Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Tijd geleden nog voor een seminar corporate finance Ballast Nedam gewaardeerd (CF to equity/ Discounted CF) na wat presentaties door diens CFO, en alhoewel er altijd arbitraire keuzes worden gemaakt in het rapport geloof ik wel in waarde van een dergelijk rapport. Los van het feit of en welke belangen mensen in bepaalde posities hebben..

Overigens kwamen wij op een richtprijs voor het aandeel van (eind 2006) van 38, (koers toen tegen de 30). Handelt momenteel voor 26.

Bekende anamolie overigens, een meerledige, en dus vertraagde reactie op een koopadvies van een investmentbank.

De adviezen die worden gegeven houden meestal geen rekening met een eventuele bear market. Dan kan je leuk allemaal buy adviezen uitzetten maar als de markt gedraaid is hebben die adviezen weinig waarde. Aanpassing van adviezen vind dan pas plaats na een grote daling.

Een vertraagde reactie is trouwens wel er een mooie draai aan geven, zo lijkt het net alsof het een zekerheidje is dat Ballast Nedam gaat stijgen naar de richtprijs. Dat is het natuurlijk nooit.

@StevenG
Een grote bank heeft voor nieuws zn mensen, Dus sneller kan kopen of verkopen. Daarom dat de belegger het moet afwegen of hij het koopt, Tegen welke koers: grafiek en nieuws goed bekijken.

Maar zoals jij het zegt zou je eigenlijk altijd te laat zijn en nooit koopjes kunnen doen en das ook geen waar.

Het is toch echt zo, het idee erachter is dat men bij "actieve" fondsen aan winsten moet inleveren door de transactiekosten.

Warren Buffet en Benjamin Graham (en nog veel meer experts) zweren erbij dat ongeveer 95% van alle beleggers het beste in een indexfonds kunnen investeren. Aangezien maar 5% de indices kunnen verslaan qua lange termijn winsten.

Het is toch echt zo, het idee erachter is dat men bij "actieve" fondsen aan winsten moet inleveren door de transactiekosten.

Warren Buffet en Benjamin Graham (en nog veel meer experts) zweren erbij dat ongeveer 95% van alle beleggers het beste in een indexfonds kunnen investeren. Aangezien maar 5% de indices kunnen verslaan qua lange termijn winsten.

Kan je beter een tracker aanschaffen, scheelt weer beheerkosten.

De adviezen die worden gegeven houden meestal geen rekening met een eventuele bear market. Dan kan je leuk allemaal buy adviezen uitzetten maar als de markt gedraaid is hebben die adviezen weinig waarde. Aanpassing van adviezen vind dan pas plaats na een grote daling.
.
Begrijp je punt niet helemaal... Maar, natuurlijk, het is een momentopname.

Een vertraagde reactie is trouwens wel er een mooie draai aan geven, zo lijkt het net alsof het een zekerheidje is dat Ballast Nedam gaat stijgen naar de richtprijs. Dat is het natuurlijk nooit

Nee, dit gaat niet om de richtprijs maar meer de constatering dat een aandeel (bijv) is ondergewaardeerd. Een analistenrapport kan dan een positief effect hebben, maar de feitelijke resultaten volgen later welke dan (wanneer de richting van het rapport dus juist was) een nieuw effect kan hebben.

Okay, goed punt. Ik dacht dat je een statistisch argument wilde gebruiken, over de grootte van de portefeuille en de mate van correlatie. Maar het is natuurlijk onzin dat een index per definitie beter presteert dan een willekeurig fonds. Een index is in ieder geval zeer praktisch, en ik ben er ook wel voorstander van, zeker developing markets. Maar als je bijvoorbeeld een kleine index neemt als de AEX dan valt wel op hoe groot de exposure aan de kredietcrisis door zwaarwegende financials in de index.

Maar het is natuurlijk onzin dat een index per definitie beter presteert dan een willekeurig fonds.

Nee dat is zeker niet zo. Er zijn genoeg fondsen die beter presteren dan de indices, maar hoe vind je die als beginnende belegger (of zelfs als gevorderde belegger)? Het is gewoon heel moeilijk om te zien welke fonds het goed gaat doen. Daarbij komt ook dat de meerderheid van de fondsen het slechter doen dan de indices.

Daarom ben je in mijn ogen als beginner het beste af bij een indexfonds/tracker. Minder risico op slechte prestaties en de beheerkosten zijn minimaal.

Er is 1 ding wat ik eigenlijk niet snap aan de turbo's op binck. Hoe kan ik zien hoeveel investering de bank zelf heeft gemaakt? Ik zie bv een hele rijd in goud turbo long staan beginnend vanaf 452 en de hoogste op 925.

Zijn er mensen die beleggen in wapens :D

Er is 1 ding wat ik eigenlijk niet snap aan de turbo's op binck. Hoe kan ik zien hoeveel investering de bank zelf heeft gemaakt? Ik zie bv een hele rijd in goud turbo long staan beginnend vanaf 452 en de hoogste op 925.

Financierings waarde dat heeft de bank geinvesteerd ;)

Ja dat snap ik , maar ik kan niet achterhalen hoeveel ik dan zelf investeer.

Ah, okee. Dat is al een stuk duidelijker dan. Hoe meer ik investeer hoe groter de hefboom dan?

Heeft de bank dat trouwens altijd een vaste percentage wat zij investeren?

Nee de hefboom wordt bepaald door de waarde van de turbo. Des te lager de waarde des te hoger de hefboom. Een laag geprijsde turbo heeft een koers dichtbij de stoploss en een hoog geprijsde turbo ver van de stoploss verwijderd.

Vergelijkbaar met opties eigenlijk. Alle Turbo's zijn In the money maar aflopend (bij turbo long) of oplopend (bij turbo short) qua koers zal de turbo meer in the money zijn. Hoe meer in the money hoe lager de hefboom.

Nee de hefboom wordt bepaald door de waarde van de turbo. Des te lager de waarde des te hoger de hefboom. Een laag geprijsde turbo heeft een koers dichtbij de stoploss en een hoog geprijsde turbo ver van de stoploss verwijderd.

Vergelijkbaar met opties eigenlijk. Alle Turbo's zijn In the money maar aflopend (bij turbo long) of oplopend (bij turbo short) qua koers zal de turbo meer in the money zijn. Hoe meer in the money hoe lager de hefboom.

Dus eigenlijk zit er meer risico aan een lage turbo dan bij een hoge turbo? Dat snap ik dan niet. Als je al zo dicht met een short turbo bij de stoploss zit dan zou je hefboom toch juist kort zijn?

Ik ben het even kwijt. :D

Terug
Naar boven