XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Turbo's kan je natuurlijk ook verder van de stoploss aanschaffen, minder hefboom maar wel meer lucht en minder verlies bij een daling (of stijging als je shorts hebt).

Wat mij tegenstaat aan turbo's is het late openen van de markt. Meestal een kwartier na opening. Als je dan scheef zit kan je wel eens hard genaaid worden. Bij opties ben je dan vaak al los. Ook de slechte spreads bij illiquide turbo's werkt in het nadeel van traders.

In theorie is dat een prima strategie, maar dan moet je wel echt veel verstand van zake hebben en het vermogen alle ins en outs goed op waarde te kunnen schatten. Dat doe je als hobbyist er niet zomaar even bij. De gezondheid en groeipotentie van een bedrijf zijn natuurlijk erg lastig in te schatten door leken als zelfs veel topmanagers en experts er zo vaak de mist mee ingaan. En zoals Eric al zegt is het soort bedrijven dat jij nu noemt niet de sleutel tot grove geldvermeerdering, zeker niet zoals Buffet heeft bereikt.

Warren Buffet is waarschijnlijk uitzonderlijk getalenteerd, maar hij zal ook gewoon af en toe stinkende mazzel hebben gehad. Hij is ooit net als duizenden andere beleggers begonnen, maar van de rest hoor je niets meer omdat die net even verkeerd hadden gegokt en al hun geld kwijt zijn geraakt. Als het niet extreem moeilijk en geluks afhankelijk was om je geld te verveelvoudigen had je nu duizenden Warren Buffets.

Het feit dat er miljoenen mensen zijn die beleggen en maar een handvol die er echt rijk mee zijn geworden zegt genoeg. Op de lange termijn zijn torenhoge rendementen gewoon niet vol te houden zonder onacceptabele risico's.

wat een bullshit zeg.. verdiep je eerst in de materie naast het raadplegen van wiki.. als je sinds 1956 een rendement haalt van over de 20% per jaar dan kun je dat geen gokken of toeval noemen. Je moet eens de lezing lezen van Buffett genaamd 'The superinvestors of Graham-Doddsville' uit 1984..wat betreft duizenden buffetts, die man is geboren is born wired to allocate capital, hij heeft gewoon net die edge die andere niet hebben, zij het dat als je strikt het framework volgt dat door Graham is geconstrueerd en later door Buffett ea is aangevuld je zeer verdienstelijke returns kunt boeken en in merendeel van de gevallen ook de index zult verslaan..

Laatst bewerkt:
nogmaals Lynch, Schloss, Fisher, Buffett (2e rijkste van de wereld) Carlos Slim (3e rijkste in de wereld) etc. zijn allemaal value investors en miljardairs..kan iemand mij een beursbelegger noemen die op de forbes 500 staat en die net zo actief is op de beurs als EricR en MrJ met hun dagwinstjes maar aan het eind van de rit per saldo in de min staan??
gewoon boerenverstand jongens

btw sommige posts zijn outrageously dumb in dit topicc..mr dat is mijn persoonliijke mening of ben ik gefrustreerd?

Laatst bewerkt:
Zeg maar, ik ken er niet veel van. Ik probeer me erin te verdiepen.

nogmaals Lynch, Schloss, Fisher, Buffett (2e rijkste van de wereld) Carlos Slim (3e rijkste in de wereld) etc. zijn allemaal value investors en miljardairs..kan iemand mij een beursbelegger noemen die op de forbes 500 staat en die net zo actief is op de beurs als EricR en MrJ met hun dagwinstjes maar aan het eind van de rit per saldo in de min staan??

btw sommige posts zijn outrageously dumb in dit topicc..mr dat is mijn persoonliijke mening of ben ik gefrustreerd?

Ik ben helemaal niet zo actief maar ik ben inderdaad geen value investor. Stel dat je op de AEX value investor was geweest de laatste 10 jaar dan had je buiten het gemiddelde dividend gewoon niks gewonnen.

Ik ben trader maar weet tegelijkertijd dat het gewoon bijna gelijk staat aan gokken, met alle risico's van dien.

Value investing kan best werken maar je moet wel je tijd mee hebben en hele diepe zakken hebben om echt mee te kunnen doen. Dus ja je klinkt wel vrij gefrustreerd want een vergelijk tussen een normale belegger en de top beleggers gaat eigenlijk nergens over. Ook die top beleggers doen aan stock picking maar dan wel op en wijze die zoveel tijd kost dat het meer dan een dagtaak wordt. Tevens moet je dan zoals gezegd hele diepe zakken hebben om echt profijt te hebben van je investeringen, want ook value stocks kunnen zeer lange tijd grote bleeders blijven. Diversifieer maar eens een portefeuille van 10K over 20 value stocks en kijk hoe lang het duurt voordat je echt rendement hebt. Waarschijnlijk nog langer dan als je de index gevolgd zou hebben.

Laatst bewerkt:

No offense, maar 't is makkelijk om kritiek te uiten. En ja, Buffett is zeker een goed belegger dat ie 2de rijkste man van de wereld is. Maar buiten het feit dat je value investing bewierookt, heb ik jou hier nog niets interessants weten posten...

wat een bullshit zeg.. verdiep je eerst in de materie naast het raadplegen van wiki..

Jij bent duidelijk gefrustreerd, wsl ben jij zo iemand die met geld op de beurs speelt dattie niet heeft.. En ben je nu veel centjes kwijt en kan je schulden gaan afbetalen.. Nu ja hopelijk laat dit ineens een les zijn voor iedereen die hier leest! Beleg met wat je hebt en leen niet anders ben je op een moment mss meer dan je hebt kwijt en ga je beginnen kakken op mensen die alleen maar hun mening posten of alleen maar wat wijzer willen worden in de beleggingswereld en wel af en toe een mooie winst maken. Ikzelf ken ook maar bar weinig van beleggingen e.d. en als ik fouten post dan mag iedereen die verbeteren en ik denk dat iedereen die hier post van dezelfde mening is over hun posts, maar beginnen zeggen dat je bullshit post of je posts oerdom zijn?!?

laag risico is bij mij toch wel een kernbegrip. Het gaat vooral om het opbouwen van een spaarpotje met meer dan 3/4% rendement die je bij de bank krijgt. Bedoeling is toch wel om minimaal 10k per jaar weg te zetten. En dan over een jaar of 20/25 een leuk bedrag beschikbaar te hebben.
10.000 euro per jaar hoeveel verdien je dan?

No offense, maar 't is makkelijk om kritiek te uiten. En ja, Buffett is zeker een goed belegger dat ie 2de rijkste man van de wereld is. Maar buiten het feit dat je value investing bewierookt, heb ik jou hier nog niets interessants weten posten...

ik ben financieel geschoold bij een van de beste business schools.. ik kan hier met hele erge theorieeen en termen gaan gooien maar ik ben bang dat niemand het dan nog volgt behalve zoutzak misschien

Jammer dat je jouw niveau dan niet toont, Klempic. Al dat geneuzel over traders terwijl een beetje trader toch echt wel weet dat hij niet aan het beleggen is.

Ik ben helemaal niet zo actief maar ik ben inderdaad geen value investor. Stel dat je op de AEX value investor was geweest de laatste 10 jaar dan had je buiten het gemiddelde dividend gewoon niks gewonnen.

Ik ben trader maar weet tegelijkertijd dat het gewoon bijna gelijk staat aan gokken, met alle risico's van dien.

Value investing kan best werken maar je moet wel je tijd mee hebben en hele diepe zakken hebben om echt mee te kunnen doen. Dus ja je klinkt wel vrij gefrustreerd want een vergelijk tussen een normale belegger en de top beleggers gaat eigenlijk nergens over. Ook die top beleggers doen aan stock picking maar dan wel op en wijze die zoveel tijd kost dat het meer dan een dagtaak wordt. Tevens moet je dan zoals gezegd hele diepe zakken hebben om echt profijt te hebben van je investeringen, want ook value stocks kunnen zeer lange tijd grote bleeders blijven. Diversifieer maar eens een portefeuille van 10K over 20 value stocks en kijk hoe lang het duurt voordat je echt rendement hebt. Waarschijnlijk nog langer dan als je de index gevolgd zou hebben.

Hoe weet jij dat value stocks de afgelopen 10 jaar een underpeformance hebben laten zien? Heb je een bron? Ik heb wel talloze studies van vooraanstaande onderzoekers gelezen en daaruit blijkt keer op keer dat value elke andere methode met enkele base points verslaat over een tijdsvak van 5 jaar of meer, daar raak ej oko gelijk de gevoelige snaar van de value methode, dat is dat de meeste niet gedisciplineerd kunnen value beleggen en meegaan met de schapen en we weten van Gecko dat schapen geslacht worden

Ik begon in eind 2002, begin 2003 aandelen te accumuleren van Aalberts, Sligro, Innoconcepts en Bam groep voor schandalig lage prijzen, terwijl er fundamenteel niets aan de hand mee was en ze zelfs elk kwartaal meer winst maakten en de consensus versloegen. Een bedrijf als Aalberts, buitengewoon boring en predictable, maar noteerde wel even onder de boekwaarde van tastbare activa en dan is de manager/ondernemer Aalberts nog niet eens ingerpijsd en diens track record. Sindsdien is het een ten bagger gebleken. Ik heb wel een hele poos moeten wachten op zulke kansen, maar geduld is een schone zaak en wie wachtr die zal rijkelijk beloond worden, mits ie fantastische ondernemingen koop voor een redeljke tot zeer lage prijs.

Je hebt gelijk dat value beleggen veel tijd kost, heel veel tijd zelfs. Ik steek soms dagen in research en analyse van één aandeel, maar het moeilijkste is om de discipline te behouden. Het is tijdrovend maar super leuk, vind ik.

Wat betreft diversificatie: diversification is a protection against ignorance (onwetendheid). Als je veel tijd steekt in studie en analyse en je weet hoe de cash flows door het bedrijf gaan en je kunt de houdbaarheid van een business model goed inschatten en je komt dan tot de conclusie dat dit inderdaad heel erg goedkoop is en dat dit bedrijf met gemak komende 5 jaar zijn winning streak zal voortzetten, dan zou je heel gek zijn om daar 5% van je assets in te stoppen. Ik stop er dan meteen 20% of meer in. Hoe meer je van een bedrijf weet, hoe zekerder je van je zaak bent en hoe meer je met vertrouwen een ruime plaats kunt inruimen in je portfolio voor zon fantastisch bedrijf.

Jij bent duidelijk gefrustreerd, wsl ben jij zo iemand die met geld op de beurs speelt dattie niet heeft.. En ben je nu veel centjes kwijt en kan je schulden gaan afbetalen.. Nu ja hopelijk laat dit ineens een les zijn voor iedereen die hier leest! Beleg met wat je hebt en leen niet anders ben je op een moment mss meer dan je hebt kwijt en ga je beginnen kakken op mensen die alleen maar hun mening posten of alleen maar wat wijzer willen worden in de beleggingswereld en wel af en toe een mooie winst maken. Ikzelf ken ook maar bar weinig van beleggingen e.d. en als ik fouten post dan mag iedereen die verbeteren en ik denk dat iedereen die hier post van dezelfde mening is over hun posts, maar beginnen zeggen dat je bullshit post of je posts oerdom zijn?!?

Ik heb veel geld. Schandalig veel voor een stufi student. Al moet ik zeggen dat ik met best wel veel geld begon te beleggen door een vriendelijke bijdrage van mijn moeder.
Ik heb ok op dit moment een papieren verlies in amerika, maar ik geloof in het bedrijf en het management. Het aandeel is zelfs ver onder mijn aankoopprijs gedaald en ik ben tegen de logica in zelfs nog meer gaan kopen.

Ik ben gefrustreerd omdat ik zoveel menseen zie ploeteren, terwijl er een methode is die heel logisch klinkt en bewezen track records heeft. Het probleem is dat weinig mensen de geduld en discipline kunnen opbrengen. Aan de andere kant, je hebt mensen die het value beleggen meteen begrijpen en er door gegrepen worden of het doet helemaal niets mis met je. Ik ben blij dat ik bij de eerste groep hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben gefrustreerd omdat ik zoveel menseen zie ploeteren,

Balen voor je joh dat je online berichten van anderen zo zwaar aantrekt. Hoop dat je nog kan slapen vanacht. :(

Aan de andere kant, je hebt mensen die het value beleggen meteen begrijpen en er door gegrepen worden of het doet helemaal niets mis met je. Ik ben blij dat ik bij de eerste groep hoor.

Koop een taart en ga het vieren zou ik zeggen. :thumbup:

Met andere woorden; mocht je leuk (dwz zonder je eerder getoonde boven het gepeupel verheven attitude) mee willen posten in dit topic tussen alle ploeteraars; be my guest. Indien niet, post dan gewoon niets want buiten lichtelijke irritatie bij mede posters (wat gelukkig nog geen zware frustratie is :rolleyes: ) voeg je bar weinig toe.

Dit terwijl je op je 2 na laatste post laat blijken het wel te kunnen...

• Topic Starter Topic Starter
Anyway, morgen een nieuwe dag. Kijken of de weerstand van 457 nu gebroken kan worden en er een opwaartse beweging kan ontstaan.

Ik zit nu flink in de edelmetalen en dat zie ik toch als een goede investering de komende tijd. :)

Ik heb ook alles klaar staan. Eerst maar eens een schaduw profiel maken om de kneepjes van het vak te leren. :)

Wil niet dat Ryubolic BV. spontaan ten gronde gaat... :D

Terug
Naar boven