En dan zeggen jelly te zijn mijn pr is 85.

Lekkere training man sterke deadlift. En dan zeggen jelly te zijn mijn pr is 85.

Jelly omdat je zoveel pr's maakt ;)

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 14:06 ----------

BENCHPRESS
10x50 weer pijn, had mijn handen hier iets verder als schouderbreedte
5x60 handen smaller gezet op schouderbreedte, minder pijn
4x70 ging wel
3x80 ging wel
1x90 ging wel
4x100 pijn schoot er weer in, niet afgemaakt

PEC DECK
11x75
10x80
8x80

INCLINE CHEST PRESS (MACHINE)
10x60
10x70
6x80
10x60

op de machines gelukkig geen last van mijn schouder, voorlopig de benchpress eruit gooien en pressen op de machines.

FRENCHPRESS
10x35
8x40
6x45

Lekkere training man. Heb je vaker last van je schouders met pressen?
Wel dikke flyes!

tog nog sterke training! Valt mij trouwens op dat veel mensen hier pijn hebben in hun schouders bij bp

tog nog sterke training! Valt mij trouwens op dat veel mensen hier pijn hebben in hun schouders bij bp

Ja hoor/zie het ook vaker, is voor mij de eerste keer dat dit blijft aanhouden. Voel het vandaag nog steeds in mijn schouder. Even 1-2 maanden rust geven. Gelukkig kan ik gewoon blijven pressen op de machines dus is het geen ramp.

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 14:38 ----------

SQUATTEN
10x60
5x80
5x120
4x130
5x120
8x100

LEG EXTENSIONS (supersetted)
10/10/10 x 75

LEG CURL (supersetted)
10/10/10 x 70

Korte training maar voldoende voor in de cut, vorige keer toch wat te lang spierpijn gehad. Kuiten plak ik er morgen wel aan.

Kort maar krachtig! heb je veel last in je quads na trainen?

voel nu trouwens wel iets van lichte spierpijn, maar schouder is ook flink gevoelig. Hopen dat ik donderdag/vrijdag wel borst kan pressen op de machines.

Ook maar eens een keer mijn voeding posten, voeding van vandaag:

500ml halfvolle melk
2 scoops whey
500 gram kwark
1 eetlepel olijfolie
20 gram ongezouten pinda's
75 gram kipfilet
1 magnum almond
500 gram aardbeien
250 gram rundergehakt
200 gram champigons
1 ui
paar teentjes knoflook
3 liter water

is goed voor circa 2050 kcals/99 fat/110 carbs/196 protein
op trainingsdagen zit ik op 2300-2400.

training van vandaag

DEADLIFT
10x50
3x90
1x130
1x150
6x180
4x170
12x140

Ik vond die 6x180 erg tegen vallen, ik ging voor de 10 herhalingen. Maar ik dacht dat ik er 170 kg op had zitten, dus die 6x180 was toch niet zo verkeerd :) Vertel me de laatste tijd wel vaker op de deadlift.

LAT MACHINE (TRIANGLE)
10x75
6x80
9x70

ROW MACHINE (PLATE LOADED)
8x90
9x80
8x80

BARBELL CURL
10x45
3x55 toch zwaar na rug!

DUMBELL HAMMER CURL
5x20

CONCENTRATION CURL
8x20

Laatste tijd toch wel paar momentjes gehad dat ik het cutten bijna links wou laten liggen. Wat me helpt is om dan de resultaten van anderen te bekijken, zo was er laatst een foto-topic van iemand die er goed bij stond en een stuk minder drukte als wat ik doe. Motiveert me weer om door te gaan!

training van vandaag

CONCENTRATION CURL
8x20

Laatste tijd toch wel paar momentjes gehad dat ik het cutten bijna links wou laten liggen. Wat me helpt is om dan de resultaten van anderen te bekijken, zo was er laatst een foto-topic van iemand die er goed bij stond en een stuk minder drukte als wat ik doe. Motiveert me weer om door te gaan!

Wacht even, dus als ik het goed heb gebruik jij bij concentration curls een dumbell van 20 kilo:eek:

Het is al eerder gezegd, maar voor schouders vind ik eigenlijk decline bench heel prettig. Veel gyms hebben geen decline-benches, maar je kan ook een verstelbaar benchbankje naar decline zetten(hoop ik)

Bij mij werkt dat thuis prima, en ik heb 0 problemen met mn schouders.

Zodra ik normaal ga benchen daarentegen...

Decline is ook wat makkelijker/fijner voor mensen met langere armen. Vind zelf decline ook fijner dan de normale flat BP. Heb eigenlijk nooit last van mijn schouders of ellebogen, terwijl soms wel mijn onderarm/pols zeer doet.

Supersized who cares how much weight you do, no one..

Als jij straks uit je cut bent dan woej zie je er picobello uit man. Niet zo druk maken om kracht verlies, dat is toch normaal in de cut.

Wacht even, dus als ik het goed heb gebruik jij bij concentration curls een dumbell van 20 kilo:eek:

Het is al eerder gezegd, maar voor schouders vind ik eigenlijk decline bench heel prettig. Veel gyms hebben geen decline-benches, maar je kan ook een verstelbaar benchbankje naar decline zetten(hoop ik)

Bij mij werkt dat thuis prima, en ik heb 0 problemen met mn schouders.

Zodra ik normaal ga benchen daarentegen...

goeie tip, maar is helaas niet mogelijk in mijn gym.

ik zie dat je ervaring hebt met high bar/low bar squats. Ik doe altijd high bar, verschil is stand van de stang maar wat merk je hiervan bij het squatten?

goeie tip, maar is helaas niet mogelijk in mijn gym.

ik zie dat je ervaring hebt met high bar/low bar squats. Ik doe altijd high bar, verschil is stand van de stang maar wat merk je hiervan bij het squatten?

Nou, natuurkundig gezien is het verschil dat je een langere hefboom hebt bij je rug als je voorover helt(bij high bar). Daarom wordt high-bar ook normaal gezien bij olympische squats gebruikt, waarbij je je knieen ver vooruit laat gaan en je rug zo recht mogelijk wil houden(als bij een frontsquat). Dit is handig voor de olympisch lifter, omdat deze squatvorm de clean & jerk en snatch imiteert. Low-bar is dan onmogelijk, omdat je armen achterover zouden klappen.

Maar omdat ik iemand ben met vrij lange bovenbenen heb ik van nature de neiging voorover te hellen(ik kan niet anders, om mijn zwaartepunt in balans te houden moet ik naar voren hellen). Dit maakt mij niet erg geschikt voor de olympische squat(tenzij ik extreem lenige enkels zou hebben). Met Low-bar merkte ik dat voorover hellen veel beter aanvoelt, omdat de hefboom minder lang is(bar zit lager op je rug, ik voel dat ik niet bijna voorover val, zoals bij high-bar wel het geval is)

samenvatting:
-low-bar: kortere hefboom(valt minder makkelijk voorover bij hellen, en je kan meer gewicht aan, stabielere squat) nadeel: de bar rust wel zo'n beetje op je handen, en je kan last van je polsen krijgen

-High-bar: langere hefboom, dus niet geschikt bij vooroverhellen, geschikt voor olympische squats, voelt natuurlijker op je rug, geen last van polsen
-nadeel: als je lichaamsproporties er niet geschikt voor zijn is high-bar niet handig

thanks man! goeie uitleg, karma on ur way!

Terug
Naar boven