Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
delhaize gaat skyhigh per maand Apple gaat skyhigh per maand Volgens da winter zomer model mag ik enkel op ene beleggen. No thx jeff ---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ---------- Je kan de effectiviteit van dat model heel makkelijk testen. Afh vant cyclus beleg je op een korf van technologie aandelen en voedingaandeel (wat met vastgoed? Financials? Biotech? Non-voedingretail? Energie?). je vergelijkt het gwn met andere strategien en of met bepaalde index etc En dan kijk je wie het meeste rendement heeft. Als zone simpele model het beter deed dan andere strategien, dan dook het wel vaker op in de populaire media.

dat kan je doen ja maar duidelijk niet op de manier die jij beschrijft :roflol:

such method, much science

leg uit waarom niet en geef een alternatief mr muh shiller

Om aan te tonen dat iedereen easy geld kan maken opt beurs als ze gewoon het actualiteit volgen via deftige bronnen (en dus niet luisteren naar de muh shiller types op dbb).

Dit is mijn schaduwportefeuille.

http://i.imgur.com/riVAjRU.jpg

In een bullmarkt heb je niet echt stockpicking skills nodig, alles stijgt :roflol:

Enige negatieve zijn Twitter en UCB

Totaal 21% rendement.
Jammer genoeg staat er niet op wanneer ik precies heb gekocht, maar de aankoopkoers wel dus vandaaruit kan je mogelijks achterhalen wanneer ik het kocht. Twas zeker ergens midden 2014 of later.
Walt disney voor 95 dollar gekocht. Ze stonden op 95 ergens in december 2014.
Maw 21% in 3 maanden tijd.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Top klassement van de beleggercompetitie.

http://beleggerscompetitie.knack.be/vtrader/Ranking.aspx

Hun aandelenselectie zijn niet zo speciaal, relatief bekende namen en rendementen tss 5 a 15%. Niet zo boeiend.
Hun etf trackers trekken ook op niks, zo 3 a 5% rendement (lolol muh shillers)

Maar zie hun turbos: 200%!!

Tijd om mezelf te educeren op vlak van turbo, wat het is, waarom zo'n hoge rendementen, wat de risicos zijn etc.
Ik zie dat ze turbo long op aex/bel 20 spelen en turbo short op eur/usd. Op zich lijken met dat geen erg risicovolle beslissingen: natuurlijk gaat euro dalen tov dollar en natuurlijk gaat de brede indexen hoger gaan (op LT dan, op KT zijn ze overgekocht lees ik her en der).

Hoe het ook zij, het grote geld zit daar en mss moet ik 10% van mijn cash daarin investeren, just for teh lulz. Maar kmoe eerst wat meer erover weten. Fuarking de tijd geeft niks van info daarover :(

Laatst bewerkt:
leg uit waarom niet en geef een alternatief mr muh shiller
als je alleen maar naar rendementen kijkt corrigeer je niet voor risico. een hefboom 2 product is niet beter of slechter dan de onderliggende waarde in verhouding, het risicoprofiel is alleen anders.

als je het nut van een strategie wil berekenen moet je kijken naar sharpe ratio tov de index of alpha (en deze moet dan ook statistisch significant zijn)

als je alleen maar naar rendementen kijkt corrigeer je niet voor risico. een hefboom 2 product is niet beter of slechter dan de onderliggende waarde in verhouding, het risicoprofiel is alleen anders.

als je het nut van een strategie wil berekenen moet je kijken naar sharpe ratio tov de index of alpha (en deze moet dan ook statistisch significant zijn)

idd aan sharpe index heb je meer

Holy shit zeg, 50 cent op ageas, 1 euro op ancora, 21 cent op ing. (Ing gaat 14 nog aantikken). Waanzinnig gewoon. kheb nog nooit de beurs in zone bullmode gezien. Elke dag komt er een procent bij :roflol:

Deze week zal bel 20 nog de 3800 tikken.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

22 procent. Dat is de winst die de DAX, de korf van dertig Duitse steraandelen, sinds begin dit jaar laat optekenen.

22% in 1 maand :roflol: je kan geld lenen v d bank, gokken opt beurs en nog steeds 13% overhouden. Thx draghi! :)

Thx draghi
En te bedenken dat de moffen geen qe wouden. Stiekem vinden ze het heerlijk.

Tijd voor mij om mn horizon te verbreden richting duitsland en niet amerika, daar zitten ze te slapen.
een bmw aandeeltje, dat lijkt me lekker. Im in me mums car, vroom vroom

De DAX slaat nog meer dan andere Europese beursgraadmeters munt uit die dure dollar, aangezien de beursgraadmeter volgepropt zit met wereldveroverende industriële bedrijven: het gaat naast de autogiganten BMW, Daimler en VW, ook onder meer om chemiereuzen BASF en Henkel, farmagroepen Bayer en Merck en engineeringgroep Siemens.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

CANfqoEUQAA3o6T.png

Zware tijden voor de bears...al 5 jaar lang :roflol:

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

CANfqoEUQAA3o6T.png

Zware tijden voor de bears...al 5 jaar lang :roflol:

Aha, dit is de reden waarom de beurzen donkergroen kleuren

11.45 uur: De ECB maakt deze namiddag bekend hoeveel staatsobligaties de Europese centrale banken tot op heden hebben gekocht. ECB-voorzitter Mario Draghi lanceerde het inkoopprogramma op 10 maart. Na één dag was er voor 3,2 miljard euro ingekocht, na drie dagen voor 9,8 miljard.

De ECB wil elke maand 60 miljard euro in de economie pompen, of dus 15 miljard per week. Waarnemers verwachten dan ook dat de inkoop de voorbije week 15 miljard zal benaderen.

Fukking italiaan is legit gelijk super mario, hij kan gwn alles.

---------- Toegevoegd om 15:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:15 ----------

ECB koopt 10 miljard overheidspapier
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vorige week voor 9,75 miljard euro staatsobligaties gekocht. Daarmee lijkt zij goed op weg om haar doelstelling te bereiken.

Mooi zo.

Net een informatiepakket bij Binck aangevraagd. Het heeft me altijd al geïnteresseerd maar nu eens wat in gaan verdiepen.

Net een informatiepakket bij Binck aangevraagd. Het heeft me altijd al geïnteresseerd maar nu eens wat in gaan verdiepen.

Mooi zo. Hun platform is zeer gebruiksvriendelijk. Hun schaduwportefeuille is zeer handig om te oefenen.
Maak een selectie van aandelen vanwaar jij gelooft dat ze zullen stijgen en test het uit :)

Algemeen verslag v vandaag
Bel20 op nieuwe zevenjaarspiek
Gesteund door een tuimelende euro en een koopgrage ECB stoomden de Europese beurzen naar hun hoogste peil in jaren. Ook de Brusselse Bel20 staat nu op het hoogste peil in zeven jaar.

Een Europees Commissaris die een pijnlijke exit van Griekenland uit de eurozone niet uitsluit, de Duitse Düsselhyp-bank die met staatssteun moet worden gered en tegenvallende cijfers over de Amerikaanse industriële productie. Nog niet zo heel lang geleden zou zo’n reeks tegenvallers de aandelenmarkten fors lager gestuurd hebben. 

Maar maandag gebeurt net het omgekeerde. Ondanks die ontgoochelende berichten gingen de belangrijkste Europese beurzen opnieuw fors hoger. In Brussel maakte de Bel20 een sprong van 1,1 procent tot 3.771,39 punten. De graadmeter met de twintig belangrijkste Brusselse aandelen staat daarmee op zijn hoogste peil in zeven jaar.

Ook de andere Europese beurzen waren in bloedvorm: terwijl de Amsterdamse AEX net onder de psychologische barrière van de 500 punten strandde, doorbraken de Parijse CAC40 en de DAX in Frankfurt vlotjes de grens van de 5.000 en de 12.000 punten.

Dalende euro
Moet het nog gezegd dat ECB-voorzitter Mario Draghi daar voor iets tussenzit? De Europese Centrale Bank lanceerde vorige week haar programma om de economische groei aan te zwengelen door massaal obligaties op te kopen. Sinds dat project van start ging is de euro fors gezakt ten opzichte van de Amerikaanse dollar. Een  euro kost nu nog maar 1,05 dollar, tegenover meer dan 1,20 dollar begin dit jaar.

En als we de analisten van Goldman Sachs mogen geloven zal het daar niet bij blijven. De zakenbank denkt dat de euro zal dalen naar 0,80 dollar tegen het einde van 2017. Daarmee zoude eenheidsmunt onder zijn bodem van 0,823 dollar zakken. Die dateert van oktober 2000.

‘Die daling van de euro ten opzichte van de dollar speelt zeker mee op de aandelenmarkten,’ zegt Sven Sterckx van het beurshuis Dierickx Leys. ‘Veel grote internationale investeerders trekken nu weg uit de Verenigde Staten en richten hun pijlen op de Europese aandelenmarkten. In het algemeen ligt de nadruk daarbij op de ‘large caps’. Die grote beurswaarden hebben het relatief beter gedaan dan de kleinere aandelen. Grote investeerders kiezen ze omdat ze doorgaans vlotter te verhandelen zijn.

Waarderingen
’Natuurlijk spelen ook de waarderingen een belangrijke rol, vervolgt Sterckx. ‘Om na te gaan hoe duur de beurzen noteren, is de zogenaamde CAPE-ratio belangrijk, een graadmeter voor de toekomstige rendementen. Die parameter zet de beurskoers af tegen een gemiddelde winst over tien jaar. Wat blijkt? In de Verenigde Staten schommelt die CAPE vandaag rond de 29 à 30. Terwijl dat in Europa een pak lager is: in Duitsland zitten we bijvoorbeeld aan een ratio van 20, en dat is dan nog de duurste beurs. In Frankrijk is de CAPE 15, in België 18. Het zijn die nog altijd lage waarderingen die verklaren waarom er zoveel geld van grote investeerders richting Europese aandelen blijft vloeien.’

'Vroeg of laat verandert dit'
Alleen blijft het de vraag hoelang die stijgende trend zal blijven duren. ‘Je kan inderdaad stellen dat de massale geldcreatie door de Europese Centrale Bank beleggers momenteel heeft ‘verdoofd’ voor tegenvallend economisch nieuws. Verhalen over banken die omvallen lijken nauwelijks nog impact te hebben. Vroeg of laat verandert dat.’

Net om die reden toont Sterckx zich iets voorzichtiger. ‘We zoeken naar defensievere rendementsaandelen. Die kunnen tegen een stootje als er een correctie komt en bieden ook nog een mooi dividendrendement. In België komen we zo bijvoorbeeld uit bij de investeringsmaatschappij Gimv. De Zweedse holding Investor heeft een gelijkaardig profiel.'
En vandaag was er toevallig de resultaten van bpost:
Bpost boekt opnieuw recordwinst
Bpost boekte vorig jaar een recordomzet en een recordwinst. Dat is onder meer te danken aan een minder dan verwachte daling van de brievenpost en een stijging van de pakjes. Voor 2015 wordt wel een forsere daling van de brievenpost verwacht.

Bpost heeft andermaal een goed jaar achter de rug. De omzet steeg met 1,1 procent tot 2,464 miljard euro. De nettowinst steeg met 20 procent tot 296,9 miljoen euro. Dat heeft volgens Bpost, dat nabeurs zijn cijfers bekendmaakte, te maken met de minder dan verwachte daling van het binnenlandse brievenverkeer en de stijging van het pakjesvervoer.

Midden vorig jaar ging Bpost nog uit van een daling van de brievenpost met 5 procent maar uiteindelijk bleef de daling beperkt tot 4,4 procent. Voor 2015 voorziet Bpost wel een daling van het postvolume met meer dan 5 procent. Dit wordt bevestigd, aldus de directie, door een relatief zwakke start van het jaar.

Pakjes
De verzending van binnenlandse pakjes steeg met 7 procent, goed voor een omzet van 151 miljoen euro. Dat is te danken aan het goed eindejaar dat nog beter was dan in 2013, toen ook al een groei werd opgetekend. Voor 2015 verwacht Bpost opnieuw een stijging van het pakjesvervoer tussen 5 à 7 procent.

Ondanks een daling van de postvolumes als gevolg van e-commerce gaat bpost voor dit jaar uit van een gelijkaardige recurrente operationele cashflow. De ebitda bedroeg vorig jaar 572 miljoen euro. Ook het dividend zou op hetzelfde niveau blijven.

Gemiddeld vloeien bij bpost een 1.000 mensen per jaar af. In 2015 zouden dat er slechts een 800 zijn. Over het Alpha-plan dat voorziet in een reorganisatie van een 3.500 jobs in de hoofdzetel, wou de directie geen details kwijt. Het plan zal nog een tijdje duren. Bpost bracht vorig jaar een niet-bindend bod uit op de Roemeens post. Nu is het bezig met een onderzoek van de boeken van Posta Romana.

Al 3 kwartalen positief nieuws. Deze zit in mn to watch list.

En morgen zijn er 2 belangrijke macronieuws, werkloosheidcijfers eu en zew index. Lets hope for the best :)

18.00 uur: We besluiten de marktenblog met een vooruitblik op dinsdag. Het belangrijkste cijfer is het vertrouwen van beleggers in de Duitse economie, uitgedrukt in de ZEW-index. Nog belangrijk zijn werkloosheidscijfers voor de eurozone. De grote vraag is of de licht dalende trend van de afgelopen maanden zich doorzet.

Om aan te tonen dat iedereen easy geld kan maken opt beurs als ze gewoon het actualiteit volgen via deftige bronnen (en dus niet luisteren naar de muh shiller types op dbb).

Dit is mijn schaduwportefeuille.

http://i.imgur.com/riVAjRU.jpg

In een bullmarkt heb je niet echt stockpicking skills nodig, alles stijgt :roflol:

Enige negatieve zijn Twitter en UCB

Totaal 21% rendement.
Jammer genoeg staat er niet op wanneer ik precies heb gekocht, maar de aankoopkoers wel dus vandaaruit kan je mogelijks achterhalen wanneer ik het kocht. Twas zeker ergens midden 2014 of later.
Walt disney voor 95 dollar gekocht. Ze stonden op 95 ergens in december 2014.
Maw 21% in 3 maanden tijd.

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Top klassement van de beleggercompetitie.

http://beleggerscompetitie.knack.be/vtrader/Ranking.aspx

Hun aandelenselectie zijn niet zo speciaal, relatief bekende namen en rendementen tss 5 a 15%. Niet zo boeiend.
Hun etf trackers trekken ook op niks, zo 3 a 5% rendement (lolol muh shillers)

Maar zie hun turbos: 200%!!

Tijd om mezelf te educeren op vlak van turbo, wat het is, waarom zo'n hoge rendementen, wat de risicos zijn etc.
Ik zie dat ze turbo long op aex/bel 20 spelen en turbo short op eur/usd. Op zich lijken met dat geen erg risicovolle beslissingen: natuurlijk gaat euro dalen tov dollar en natuurlijk gaat de brede indexen hoger gaan (op LT dan, op KT zijn ze overgekocht lees ik her en der).

Hoe het ook zij, het grote geld zit daar en mss moet ik 10% van mijn cash daarin investeren, just for teh lulz. Maar kmoe eerst wat meer erover weten. Fuarking de tijd geeft niks van info daarover :(
Grootste winst behaald door de val van de euro als je veel Amerikaanse aandelen hebt :)

Sinds begin dit jaar zijn je aandelen in dollars ongeveer 15% meer waard geworden omgerekend naar euro.

Wat zijn op dit moment interessante aandelen om in te stappen? Gezien de euro laag staat lijken me Amerikaanse aandelen niet interessant.

20 maart wordt de AEX aangepast.

Laatst bewerkt:
11.15 uur: Het vertrouwen van analisten en grote beleggers in de Duitse economie is in maart voor de vijfde maand op rij gestegen. De ZEW-index klom tot 54,8 van 53 in februari. Economen hadden wel een nog veel sterkere stijging verwacht (tot 58,2 volgens Reuters, tot 59,4 volgens Bloomberg). Naar een verklaring voor het verbeterd vertrouwen is het niet ver zoeken: de groei van de Duitse economie is in het vierde kwartaal van 2014 versneld en de beurzen doen het prima: de DAX won dit jaar al 24 procent. Met dank aan Mario Draghi natuurlijk.

Tis gestegen, goe genoeg vr mij

Welke broker raden jullie aan Brinck of De Giro voor een starter.

Binck is gebruiksvriendelijker, degiro is veel veel goedkoper. Als je participaties hebt van rond de 1000-5000 euro per aandeel, zou je beter voor de giro gaan.
Als je voor 100k op een aandeel belegt, dan doet 12 euro niet echt pijn voor je rendement en is het platform van binck prettiger om te bekijken.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

vandaag en morgen kan de start zijn van een grove daling. get ready moniqas!

Houdt ulle cash bij de hand en buy bij alle spectaculaire dalingen. Kga kopen bij de eerste lichte stijging na de grove daling.

27 maart gaat Refresco de beurs op, aandeel zal 13 tot 16 euro kosten, ligt eraan hoe gewild de aandelen zijn. Misschien interessant bedrijf om mijn eerste aandelen te kopen? Meningen?

Binck is gebruiksvriendelijker, degiro is veel veel goedkoper. Als je participaties hebt van rond de 1000-5000 euro per aandeel, zou je beter voor de giro gaan.
Als je voor 100k op een aandeel belegt, dan doet 12 euro niet echt pijn voor je rendement en is het platform van binck prettiger om te bekijken.

vandaag en morgen kan de start zijn van een grove daling. get ready moniqas!

Houdt ulle cash bij de hand en buy bij alle spectaculaire dalingen. Kga kopen bij de eerste lichte stijging na de grove daling.

Dag ga ik voor de Giro denk ik. 100k per aandeel duurt wel paar jaar haha.

27 maart gaat Refresco de beurs op, aandeel zal 13 tot 16 euro kosten, ligt eraan hoe gewild de aandelen zijn. Misschien interessant bedrijf om mijn eerste aandelen te kopen? Meningen?

.

Ja lijkt me wel een interessante, met het extra vermogen willen ze meer bedrijven overnemen om verder te kunnen groeien. Jaarcijfers zijn ook niet slecht, dus is inderdaad een leuk aandeel. Ik ga er in.

Ja lijkt me wel een interessante, met het extra vermogen willen ze meer bedrijven overnemen om verder te kunnen groeien. Jaarcijfers zijn ook niet slecht, dus is inderdaad een leuk aandeel. Ik ga er in.

jaarcijfers zeggen echt geen fl**ker :roflol:

ben meer benieuwd naar fcf en dvdyield

waarom zouden jaarcijfers nietszeggend zijn? Hangt vooral van de soort belegger af denk ik...

Terug
Naar boven