AndroidHealthClinic

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

Ik wil jullie enthousiasme absoluut niet afremmen, maar squat met een "stalen pijp in een oude auto-velg" ? :rolleyes:
Is het optimaal? Nee. Is het mogelijk? Volgens de Vreugd en zijn tijdgenoten wel. Was toch 1 van zijn beurten toen, die mis ging, en waarbij hij een stand verboog?

Als je een PL wedstrijd wilt organiseren kies dan wel voor degelijk materiaal waar je met een gerust hart ook alles kunt geven zonder bang te moeten zijn dat er eventueel ongelukken kunnen gebeuren.
Want wie komt er voor de gevolgen op als het mocht mis gaan?
In een ideale wereld heb je gelijk. Maar zolang niemand een ER rack o.i.d. wil uitlenen 200 km verderop, moet er een compromis worden gevonden.

Dan...wat stalmatten? Lijkt me verstandiger om te kiezen voor een stevige, vlakke ondergrond...
Stalmatten (op beton of asfalt) is echt super. Op een massief houten vloer na de beste PL ondergrond IMO. Die matten zijn gemaakt zodat paarden en koeien tot 600 kg niet uitglijden. Goed genoeg voor mensen, dus.

ik heb al eens gezien dat er een SMwedstrijd werd gehouden op een soort hondenuitlaatveldje en de atleten tussen de hondendrollen stonden te kniebuigen. Da's vragen voor blessure's.
Ik zou zelf onderin ook een drol neerleggen. Hebben de honden de volgende dag ook wat bijzonders te ruiken.

Kies dan ook voor een sportschool waar de mogelijkheid tot powerliftenwedstrijden bestaat. Als je dan met de sportschooleigenaar overlegt en hij of zij er ook nog wat aan overhoudt kan ik voorstellen dat men het wel ziet zitten.
Dat zou de ideale situatie zijn, denk dat we het daar wel over eens zijn. Maar wil die sportschoolhouder wel de benodigde extra verzekering afsluiten? Daar heb je bij een helemaal vrije wedstrijd geen rekening mee te houden.

Volgens welke regels/reglementen ga je de wedstrijd houden...of ben je van plan het niet zo nauw te nemen? Er komt veel meer kijken bij het organiseren van een wedstrijd waar je op dit moment niet echt bij stilstaat.
De regels kunnen zo streng of laks zijn als je wilt. Ikzelf zou voor uitvoering de IPF regels hanteren, maar voor equipment wat minder streng zijn. DBBers gaan geen nieuw shirt of suit kopen om aan een plezierwedstrijd mee te doen.
Ik heb trouwens wel wat wedstrijden georganiseerd. Ja, wil je een NPB-gecertificeerde wedstrijd organiseren, dan komt er een hoop bij kijken. Maar het hoeft niet per definitie zo moeilijk te zijn, als het alleen maar voor de fun is. Als het maar veilig is. En met veilig bedoel ik: stabiele ondergrond en goede spotters -- of power rack, waar ik een groot voorstander van ben. Liever 1 matig rack, dan 5 matige spotters.

Of nog beter...ga gewoon PL wedstrijden doen!...er worden genoeg PL/BDwedstrijden door de NPB georganiseerd! :)
Helemaal mee eens. Maar die drempel is voor een hoop lifters te hoog. Daarom zijn de beginnerswedstrijden zo'n succes: lage instap, weinig kosten.

Gelukkig kerstfeest aan iedereen, trouwens. Beetje vroeg, maar ben mijn kerstpakket nu aan het opzuipen, dus vandaar. :D

Op kantoor? Ja. Sterker: mijn loonslaven waren al eerder bezig dan ik. Typisch voor dat commonwealth scum! ;) :D

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal mee eens. Maar die drempel is voor een hoop lifters te hoog. Daarom zijn de beginnerswedstrijden zo'n succes: lage instap, weinig kosten.

Ik vind dat met die "drempel" wel meevallen hoor.
Er zijn inderdaad mensen die moeilijk doen over de contributiekosten aan de KNKF van zo'n €40,- per jaar, maar tegenlijk geen problemen hebben met een abonnement op hun blackberry GSM van €50,- per maand en ook niet moeilijk doen om een pakje sigaretten van zo'n €5,- per dag weg te paffen ;)

Ik neem aan dat de meesten die serieus aan krachtsport doen overigens al in het bezit zijn van de benodigde "materialen". Een stevig paar schoenen, een riem, pols- & kniebandages zullen de meesten al hebben, toch?
O.K. je zult een singlet nodig hebben en verder kun je zo "raw als sushi" meedoen. Niemand is verplicht om in gear te liften!

Wat de eventuele aanschaf van gear betreft...je kunt het zo duur maken als jezelf wilt en voor iedere beurs is er wat te krijgen.
Je kunt ook besluiten om eerst eens een seizoen zonder gear mee te doen, om te kijken hoe het bevalt en gaat, en vervolgens nog altijd overstappen naar gear (wat dus geen must is!).

Voor mensen die een idee willen hebben wat e.e.a. kost heb ik hier twee websites van de gear die het meest gebruikt wordt (Inzer/Titan).
De prijzen zijn overigens in Dollar!
Er zijn ook leveranciers in Europa en Nederland :)!

www.inzernet.com
www.titansupport.com

P.S...kerstmis nadert met rasse schreden...wellicht vind je een origineel cadeautje voor onder de kerstboom op de bovengenoemde sites ;)?

Laatst bewerkt:
:roflol: RAW als sushi René..? :roflol:

Maar goed.
Als je ziet waar je bij Topfit gebruik van maak...
Ook niet helemaal volgens de regels van de IPF. ;)
Maar fatsoenlijke spullen zijn wel te regelen denk ik hoor.
Simson sounds perfect bij de weg.

Oja en het plankier is gewoon hout waar al gewichthefwedstrijden op worden gedaan.

Hassan was al van plan om in de toekomst wedstrijden voor "ons" te organiseren, dus de kans is groot dat het gaat gebeuren.

Hassan's the man then! :thumb:

zijn er trouwens regels wat betreft je squatwijdte als je aan die wedstrijden mee gaat doen?

• Topic Starter Topic Starter
zijn er trouwens regels wat betreft je squatwijdte als je aan die wedstrijden mee gaat doen?

Ik neem aan dat je doelt op de stand van je benen?
Nee, daarover zijn geen regels...je mag dus zo breed of smal staan als jezelf wilt...zolang je maar dieper dan paralel doet zakken :)

maybe maybe

mmmm misschien dat Gijs of Chopper mee leest :fire:

precizzle

:wave: Dude het is een beetje een belediging. Waar komt jou avatar nou vandaan? Precies. Dat is wat RPB nu al een tijdje doet. We kunnen het hier zeker doen en het komt ook weer als het weer goed is. Het komt helemaal goed als ik een grotere locatie kan vinden.

Ik ben vorig jaar ook voor een DL meet naar Jules gereden. Was ook een topdag. Daarbij heb ik nog nooit een DBB meet overgeslagen. Allemaal topdagen geweest.

Chopper organiseert (evt met me samen) bij hem een meet als zijn hal in gebruik genomen kan worden!

Mss Den Haag een idee voor in de nabije toekomst (periode van nu tot maart)
Heeft alles wat je opnoemt namelijk.

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

in elk geval 1 rack en 1 bench beneden, alleen zijn niet zo makkelijk verstellen als in Papendal :P

maar daar vinden we vast wel wat op, zal het eens met de mannen erover hebben

Mijn stands zijn ook beschikbaar en extreem zwaar te belasten. Dus die van Joppie en van mij kunnen dan al mee.

Ik neem aan dat je doelt op de stand van je benen?
Nee, daarover zijn geen regels...je mag dus zo breed of smal staan als jezelf wilt...zolang je maar dieper dan paralel doet zakken :)

Ok dan. Ik wil namelijk iets wijder gaan squaten maar dus dan weet ik dat ik iig precies kan gaan staan hoe ik dat wil :)

IK zal er eens over nadenken.

Lijkt me leuk om eens een meet te orginseren voor DBB.
ik laat me overgebleven hersencellen er eens over kraken.
heb er al wat ideetjes over.

gaat goed komen

koel dat meerdere het idee zien zitten, jij ook Pjotr

Of nog beter...ga gewoon PL wedstrijden doen!...er worden genoeg PL/BDwedstrijden door de NPB georganiseerd! :)

volgens mij mis je mijn punt een beetje ;)

:wave: Dude het is een beetje een belediging. Waar komt jou avatar nou vandaan? Precies. Dat is wat RPB nu al een tijdje doet. We kunnen het hier zeker doen en het komt ook weer als het weer goed is. Het komt helemaal goed als ik een grotere locatie kan vinden.

dude, zo moet je het niet opvatten. bij jou was het echt een meet waar gewoon alles gedaan werd, wat overigens elke keer weer super was. maar ik doelde nu dus op een dag in de vorm van een pl-meet ;)

dus gewoon wat we zondag hadden, iedereen maxxen op de grote 3 met jury.

nogmaals, dont get me wrong, die meets bij jou waren de shit en bij de eerst volgende ben ik sowieso aanwezig. daar hoef ik niet eens over na te denken.

Laatst bewerkt:
Vind het juist zo mooi om op jou leeftijd gewoon lekker te knallen en dan ook nog eens meedoen aan wedstrijden. Zie je niet vaak dus sowieso chapeau daarvoor en dan ook nog een BW van 53kg toch aardige gewichten verzetten..Niets meer dan lof daarvoor. ;)

Thanx!

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

hey! Ik heb eens de records opgezocht in jouw gewichtklasse en in jouw leeftijdscategorie:

Dit is van de WPF (slechts 1 bond) van in september '09:

52kg Squat 100 Puente, Dora MEX 22.11.07
Benchpress 72.5 Puente, Dora MEX 22.11.07
Deadlift 130.5 Aerts, Bonnie USA 11.11.09
Total 287.5 Puente, Dora MEX 22.11.07

([Link niet meer beschikbaar])

Jouw totaal staat op 203.5 (als ik juist gerekend heb) en ik heb die filmpjes eens bekeken en je had toch nog wat over hé! Daarbij komt dat je van jezelf zegt dat je nog een beginner bent? Dat je 10 maanden of zo bezig bent? Dat wil zeggen dat er zeker nog progressie in jou zit... Ik denk dat er niemand is in het powerliftingwereldje/krachtsportwereldje die jou zwak vindt of die vindt dat je ermee moet stoppen. Integendeel! Blijven knallen :)

hier de records van de nederlandse bond: http://www.powerliftingbond.nl/records/Recordlijst Powerlifting.pdf
Hee, wat leuk om te zien!

koel dat meerdere het idee zien zitten, jij ook Pjotr

volgens mij mis je mijn punt een beetje ;)

dude, zo moet je het niet opvatten. bij jou was het echt een meet waar gewoon alles gedaan werd, wat overigens elke keer weer super was. maar ik doelde nu dus op een dag in de vorm van een pl-meet ;)

dus gewoon wat we zondag hadden, iedereen maxxen op de grote 3 met jury.

nogmaals, dont get me wrong, die meets bij jou waren de shit en bij de eerst volgende ben ik sowieso aanwezig. daar hoef ik niet eens over na te denken.

haha ik snapte je wel hoor Erwin, het was een beetje gespeeld verontwaardigd. Zo'n max dag lijkt me ook super maar bij mij is er dan wat weinig plek zoals ik al aangaf. Een goede optie vind ik Simson wel idd voor bv over een week of 8??

Is er trouwens iemand die witte schoenen heeft zien staan bij Papendal? ZIjn van het merk patrick en ik ben ze kwijt :')

Nee wel van het merk Dennis.

Ik heb alleen lak Prada patta's gechecked maar wel meegekierd man, pm maar voor prijs als je interesse hebt.

Iemand schoenen kopen? Zijn wit en van het merk Patrick, 1 x gedragen, niet in gezweet!

Simson is in Den Haag toch?

Terug
Naar boven