- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
Is het optimaal? Nee. Is het mogelijk? Volgens de Vreugd en zijn tijdgenoten wel. Was toch 1 van zijn beurten toen, die mis ging, en waarbij hij een stand verboog?Ik wil jullie enthousiasme absoluut niet afremmen, maar squat met een "stalen pijp in een oude auto-velg" ?![]()
In een ideale wereld heb je gelijk. Maar zolang niemand een ER rack o.i.d. wil uitlenen 200 km verderop, moet er een compromis worden gevonden.Als je een PL wedstrijd wilt organiseren kies dan wel voor degelijk materiaal waar je met een gerust hart ook alles kunt geven zonder bang te moeten zijn dat er eventueel ongelukken kunnen gebeuren.
Want wie komt er voor de gevolgen op als het mocht mis gaan?
Stalmatten (op beton of asfalt) is echt super. Op een massief houten vloer na de beste PL ondergrond IMO. Die matten zijn gemaakt zodat paarden en koeien tot 600 kg niet uitglijden. Goed genoeg voor mensen, dus.Dan...wat stalmatten? Lijkt me verstandiger om te kiezen voor een stevige, vlakke ondergrond...
Ik zou zelf onderin ook een drol neerleggen. Hebben de honden de volgende dag ook wat bijzonders te ruiken.ik heb al eens gezien dat er een SMwedstrijd werd gehouden op een soort hondenuitlaatveldje en de atleten tussen de hondendrollen stonden te kniebuigen. Da's vragen voor blessure's.
Dat zou de ideale situatie zijn, denk dat we het daar wel over eens zijn. Maar wil die sportschoolhouder wel de benodigde extra verzekering afsluiten? Daar heb je bij een helemaal vrije wedstrijd geen rekening mee te houden.Kies dan ook voor een sportschool waar de mogelijkheid tot powerliftenwedstrijden bestaat. Als je dan met de sportschooleigenaar overlegt en hij of zij er ook nog wat aan overhoudt kan ik voorstellen dat men het wel ziet zitten.
De regels kunnen zo streng of laks zijn als je wilt. Ikzelf zou voor uitvoering de IPF regels hanteren, maar voor equipment wat minder streng zijn. DBBers gaan geen nieuw shirt of suit kopen om aan een plezierwedstrijd mee te doen.Volgens welke regels/reglementen ga je de wedstrijd houden...of ben je van plan het niet zo nauw te nemen? Er komt veel meer kijken bij het organiseren van een wedstrijd waar je op dit moment niet echt bij stilstaat.
Ik heb trouwens wel wat wedstrijden georganiseerd. Ja, wil je een NPB-gecertificeerde wedstrijd organiseren, dan komt er een hoop bij kijken. Maar het hoeft niet per definitie zo moeilijk te zijn, als het alleen maar voor de fun is. Als het maar veilig is. En met veilig bedoel ik: stabiele ondergrond en goede spotters -- of power rack, waar ik een groot voorstander van ben. Liever 1 matig rack, dan 5 matige spotters.
Helemaal mee eens. Maar die drempel is voor een hoop lifters te hoog. Daarom zijn de beginnerswedstrijden zo'n succes: lage instap, weinig kosten.Of nog beter...ga gewoon PL wedstrijden doen!...er worden genoeg PL/BDwedstrijden door de NPB georganiseerd!![]()
Gelukkig kerstfeest aan iedereen, trouwens. Beetje vroeg, maar ben mijn kerstpakket nu aan het opzuipen, dus vandaar.

Op kantoor? Ja. Sterker: mijn loonslaven waren al eerder bezig dan ik. Typisch voor dat commonwealth scum!

RAW als sushi René..? 
Dude het is een beetje een belediging. Waar komt jou avatar nou vandaan? Precies. Dat is wat RPB nu al een tijdje doet. We kunnen het hier zeker doen en het komt ook weer als het weer goed is. Het komt helemaal goed als ik een grotere locatie kan vinden.