Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Je kan de stand van goud zelf wel berekenen hoor, ik zal de formule ervoor een van de dagen posten! Maar wat heb jij juist gekocht? Geef de effectencode er eens van? Want bij mij staat goud momenteel op 6,21..

voor de rest heb ik net shorts op de S&P500 gekocht dus mijn nieuwe positie:

S&P 500 Turbo Short 1420,00 positie: 800 aankoopkoers: 0,78 waarde: 624,00

Waarom neem ik deze positie in? Vnv om kwart na 8 neemt de fed hun rentebesluit. ALS dit rentebesluit niet 0,5 dalen of niet meer dan 0,5 dalen is. Dan zullen de beurzen terug dalen. Waarom denk ik dat dit niet zal gebeuren? Ik volg deels vele beleggers, waaronder 2 "grote" waarmee ik contact heb. En ook de "spirit" op fora.. Alles ziet ernaar uit dat de fed vnv niets of weinig zal doen. Mijn eigen standpunt is ook zo. Ze hebben pas een onverwachte daling gedaan, ze kunnen de rente echt niet blijven verlagen en volgens mij gaan veel cijfers nog tegenslagen dus .... redenen genoeg om short te gaan.. maar het blijft een speculatie, je kan nooit zeker zijn op de beurs :)

Voor de rest ben ik gister in het boek "beleggen voor dummies" beginnen lezen. Is voor zowel de beginnende als de iets meer ervarende belegger. Ik zit op pg 28 dus kan nog niet echt een mening over het boek geven maar tot nu toe is het een aanrader!

Ach heb ook een hoop verloren, maar stap gewoon in op een lager niveau...compenseert het verlies een beetje en met voldoende kennis van bedrijf moet je het vertrouwen kunnen blijven houden.

Voor de rest ben ik gister in het boek "beleggen voor dummies" beginnen lezen. Is voor zowel de beginnende als de iets meer ervarende belegger. Ik zit op pg 28 dus kan nog niet echt een mening over het boek geven maar tot nu toe is het een aanrader!

True, ik lees hem ook en zit op pagina 120, goed boek!

ABN AMRO Markets: Turbo's Notes & Certificaten deze heb ik

Denk zelf dat de fed de rente niet zal laten zakken, klinkt gewoon al niet goed. Tweemaal in 10dagen, te veel van het goede.

Heb zelf al enkele boeken gelezen, echter specifiek over technische analyse (mijn eindwerk onderwerp). Heb geen tijd om er nog algemene boeken bij te nemen, dat zal voor deze zomer worden. Vele raden mij de boeken van Paul d'hoore aan.

Verder zijn mijn order in de trackers emerging markets,bel20 en aandeel fortis uitgevoerd zie ik :D Maar goed dit is eerder voor einde van het jaar dat die wat zullen opbrengen.

Jiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaa :D

De beurzen sucken!!!
Laat mij er een klein verhaaltje aan breiden ;)
ik was met mn girlie naar de cinema en wist dat het om 20.15 fed besluit was, nu om 20.15 krijg ik bericht dat de fed heeft gecut met 0.50 naja zat ik daar in die cine van
f**************ck ik ben hier veel van mn short kwijt (gokte de schade iets van een 400euro) zat gwn heel de tijd te denken dat het niet kon, in mijn ogen sucken de beurzen echt, iedereen komt naar buiten met slechte cijfers, kwartaal suckte, financials sucke en die fed kan toch niet BLIJVEN CUTTE!!!! straks gaan we nog in min :roflol:
maar dus ik kom thuis en check mn binck.... S&P 500 in de min!!! de futures DIK in de min!!!

1zb6gpu.jpg

Voila zo stond het ervoor :D
Was ik effe opgelucht :)!!!
Goud +0,65% (Alien, jouw turbo staat nu toch ook al zeker in de plus niet?)
S&P 500 -0,48%
Pfieuw, hoerenchance :D

Je ziet wel dat vlak na de rate cut van de fed de amerikaanse beurzen 1 à 1,5% omhoog zijn geschoten
(kijk naar de 2 laatste mini grafiekjes bovenaan figuur) maar erna terug lekker zijn gezakt :D

Vraag me af hoe het op de europese beurzen gaat gaan morgen!
Nu de komende dagen afwachten!!

Laatst bewerkt:
Slecht teken dat na de rate cut alles even omhoog schiet en dan net zo snel terug naar beneden komt. Europa zal vandaag wel rood openen net zoals Amerika namiddag. Here come the bears...

Verwachting is toch dat de eerste helft van 2008 niet al te best wordt. Financials zijn goedkoop, eigenlijk is equity sowieso goedkoop, maar de vraag is of de bodem al in zicht is. Voor een bodem is in ieder geval een sterk sentiment nodig, deze is er nog altijd gezien de hoge volatiliteit.

Lopen er hier eigenlijk nog brokers of anderzijds financials rond?

Verwachting is toch dat de eerste helft van 2008 niet al te best wordt. Financials zijn goedkoop, eigenlijk is equity sowieso goedkoop, maar de vraag is of de bodem al in zicht is. Voor een bodem is in ieder geval een sterk sentiment nodig, deze is er nog altijd gezien de hoge volatiliteit.

ik denk dat die daar niet zoveel tijd voor hebben om hier rond te hangen op dit moment. :D

Ben ingestapt op Fortis en heb Aalberts Ind. gekocht voor 10.80.

Had eigenlijk een maandje geleden alles liquide moeten maken en nu weer instappen.... wie was er zo slim om dat te doen?

ik denk dat die daar niet zoveel tijd voor hebben om hier rond te hangen op dit moment. :D

Ben ingestapt op Fortis en heb Aalberts Ind. gekocht voor 10.80.

Had eigenlijk een maandje geleden alles liquide moeten maken en nu weer instappen.... wie was er zo slim om dat te doen?

Not likely, ik zal het in de toekomst wel proberen ;)

De positie in Aalberts, wat is hier de ratio achter? Je speculeert op een overname?

Toch nog eventjes posten hier!!
Zoals verwacht europa in het rood!
Hopelijk blijft dit zo, maar ik hou mijn hart vast, de sluiting zal veel zeggen..
Mijn s&p short, lekker in het groen en hopelijk geeft het deze namiddag nog een tiental % erbij! Maar ook de sluiting van amerika zal veel maken..

Goud daarentegen is 1% verloren, na de mooie hoogte sprong(etje) van gisteren naar de 930 nu terug op de 920, waaraan ligt dit? Verkopen de mensen hun goud omdat ze verliezen maken op de beurs? Denken de mensen dat ze nu beter koopjes kunnen doen op de beurs en daarvoor hun geld van goud nodig hebben? Is er iets gebeurd in de goudwereld? Ik check het na!

EDIT: Nog eventjes zeggen om nu niet blindelings short te gaan, wat mij vooral zorgen baarde was dat de fed zei dat ze de deur open lieten voor toekomstige rate cut's.. naar mijn mening BULLSHIT ze moeten met andere middelen over de brug komen om alles terug "ok" te krijgen, MAAR wsl zullen veel andere beleggers een volgende rate cut (mss weer een onverwachte?!?!) wel zien als "waaauw nu komt alles terug goed!" en dan kunnen de beurzen wel terug groen kleuren.. Ook blijft het feit dat vnv de beurzen in het groen kunnen sluiten nog open dus ja.. watch your back people! enfin ik ga hier nog wat van die shit analysere!! Keep your positions posted!!

Goud is gewoon sentiment, de huidige waarde is zwaar over the top natuurlijk. Maar ten tijde van recessies vluchten mensen altijd in zaken die waardevast zijn. Maar ja hoe waardevast is iets wat in feite in overvloed beschikbaar is en al tientallen jaren geen achtervang is voor uitgegeven valuta.

In other news, de inflatie in de Eurozone is opgelopen naar 3,2. Dat is het hoogste punt in 14 jaar en voorlopig kunnen we hier wel een renteverlaging uit ons hoofd zetten. Inflatie beteugelen gaat voor de wensen van de financiele markten. Wat dat betreft heeft Trichet meer munitie in handen dan Bernanke. FED kan het zeer moeilijk gaan krijgen als de kredietcrisis, hypotheekcrisis en beurscrisis toeneemt maar tegelijkertijd de inflatie stijgt. Dan krijg je staflatie, een stagnerende economie terwijl er eveneens inflatie is. Iets wat in Nederland goed kan gebeuren omdat die dombo's hier diverse belastingverhogingen hebben doorgevoerd voor zaken die met consumptie te maken hebben. We're ****ed.

Laatst bewerkt:
Goud is gewoon sentiment, de huidige waarde is zwaar over the top natuurlijk. Maar ten tijde van recessies vluchten mensen altijd in zaken die waardevast zijn. Maar ja hoe waardevast is iets wat in feite in overvloed beschikbaar is en al tientallen jaren geen achtervang is voor uitgegeven valuta.

In other news, de inflatie in de Eurozone is opgelopen naar 3,2. Dat is het hoogste punt in 14 jaar en voorlopig kunnen we hier wel een renteverlaging uit ons hoofd zetten. Inflatie beteugelen gaat voor de wensen van de financiele markten. Wat dat betreft heeft Trichet meer munitie in handen dan Bernanke. FED kan het zeer moeilijk gaan krijgen als de kredietcrisis, hypotheekcrisis en beurscrisis toeneemt maar tegelijkertijd de inflatie stijgt. Dan krijg je stagflatie, een stagnerende economie terwijl er eveneens inflatie is. Iets wat in Nederland goed kan gebeuren omdat die dombo's hier diverse belastingverhogingen hebben doorgevoerd voor zaken die met consumptie te maken hebben. We're ****ed.

Inflatie in Nederland is zowat het laagste in Europa, jammer dat we nu een EU backlash krijgen door deze inflatie-import.

Getting ****ed is a left-wing trademark, no? ;)

Inflatie in Nederland is zowat het laagste in Europa, jammer dat we nu een EU backlash krijgen door deze inflatie-import.

Getting ****ed is a left-wing trademark, no? ;)

Tussen 2002-2006 werden we genaaid door Zalm en co. Toen werd Nederland zo'n beetje de recessie ingepraat en is er na de recessie amper iets extra gedaan om de lasten te verlichten.

Nederlandse inflatie is inderdaad nog laag maar dat blijft niet aanhouden als de supermarktprijzen blijven stijgen.

Ach de bodem bewust te pakken krijgen is bijna onmogelijk. Ik kijk gewoon bij welk bedrag ik een aandeel goedkoop genoeg vind en dan koop ik hem, daarna zal ik niet meer omkijken naar alle schommelingen die de indices maken. Financials zijn inderdaad goedkoop, maar ik wil echt een spotprijs dus ik wacht nog af en neem ondertussen de jaarverslagen door van ING en Bank of America.

"The future value of every investment is a function of its present price. The higher the price you pay, the lower your return will be." - Benjamin Graham

idd steven mijn turob staat tgroen +2.51%

las het over de fed ook, beetje verbaasd over de daling en dan nog de deur open laten staan voor eventuele volgende...

Ach de bodem bewust te pakken krijgen is bijna onmogelijk. Ik kijk gewoon bij welk bedrag ik een aandeel goedkoop genoeg vind en dan koop ik hem, daarna zal ik niet meer omkijken naar alle schommelingen die de indices maken. Financials zijn inderdaad goedkoop, maar ik wil echt een spotprijs dus ik wacht nog af en neem ondertussen de jaarverslagen door van ING en Bank of America.

"The future value of every investment is a function of its present price. The higher the price you pay, the lower your return will be." - Benjamin Graham

De financials zouden nu wel eens heel duur kunnen zijn, zeker als er nog meer afboekingen komen op slechte leningen. Wereldwijde dalingen van aandelenkoersen maakt hun positie er verder niet beter op. 'Voordeel' van de crisis bij de financials is dat de rest ook wordt gedumpt. Vaak bedrijven die wel gezond zijn, maar ook die zullen bij een recessie een terugval krijgen in winst en omzet.

Voorlopig blijf ik bearish. Had overigens wel leuk kunnen verdienen aan mijn calls Akzo 45 die inmiddels zwaar ITM zijn. Maar ja, ship happens.

Tussen 2002-2006 werden we genaaid door Zalm en co. Toen werd Nederland zo'n beetje de recessie ingepraat en is er na de recessie amper iets extra gedaan om de lasten te verlichten.

Beetje merkwaardige opmerking. Zalm was wel voorzichtig als MvF, maar het land een recessie inpraten..?! Conjunctuur is bijna een exogeen gegeven voor een land als Nederland.

Beetje merkwaardige opmerking. Zalm was wel voorzichtig als MvF, maar het land een recessie inpraten..?! Conjunctuur is bijna een exogeen gegeven voor een land als Nederland.

Er werd toen constant doem de wereld ingestuurd. Na het zuur zou het zoet komen en dat soort mongoloide ongein. Was tussen 2000-2003 vrij actief als belegger en kan me de praatjes van 'onze' regering nog goed herinneren toen het mis ging. Alsof de bevolking alleen maar bestaat uit een paar seniele bejaarden, zo werden we aangesproken.

Links of rechts, they will all **** you in the ass.

De financials zouden nu wel eens heel duur kunnen zijn, zeker als er nog meer afboekingen komen op slechte leningen. Wereldwijde dalingen van aandelenkoersen maakt hun positie er verder niet beter op. 'Voordeel' van de crisis bij de financials is dat de rest ook wordt gedumpt. Vaak bedrijven die wel gezond zijn, maar ook die zullen bij een recessie een terugval krijgen in winst en omzet.
Voorlopig blijf ik bearish.

Er zijn zeker nog financials, ook buiten de VS, die nog zwaar weer te wachten staan. En in de marktbeweging gaat de gehele financiele sector omlaag, maar dit betekent geenszins dat alle financials eenzelfde exposure hebben aan de noodlijdende subprime-mortgages. Natuurlijk is het aannemelijk te maken dat op korte termijn de activa van banken, gezien de huidige situatie, minder waard zijn. Maar op de langere termijn, en in mijn ogen al over een aantal maanden, zal het vertrouwen breed terugkeren door een sterk presterende economie, met name ingegeven door de explosieve groei in developing countries, en zullen financials zoals ING weer het verloren terrein goedmaken.

Financials zijn een bearmarket, dat is wel gebleken. Maar equity als geheel gezien deel ik je mening niet.

Terug
Naar boven