- Waardering
- 51
- Lengte
- 2m
- Massa
- 110kg
Bij voorkeur ook een beleggingsfonds die een index volgt. Die doen het vaak beter dan andere fondsen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij voorkeur ook een beleggingsfonds die een index volgt. Die doen het vaak beter dan andere fondsen.

Tijd geleden nog voor een seminar corporate finance Ballast Nedam gewaardeerd (CF to equity/ Discounted CF) na wat presentaties door diens CFO, en alhoewel er altijd arbitraire keuzes worden gemaakt in het rapport geloof ik wel in waarde van een dergelijk rapport. Los van het feit of en welke belangen mensen in bepaalde posities hebben..
Overigens kwamen wij op een richtprijs voor het aandeel van (eind 2006) van 38, (koers toen tegen de 30). Handelt momenteel voor 26.
Bekende anamolie overigens, een meerledige, en dus vertraagde reactie op een koopadvies van een investmentbank.
Het is toch echt zo, het idee erachter is dat men bij "actieve" fondsen aan winsten moet inleveren door de transactiekosten.
Het is toch echt zo, het idee erachter is dat men bij "actieve" fondsen aan winsten moet inleveren door de transactiekosten.
Warren Buffet en Benjamin Graham (en nog veel meer experts) zweren erbij dat ongeveer 95% van alle beleggers het beste in een indexfonds kunnen investeren. Aangezien maar 5% de indices kunnen verslaan qua lange termijn winsten.
Kan je beter een tracker aanschaffen, scheelt weer beheerkosten.
Begrijp je punt niet helemaal... Maar, natuurlijk, het is een momentopname.De adviezen die worden gegeven houden meestal geen rekening met een eventuele bear market. Dan kan je leuk allemaal buy adviezen uitzetten maar als de markt gedraaid is hebben die adviezen weinig waarde. Aanpassing van adviezen vind dan pas plaats na een grote daling.
.
Een vertraagde reactie is trouwens wel er een mooie draai aan geven, zo lijkt het net alsof het een zekerheidje is dat Ballast Nedam gaat stijgen naar de richtprijs. Dat is het natuurlijk nooit
Warren Buffet en Benjamin Graham (en nog veel meer experts) zweren erbij dat ongeveer 95% van alle beleggers het beste in een indexfonds kunnen investeren. Aangezien maar 5% de indices kunnen verslaan qua lange termijn winsten.
Maar het is natuurlijk onzin dat een index per definitie beter presteert dan een willekeurig fonds.

Er is 1 ding wat ik eigenlijk niet snap aan de turbo's op binck. Hoe kan ik zien hoeveel investering de bank zelf heeft gemaakt? Ik zie bv een hele rijd in goud turbo long staan beginnend vanaf 452 en de hoogste op 925.

Ja dat snap ik , maar ik kan niet achterhalen hoeveel ik dan zelf investeer.
Ah, okee. Dat is al een stuk duidelijker dan. Hoe meer ik investeer hoe groter de hefboom dan?
Heeft de bank dat trouwens altijd een vaste percentage wat zij investeren?
Nee de hefboom wordt bepaald door de waarde van de turbo. Des te lager de waarde des te hoger de hefboom. Een laag geprijsde turbo heeft een koers dichtbij de stoploss en een hoog geprijsde turbo ver van de stoploss verwijderd.
Vergelijkbaar met opties eigenlijk. Alle Turbo's zijn In the money maar aflopend (bij turbo long) of oplopend (bij turbo short) qua koers zal de turbo meer in the money zijn. Hoe meer in the money hoe lager de hefboom.