AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
r**ards hier zeggen: nu geen aandelen kopen, want muh shiller pe zegt dat ze te duur zijn.

Detijd heeft diene shillerfiguur geinterviewd, en hij zegt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
#Rekt

Heb je ooit substantieel gehandeld of belegd of zit je hier gewoon met droge voeten wat onzin te verkopen Brotoscience? Gooi er eens enkele tienduizenden euro tegenaan of nog beter een pak meer en kijk of je nog zulke praatjes verkoopt.

Alleen een domme belegger is 24/7 bezig met zijn BAH portefeuille. Traden daarentegen is wel bijna 24/7 bezig zijn. Als je belegt doe je dat omdat je vertrouwen hebt in de koersontwikkeling van het bedrijf waarin je belegt. Stoploss aanleggen om evetueel koersverlies op te vangen of puts te kopen of calls te schrijven dient hooguit de strategie te zijn om je risico te beperken.

Veel handelen in een BAH-portefeuille is een recept voor verliezen. Dividenddata zijn data die je kan noteren net zoals data kwartaal of jaarcijfers. Op ieder nieuwsfeitje handelen maakt je geen belegger dan ben je gewoon niet meer dan een trader.

Maar je moet het toch dagelijks opvolgen?
Als ik de tijd niet zou lezen, zou ik niet geweten hebben dat er een juridische procedure loopt op ageas. En je moet ook een beetje kunnen aanvoelen of het een bom zal zijn of een sisser. Ik kan daarom eens zelf met die fag peaten opt geldbeurs bijvoorbeeld of mss dat ie daarop iets zegt.

Aandeeltje kopen en niet meer naar kijken, das voor noobs.
Elke dag achter u pc zitten en naar u scherm staren: goedgelovig f**got en bezigheidstherapie.

Maar gewoon kennis opdoen, elke dag nieuws lezen (maar niet noodzakelijk kopen) en vooral assessen wie bullshit verkoopt en wie niet. Als je kennis van zaken hebt, kan je de zeveraars of onwaarheden zo uitplukken. En om deftig kennis te bezitten moet je elke dag lezen. Detijd, een populairboekje en schoolhandboek is lang niet genoeg :p

of je betaald gewoon geen 400 euro per jaar voor nieuws wat ook gewoon op internet staat. trek dat maar eens van je rendement af. heb je een flinke portfolio nodig om zoiets te rechtvaardigen

Heb je ooit substantieel gehandeld of belegd of zit je hier gewoon met droge voeten wat onzin te verkopen Brotoscience? Gooi er eens enkele tienduizenden euro tegenaan of nog beter een pak meer en kijk of je nog zulke praatjes verkoopt.

Eerst 20 k
Nu 10k

Later zal dat wel 1 miljoen k zijn (als ik ballen heb en of het verstandig is), anders 100-200k. Das geen klein geld om zomaar aankoopjes mee te doen.

Kzou op dit moment nooit meer dan 50k doen. Ik ben nog een zware noob.

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

of je betaald gewoon geen 400 euro per jaar voor nieuws wat ook gewoon op internet staat. trek dat maar eens van je rendement af. heb je een flinke portfolio nodig om zoiets te rechtvaardigen

200 euro zie ik als een investering voor later. Kvind detijd ook gewoon beste shit in belgie. Een alternatief bestaat niet.

En detijd biedt echt wel een meerwaarde boven andere gratis nieuwssites. Ma kga niet mn abbonement keuze aan u rechtvaardigen :roflol:

Als mensen zeggen dat nu een slecht moment is om te kopen, dan is dat wat anders dan Schiller die zegt dat het niet uitmaakt dat aandelen een periode wat slechter presteren.

En je commentaar op mijn vorige punt zou je beter kunnen onderbouwen. Dit rammelt een beetje. Ook je spelling laat te wensen over, jammer, want van iemand die een nobelprijswinnaar voor idioot uit maakt had ik meer verwacht.

coX9GIg.jpg

Shiller zegt kuuuupeeeuh

Eerst 20 k
Nu 10k

Later zal dat wel 1 miljoen k zijn (als ik ballen heb en of het verstandig is), anders 100-200k. Das geen klein geld om zomaar aankoopjes mee te doen.

Kzou op dit moment nooit meer dan 50k doen. Ik ben nog een zware noob.

Dus je hebt 1 miljoen om te beleggen voorhanden?

Handelen op nieuwsfeiten is gewoon totaal onnodig als je een juiste strategie volgt waarbij je de risico's afdekt. Je bent juist een noob als je een portefeuille moet managen door op nieuws te moeten handelen.

Risico's afdekken kost ook wat tijd en dient periodiek herhaalt te worden maar dat is veel minder werk dan als een achterlijke op nieuws te jagen terwijl je feitelijk geen trader bent. Waar je toch al het gaat afleggen tegen de HFT-trades en grote handelshuizen die zoveel meer edge hebben dat korte termijn traden amper lonend is.

Als mensen zeggen dat nu een slecht moment is om te kopen, dan is dat wat anders dan Schiller die zegt dat het niet uitmaakt dat aandelen een periode wat slechter presteren.

En je commentaar op mijn vorige punt zou je beter kunnen onderbouwen. Dit rammelt een beetje. Ook je spelling laat te wensen over, jammer, want van iemand die een nobelprijswinnaar voor idioot uit maakt had ik meer verwacht.

Shiller zegt ook, koop internationale aandelen.

Mensen die zeggen dat stocks duur zijn, volgen amerikaanse markten. Het is niet overal duur.
Belgie is amerika niet, en amerika is zuid afrika niet.

Eerst 20 k Nu 10k Later zal dat wel 1 miljoen k zijn (als ik ballen heb en of het verstandig is), anders 100-200k. Das geen klein geld om zomaar aankoopjes mee te doen. Kzou op dit moment nooit meer dan 50k doen. Ik ben nog een zware noob. ---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ---------- 200 euro zie ik als een investering voor later. Kvind detijd ook gewoon beste shit in belgie. Een alternatief bestaat niet. En detijd biedt echt wel een meerwaarde boven andere gratis nieuwssites. Ma kga niet mn abbonement keuze aan u rechtvaardigen :roflol:

200 voor studenten. ----------

M 27j

mj-laughing.gif

Dus je hebt 1 miljoen om te beleggen voorhanden?

Handelen op nieuwsfeiten is gewoon totaal onnodig als je een juiste strategie volgt waarbij je de risico's afdekt. Je bent juist een noob als je een portefeuille moet managen door op nieuws te moeten handelen.

Risico's afdekken kost ook wat tijd en dient periodiek herhaalt te worden maar dat is veel minder werk dan als een achterlijke op nieuws te jagen terwijl je feitelijk geen trader bent. Waar je toch al het gaat afleggen tegen de HFT-trades en grote handelshuizen die zoveel meer edge hebben dat korte termijn traden amper lonend is.

I dont understand ericr, dus kzal het nog concreter maken.
Nu ist resultatenseizoen he. Ik moet toch van elk organisatie toch opvolgen hoe goed ze het gedaan hebben? Ik moet toch de analistenreacties lezen? Mening van andere beleggers. De shortposities van anderen (kheb thromogenics gedumpt opt moment dat ik in de tijd las dat er zoveel shorters daarop waren. Nu ja, khad mn huiswerk niet gemaakt en kon zonder detijd ook het geweten hebben, maar dat soort nieuws zijn lifesaving).

Het nieuws dat kbc en ing hun staatsschulden vervroegd afbouwen geeft mij ook het signaal dat ze goed bezig zijn. Dus potentieel buy aandeel.

Jij zegt nu dat dit allemaal dom is?

...

Nahhh

En 1 miljoen is alles wak heb.

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

Mooie waardering. Efficient market at work :roflol:

b5MBcM0.jpg

Shiller zegt ook, koop internationale aandelen.

Mensen die zeggen dat stocks duur zijn, volgen amerikaanse markten. Het is niet overal duur.
Belgie is amerika niet, en amerika is zuid afrika niet.

Dat is waar. Shiller gaat er ook aan voorbij dat mensen geen kennis hebben van aandelen, je toch ergens moet wonen, en mensen zo een lager risico lopen en wel een negatief rendement op een "short positie" voorkomen door niet te huren. Ook woongenot is een vorm van rendement.

En "rijk worden" door wat internationale aandelen vind ik ook maar een rare uitspraak. Vraag me af of hij dat letterlijk zo gezegd heeft of de journalist dit er van gebakken heeft.

Wat shiller zegt boeit me ook gn drol.
Sommige fags volgen hem wel (muh shiller zegt dat aandelen overpriced zijn), maar de uitvinder daarvan spreekt hen just tegen :p

Ecb twitter
http://twitter.com/ecb/status/526328738737582081/photo/1

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

11.25 uur: Om 12 uur krijgen we dus de cijfers over de stresstests. Een stresstest is een simulatie om na te gaan of de banken voldoende bestand zijn tegen economische, financile of politieke schokken. De stresstest gaat na of de kapitaalbuffers van de banken stevig genoeg zijn om zulke schokken te absorberen.

De Europese Centrale Bank (ECB) voert een onderzoek uit naar de kwaliteit van de activa op de balans van de banken. De Europese bankenautoriteit (EBA) voert de klassieke stresstest uit. Het eerste luik is uitzonderlijk en komt er op verzoek van de ECB.

De stresstest van de EBA heeft betrekking op 123 banken in 22 EU-landen. De kwaliteitscontrole van de ECB op de activa van de banken betreft 130 banken in de 18 eurolanden plus Litouwen.

Om 12.30 uur geeft de ECB een persconferentie, om 14 uur is het aan de Nationale Bank om de pers en het publiek tekst en uitleg te geven.

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Live webcast voor mobiele toestellen
http://c14098-l.z.core.cdn.streamfarm.net/017ecbiphonelive/stream_live_or/playlist.m3u8

Kan Brotoscience ook een topicban krijgen? Of moeten we gewoon nog een paar maanden wachten voordat hij al zijn geld kwijt is?

Kan Brotoscience ook een topicban krijgen? Of moeten we gewoon nog een paar maanden wachten voordat hij al zijn geld kwijt is?

Virtueel geld verdampt nooit.

Heeft nu 1 miljoen naar het schijnt terwijl hij voorheen krap 10k had, zeker alles Imtech advies gevolgd van Jeroen.

Virtueel geld verdampt nooit.

Heeft nu 1 miljoen naar het schijnt terwijl hij voorheen krap 10k had, zeker alles Imtech advies gevolgd van Jeroen.

Jeroen is na het debacle met Imtech inderdaad wel snel verdwenen. Laten we hopen dat met Brotoscience hetzelfde gaat gebeuren.

I dont understand ericr, dus kzal het nog concreter maken.
Nu ist resultatenseizoen he. Ik moet toch van elk organisatie toch opvolgen hoe goed ze het gedaan hebben? Ik moet toch de analistenreacties lezen? Mening van andere beleggers. De shortposities van anderen (kheb thromogenics gedumpt opt moment dat ik in de tijd las dat er zoveel shorters daarop waren. Nu ja, khad mn huiswerk niet gemaakt en kon zonder detijd ook het geweten hebben, maar dat soort nieuws zijn lifesaving).

Het nieuws dat kbc en ing hun staatsschulden vervroegd afbouwen geeft mij ook het signaal dat ze goed bezig zijn. Dus potentieel buy aandeel.

Jij zegt nu dat dit allemaal dom is?

...

Nahhh

En 1 miljoen is alles wak heb.

Na het resultatenseizoen managen is niks mis mee maar jij wil een portefeuille managen op basis van 24/7 nieuwsfeiten. Dat is gewoon achterlijk. Als je geen gebalanceerde portefeuille kan opbouwen moet je er niet aan beginnen en gewoon een tracker kopen op een index. Voor degenen die enkele tienduizenden euro hebben is dat toch de beste keuze meestal.

Een gebalanceerde portefeuille zal hoe dan ook minder presterende onderdelen hebben maar dat vang je op met de onderdelen die wel presteren. Tevens zijn er genoeg mogelijkheden om je risico's af te dekken, zelfs als die mogelijkheden potentieel rendement kosten is dat meestal lonender dan constant in en uitstappen omdat je zo graag wil micro managen.

Maar je hebt dus echt 1 miljoen? Snel gegaan dan, eerst was je nog een arme student en opeens ben je miljonair?

Ik heb nu max 20k dat ik naar believen kan uitgeven, niet rijk of arm imo, maar kheb wel rijke ouders. Geld komt me later toe. Mn ouders zetten dat geld gewoon verspreid in banken.
50K stond vb gewoon op mn rabobank rekening. Rente van 1 procent op een jaar plus minus. Dat is dus niks. All in op een dividend aandeeltje gaan bezorgt me 4-5% meer opbrengst. Driedubbele van wat de bank mij geeft.

Ik snap niet goed hoe risicos afdekken lonender is dan in en uitstappen, ik kan me daar geen beeld bij vormen. Als je me een bron kan aanraden, dan lees ik dat wel met plezier.

Stoploss shit doe ik niet vb als je daarmee 'risicos afdekken' bedoelt. Voor een dividend aandeel dat ik toch jarenlang behoud vind ik dat onzin.

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

B04fv-bCIAAPKz9.png

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

http://www.tijd.be/service/stresstest

Bank per bankkan je nagaan hoe goed ze het gedaan hebben. Ben enkel geinteresseerd in ing nederland en kbc

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Ing op alle 3 geslaagd

Laatst bewerkt:
Als je alleen maar denkt in termen als 'fags', 'shit' etc is welk advies ook gewoon zinloos.

Lees je in hoe je spreads, straddles, strangles, butterflies, condors kan gebruiken om risico's af te dekken of in te spelen op koersbewegingen. Niet geheel risicoloos maar in volatiele tijden zijn veel van die strategieën al snel lonend, beste blijven de strategieën waar je gedekt bent door aandelen in portefeuille te hebben, scheelt ook aanzienlijk in marge.

Terug
Naar boven