StevenG
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 123
Nee niet 1dag denk ik

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nee zit al in ING sinds maandag, maar gisteren had ik al de 750 winst aangetikt.![]()

Dat verdient karma zodra ik je het kan geven he bro
hint aan de rest die hier post/leest
je moet MrJ te vriend houden, als hij ooit rijk is denkt hij mss aan ons?!?!![]()

Heb nadat ik morgen wat winsten verzilver en KPN met niet al teveel verlies de deur uit kan doen nog zo'n 2000,- goed te maken om quitte te spelen met het geld wat ik toendertijd in fondsen heb gestoken.
Maar goed, een rendement op sommige grondstoffen van 30% is niet ongewoon in een 2tal dagen. Moet dan alleen zorgen dat ik er niet met 500,- maar met 2000,- inzit.![]()
van een portef als u kan ik alleen nog maar dromen 

Verder vandaag flink platina ingekocht vanwege de heersende schaarste die niet snel opgelost wordt volgens mij.Voor wie trouwens denkt de markt echt te kunnen verslaan een mooi stukje uit de oude doos :
Blikopdebeurs.com - De dagelijkse blik op het Damrak
Is een kopie van een thread die ooit op het Guru-platform van Eurobench stond. Die threads bleven nooit lang bewaard maar Blikopdebeurs heeft er dus nog een kopie van staan. Zie dat ik zelf ook nog 1 keer gereageerd heb in die thread (caesar), was in die tijd bakker (mod) op dat platform.
In die jaren was de particuliere deelname in beleggen/traden nog een stuk groter en daarmee meestal ook de verliezen. Dit iwas maar 1 van de grote verliezers maar vanaf begin 2000 t/m begin 2003 kwamen dit soort verhalen bijna dagelijks voorbij. Gambler is overigens niet lang daarna weer begonnen als trader.
Succes op de beurs kan een tijdje aanduren tot je overgaat op trades met steeds meer risico's. Dan is het een kwestie van tijd dat het echt een keer goed misgaat en je wordt geknipt en geschoren. Daarom ook nooit met geld beleggen dat je nodig hebt en zeker niet met geld dat geleend is. Een broker biedt die mogelijkheid ook aan (lenen), maar ik raad aan om die VBR-mogelijkheid niet aan te spreken.
Ben zelf ook goed nat gegaan in de jaren dat de koersen alleen maar daalden, ook al valt het verlies nog mee als je het vergelijkt met degenen die echt alles kwijtraakten (huis, vrouw, geld, baan etc). De beurs biedt genoeg kansen maar probeer niet iedere beweging als een kans te zien. Als iets een koopje lijkt is dat het meestal niet. Of de beurs weer een langdurige bearmarket-fase ingaat valt niet te voorspellen maar mocht dat wel het geval zijn dan is het opvangen van vallende messen een zeer groot risico. Daarbij kan short gaan net zo risicovol zijn omdat bear market rally's meestal vrij heftig zijn en je bij turbo's door de stoploss heen wordt gedrukt en bij puts je premie voor je neus verdampt.
die gedachte is altijd wel fijn 
Ja ik denk dat ik in eerste instantie in trackers ga investeren. Ik zat een beetje te denken aan een totale investering van 10k in 2008. Daarvan dan waarschijnlijk zo een 2 a 3k in opties. En de rest in verschillende trackers in diverse regio's en diensten.
Lag gister blijkbaar een beetje te slapen, ik bedoelde natuurlijk 2/3k in obligaties.
maar ja kan altijd e 

laag risico is bij mij toch wel een kernbegrip. Het gaat vooral om het opbouwen van een spaarpotje met meer dan 3/4% rendement die je bij de bank krijgt. Bedoeling is toch wel om minimaal 10k per jaar weg te zetten. En dan over een jaar of 20/25 een leuk bedrag beschikbaar te hebben.

Klopt Eric. Maar de rentevergoeding bij turbo's moet je altijd betalen. De wegkwijnende tijds- of verwachtingswaarde bij opties niet, als je daar zelf voor zorgt tenminste.Nadeel van opties is wel dat er een tijdswaarde in verwerkt zit, bij Turbo's staat daar natuurlijk tegenover dat de banken een rentevergoeding vragen en dat vreet ook aan je rendement. In beide gevallen moet je strakke stoplosses aanhouden, bij een turbo voordat de echte stoploss geraakt is en bij een optie ruim voordat alle tijdswaarde er uit is.