Als een jaar de lange termijn is wel ja, ik denk dat er nog wel een behoorlijke tik aan komt. Probleem wordt vooral door de USA aangezwengeld maar dat is wel de grootste economie ter wereld. Europa houdt zich vrij goed qua groei maar een groeivertraging of recessie in de USA gaan wij ook merken.
Probleem blijft dat de inflatie oploopt in de USA, iets wat gisteren gewoon genegeerd werd. Hoge olieprijzen gaan het dan ook niet echt beter maken. Nu is brandstof (en voeding) geen onderdeel van de core CPI maar hoge brandstofprijzen vinden vanzelf hun weg terug in consumentenprijzen.
Dat vele commodities op recordhoogten staan is al een teken aan de wand, dat jaagt eveneens de inflatie aan.
Echte beren voorspellen een acolypse, wat ze altijd eigenlijk doen. Ik denk dat het niet zover komt maar de seinen staan voor mij eerder op oranje dan dat ze nu op groen springen. Opwaartse potentieel lijkt me vrij beperkt maar ik ben wel tevreden met een gekkenrally die zijn weerga niet kent. Maakt het shorten weer goedkoper.