Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
En part-time workers tellen als volledige jobs, zelfs als je 1 uur per week werkt lol... Alle overheden manipuleren cijfers of stellen de economie rooskleuriger voor dan ze is, China en de VS op kop. Zie ook http://www.shadowstats.com

De markten volgen de officiele data en niet shadowstats.
Ook de fed bepaalt hun beslissingen op basis v officiele data en niet via shadowstats.
Dus op basis van de echte data kan je betere voorspellingen maken dan op basis v shadowstats.

Ik heb niet echt de intentie omt dwaalspoor van crackpots te volgen opt internet. Want dat zijn de mannen achter shadowstats.

Ook de fed bepaalt hun beslissingen op basis v officiele data en niet via shadowstats.
Dus op basis van de echte data kan je betere voorspellingen maken dan op basis v shadowstats.

Ik heb niet echt de intentie omt dwaalspoor van crackpots te volgen opt internet. Want dat zijn de mannen achter shadowstats.

Broto die het over crackpots heeft. De ironie. :roflol:!!!!!!!!!!1

Gelukkig hebben we broto. De grootste mong**l van dbb die werkelijk nog nooit een argument heeft gegeven voor alle onzin die hij post.

Welke argument verwacht je bij een post van mij waarin ik een feit rapporteer.

Vb usa heeft 290.000 banen gecreerd.

Welke onderliggende rationale verwacht je nu daarop?

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Broto die het over crackpots heeft. De ironie. :roflol:!!!!!!!!!!1

In 2010 voorspelde je dat fed de rentes zou verhogen. Inmiddels zijn we 5 jaar verder. :roflol:

Ik verwacht dat jij een topic-ban krijgt, zodat we niet de dagelijkse onzin van jou voorbij hoeven te scrollen.

Het is altijd bijzonder moeilijk om voorspellingen te doen. Je weet nooit wanneer de markten plots de realiteit gaan zien, je beleggingen baseren op wat de overheid, CB of de markten doen of gaan doen is volgens de beste beleggers geen goede strategie. Al zal je door de irrationaliteit van de markt zeker een tijd winst kunnen maken.

Omdat het je cognitieve dissonantie geeft? :) Kan ik wel begrijpen hoor, je zit in the matrix en het is heel onaangenaam om dan even de realiteit te zien. De meeste mensen kunnen de waarheid niet aan en geloven liever datgene wat hen een goed gevoel geeft...

Het is altijd bijzonder moeilijk om voorspellingen te doen. Je weet nooit wanneer de markten plots de realiteit gaan zien, je beleggingen baseren op wat de overheid, CB of de markten doen of gaan doen is volgens de beste beleggers geen goede strategie. Al zal je door de irrationaliteit van de markt zeker een tijd winst kunnen maken.

Ik baseer me opt algemene economische klimaat in eu: kleine groei in eu, ecb pompt geld. Verwachting eu: economie zal beter draaien
Specifiek bedrijfsresultaten: ik beleg enkel in sterke merken die ook kwartaal per kwartaal groeien, waar er een positief verhaal rond hangt (vb ze hebbenveel cash, hebben een eigen inkoopprog, mooie dividenden die geen gevaar vormen voor hun eigen overleving, die bepaalde doelstelling vervroegd halen etc).

Verwachtingen usa: economie is op volle toeren, iedereen kijkt nu naar de fed. Wrschlijk gaat fedde rentes zachtjes laten stijgen tegen juni. maar men zegt dat yellen ook extreem dove is, dus mss wacht ze paar maanden langer. en men verwacht dat yellen, omdat ze zo dovish is, de rente met 25 basispunten zal verhogen.
Gisteren heeft de dow jones met 300 punten gedaald. Das omdat men verwacht dat fed de rentes gaan laten stijgen. 300 punten big t. das de sell off :roflol:

terwijl dj met 2000 punten is gestegen in laatste jaar :D

bedrijfspecifiek nieuws van usa bedrijven volg ik nie in close up, dont care. maar als ge kijkt naar cape ratios en hun verwachte rendementen, zit ge nog steeds op boven de 5%
investment well worth

Crash verwacht ik dus niet. Wel (gezonde)correcties door winstnemingen.

Er zal nooit een moment komen waar de markten gaan zeggen: oh shit, de werkloosheid is niet 4% maar 25% volgens shadowstats. Jamais. Post aub in dit thread wanneer jij gelooft dat de markten de realiteit zullen inzien mbt de werkloosheidparameter. Wanneer denk je dat de markten 'de waarheid' zullen zien ? Is dat voor dit jaar, 2 jaar of 10 jaar ???

Nieuw jobe staan ook op 290.000. Wat is de 'ware realiteit hierachter' dat niet zo rooskleurig is ? Het zijn allemaal waitresses ? Cool, dat zijn dus al 2 momenten waarop de markten kunnen crashen: 1) werkloosheid is veel hoger en 2) tzijn allemaal menial jobs.

Again, ik kijk uit op die dag waar de markten een sell-off gaan geven :)

Omdat het je cognitieve dissonantie geeft? Kan ik wel begrijpen hoor, je zit in the matrix en het is heel onaangenaam om dan even de realiteit te zien. De meeste mensen kunnen de waarheid niet aan en geloven liever datgene wat hen een goed gevoel geeft...

Kritische posts lees ik wel. Zo ist feit dat de werkloosheidcijfers veranderen afh van welke methodes je hanteert om het te meten. Goed, dat is niks nieuws onder de zon. Er zijn veel meer macro indicaties die de gezondheid van de amerikaanse economie weergeven, ik lees er elke week wat in de tijd en op twitter. En neen, die mannen zijn geen domerikken of ''''sheeple ''':D
Daarin schuilt er niet de grote achilesscheen van de amerikaanse economie. Terwijl de crackpots opt internet daarop focusen, alsof het een armageddon gaat geven.
Ik klasseer zerohedge en andere consorten int dezelfde categorie als alex jones.

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

Hier wordt rekening gehouden met alle u cijfers (hoe vaak hebben we dit onderwerp in dit thread al besproken ? :p)

http://www.bls.gov/lau/stalt.htm

sauls goodman

http://www.bloomberg.com/news/artic...force-difficult-to-pin-on-discouraged-workers
iedereen weet het bestaan van discouraged workers
nobody cares, het wordt hier en daar terloops vermeld maar niemand behandelt het als een grote probleem. Onterecht ? tsjah, wie zegt het, internet phd tuff guys...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

officiele data kan je ook hier lezen

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/empsit-pdf.662104/

unemployment is gedaald, maar:
Among the marginally attached, there were 732,000 discouraged workers in February, little different
from a year earlier. (The data are not seasonally adjusted.) Discouraged workers are persons not
currently looking for work because they believe no jobs are available for them. The remaining 1.4
million persons marginally attached to the labor force in February had not searched for work for reasons
such as school attendance or family responsibilities. (See table A-16.)

dus daling in unemployment kan onmogelijk door stijging van discouraged workers zijn.

en

7. Does the official unemployment rate exclude people who want a job but are not currently
looking for work?
Yes; however, there are separate estimates of persons outside the labor force who want a job,
including those who are not currently looking because they believe no jobs are available (discouraged
workers). In addition, alternative measures of labor underutilization (some of which include
discouraged workers and other groups not officially counted as unemployed) are published each
month in table A-15 of The Employment Situation news release. For more information about these
alternative measures, please visit www.bls.gov/cps/lfcharacteristics.htm#altmeasures.

als je kijkt naar tabel a 15, dan zie je dat de werkloosheidcijfers zijn gedaald van 7% naar 6%, waar ze wel rekening houden met discouraged workers.
of je kan hier klikken, kom jedirect op tabel a 15:
http://www.bls.gov/news.release/empsit.t15.htm

Heb ik bascross en iwj hiermee lekker gerekt ? :roflol:
so much butthurt dat ie een topicban wenst :roflol:

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Ik verwacht dat jij een topic-ban krijgt, zodat we niet de dagelijkse onzin van jou voorbij hoeven te scrollen.

Dat usa 290.000 banen gecreerd heeft is geen onzin maar een feit
dow jones is 1.5% gezakt omdat er zoveel jobs zijn gecreerd, das ook geen onzin.

ur welcome.

beetje boos dat markten niet stijgen of dalen op basis van je zerohedge nieuws ? :roflol:

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:36 ----------

god***domme, hoop geld verloren op sprinter asml
gelukkig maakte sprinter op eur/usd wat goed...

In wat beleg jij allemaal ? Welke aandelen hebje in bezit voor de LT ? Ga je meer voor de koerswinsten of kijk je meer naar dem dividends ?

Bijlagen

In wat beleg jij allemaal ? Welke aandelen hebje in bezit voor de LT ? Ga je meer voor de koerswinsten of kijk je meer naar dem dividends ?

beleggingen in oa royal dutch shell met schrijven calls om premie te pakken. prima dividend van ze.

speculatie met sprinters op aex, dax, eur/usd
die asml was echt teringdom:roflol: ach goede leer voor de volgende keer
af en toe puts, bv die op fugro paar dagen geleden, echt 60% rendement

Ja man, das wel allemaal hightech shit van u.
op dit mment kan ik enkel aandelen kopen en verkopen :)

pics van je portefeuille ? op hoeveel rendement zit ge ?

Ja man, das wel allemaal hightech shit van u.
op dit mment kan ik enkel aandelen kopen en verkopen :)

pics van je portefeuille ? op hoeveel rendement zit ge ?

het gaat niet om zo heel veel geld hoor. zit natuurlijk enig risico aan dus om alles gelijk maar te investeren vind ik wat te overdreven.

Japan groeit niet, aldus dbb experts.

reality
08.25 uur: Uit cijfers van de Japanse overheid bleek dat de op twee na grootste economie ter wereld in het vierde kwartaal met 1,5 procent op jaarbasis is gegroeid. Het groeicijfer werd neerwaarts bijgesteld van een eerder gemelde vooruitgang met 2,2 procent. De Japanse economie liet in het laatste kwartaal van 2014 een korte recessie achter zich.

Schuld speelt geen rol! gewoon meer geld printen!

Aldus keynesians.

non keynes zitten op illerminati conspracy boards gelijk zerohedge
keynes zitten opt fed, ecb en andere high level relevant shit

hmmm who to believe....
who to listen too

:p

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:23 ----------

Het lijkt er dan misschien op dat de Europese economie zich in een omgeving van lage groei en lage inflatie bevindt, maar grote kans dat Europese aandelen tegen het einde van 2016 zo’n 70 procent zijn gestegen, zegt Citigroup.
De bank stelt in een note dat aandelen uit Europa in 50 jaar niet zo goedkoop zijn geweest in vergelijking met Europese bedrijfs- en staatsobligaties.
‘Aandelenkoersen zullen hierop reageren op de korte tot middellange termijn dankzij een meer algemene zoektocht van beleggers naar rendement’, aldus Citigroup.
Daar voegde de bank aan toe dat terwijl de rentetarieven waarschijnlijk niet voor altijd op de huidige historische dieptepunten blijven, het aannemelijk is dat de rente de komende 5 jaar gemiddeld laag zal blijven in vergelijking met de afgelopen decennia.
Scenario's
Citigroup verhoogde zijn koersdoel voor de Stoxx 600 voor eind 2015 van 400 naar 450. Daarnaast presenteerde de bank 2 scenario’s: de ‘blue-sky’ en de ‘grey-sky’.
In het meer sombere scenario ziet Citigroup de index eind 2016 stijgen naar 550 punten vanaf het huidige niveau van iets onder de 400. In het meest positieve scenario kan de index eind 2016 stijgen naar ongeveer 670 punten, een stijging van zo’n 70 procent vanaf het huidige niveau.

Ach, wat weet citibank nu.
Ik baseer mn belegging volledig conform de ideeen van beursgurus iwj en bascross. Daarom heb ik nu ook geen enkel paticipatie in aandelen. Beurzen zijn overgewaardeerd sinds 1995. zo.

Ing 20 cent opt aandeel
Ancora 50 cent
Ageas 30 cent
Kbc 64 cent

Stijgingen boven de 1%

Gaat lekker allemaal. Stijging v 300 euro vandaag.
Winstneming? Lol, f**k that muh shiller gay Denkwijze. Only way is up up. Bij een correctie gwn blijven kopen.

---------- Toegevoegd om 11:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:15 ----------

Slecht nieuws uit china, toch kleuren ze donkergroen. Eerste keer dat ik dat mocht meemaken.

11.33 uur: De Chinese indicatoren over januari en februari vielen opnieuw tegen, de groei in de op één na grootste economie blijft dus vertragen

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Interessante read
Simon Ward, hoofdeconoom van de Britse vermogensbeheerder Henderson, vindt dat de Europese Centrale bank (ECB) haar soepel beleid terug moet draaien. Hij denkt dat het beursfeestje nog een half jaar kan duren, maar vreest een crash later dit jaar.

Het minste wat je kan zeggen is dat Simon Ward een buitenbeentje is. In de eerste plaats baseert de hoofdeconoom van de Britse vermogensbeheerder Henderson zijn economische voorspellingen louter op de groei van de reële geldhoeveelheid. Dat is de hoeveelheid geld bij het publiek - cash en op een zichtrekening – aangepast voor inflatie.

‘De geldhoeveelheid geeft een goede indicatie van wat mensen plannen uit te geven. Als je meer wil uitgeven, moet je meer geld onmiddellijk ter beschikking hebben. Omgekeerd betekent een krimpende geldhoeveelheid dat de vinger op de knip zal gaan. Zie de geldhoeveelheid dus als een vertrouwensindicator. Ik doe dit werk al 25 jaar. Het is de meest nauwkeurige manier om voorspellingen te doen.’

Ook de uitkomst van zijn voorspellingen maken Ward een vreemde eend in de bijt. ‘De economie van de eurozone zal dit jaar 2 procent groeien’, klinkt het overtuigd. In de Londense City kan de man alvast op een schare fans rekenen. City AM – het invloedrijke gratis dagblad van het financiële hart van Europa - benoemde hem twee jaar terug tot analist van het jaar.

Dat Ward volledig tegen de stroom durft in te zwemmen, maakt ook zijn werkgever wel eens zenuwachtig. ‘Wat ik vertel is niet de officiële mening van het huis’, zegt hij plichtbewust aan het begin van het interview.

U verwacht beduidend meer groei in de eurozone dan uw collega’s. Ook de optimistische ECB-voorzitter Mario Draghi hield het vorige week op een groei van 1,5 procent dit jaar. Waar verschillen jullie van mening?

Simon Ward: ‘Ik stel vast dat de reële geldhoeveelheid de voorbije maanden enorm sterk gegroeid is (zie grafiek). Deels door het gebrek aan inflatie, deels door de stimulus van de ECB. De output zal daar dus zoals gewoonlijk met 6 tot 12 maanden vertraging op volgen. Sinds de crisis is de indicator trouwens accurater dan ooit gebleken. De geldhoeveelheid is de voorbije jaren tweemaal gekrompen, telkens gevolgd door een recessie. Omgekeerd wijst de recente toename van het geld in omloop dat de groei sterk zal aantrekken.’

De ECB pompt sinds deze week maandelijks 60 miljard in de economie. Was dat paardenmiddel dan nog nodig?

Ward: ‘De maatregel is in het beste geval overbodig. Ik vrees dat de ECB zich teveel laat leiden door de lage inflatie vandaag. Maar die is vooral het gevolg van de kelderende olieprijs. Ik zie de inflatie dit jaar uitbodemen, onder meer omdat de lagere euro ingevoerde producten duurder maakt.’

In het beste geval overbodig, zegt u. Wat zijn de risico's van het beleid?

Ward: ‘Als de geldhoeveelheid met hetzelfde tempo blijft toenemen, dreigt de ECB zijn inflatiedoel van 2 procent op middellange termijn voorbij te schieten. Op de markten zien we vandaag al de gevolgen. Dat is logisch. Als de geldvoorraad sneller groeit dan de economie, is er een overschot aan geld dat naar de markten vloeit, waardoor de beurskoersen de hoogte inschieten.’

‘Dat de rentes van de eurolanden vandaag zo sterk blijven dalen, vertelt hoe verstoord de markt is. Ook de val van de euro geeft aan dat het monetaire beleid veel te soepel is. Als de ECB zijn beleid niet snel bijstuurt, dreigen grote bubbels te ontstaan. Die kunnen natuurlijk ook springen.’

Twijfelt u dan aan Draghi’s belofte om de stimulus nog minstens tot september volgend jaar toe te dienen?

Ward: ‘Ik ben inderdaad niet zeker dat Draghi zijn woord zal kunnen houden. Andere directieleden gaven al aan dat het beleid afgestemd zal worden op evolutie van de inflatie. Als Draghi terugkomt op zijn woord, zijn er zeker risico’s voor de markten. Als de rente in het kielzog van de beslissing stijgt, dreigen forse verliezen op de obligatiemarkten en ook turbulentie op de andere markten. Maar ik verwacht dit niet de komende zes maanden.’

U schrijft een blog: ‘Money Moves Markets’. Is die titel vandaag relevanter dan ooit?

Ward: ‘Nu de centrale banken miljarden in de economie pompen, vind ik de monetaire signalen accurater dan ooit. In zekere zin is die naam dus meer van tel dan vroeger. Maar door hun ongeziene geldcreatie zijn de centrale banken wel een bron van instabiliteit in plaats van stabiliteit. Volgens mij zijn ze veel te actief. In de VS schuift de Federal Reserve een eerste renteverhoging ook al veel te lang voor zich uit, waardoor ze net zo goed instabiliteit creëren.

U voorspelt meer groei, maar u waarschuwt ook voor zeepbellen en inflatie. Bent u nu een beursoptimist of -pessimist? Bear of bull?

Ward: ‘Ik zie niet in waarom de bubbels niet eerst nog verder kunnen worden opgeblazen. Zeker voor aandelen ben ik positief voor de komende drie tot zes maanden. De economie trekt aan en er stromen miljarden naar de markten. Maar, de ECB zet wel de voorwaarden op voor een crash later op het jaar als de inflatie begint aan te trekken.’

Draghi effect

08.47 uur: De prijzen stijgen weer lichtjes in Duitsland. De inflatie in februari kwam uit op 0,1 procent tegenover dezelfde maand in 2014, nadat het prijzenpeil in januari met 0,4 procent was gezakt.

Thankgod voor dit soort feitenmateriaal.
Anders zouden de muh shiller types zonder slag of schroom hier verkondigen dat qe '''niet werkt''''

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

Petercam moest zich gisteren voor de sanctiecommissie van de Franse beurswaakhond Autorité des marchés financiers (AMF) verantwoorden voor mogelijke koersmanipulatie.

De zaak draait rond aankooporders op vrijdag 30 december 2011 van 5.000 stukken Naturex (een voedingsexpert) en 3.000 stukken SIPH (een plantagegroep). Een trader van Petercam gaf deze orders zonder limiet en voor uitvoering tijdens de slotfixing door aan het Franse beurshuis Exane. De aandelen sloten de dag af met een koerssprong van respectievelijk 7,7 procent en 8,4 procent.

Tijdens de zitting liet een verslaggever van de sanctiecommissie een geluidsfragment afspelen tussen twee traders van Petercam en Exane, schrijft de Franse zakenkrant Les Echos. De trader van Exane benadrukt tijdens het gesprek dat de beursorders 'de koers fors zal doen stijgen'. Hierop antwoordde de collega van Petercam: 'Denkt u niet dat dit de bedoeling is?' Hoe hoger de beurskoers op de laatste dag van het jaar, hoe florissanter de jaarrapporten voor de klanten eruit zien.

:roflol:

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Ook manipulatie???

14.49 uur: Met de werkgelegenheid in de VS gaat het dan weer beter. De eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering daalden in de week tot 7 maart met 36.000 tot 289.000. Dat is beter dan verwacht.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Candriam: 'Europese aandelen kunnen zeker nog 20 procent stijgen'
Neen, de beurzen hebben het beste nog niet gehad. Volgens vermogensbeheerder Candriam kunnen Europese aandelen dit jaar nog meer dan 20 procent stijgen.

Thx draghi

Brotoscience, hoe kijk jij tegen Kondratieff-cyclus aan? Voormalig topman van Robeco Jaap van Duijn volgde dat beleggingsmodel

hugh wut m8 ?

Sebiet keer opzoeken en mn 'guru kijk' op geven.

Nu even een handelspand gaan kopen, een r*tard kon zn schulden nie afbetalen dus tis een verplichte veilingverkoop. hnnnggggg

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

1. theorie lijkt me kwakzalverij an sich, omdat het veel te breed en globaal is en daarom ook onwerkbaar. Welke nieuwe voorspellingen maakt het ? Doorgaans worden deze theorien door 1 nutcase opgericht en is er zeer weinig bijkomend onderzoek van anderen en belanden ze int vuilbak Of kan het de tand des tijds niet doorstaan.
2. wat is het voorspellend waarde van deze model op specifieke keuzes die je maakt op je aandelen selectie ? Vb wat zegt de korsakof model over ING, kopen of niet kopen ? en wanneer verkopen ?
3. ik ben zeer pragmatisch/empirisch ingesteld. Men mag van mij de allergekste theorie bedenken, het mag tegeningaan tegen zoveel andere sterke gevestigde theorien, ik zal het pas aanvaarden en volgen als het zijn kracht empirisch heeft bewezen. Is een belegger daarop rijk geworden ?

Ben jij een adept v die theorie dan? En waarom wel?

Ik lees verschillende bronnen inzake beleggen en tis den eerste keer dak ervan hoor, en dus ga ik er gemakshalve van uit dat het niet relevant is. Maar ik sta open voor kritiek :)

Ben jij een adept v die theorie dan? En waarom wel?

Ik lees verschillende bronnen inzake beleggen en tis den eerste keer dak ervan hoor, en dus ga ik er gemakshalve van uit dat het niet relevant is. Maar ik sta open voor kritiek :)

Ik geloof niet dat je het een theorie kan noemen, maar à la. Het gaat om het algehele beeld. bv in spring en summer (opwaartste periode van de cyclus) beleggen in innovatieve en nieuwe bedrijven, in autumn en winter verplaatsen naar de voedselsector (want dat zal altijd wel lopen)

delhaize gaat skyhigh per maand
Apple gaat skyhigh per maand

Volgens da winter zomer model mag ik enkel op ene beleggen.

No thx jeff

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Je kan de effectiviteit van dat model heel makkelijk testen.
Afh vant cyclus beleg je op een korf van technologie aandelen en voedingaandeel (wat met vastgoed? Financials? Biotech? Non-voedingretail? Energie?). je vergelijkt het gwn met andere strategien en of met bepaalde index etc En dan kijk je wie het meeste rendement heeft.

Als zone simpele model het beter deed dan andere strategien, dan dook het wel vaker op in de populaire media.

delhaize gaat skyhigh per maand
Apple gaat skyhigh per maand

Volgens da winter zomer model mag ik enkel op ene beleggen.

No thx jeff

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Je kan de effectiviteit van dat model heel makkelijk testen.
Afh vant cyclus beleg je op een korf van technologie aandelen en voedingaandeel (wat met vastgoed? Financials? Biotech? Non-voedingretail? Energie?). je vergelijkt het gwn met andere strategien en of met bepaalde index etc En dan kijk je wie het meeste rendement heeft.

Als zone simpele model het beter deed dan andere strategien, dan dook het wel vaker op in de populaire media.

dat model gaat natuurlijk niet alleen. het gaat hand in hand met andere strategieën

Terug
Naar boven