XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
Nee zit al in ING sinds maandag, maar gisteren had ik al de 750 winst aangetikt. :)

De VS staat er niet lekker voor. Wil morgen KPN verkopen, vertrouw mijn turbo's met stoploss @ 12,00 niet meer. Zeker niet nadat deze straks verhoogd wordt met 0,10.

Zie morgen eea wel inzakken, snel dus die turbo's verkopen en misschien ergens short op gaan. Afhankelijk van wat de edelmetalen doen deze ook met winst verkopen zodat ik maandag (nu ik 2 weken wat gerommeld maar wel flink geleerd heb) een mooi plan kan opstellen. :)

Nee zit al in ING sinds maandag, maar gisteren had ik al de 750 winst aangetikt. :)

Dat verdient karma zodra ik je het kan geven he bro ;)
hint aan de rest die hier post/leest :roflol:
je moet MrJ te vriend houden, als hij ooit rijk is denkt hij mss aan ons?!?! :roflol:

Dat verdient karma zodra ik je het kan geven he bro ;)
hint aan de rest die hier post/leest :roflol:
je moet MrJ te vriend houden, als hij ooit rijk is denkt hij mss aan ons?!?! :roflol:

Heb nadat ik morgen wat winsten verzilver en KPN met niet al teveel verlies de deur uit kan doen nog zo'n 2000,- goed te maken om quitte te spelen met het geld wat ik toendertijd in fondsen heb gestoken.

Maar goed, een rendement op sommige grondstoffen van 30% is niet ongewoon in een 2tal dagen. Moet dan alleen zorgen dat ik er niet met 500,- maar met 2000,- inzit. :)

Heb nadat ik morgen wat winsten verzilver en KPN met niet al teveel verlies de deur uit kan doen nog zo'n 2000,- goed te maken om quitte te spelen met het geld wat ik toendertijd in fondsen heb gestoken.

Maar goed, een rendement op sommige grondstoffen van 30% is niet ongewoon in een 2tal dagen. Moet dan alleen zorgen dat ik er niet met 500,- maar met 2000,- inzit. :)

Heavyyyy :D van een portef als u kan ik alleen nog maar dromen :D

Valt op zich wel mee toch?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verschil met nu is uitgestapt op 750 winst bij ING. Copr. Ex. iets omhoog, goud naar 160,-, KPN bijna hetzelfde, hoop op niet veel meer verlies straks, Palladium 150,- nu en wat er van de TT over is gebleven weet ik nog niet. :o

PS: Ik hou deze pagina in de gaten voor de nieuwste turbo's. Misschien dat er morgen een nieuwe TL inzit voor ING beginnend op 1,50. ;)

PS2: Corp. Express krijgt naw nog een hoger tegenbod van Staples. Het kan geen kwaad morgenochtend daar op een dipje nog wat van mee te pakken, misschien komt dat bod wel voor dit weekend!

Voor wie trouwens denkt de markt echt te kunnen verslaan een mooi stukje uit de oude doos :

Blikopdebeurs.com - De dagelijkse blik op het Damrak

Is een kopie van een thread die ooit op het Guru-platform van Eurobench stond. Die threads bleven nooit lang bewaard maar Blikopdebeurs heeft er dus nog een kopie van staan. Zie dat ik zelf ook nog 1 keer gereageerd heb in die thread (caesar), was in die tijd bakker (mod) op dat platform.

In die jaren was de particuliere deelname in beleggen/traden nog een stuk groter en daarmee meestal ook de verliezen. Dit iwas maar 1 van de grote verliezers maar vanaf begin 2000 t/m begin 2003 kwamen dit soort verhalen bijna dagelijks voorbij. Gambler is overigens niet lang daarna weer begonnen als trader.

Succes op de beurs kan een tijdje aanduren tot je overgaat op trades met steeds meer risico's. Dan is het een kwestie van tijd dat het echt een keer goed misgaat en je wordt geknipt en geschoren. Daarom ook nooit met geld beleggen dat je nodig hebt en zeker niet met geld dat geleend is. Een broker biedt die mogelijkheid ook aan (lenen), maar ik raad aan om die VBR-mogelijkheid niet aan te spreken.

Ben zelf ook goed nat gegaan in de jaren dat de koersen alleen maar daalden, ook al valt het verlies nog mee als je het vergelijkt met degenen die echt alles kwijtraakten (huis, vrouw, geld, baan etc). De beurs biedt genoeg kansen maar probeer niet iedere beweging als een kans te zien. Als iets een koopje lijkt is dat het meestal niet. Of de beurs weer een langdurige bearmarket-fase ingaat valt niet te voorspellen maar mocht dat wel het geval zijn dan is het opvangen van vallende messen een zeer groot risico. Daarbij kan short gaan net zo risicovol zijn omdat bear market rally's meestal vrij heftig zijn en je bij turbo's door de stoploss heen wordt gedrukt en bij puts je premie voor je neus verdampt.

Yep, altijd oppassen dus.

Kreeg nog 275,- voor mijn TT's. :o Verder vandaag flink platina ingekocht vanwege de heersende schaarste die niet snel opgelost wordt volgens mij.

KPN turbo's nog niet verkocht, maybe straks. Daarna even wachten en maandag beslissen waar ik mijn vrije 2k in ga steken/

Voor wie trouwens denkt de markt echt te kunnen verslaan een mooi stukje uit de oude doos :

Blikopdebeurs.com - De dagelijkse blik op het Damrak

Is een kopie van een thread die ooit op het Guru-platform van Eurobench stond. Die threads bleven nooit lang bewaard maar Blikopdebeurs heeft er dus nog een kopie van staan. Zie dat ik zelf ook nog 1 keer gereageerd heb in die thread (caesar), was in die tijd bakker (mod) op dat platform.

In die jaren was de particuliere deelname in beleggen/traden nog een stuk groter en daarmee meestal ook de verliezen. Dit iwas maar 1 van de grote verliezers maar vanaf begin 2000 t/m begin 2003 kwamen dit soort verhalen bijna dagelijks voorbij. Gambler is overigens niet lang daarna weer begonnen als trader.

Succes op de beurs kan een tijdje aanduren tot je overgaat op trades met steeds meer risico's. Dan is het een kwestie van tijd dat het echt een keer goed misgaat en je wordt geknipt en geschoren. Daarom ook nooit met geld beleggen dat je nodig hebt en zeker niet met geld dat geleend is. Een broker biedt die mogelijkheid ook aan (lenen), maar ik raad aan om die VBR-mogelijkheid niet aan te spreken.

Ben zelf ook goed nat gegaan in de jaren dat de koersen alleen maar daalden, ook al valt het verlies nog mee als je het vergelijkt met degenen die echt alles kwijtraakten (huis, vrouw, geld, baan etc). De beurs biedt genoeg kansen maar probeer niet iedere beweging als een kans te zien. Als iets een koopje lijkt is dat het meestal niet. Of de beurs weer een langdurige bearmarket-fase ingaat valt niet te voorspellen maar mocht dat wel het geval zijn dan is het opvangen van vallende messen een zeer groot risico. Daarbij kan short gaan net zo risicovol zijn omdat bear market rally's meestal vrij heftig zijn en je bij turbo's door de stoploss heen wordt gedrukt en bij puts je premie voor je neus verdampt.

Goed gesproken EricR!!
Vaak krijgen mensen die paar keer mooie winst maken teveel zelfvertrouwen en gaan meer risico's nemen en grotere bedragen beleggen.. tot die ene fatale klap komt..
Zelf zijn mijn 3posities redelijk klein op de moment, als ik ALLES verlies in mijn posities nu, heb ik nog steeds 1900euro en ik ben met 1500euro begonnen half jaartje terug ofzo.. dus als ik alles verlies heb ik nog steeds een winst van 400euro :D die gedachte is altijd wel fijn ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Interessante link Roxxe, zeker voor de beginners.
De Beleggerscompetitie 2008 is trouwens afgelopen maandag 18/2 terug van start gegaan: [Link niet meer beschikbaar]

Ja ik denk dat ik in eerste instantie in trackers ga investeren. Ik zat een beetje te denken aan een totale investering van 10k in 2008. Daarvan dan waarschijnlijk zo een 2 a 3k in opties. En de rest in verschillende trackers in diverse regio's en diensten.

Lag gister blijkbaar een beetje te slapen, ik bedoelde natuurlijk 2/3k in obligaties.

Lag gister blijkbaar een beetje te slapen, ik bedoelde natuurlijk 2/3k in obligaties.

haha kvond het al veel :D maar ja kan altijd e :D
maar van 10k zou ik er geen 3k in opties steken.. hoewel als je wat meer risico durft lopen... tja hangt ook beetje van persoon tot persoon af en hoeveel geld je hebt enzo :)

laag risico is bij mij toch wel een kernbegrip. Het gaat vooral om het opbouwen van een spaarpotje met meer dan 3/4% rendement die je bij de bank krijgt. Bedoeling is toch wel om minimaal 10k per jaar weg te zetten. En dan over een jaar of 20/25 een leuk bedrag beschikbaar te hebben.

laag risico is bij mij toch wel een kernbegrip. Het gaat vooral om het opbouwen van een spaarpotje met meer dan 3/4% rendement die je bij de bank krijgt. Bedoeling is toch wel om minimaal 10k per jaar weg te zetten. En dan over een jaar of 20/25 een leuk bedrag beschikbaar te hebben.

Mooi, slim plan :)

Rustig dagje vandaag, KPN turbo's niet verkocht, wel wat Platina turbo's en Corp. Express bijgekocht. Laat maar komen dat nieuwe bod! :D

''Linkse meerderheid beter voor beleggers''

11%
Het rendement op Nederlandse aandelen ligt jaarlijks gemiddeld 11% hoger wanneer er in de Tweede Kamer een linkse meerderheid is dan dan wanneer er sprake is van een rechtse Kamermeerderheid. Dat blijkt uit een onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam dat is gepubliceerd in het tijdschrift Economisch Statistische berichten (ESB).

Politieke premie
Dit verschil in behaald rendement kan niet worden verklaard door monetair beleid of door andere macro-economische omstandigheden. Er lijkt eerder sprake te zijn van een politieke premie.

VS
Het idee om onderzoek te doen is gebaseerd op soortgelijke Amerikaanse onderzoeken, waaruit blijkt dat onder een Democratische president de Amerikaanse aandelenmarkt aanzienlijk beter presteert dan onder een Republikeinse president.

''Linkse meerderheid beter voor beleggers''

Op zich is het wel grappig inderdaad dat in de Paarse jaren de beurs het hardste steeg, de jaren waar in de USA Clinton het voor het zeggen had. In de jaren 80 was er een beurscrash en toen was in de USA Reagan aan de macht en hier VVD-CDA. In 2000 klapte de bubble uit elkaar vlak voor Bush aan de macht kwam. De echte grote tik omlaag in Nederland moest toen nog komen en kwam pas toen Balkie 1 in 2002 aan de macht was gekomen.

Het kan toeval zijn maar het is wel opvallend. Maar ja er zal altijd weer gezegd weer worden dat rechts de weg geplaveid heeft voor links of zo. Wel een mooie weg dan als je tegelijk de staatsschuld ongekend laat oplopen.

Nadeel van opties is wel dat er een tijdswaarde in verwerkt zit, bij Turbo's staat daar natuurlijk tegenover dat de banken een rentevergoeding vragen en dat vreet ook aan je rendement. In beide gevallen moet je strakke stoplosses aanhouden, bij een turbo voordat de echte stoploss geraakt is en bij een optie ruim voordat alle tijdswaarde er uit is.
Klopt Eric. Maar de rentevergoeding bij turbo's moet je altijd betalen. De wegkwijnende tijds- of verwachtingswaarde bij opties niet, als je daar zelf voor zorgt tenminste.

Bij een geopend optieorder kun je tegenslag hebben omdat de onderliggende waarde na het plaatsen van je order tijdelijk de verkeerde kant opdraait. Maar hiervoor hoeft niet perse je oorspronkelijke visie ook te wijzigen. Enkel de timing kon beter natuurlijk. Hier is de opgelegde stoploss van de turbo kostelijk omdat je wordt verplicht verlies te nemen, ook als dit eigenlijk volgens jouw visie niet nodig is. Vind dit eigenlijk niet fair naar de koper van turbo's.

Ik werk zelf ook liever met een realistische stoploss op de onderliggende waarde dan een stoploss op de waarde van de optiepremie.

Als je met de stoploss op opties bedoelt dat, wanneer je duidelijk verkeerd zit in de markt, onmiddellijk moet durven en kunnen verlies nemen, deel ik je mening volledig.

Terug
Naar boven