Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
  • Topic Starter Topic Starter
Zit nu tot mijn nek in ING. Moeten ze wel weer even de weg omhoog vinden.

@ the moment lijkt de VS de richting omhoog te kiezen:

Dow Jones 12424,9800 0,36%
Nasdaq 2309,0200 0,25%
S&P 500 Index 1354,6800 0,12%

Tot je nek ergens in zitten is meestal niet de beste keuze, maar dat wist je waarschijnlijk al. Hoop voor je dat de AEX boven de 457 sluit en de USA vanavond niet in sell-off modus gaat. Het is een schizofrene en wankele markt waar slecht nieuws even genegeerd wordt.

Spike omhoog trouwens in de USA, waarschijnlijk omdat Bernanke gezegd heeft dat er geen recessie komt.

Laatst bewerkt:
Even nagekeken, en het is 25% van mijn porto. :o

eric,ben eigenlijk laatste tijd juist wel risicoavers egworden,ik bedoel..op 495 een constructie opzetten die pas onder 447.50(long puts 470/dubbele aantal puts short 460..creditpremie 2.50) verlies gata opleveren met een looptijd van 5 weken noem ik vrij safe.....wie had nou zon klpa omlaag verwacht na die al felle daling

was er overigens met vrij weinig verlies van afgekomen,van 25k verlies op papier naar kleine 1k gerealiseerd verlies,index liep in expiratieweek richting 450 gelukkig..2/3 dagen voor expiratie gesloten

en wat moolen betreft,ik kijk enkel naar grafieken,en ook vanwege sentimentele redenen :)

De VS is vanavond leuk geeindigd.

Dow Jones 12570,2200 1,53%
Nasdaq 2327,4800 1,05%
S&P 500 Index 1371,8000 1,38%

Azie zal wel volgen vanacht en dat is het morgen weer de beurt aan ons om even flink in de plus te gaan! :)

Een vraag aan members hier die serieus beleggen, houden jullie de ontwikkelingen bij van bedrijven/bedrijfstakken waar je in belegd?Of zien jullie het als een spel?

Is er serieus winst mee te maken, ik bedoel geen theorie, maar praktijk.Is er iemand hier die goed geld mee verdiend. Of is het meer van quite spelen en meestal (beperkte)verliezen?

Ik hoor vaak van de "goeroe's" dat je alleen in zaken moet beleggen waar je zelf veel verstand van hebt.

Een vraag aan members hier die serieus beleggen, houden jullie de ontwikkelingen bij van bedrijven/bedrijfstakken waar je in belegd?Of zien jullie het als een spel?
Ik zie het zeker niet als een spel en probeer zoveel mogelijk over bedrijven/bedrijfstakken te leren.

Is er serieus winst mee te maken, ik bedoel geen theorie, maar praktijk.Is er iemand hier die goed geld mee verdiend. Of is het meer van quite spelen en meestal (beperkte)verliezen?
Er is veel geld mee te verdienen, maar ook te verliezen. Zoek maar eens op hoeveel geld Warren Buffet heeft ;). Ik ben persoonlijk nog geen expert, dus ik kan je niet veel vertellen over eigen ervaringen.

Ik hoor vaak van de "goeroe's" dat je alleen in zaken moet beleggen waar je zelf veel verstand van hebt.
Dat klopt inderdaad, de meeste grote beleggers zijn hier een voorstander van (o.a. Warren Buffet, Peter Lynch en Benjamin Graham).

"A stock is not just a ticker symbol or an electronic blip; it is an ownership interest in an actual business, with an underlying value that does not depend on its share price." - Benjamin Graham

Mm.. das een moeilijke, van die van dat spel he..
Eigenlijk moet je dat als een aparte vraag zien..
Ik zie de beurs een beetje als een groot spel ja, waarvoor je continu de laatste nieuwtjes voor moeten weten om het goed te spelen en het spel te winnen.. (dus wel degelijk bezig zijn met wat je hebt gekocht of gaat kopen)
Als je op de beurs belegt moet je je een beetje af kunnen zetten van de echte "geldwaarde" vind ik.. je mag echt niet boos worden als je een paar honderd euro verliest.. of niet euforisch als je eens een K wint.. nuchter blijven.. dus ja mss in die visie probeer ik de beurs als een spel te zien, dat ik wil winnen uiteraard :D

Is er geld mee te verdienen? NATUURLIJK, MASSA'S!!!! Toen de dot-com dream op zijn top was, ontstond er om de 10seconden een nieuwe miljonaire in Amerika (ref: coïtus drugs and economics,pg 104?) maar wat achteraf gebeurde... Er is veel geld mee te verdienen maar ook mee te verliezen ;)

Grappig. Ging alles vandaag flink onderuit vanwege de hoge dollar en olie, maakt Bernanke een positief praatje en alles gaat weer omhoog.

Zie ons nog wel in de plus eindigen ook vandaag. :D

Grappig. Ging alles vandaag flink onderuit vanwege de hoge dollar en olie, maakt Bernanke een positief praatje en alles gaat weer omhoog.

Zie ons nog wel in de plus eindigen ook vandaag. :D

Dikke BULLLLLSHIT noem ik de beurs vandaag, zo reageren op praatjes = not good, aan elk positief dingetje trekken de beurzen zich op laatste tijd.. ik vraag me echt af of het uit schrik is voor de zware klappen nog gaan komen.. wat zijn jullie meningen daarop? Gaat er nog een "zware" klap komen?

Ik hoop het niet. Hebben jullie trouwens een vaste site met informatie waar jullie je aankopen of verkopen op basseren? Ik zelf kijk op binck en belegger.nl , maar daar lees je niet de meningen of views van andere mensen.

Dikke BULLLLLSHIT noem ik de beurs vandaag, zo reageren op praatjes = not good, aan elk positief dingetje trekken de beurzen zich op laatste tijd.. ik vraag me echt af of het uit schrik is voor de zware klappen nog gaan komen.. wat zijn jullie meningen daarop? Gaat er nog een "zware" klap komen?

Ik ben een beertje en ik denk inderdaad dat er nog een megaklap komt. Nederlandse bedrijven doen het overigens goed maar de USA is gewoon een zeepbel die nu echt een keer gaat klappen.

Ik hoop het niet. Hebben jullie trouwens een vaste site met informatie waar jullie je aankopen of verkopen op basseren? Ik zelf kijk op binck en belegger.nl , maar daar lees je niet de meningen of views van andere mensen.

Als je echt meningen van andere mensen wilt kun je ook kijken op iex.nl, maar mijn advies is: vorm liever een eigen mening en basseer je koop/verkoop gedrag niet op andermans mening.

StevenG wat denk je van Telenet? Heb er nu 130 klaarstaan om naar de markt gestuurd te worden, De analisten zijn positief over het aandeel.
Misschien heb ik een te lage aankoop limiet ingegeven, maar het is het eerste order dat ik ooit op de beurs gedaan heb.
Twas toch even stressen. :p

Ik ben een beertje en ik denk inderdaad dat er nog een megaklap komt. Nederlandse bedrijven doen het overigens goed maar de USA is gewoon een zeepbel die nu echt een keer gaat klappen.

Ach, als ik eind v/d week ING verkocht hebt heb ik alleen nog een handel CXP dat er gelijk uitgaat bij het 2e bod.

Voor de rest lekker long in edelmetalen en als de boel klapt shorten op de index. :)

PS: Zal wel tegen mijn gevoel als positief ingesteld persoon ingaan, dat shorten. :D

Hmmm soon ook es beginnen met beleggen als ik dit zo zie :D any pointers?

hoeveel beginnen? safe? risky? high profit?

Hmmm soon ook es beginnen met beleggen als ik dit zo zie :D any pointers?

hoeveel beginnen? safe? risky? high profit?

Het lijkt me als beginner verstandig om je geld in een goed gespreide portefeuille aan te houden, dus bij voorkeur gewoon in een beleggingsfonds.

Het lijkt me als beginner verstandig om je geld in een goed gespreide portefeuille aan te houden, dus bij voorkeur gewoon in een beleggingsfonds.

Bij voorkeur ook een beleggingsfonds die een index volgt. Die doen het vaak beter dan andere fondsen.

TS shorts 469 verkocht met een verlies van 500 euro. Tegelijkertijd TL 378 verkocht met een winst van 50 euro.

Wat een k*tmarkt, niet te zien of iets stijgt of daalt deze tijden!

Terug
Naar boven