MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
De financials zouden nu wel eens heel duur kunnen zijn, zeker als er nog meer afboekingen komen op slechte leningen. Wereldwijde dalingen van aandelenkoersen maakt hun positie er verder niet beter op. 'Voordeel' van de crisis bij de financials is dat de rest ook wordt gedumpt. Vaak bedrijven die wel gezond zijn, maar ook die zullen bij een recessie een terugval krijgen in winst en omzet.

Inderdaad daarom ben ik ook voorzichtig en hanteer ik een grote margin of safety.

Een sterk presterende economie? We zijn net zo goed voor een groot deel afhankelijk van de koopkracht van de USA. Als de boel daar stagneert zullen de Nederlandse bedrijven het net zo goed voelen. Veel bedrijven hebben een exposure in de USA, dat maakt het er niet beter op.

Rabo is dan niet beursgenoteerd, maar dat zij een reserve innemen van 30 miljard euro is veelzeggend.

Het effect van gedwongen verkopen in de USA is in ieder geval nu al merkbaar, als dat doorzet neemt de consumptie daar alleen maar meer af. Dan helpt een stimuleringsplan ook niet meer. Te meer daar veel mensen dat extra geld gaan gebruiken om rekeningen te betalen en niet om te consumeren.

USA en ook de wereld zal er weer bovenop komen maar voorlopig is er minimaal een periode van stagnatie in aantocht.

Een sterk presterende economie?
Mijn indruk is dat overall de economie gewoon nog goed presteert. Macro cijfers ondersteunen dit.

We zijn net zo goed voor een groot deel afhankelijk van de koopkracht van de USA. Als de boel daar stagneert zullen de Nederlandse bedrijven het net zo goed voelen. Veel bedrijven hebben een exposure in de USA, dat maakt het er niet beter op.
Inderdaad export is van groot belang, maar is het niet zo dat de koopkracht in Euros voor Amerikanen de afgelopen jaren zowat is gehalveerd door het afglijden van de Dollar? Dit heeft ook niet in grote mate voor problemen gezorgd.

Rabo is dan niet beursgenoteerd, maar dat zij een reserve innemen van 30 miljard euro is veelzeggend.
Lees het nu inderdaad. Waarom vind je het veelzeggend? Zou jij hypotheek-obligaties uitgeven op dit moment?

But a number of banks have continued to create mortgage-backed securities and retain them on balance sheet, possibly for use as collateral for borrowing with the European Central Bank.

Spanish banks have been among the leading users of this technique, creating 31.6 billion euros of securities in the second half of 2007, according to Moody's Investors Service.

Analysts have said the tactic creates a prudent liquidity buffer available if wholesale funding market conditions worsen.

Het effect van gedwongen verkopen in de USA is in ieder geval nu al merkbaar, als dat doorzet neemt de consumptie daar alleen maar meer af. Dan helpt een stimuleringsplan ook niet meer. Te meer daar veel mensen dat extra geld gaan gebruiken om rekeningen te betalen en niet om te consumeren.

USA en ook de wereld zal er weer bovenop komen maar voorlopig is er minimaal een periode van stagnatie in aantocht.
Economische teruggang is in essentie onvermijdelijk, en bovendien vaak ook gezond voor een economie. Slecht presterende bedrijven zullen relatief vaak worden getroffen, en dit zorgt dus voor een selectie.

Overigens werd het stimulus-package aan voorwaarden gekoppeld zodat het gedwongen wordt het ter consumptie aan te wenden?

De tweede reetk*t ((c) EricR :D) heeft zo te zien niet geholpen, de futures staan weer dik in de min, dit terwijl de AEX op dit moment al meer dan 2,5% in de min staat. Kortom: het wordt weer een leuke dag voor de mensen die aan de zijlijn staan.

EricR, waarom vind je dat goud nu over the top is? Ik vind dat persoonlijk totaal niet.. Voor goud is 950-1000 zéker haalbaar..

Mijn mening over financials.. gaan nog zwaar klappen krijgen.. zeker wnr ze naar buiten komen met hun jaarresulataten, vergeet het SocGen-schandaal ook niet! Geloof mij soort gelijke dingen (op veel kleinere schaal) zijn er nog in enkele banken gebeurd, valt mss te verbergen (KBC atomium???!!!) maar als hun resultaten naar buiten komen zal je wel slechte cijfertjes zien denk ik.. Mja is mijn mening..

EricR, waarom vind je dat goud nu over the top is? Ik vind dat persoonlijk totaal niet.. Voor goud is 950-1000 zéker haalbaar..

Omdat het niet meer dan een vluchtmiddel. Een reele waarde voor goud licht een stuk lager. Mocht goud de 1.000 halen ga ik er in ieder geval short in. Goud heeft al lan gniet meer de functie van dekkingswaarde voor valuta, iedere stijging is in feite lucht.

ja, die recessie zit er aan te komen. In theorie hoeft europa er niet mee te maken te krijgen, maar door het consumentenvertrouwen krijgt europa toch altijd een tik mee van amerika.

ja, die recessie zit er aan te komen. In theorie hoeft europa er niet mee te maken te krijgen, maar door het consumentenvertrouwen krijgt europa toch altijd een tik mee van amerika.

Europa krijgt er altijd mee te maken. USA heeft met ieder contintent (buiten een stuk Midden Amerika) een negatieve handelsbalans. Minder consumptie van de grootste consumeerder ter wereld zal overal gevoeld worden. Daarbij zal de USA ook minder investeren in het buitenland en dat merkt Nederland direct aangezien wij bij de landen horen met het hoogste bedrag aan investeringen door de USA.

Als het regent in de USA druppelt het hier net zolang door tot het dak het begeeft. Alles wat nu stijgt zijn suckerrallies maar die kunnen wel kracht hebben tot bepaalde weerstandsniveau. Daarom zijn puts of short gaan nog steeds listig.

Groot gelijk, mijn short is weeral verkocht, de nacht werd aanzien al risky, en dit risico wou ik niet nemen.. Aangezien ik vind dat de indices nu allemaal al hard aan het herstellen zijn heb ik nu al alles verkocht.. break-even ongeveer, kleine winst

Ik snap je logica in het goud niet.. Goud is er nodig, voor in chips, voor juwelen, voor ... goud is niet in het oneindige te verkrijgen in de grond.. het is zoals olie, met de jaren zal de waarde van goud alleen maar stijgen totdat er op een gegeven moment namaak goud dat 100% gelijkaardig is zal uitgevonden worden..

Je moet maar gwn naar de grafieken kijken..

Hier een vb'tje van de vorige jaren

ixwqhl.jpg

Je kan natuurlijk zeggen dat die exponentiele functie niet kan blijven duren.. als je deze fuctie ziet is het volgens mij al geen "lucht" dat erin zit..

Laatst bewerkt:
Europa krijgt er altijd mee te maken. USA heeft met ieder contintent (buiten een stuk Midden Amerika) een negatieve handelsbalans. Minder consumptie van de grootste consumeerder ter wereld zal overal gevoeld worden. Daarbij zal de USA ook minder investeren in het buitenland en dat merkt Nederland direct aangezien wij bij de landen horen met het hoogste bedrag aan investeringen door de USA.

Als het regent in de USA druppelt het hier net zolang door tot het dak het begeeft. Alles wat nu stijgt zijn suckerrallies maar die kunnen wel kracht hebben tot bepaalde weerstandsniveau. Daarom zijn puts of short gaan nog steeds listig.

Ja, ik vind het raar. De Nederlandse export naar de VS in niet zo gek groot.

Ja maar het is ook andersom he.. Amerikaanse inversteringen hier, in België en Nederland.. En over het feit dat het niet zo gek groot is kan ik niet oordelen, mij nog niet over zitten informeren.. Maar het feit dat als amerika in recessie gaat, wij het ook gaan voelen, dat staat vast

We hebben als 1 van de weinige landen een negatieve handelsbalans met de USA maar dan nog is de 17,5 miljard dollar die wij exporteren toch zeker aanzienlijk te noemen. Buiten dan nog de vele miljarden aan belangen die Nederlandse bedrijven hebben in de USA. Als de consumptie daar afneemt merken bedrijven hier dat ook.

Mijn mening over financials.. gaan nog zwaar klappen krijgen.. zeker wnr ze naar buiten komen met hun jaarresulataten, vergeet het SocGen-schandaal ook niet! Geloof mij soort gelijke dingen (op veel kleinere schaal) zijn er nog in enkele banken gebeurd, valt mss te verbergen (KBC atomium???!!!) maar als hun resultaten naar buiten komen zal je wel slechte cijfertjes zien denk ik.. Mja is mijn mening..
Wanneer wordt er eig naar buiten gekomen met jaarrekeningen? Bij KBC atomium is toch eerder om een groter verlies te beschrijden dat de SIV's niet te goedkoop worden???
Wat denk je eig van Dexia met hun dochter FSA? Zullen ze nog met verliezen naar buiten komen hun rating is nog altijd AAA. Niet zoals die andere kredietleveraar.

@ SocGen-schandaal stel je voor dat je die kerel bent gewoon een verlies maken die belachelijk groot is. 1000 gezinnen sparen het nog lang niet in hun leven bij elkaar.

Ja maar het is ook andersom he.. Amerikaanse inversteringen hier, in België en Nederland.. En over het feit dat het niet zo gek groot is kan ik niet oordelen, mij nog niet over zitten informeren.. Maar het feit dat als amerika in recessie gaat, wij het ook gaan voelen, dat staat vast
Zijn er eig veel investeringen in Belgie door de USA?

Kun je ook zien welke bedrijven / fondsen?

Downtik van dinsdag scheelt me minimaal € 1.000 winst overigens. Had toch maar beter kunnen blijven geloven in het potentieel van Akzo Nobel. Calls 45 Feb 08 noteren nu € 5,10, had ze zelf voor € 1,15. Had denk ik wel de calls dan eerder al verkocht maar nu was het break-even er uit.

Terug
Naar boven