MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Bij voorkeur ook een beleggingsfonds die een index volgt. Die doen het vaak beter dan andere fondsen.

Goede tip. Ga dat eens tot de bodem uitzoeken. Vind het sowiezo veiliger als beginner om voor fondsen te gaan. Het is gewoon belangrijk om te leren hoe je boven die 4% rendement kan komen.

• Topic Starter Topic Starter
TS shorts 469 verkocht met een verlies van 500 euro. Tegelijkertijd TL 378 verkocht met een winst van 50 euro.

Wat een k*tmarkt, niet te zien of iets stijgt of daalt deze tijden!

Nope, gooi ING er daarom uit en hoop nog wat mee te liften op zilver en eventueel weer wat palladium.

Goede tip. Ga dat eens tot de bodem uitzoeken. Vind het sowiezo veiliger als beginner om voor fondsen te gaan. Het is gewoon belangrijk om te leren hoe je boven die 4% rendement kan komen.

Ben zelf juist uit fondsen (vastgoed) gegaan vanwege een rendement van -40% in 11 maanden.

Nu 21% in 3 weken ofzo. Heb het verlies nog niet goedgemaakt, maar ga wel vooruit tenminste. :D

Nope, gooi ING er daarom uit en hoop nog wat mee te liften op zilver en eventueel weer wat palladium.

Ben zelf juist uit fondsen (vastgoed) gegaan vanwege een rendement van -40% in 11 maanden.

Nu 21% in 3 weken ofzo. Heb het verlies nog niet goedgemaakt, maar ga wel vooruit tenminste. :D

Palm invest? haha , nee okee maar schaduwprofiel op fondsen is denk ik goed om te beginner.

Heb je die 21% bij turbo's of aandelen van hetzelfde bedrijf als je fonds ? Of kan dat niet?

Palm invest? haha , nee okee maar schaduwprofiel op fondsen is denk ik goed om te beginner.

Heb je die 21% bij turbo's of aandelen van hetzelfde bedrijf als je fonds ? Of kan dat niet?

Fondsen deed ik via Fundix. Weet niet meer precies welke ik had, waren op zich wel goed aangeschreven fondsen. ING Sense Fund etc.

Die 21% heb ik nu op een mix van aandelen en edelmetalen. Heb wel met de spurt omhoog afgelopen week van ING en de overname van CXP wat geluk gehad.

Heb je nog een specifiek bedrijf voor die edelmetalen?

Ik ben een beertje en ik denk inderdaad dat er nog een megaklap komt. Nederlandse bedrijven doen het overigens goed maar de USA is gewoon een zeepbel die nu echt een keer gaat klappen.

Mm.. dat gevoel heb ik ook.. en die klappen gaan we hier ook zeker voelen..
maar toch.. ik had het nu al verwacht..

StevenG wat denk je van Telenet? Heb er nu 130 klaarstaan om naar de markt gestuurd te worden, De analisten zijn positief over het aandeel.
Misschien heb ik een te lage aankoop limiet ingegeven, maar het is het eerste order dat ik ooit op de beurs gedaan heb.
Twas toch even stressen. :p

Ik ken telenet niet echt.. Om je echt over een aandeel uit te spreken moet je er veel over weten, over zoeken, over lezen, .. dus mss iemand anders dat je hier meer over kan vertellen?

BTW: nooit de analisten volgen.. (nu wil ik gaan slapen dus typ de uitleg dit weekend wel)

Ach, als ik eind v/d week ING verkocht hebt heb ik alleen nog een handel CXP dat er gelijk uitgaat bij het 2e bod.

Voor de rest lekker long in edelmetalen en als de boel klapt shorten op de index. :)

PS: Zal wel tegen mijn gevoel als positief ingesteld persoon ingaan, dat shorten. :D

Hahaha ik wou idd ook in het begin nooit shorten :D is ja precies zo inderdaad tegen je gevoel ingaan :D ik heb dat gevoel nu nog altijd als ik short :roflol:

Dank u mannen. Morgen weer karma :)

Waarom niet gwn de index zelf kopen?
Kan ook, verschil is dat een tracker soms 40 euro kost wanneer de AEX bijvoorbeeld op 400 staat. Wanneer je een miljoen belegt maakt dat niets uit, maar bij kleinere bedragen wel.

Verder weet ik niet of er verschillen zijn tussen de twee, hoe zit het met dividend als je de index zelf koopt? Bij trackers of fondsen worden die in ieder geval uitbetaald.

Goud deed het weer goed gisteren.
Verder ook nog ergens gelezen dat tarwe op een jaar tijd is verdubbeld in waarde. Zo zijn er nog wel verschillende grondstoffen waaronder vooral de (edel)metalen. Best interessant voor een belegging op (middel)lange termijn, me dunkt.

Kan ook, verschil is dat een tracker soms 40 euro kost wanneer de AEX bijvoorbeeld op 400 staat. Wanneer je een miljoen belegt maakt dat niets uit, maar bij kleinere bedragen wel.

Verder weet ik niet of er verschillen zijn tussen de twee, hoe zit het met dividend als je de index zelf koopt? Bij trackers of fondsen worden die in ieder geval uitbetaald.

Mja ik pak meestal long of short op index.. bvb nu zit ik aex short..

Goud deed het weer goed gisteren.
Verder ook nog ergens gelezen dat tarwe op een jaar tijd is verdubbeld in waarde. Zo zijn er nog wel verschillende grondstoffen waaronder vooral de (edel)metalen. Best interessant voor een belegging op (middel)lange termijn, me dunkt.

Ja goud ging lekker gisteren :) laatste tijd al wel hoor :) ik zit sinds 888 in het goud, nu noteert het rond de 950 ongeveer..

Eerst heb ik turbo long van 847 gehad, deze heb ik vernieuwd toen goud op 930 stond ongeveer, dan heb ik mijn turbo verhoogd, zodat ik hogere hefboom had, dus heb die van 847 verkocht en dan die van 875 gekocht voor beetje meer geld.. :) en die ene heb ik toen verkocht met 60% rendement ongeveer en nu sta ik opnieuw ook weer aan 32% rendement en als die bel gaat ontploffen dan gaat dat nog mooi oplopen, maar ja we zien wel..

Dat over tarwe is inderdaad zot, laatste maand staat tarwe vaak in de top 10 turbo stijgers van de dag, soms op 1 dag 60% rendement ofzo, maar het probleem is dat ik eigenlijk niet goed weet hoe je meer info over tarwe kan te weten komen enzo? Iemand suggesties?

@ uitleg die ik ging geven over mijn mening over analisten.. :D EDIT: SLECHT VERWOORD

Mijn mening over een analist:
Je moet alle mensen die te maken hebben met de beurs zien als in een piramide.
Ik ga nu het voorbeeld geven van goed nieuws!

Er gaat goed nieuws naar buiten komen in een bedrijf.
De allerhoogste top van het bedrijf weet dit natuurlijk eerst
Dan komen de allergrootste banken
Dan volgen de adviseurs van de allergrootste banken die dit natuurlijk gaan doorvertellen aan de allergrootste beleggers..
Dan komen de klein banken, hun adviseurs die dit natuurlijk gaan zeggen tegen hun beleggers..
Dan komen de analisten van het internet......... die gaan op het internet posten over het goede nieuws en zeggen dat je dit aandeel voordelig kan kopen ???
Nu ja op sommige momenten kan je bijna beter short gaan op dat aandeel want al zoveel mensen hebben voor je dat aandeel gekocht, dat je wsl net na de piek valt..

Het komt ook door het feit dat al zoooveeeeel mensen voor je dat gelezen hebben en mss ook gekocht hebben.. Je kan beter echt ergens gwn de allerlaatste nieuwtjes zelf lezen, bvb bij binck heb je zo een sectie met "nieuws".. daar ben je veel meer mee dan te lezen want analisten een dag?? twee dagen?? eerder hebben geschreven..

Maar ja das mijn visie :D ik weet niet wie er ook zo over denkt?
Natuurlijk is dit eerder over KT-suggesties van analisten en nieuws dat veel effect heeft op KT enzo.. maar ja ik beleg KT, dus vndr is mijn mening ook zo erover.. ik heb niets tegen analisten hoor maar gwn, ik ga hun mening niet echt vaak volgen als het op aandelen kopen komt..

Laatst bewerkt:
Steven, nieuws dat beurs gerelateerd is zal niet via zo'n pyramide doorsijpelen. Er gebeurt echt wel wat frontrunning maar niet in die mate die jij nu aangeeft. De beurs authoriteiten houden in de gaten wanneer er vreemde transacties plaatsvinden en oplopende/dalende koersen vlak voor goed of slecht nieuws zijn meestal wel een reden voor een onderzoek.

Steven, nieuws dat beurs gerelateerd is zal niet via zo'n pyramide doorsijpelen. Er gebeurt echt wel wat frontrunning maar niet in die mate die jij nu aangeeft. De beurs authoriteiten houden in de gaten wanneer er vreemde transacties plaatsvinden en oplopende/dalende koersen vlak voor goed of slecht nieuws zijn meestal wel een reden voor een onderzoek.

Ja ik bedoel hier niet handel met voorkennis ofzo he.. Maar gwn vanaf de moment dat het nieuws uitkomt, zullen volgens mij die mensen altijd wel meer uptodate zijn.. Ze hebben mensen die bij de beurs staan, er werken wsl nog tientallen mensen voor hun, dus alle.. Als het nu bvb gaat over een pijpleiding die defect is in rusland.. Zoiets weet ik vaak pas later.. Zo was er een tijdje geleden een elektriciteitspanne in Zuid-Afrika in een goudmijn? (??? don't kill me if i'm wrong) het was zoiets in de aard.. en goud ging even hard omhoog.. ik vond de reden niet direct dus ben ik dieper beginnen zoeken.. nu kwam ik het te weten van die elektriciteitspanne en dat het wsl daaraan lag.. Maar zie zo een nieuws weten die mannen direct, en jij pas later.. Ok tis mss stom voorbeeld maar ja :)

Ik heb het dus eerder over het feit van: het nieuws komt uit, wie kan het snelste reageren binne de zoveel minuten vanaf de seconde dat het nieuws uitkomt.. en ik denk dat dan die piramide wel van toepassing is.. Tegen dat de analist zijn tekst heeft geschreven en upgeload en jij gelezen hebt enz...

Laatst bewerkt:
Tja dat ligt meer aan jouw nieuwsvoorziening en in de mate waarmee je het nieuws volgt. Als individueel kan je niet al het nieuws volgen, een grote bank of investeerder heeft daar zijn mensen voor.

Jij stelt het echt voor alsof goed nieuws (of slecht nieuws) als een soort van pyramide naar beneden sijpelt. Dat doet wel aan als voorkennis.

Tja dat ligt meer aan jouw nieuwsvoorziening en in de mate waarmee je het nieuws volgt. Als individueel kan je niet al het nieuws volgen, een grote bank of investeerder heeft daar zijn mensen voor.

Jij stelt het echt voor alsof goed nieuws (of slecht nieuws) als een soort van pyramide naar beneden sijpelt. Dat doet wel aan als voorkennis.

Ja nee, zo bedoelde ik het niet, ik heb het slecht verwoord :)
mja, 2 the point, wat denk jij van wat analisten schrijven?

Ja nee, zo bedoelde ik het niet, ik heb het slecht verwoord :)
mja, 2 the point, wat denk jij van wat analisten schrijven?

Kak, die praten naar hun positie. Meestal lopen ze ook achter de feiten aan. Een Buy voor een aandeel dat in elkaar dondert en pas na de afstort het advies aanpassen. Of andersom een buy geven voor een aandeel dat net 50-100% is gestegen.

Kak, die praten naar hun positie. Meestal lopen ze ook achter de feiten aan. Een Buy voor een aandeel dat in elkaar dondert en pas na de afstort het advies aanpassen. Of andersom een buy geven voor een aandeel dat net 50-100% is gestegen.

Tijd geleden nog voor een seminar corporate finance Ballast Nedam gewaardeerd (CF to equity/ Discounted CF) na wat presentaties door diens CFO, en alhoewel er altijd arbitraire keuzes worden gemaakt in het rapport geloof ik wel in waarde van een dergelijk rapport. Los van het feit of en welke belangen mensen in bepaalde posities hebben..

Overigens kwamen wij op een richtprijs voor het aandeel van (eind 2006) van 38, (koers toen tegen de 30). Handelt momenteel voor 26.

Bekende anamolie overigens, een meerledige, en dus vertraagde reactie op een koopadvies van een investmentbank.

Ook Binck.

Even kijken bij de Turbo's op Grondstoffen en dan rechtsboven naar de juiste letter browsen.

(Goud, Zilver, Platina etc)

Zijn er eigenlijk geen bedrijven die op lange termijn ( fondsachtig ) bezig zijn met grondstoffen?

Terug
Naar boven