AndroidHealthClinic

Beginner's logje; Stop bithcin', start building

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
rustig aan kerel ;) better safe then sorry ;)

Lekkere trainingen ouwe.

Probeer wel je reps tussen de 8-12 te houden he, met squat en dips zit je mijn inziens wat laag in reps voor hypertrofie.

Hoe gaat het eten trouwens?

Heb jij soms als ervaring met 10-8-6-4 voor massa te trainen ?
Want hij is begonnen op ongeveer mijn basic... Maar traint altijd 3x12 meestal. Of heeft hij niet de bedoeling op puur massa ? Probeer gewoon zo goed mogelijk te volgen :p

• Topic Starter Topic Starter
Want hij is begonnen op ongeveer mijn basic... Maar traint altijd 3x12 meestal. Of heeft hij niet de bedoeling op puur massa ? Probeer gewoon zo goed mogelijk te volgen :p

Dat is een post van bijna een jaar geleden.

Als je kijkt naar de huidige theorieën betreffende de beste reprange voor hypertrofie dan wordt 8-12 aangegeven.
Nou verschilt dat per persoon en per spiergroep, maar zeker als beginnende bodybuilder kan je beter blijven bij de gangbare kennis, daar het onmogelijk is om in het begin van je carriere al te bepalen wat voor jou het beste werkt.

Je vindt in de literatuur veel aanwijzingen dat benen goed groeien op een wat hogere reprange, rondom de 15 zelfs. Er zijn hier op dit forum ook al wat postings aan gewijd. o.a over de verhoudingen van slow-en fasttwitch spiervezels in de benen. Bieden type vezels vragen een andere reprange.
Zeker voor beginnende bodybuilders zou ik het niet aanraden om meteen laag te gaan in reps bij squatten. Nadeel van heavy weights > low reps is dat de techniek er heel snel onder gaat lijden. In een reprange van rond de 12 is het makkelijker om een strakke vorm en een betere mind-muscle connection te hanteren.

Ik zelf ga nu een tijdje een combi toepassen; 3 werksets waarvan een of twee hoog in reps (12) en een of twee laag in reps (6).

Het blijft uitproberen, en afwisselen...

Als je kijkt naar de huidige theorieën betreffende de beste reprange voor hypertrofie dan wordt 8-12 aangegeven.
Nou verschilt dat per persoon en per spiergroep, maar zeker als beginnende bodybuilder kan je beter blijven bij de gangbare kennis, daar het onmogelijk is om in het begin van je carriere al te bepalen wat voor jou het beste werkt.

Je vindt in de literatuur veel aanwijzingen dat benen goed groeien op een wat hogere reprange, rondom de 15 zelfs. Er zijn hier op dit forum ook al wat postings aan gewijd. o.a over de verhoudingen van slow-en fasttwitch spiervezels in de benen. Bieden type vezels vragen een andere reprange.
Zeker voor beginnende bodybuilders zou ik het niet aanraden om meteen laag te gaan in reps bij squatten. Nadeel van heavy weights > low reps is dat de techniek er heel snel onder gaat lijden. In een reprange van rond de 12 is het makkelijker om een strakke vorm en een betere mind-muscle connection te hanteren.

Ik zelf ga nu een tijdje een combi toepassen; 3 werksets waarvan een of twee hoog in reps (12) en een of twee laag in reps (6).

Het blijft uitproberen, en afwisselen...

+1
Ronnie legt het nog even uit:
http://www.youtube.com/watch?v=HHMux-IMu8Y

Donderdag:

Crunches:
2x20 recht
2x20 schuin

Hanging leg raises:
2x20 recht
2x20 schuin

Chins:
3x6x BW

Rackpulls (1e keer):
12x 50kg
3x10x 70kg

One arm db row:
12x 18kg
12x 24kg
10x 28kg (PR!)
10x 28kg

Cable row:
12x 40kg
10x 55kg
8x 60kg (PR)
8x 60kg

Bent over lateral raise:
12x 6kg
10x 8kg
10x 8kg
8x 7kg

Helemaal kapot.
Leuk detail: elke keer als ik bij ons de gym uitloop hoor ik de laatste dagen het volgende nummer bij de receptie:
http://www.youtube.com/watch?v=Z64YFNsBGMA

Lekkere afkoeler.

Zie dat de buikspieren hier ook alweer goed worden aangepakt:thumbs:
Nette pr's!

Vrijdag:

Standing overhead press:
12x 20kg
12x 20kg
6x 30kg
5x 40kg
4x 40kg (5f:o)
8x 35kg
6x 35kg
6x 30kg

Upright row:
12x 35kg
10x 40kg
8x 45kg
10x 40kg

Seated side raises:
12x 6kg
12x 6kg
8x 8kg
8x 8kg

CGBP:
12x 30kg
8x 45kg
10x 40kg
10x 40kg

Lying french press:
12x 10kg
10x 15kg
6x 20kg (7f)
10x 10kg

Rope push down:
12x 20kg
dropset: 8x 30kg; 8x 25kg; 10x 15kg

Overhead press is een klote oefenening. ****ing zwaar.

Sterke upright row!:thumbs:

Je had wel zin zie ik in die overhead presses.:D

Verder lekkere upright row bro. Daarvoor krijg je van mij wel weer 4 sterren. Je moet het blijven compenseren he, met die mother****ers die je 1 ster geven.

goede training weer!

Je had wel zin zie ik in die overhead presses.:D

Verder lekkere upright row bro. Daarvoor krijg je van mij wel weer 4 sterren. Je moet het blijven compenseren he, met die mother****ers die je 1 ster geven.
Haha, ik vind het geen probleem natuurlijk die 1 ster. Maar ik zou graag horen waarom ze die dan geven, zo kan ik er nog wat van leren.

hehe so true.

Thnx man.

lekkere training man - goed je schouders aangepakt

lekkere schoudertraining!
5 star rating toegevoegd je hebt helemaal gelijk...die verdien je bro!

Maandag:

Benchpress:
12x 50kg
5x 60kg
5x 65kg(PR!)
5x 65kg

Incline db press:
12x 18kg
10x 20kg
8x 22kg
8x 22kg

Kreeg beetje last van mijn schouder, dus heb de cable flys maar gelaten voor wat ze waren.

Db curl:
12x 8kg
10x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

Seated hammer curl:
10x 10kg
8x 10kg
12x 8kg

Cable scott curl:
Geen gewichten ontbreken, was een dropset.

Lekkere training, met een nieuwe pr op de benchpress.
Ik zit er over na te denken om volgende week een week rust te nemen, omdat ik pijntjes begin te krijgen, oa in mijn schouder bijvoorbeeld. Ik wil grote blessures voor zijn.
Daarna wil ik dan beginnen met een UB/LB schema.
Wat vinden jullie beesten van dit idee?

Alweer een PR!:cool:
Heb het idee dat je weer de goede kant opgaat bBB!

Weekje rust kan natuurlijk geen kwaad. Zit ook al een tijdje te denken aan een ub/lb schema. Maak eens een opzetje, ben benieuwd waarmee je komt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven