XXL Nutrition

Beginnerswedstrijd Powerliften 16 juni 2012! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ah nu weet ik ook wie geddie en activerush zijn... ik 2e geworden in +93 met 190 - 120 - 250, jammer van onnodige afkeur op 122.5 bench maar scheelt op punten toch niks....

activerush, je bent een impressive oude man:P

en sanne: gewoon weer plen joh, afvallen is voor beachboys!
 
Leerzame en mooie dag gehad.

Helaas was bankdrukken bij mij een dikke fail, dure les met 3 rode beurten.
 
Leuke dag,
-93 klasse


Squatten ging lekker, mijn 3e beurt was dan toch wel het technisch hoogstandje van de dag, 160kg

Benchen ging niet zoals ik had gehoopt en eindigde met 110kg na 1e beurt

Deadliften ging precies zoals ik gehoopt had en eindigde op 220 kg
 
Als ik jou was zou ik heel snel "echte" wedstrijden gaan doen, je bent sterk en je techniek is ook zeer net. Proficiat man.

Dit!
Goed gelift iedereen :).

Zelf dit gelift:
Squat: 110 - 120 - 125 fail. Epic struggle die een eeuwigheid leek te duren. Ik kwam stukje bij beetje omhoog maar toch lukte het niet. Helaas.
Bank: 60 - 70 nog redelijk makkelijk - 75 fail, gewoon te zwaar.
Deadlift: 140 (verhoogd van 130, voelde me goed) - 150 easy - 160 fail. Baalde hiervan.. 150 was mn oude PR die ik nog maar 1x met héél veel moeite had getrokken, maar die 150 ging gewoon lekker. Toch niet getrokken. Hij kwam van de grond, maar toen trok mn rug extreem bol en voelde t alsof die ging knappen; dus neergelegd.

Wel alles gegeven en veel geleerd :)
 
Epic dag was epic. Goeie sfeer, relaxte en behulpzame mensen.
Niet geheel tevreden over resultaat maar meer zat er niet in.
@102,55 BW

SQ: 140/150/160 (pr)
BP: 105/112,5/115 (fail)(pr)
DL: 190/205/215 (fail)

Grote motivatie om beestachtig te gaan bulken en de lifts op niveau te krijgen.

En Tymboo heeft epic beard
 
Was een erg toffe wedstrijd, leuke ervaring! Had als insteek hierna vrnl. bij bodybuilding te blijven, maar het pl trekt me wel. Op dit moment ga ik even wat aan de lifts werken, en als er een vette wedstrijd binnenkort is, misschien daaraan medoen.

Dank aan pjotr, ziyed, tymen voor het steken van de moeite in de organisatie, en de dbb'ers en de anderen voor het meedoen & de gezelligheid.

Hier mijn uitslag:

Squat: 170 - 175 (afgekeurd) - 180 (fail)
Bench: 110 - 115 - 120 (fail)
Dead: 190 - 195 - 197,5 (fail)
Squat afgekeurd op te vroeg unracken/racken :o
 
Voor de organisatie moet je bij Ziyed en Pjotr zijn, ik heb alleen maar wat geholpen met de coaching.
Goed gelift markrot, de eerste man die ik met kniebandages om heb zien deadliften.
En niets tegen mijn baard he jongens.
 
Voor de organisatie moet je bij Ziyed en Pjotr zijn, ik heb alleen maar wat geholpen met de coaching.
Goed gelift markrot, de eerste man die ik met kniebandages om heb zien deadliften.
En niets tegen mijn baard he jongens.

:roflol: dacht echt dat het opzich wel voordeel oplevert :o (al heb ik er niet zoveel aan, mijn probleem zit in de lockout)
 
Ik vond het een geslaagde beginnerswedstrijd. Erg leuk om enthousiaste nieuwelingen te zien. De een verraste met een goede techniek en bij de ander was er nog een hoop werk nodig, maar dat bederft de pret niet.

Hoop mensen met mooie pr's volgens mij.

Ben benieuwd hoeveel er blijven powerliften, zou zeker voor de sport een aanwinst zijn als van deze groep een groot deel wedstrijden gaat doen. Sowieso zijn er elk jaar genoeg wedstrijden (al dan niet raw of open), dus genoeg momenten om jezelf te verbeteren.

Ik wil nog wel een algemene tip geven aan het gros van de lifters.
STAY TIGHTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!

Soms zag je weer iemand de wild uitstappen en daardoor een lift missen, of als een vaatdoek op de bench liggen. Allemaal nergens voor nodig, controle houden over het gewicht dan gaat het veel beter!


:roflol: dacht echt dat het opzich wel voordeel oplevert :o (al heb ik er niet zoveel aan, mijn probleem zit in de lockout)

Ik had gedacht dat je een knieblessure had of zo dat je die gebruikte bij deadlifts :p
Je probleem zit overigens niet in je lockout, maar in je liftoff. Als je rug bolt bij de liftoff moet je die bovenin weer rechten en dat is vrijwel onmogelijk op top weights.
 
Nou Ziyed, ik blijf zeker powerliften maar doe geen wedstrijden meer voor ik behoorlijk meer lift. ;)
Ik vond het ook een geslaagde dag. Volgens mij zijn er een hoop die zelfstandig trainen en het is dan echt fijn om eens van ervaren mensen te horen wat je fout doet. Normaliter is er niemand in de gym die (me) dat kan vertellen.
 
Volgend seizoen lid worden, kan je elke wedstrijd meedoen die je wilt en elke keer jezelf verbeteren.
En als je in je eentje lift, zoek een club of vereniging waar meer mensen (bijv. van hier) liften en je elkaar zo kan ondersteunen.
Je moet in je eentje tillen, maar samen word je sterk.
 
Ik hoop idd volgend seizoen ook lid te worden.
 
Ik had gedacht dat je een knieblessure had of zo dat je die gebruikte bij deadlifts :p
Je probleem zit overigens niet in je lockout, maar in je liftoff. Als je rug bolt bij de liftoff moet je die bovenin weer rechten en dat is vrijwel onmogelijk op top weights.

Tot enkele weken voor de wedstrijd was mijn techniek nog vrij goed, maar toen was ik het opeens helemaal verloren :( (klinkt gek, zeker voor een oefening als DL, maar zo ervaar ik het) ik besef dat de techniek erg slecht was :o
 
Tot enkele weken voor de wedstrijd was mijn techniek nog vrij goed, maar toen was ik het opeens helemaal verloren :( (klinkt gek, zeker voor een oefening als DL, maar zo ervaar ik het) ik besef dat de techniek erg slecht was :o

Als ik het filmpje van die 195 even snel bekijk denk ik dat het kwam doordat je veels te hoog met je kont zat bij de liftoff? Lijkt wel een soort sldl :o zal morgen dat filmpje hier even in editen en de rest bij je log neerdumpen.

De rest van de filmpjes zal ik ook in de logs plaatsen van de leden/en op goedkeuring van hun dump ik ze ook hier.
 
Tot enkele weken voor de wedstrijd was mijn techniek nog vrij goed, maar toen was ik het opeens helemaal verloren :( (klinkt gek, zeker voor een oefening als DL, maar zo ervaar ik het) ik besef dat de techniek erg slecht was :o
Jij kan in ieder geval mooie pr's zetten, misschien wel NR's in je klasse....

Ga zo door,

KIES VOOR PL NIET VOOR BODYBUILDEN :D
 
Tot enkele weken voor de wedstrijd was mijn techniek nog vrij goed, maar toen was ik het opeens helemaal verloren :( (klinkt gek, zeker voor een oefening als DL, maar zo ervaar ik het) ik besef dat de techniek erg slecht was :o

je squat depth liet ook wat te wensen over homie ;)

maar daar was het een beginnerswedstrijd voor!
 
ah kijk, dat was jij dus! mooie lifts!

Thanks, hoe was de tweede keer voor jou in vergelijking met de vorige?
Ga je nog voor de raw wedstrijd in December?

Als ik jou was zou ik heel snel "echte" wedstrijden gaan doen, je bent sterk en je techniek is ook zeer net. Proficiat man.
Thanks man, ik vond jou techniek als coach ook byzonder impressive moet ik zeggen;)......en wat betreft wedstrijden, eerst maar eens aan m'n techniek gaan werken, hard trainen en kijken of ik zo nu en dan met ervaren lifters kan meetrainen en dan kijken waar het schip strand.....het was wel een zeer leerzame dag geweest en een geweldige sfeer......

ah nu weet ik ook wie geddie en activerush zijn... ik 2e geworden in +93 met 190 - 120 - 250, jammer van onnodige afkeur op 122.5 bench maar scheelt op punten toch niks....

activerush, je bent een impressive oude man:P

Het is je bij deze vergeven Dominique, ik snap heel goed dat hersenen pas volgroeid zijn bij de leeftijd van 24 jaar :p......maar petje af voor je prestatie, het waren mooie lifts......met jou mentaliteit kan je het nog ver schoppen.


Ik wilde bij deze ook de organisatie bedanken en alle vrijwilligers, jullie hebben er samen een mooie en leerzame dag van gemaakt en blijkbaar ook een vruchtbare dag, hoop nieuwe lifters met goede potentie om ver te komen.......super!!
 
ah nu weet ik ook wie geddie en activerush zijn... ik 2e geworden in +93 met 190 - 120 - 250, jammer van onnodige afkeur op 122.5 bench maar scheelt op punten toch niks....

activerush, je bent een impressive oude man:P

en sanne: gewoon weer plen joh, afvallen is voor beachboys!

Nog bedankt voor het lenen van je belt!
 
Back
Naar boven