MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
dat er veel troep tussenzit lijkt me evident, maar jij beweert met dat transfer pricing-gebeuren dat je zooi bij je dochters kan stallen zonder dat dit tot uiting komt bij de moeder. En dat gaat dus niet onder IFRS. Fiat deed dit ook onder Italian GAAP geloof ik, SPE's die niet meegeconsolideerd hoefden te worden.

dus jij zegt dat boskalis zn belang gaat vergroten en uiteindelijk fugra gaat overpakken, willens nillens van fugro. Hoe groot acht je die kans? En heb je zelf een positie in fugro?

ik verwacht dat boskalis zich niets aantrekt van het oordeel dat de rechter heeft gevestigd. Naar mijn verwachting gaat boskalis vrolijk verder met het vergroten van fugro, dit is namelijk niet strafbaar. Ze kopen aandelen op onder het mom dat ze samen willen werken met fugro, maar alles duidt op een overname. Vroeg of laat.

Doe ermee wat je wilt, je mag het ook als onzin zien, dat maakt me verder niet uit. Maar sinds dit het beleggingen en beurstopic is lijkt het me wel redelijk interessante informatie toch?

---------- Toegevoegd om 00:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:19 ----------

dat er veel troep tussenzit lijkt me evident, maar jij beweert met dat transfer pricing-gebeuren dat je zooi bij je dochters kan stallen zonder dat dit tot uiting komt bij de moeder. En dat gaat dus niet onder IFRS. Fiat deed dit ook onder Italian GAAP geloof ik, SPE's die niet meegeconsolideerd hoefden te worden.

dat is het verschil met integraal consolideren
die dochteronderneming is allang al failliet gegaan joh, die heeft een netto negatief eigen vermogen.

Transfer pricing is niet gelijk aan het stallen van zooi bij je dochterondernemingen hè.

consolidatie is idd verplicht onder IFRS en waarderingsgrondslagen moeten ook verplicht in notities vermeldt worden, integraal consolideren (wat je daar dan ook mee bedoelt) is dus net zo goed verplicht. beetje complottheorie niveau dit "al die grote boze bedrijven"

---------- Toegevoegd om 00:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

op wat voor manier kan je in godsnaam dochterondernemingen verbergen met integrale consolidatie als deze wel gewoon in de consolideerde jaarrekening staat?

consolidatie is idd verplicht onder IFRS en waarderingsgrondslagen moeten ook verplicht in notities vermeldt worden, integraal consolideren (wat je daar dan ook mee bedoelt) is dus net zo goed verplicht. beetje complottheorie niveau dit "al die grote boze bedrijven"

:roflol::roflol::roflol::roflol:

iedereen die even een artikeltje kan lezen op het net want zo werkt IFRS en dit zijn accountingprincipes begrijpt het.
Succes

verder gaat er niemand in op transfer pricing dus ik denk dat mn punt wel gemaakt is

---------- Toegevoegd om 00:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

op wat voor manier kan je in godsnaam dochterondernemingen verbergen met integrale consolidatie als deze wel gewoon in de consolideerde jaarrekening staat?

ik bedoel natuurlijk geen integrale consolidatie, excuus. het is al laat.

oftewel geen 51% belang dus niet mee consolideren

Ik snap heel goed wat je met transfer pricing bedoelt. Onder Dutch GAAP moet je echter corrigeren voor interne leveranties, IFRS denk ik ook maar weet ik niet zeker. Dus het is pas een 'gain'(in wat voor vorm dan ook) als het de holding verlaat... Dus ik betwijfel je hele visie een beetje hier. Link naar artikeltje/bewijs mss?

De constructie lijkt me ook te simpel voor wetgevers en tig adviesorganen zoals IASB etc.

interne prijszettting lijkt me nou niet echt superrelevant voor schulden verstoppen ed, eerder voor internationaal winst verschuiven, waar je zeker een punt hebt dat dat nogal scheef is. maar dat heeft niet zoveel met de transparantie van een balans te maken wanneer dit een geconsolideerde is

alsnog ben ik van mening dat je een rekening incl. notities vol moet kunnen begrijpen, anders kan je beter van stockpicken afblijven op de lange termijn (als je fundamenteel belegt dan natuurlijk, anders is het sws irrelevant)

Doe ermee wat je wilt, je mag het ook als onzin zien, dat maakt me verder niet uit. Maar sinds dit het beleggingen en beurstopic is lijkt het me wel redelijk interessante informatie toch?

Jazeker, ben zeker benieuwd of het boskalis gaat l7kken of niet.

Ik snap heel goed wat je met transfer pricing bedoelt. Onder Dutch GAAP moet je echter corrigeren voor interne leveranties, IFRS denk ik ook maar weet ik niet zeker. Dus het is pas een 'gain'(in wat voor vorm dan ook) als het de holding verlaat... Dus ik betwijfel je hele visie een beetje hier. Link naar artikeltje/bewijs mss? De constructie lijkt me ook te simpel voor wetgevers en tig adviesorganen zoals IASB etc.
gebeurt vaak alleen maar voor belastingdoeleinden, zoals bijv starbucks die royalties rekent aan zichzelf in een ander land waar een lagere VPB geldt.

---------- Toegevoegd om 00:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:30 ----------

dat gaat trouwens wel alleen over earnings schuiven, dus snap de relevantie tov de balans ook niet echt

Ik snap heel goed wat je met transfer pricing bedoelt. Onder Dutch GAAP moet je echter corrigeren voor interne leveranties, IFRS denk ik ook maar weet ik niet zeker. Dus het is pas een 'gain'(in wat voor vorm dan ook) als het de holding verlaat... Dus ik betwijfel je hele visie een beetje hier. Link naar artikeltje/bewijs mss?

De constructie lijkt me ook te simpel voor wetgevers en tig adviesorganen zoals IASB etc.

Wat ik slechts bedoelde te zeggen is: beginnend belegger kan niet aan de hand van een balans aflezen wat de positie is van een bedrijf. Je zult je er wel over verbazen wat er allemaal mogelijk is tussen de accountingstandaarden door.

Ik heb nog een hoop liggen dus kan wel wat doorzoeken en stof afblazen, ook wel weer leuk voor mij:D. Heb het wel erg druk deze week+weekend, dus help me even herinneren dat ik er begin volgende week naar kijk graag.

interne prijszettting lijkt me nou niet echt superrelevant voor schulden verstoppen ed, eerder voor internationaal winst verschuiven, waar je zeker een punt hebt dat dat nogal scheef is. maar dat heeft niet zoveel met de transparantie van een balans te maken wanneer dit een geconsolideerde is

alsnog ben ik van mening dat je een rekening incl. notities vol moet kunnen begrijpen, anders kan je beter van stockpicken afblijven op de lange termijn (als je fundamenteel belegt dan natuurlijk, anders is het sws irrelevant)

Voorbeeldje transfer pricing:
moeder verkoopt aan dochter hoger dan waarde voorraad -> winst dus stijging ev
dochter waardeert voorraad tegen prijs die het betaald heeft (incl winst) -> hoger ev
dubbelop

Nogmaals: beginnend belegger heeft niet eens een idee wat een deelneming is. Bovendien bestaat er niet voor niets creatief boekhouden. Houd er gewoon rekening mee dat niet alles op de balans voor een beginnend belegger leesbaar en begrijpbaar is.

Ik geloof trouwens na 3x je post gelezen te hebben dat we ongeveer onze meningen delen. Jij bent van mening: kan je geen verslag lezen, begin niet aan stockpicking.
Ik ben van mening: lees geen verslag als je er geen verstand van hebt, kijk dan liever naar minder manipuleerbaardere ratios en cijfers.

Jazeker, ben zeker benieuwd of het boskalis gaat l7kken of niet.

Ik denk van wel, boskalis topman gaf zelf al aan over een lange adem te beschikken.

Even in het algemeen nog: beursgenoteerde bedrijven hebben strengere maatstaven dan niet-beursgenoteerde bedrijven wat betreft jaarverslaggeving. Just to make my point clear: geloof niet alles wat erin staat.

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

Nog een aanbeveling om te lezen:

The black swan van Taleb, goed boek voor beleggers.

leuke app! (gratis, ja hollanders kom maar): Seeking Alpha Portfolio. Gratis info en analyses over stocks en bedrijven die je zelf uitkiest.

JochemB, de nieuwe Brotoscience.

leuke app! (gratis, ja hollanders kom maar): Seeking Alpha Portfolio. Gratis info en analyses over stocks en bedrijven die je zelf uitkiest.

coole app, maar ik kan niet meer dan 5 aandelen volgen en het bulk van de nieuws is van de amerikanen. ik volg 4 europese en 1 amerikaanse aandeel (disney) en 90% van de info is gerelateerd aan disney :s

JochemB, de nieuwe Brotoscience.

informatie wordt weer eens niet gewaardeerd, dbb at its finest

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

coole app, maar ik kan niet meer dan 5 aandelen volgen en het bulk van de nieuws is van de amerikanen. ik volg 4 europese en 1 amerikaanse aandeel (disney) en 90% van de info is gerelateerd aan disney :s

hmm vaag. Klopt wel dat analyses enzo een beetje gedateerd zijn, maarja het is niet voor niets gratis.

Ik zou niks aantrekken v bascross, die heeft ondertussen al 10x laten weten dat hij hier 'nooit meer zou posten' zolang ik gn topicban heb en zie hem eens :roflol:

Zijn posts zijn ook nooit langer dan 1 alinea. Soms stille waters, diepe gronden maar zijn 1 zin posts is vooral door zn inhoudsloosheid gedreven.

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Naast de qe heeft ecb ook nog tltro lopen en ook dat is goed op dreef.

De banken van de eurozone konden donderdag voor de derde keer goedkope kredieten met een looptijd van ongeveer vier jaar (TLTRO) opnemen. Ze tankten voor 97,8 miljard euro, terwijl analisten een bedrag van slechts 40 miljard euro hadden voorspeld.

De TLTRO's zijn in september vorig jaar door de ECB gelanceerd en hebben als doel de kredietverlening aan de reële economie te stimuleren. De twee eerste tranches waren geen succes. De banken vroegen slechts 212 miljard, hoewel ze 400 miljard konden opnemen.

Bovendien is de vraag naar ECB-geld een zoveelste aanwijzing dat de kredietverlening aan gezinnen en bedrijven opveert.

Meer krediet is meer economie. facts straight uit de mond v shiller. Ik citeer hem: credit is so good, like, really good, aldus shiller.

Ik zit zo te wachten op pariteit van eur/usd, ben benieuwd wanneer ie t bereikt. Jammer van woensdag though

Jpmorgan ofzo zegt dat het ver onder 1 dollar zal gaan, zo ongeveer 0,80.

eur/usd shorten en ge zijt triljonair....if only moest ik weten hoe turbo shorten werkt :roflol:

eur/usd shorten en ge zijt triljonair....if only moest ik weten hoe turbo shorten werkt :roflol:
Kan supereenvoudig bij Plus500.

Ik had toevallig zelfde idee twee maanden terug. Na een paar weken nauwelijks koersverandering en zelfs lichte stijging toch maar positie gesloten. Nog geen week later zakt ie naar $1.05 (i cry errytime)

2uiggp3.png

Je €20 inleg is dus €4000 aan dollars waard en je betaalt elke zes weken ongeveer je inleg aan rentepremie.

Sta nog wel positief bij Plus500 dankzij goede gokjes op bitcoin, Apple en FB, maar traden is echt niks voor mij

in schaduwportefeuille zit ik short op eur/usd. helaas in de nacht van woensdag op donderdag helemaal nat op gegaan, had zn stoploss niveau bereikt.

turbo/sprinter/speeder is allemaal hetzelfde.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Traden is idd gewoon puur speculeren en zit een enorm risico op

een turbo shorten

good luck

je short niet de turbo, maar de onderliggende waarde...

en voordat je weer moet mierenneuken: het is niet short gaat zoals met aandelen, maar speculeren op daling van koers.

---------- Toegevoegd om 00:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Mijn tip van de dag, zie dit overigens niet als koopadvies want straks krijg ik boze mensen aan de deur.

Ondergewaardeerd aandeel: SBM Offshore.
Helaas geen dividend, ook al verwachten ze dit wel voor dit jaar.

Hele lage PE ratio, slechts 4,8. EV/EBITDA ongeveer 7,8.

je short niet de turbo, maar de onderliggende waarde... en voordat je weer moet mierenneuken: het is niet short gaat zoals met aandelen, maar speculeren op daling van koers. ---------- Toegevoegd om 00:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ---------- Mijn tip van de dag, zie dit overigens niet als koopadvies want straks krijg ik boze mensen aan de deur. Ondergewaardeerd aandeel: SBM Offshore. Helaas geen dividend, ook al verwachten ze dit wel voor dit jaar. Hele lage PE ratio, slechts 4,8. EV/EBITDA ongeveer 7,8.
ik was dan ook sarcastisch

Terug
Naar boven