AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
We gaan nog wel echt pijn zien komende tijd denk ik. Heb wel aardig wat ingekocht al maar ga nu eerst ff wachten tot we uitbodemen voor ik weer inschaal.
Vandaag weer een overzicht gemaakt van mijn portfolio, dat begint langzaamaan toch wel pijn te doen. Maar dat betekent ook da inschalen vanaf nu wel een goed idee kan zijn. Nu alleen nog vasthouden aan mijn plan.

Het enige voordeel wat zou kunnen gebeuren in zo’n geval als dit is dat zodra de bodem bereikt is er waarschijnlijk wel snel een redelijk bounce kan komen.

Vaak zie je bij echte crashes zoals dit dat de upside dan ook wel weer snel kan gaan. 2022 was echt geleidelijk een jaar lang naar beneden met lower lows en lower highs. Nu is het gewoon peilrecht naar beneden beetje zoals covid.

ligt ook een beetje wat er gaat gebeuren met die tarieven.. als die tarieven snel opgeheven zullen worden door middel van onderhandelingen dan zal de prijs echt wel terugschieten aangezien er dan met de bedrijven zelf niks anders is dan gister alleen de waardering een stuk lager.

Als de tarieven stand blijven houden en misschien nog wel verhoogt zullen worden zullen bedrijven echt wel last gaan krijgen en dan denk ik dat we echt wel een lange tijd neerwaarts gaan en zeker wel over jaren moeten praten ipv maanden voordat we weer een ath maken op de S&P. Al komt die er natuurlijk sowieso wel weer eens.

Dat is alleen een voordeel als je de komende tijd geen cash hebt?
Nou ja ik ga er gemakshalve wel even vanuit met mijn opmerking dat je stapsgewijs indd wel wat hebt ingeschaald en cash positie flink verlaagt hebt

Zeg ook niet dat dit de bodem is maar in het geval van een bodem bij een crash. Zou ook nog wel 10-20% lager kunnen liggen.

Voor iedereen is de situatie natuurlijk anders. Ik heb “toevallig” mijn winstnemingen van ETH van boven de €3500 nog aan de zijlijn staan.

Voor iedereen is de situatie natuurlijk anders. Ik heb “toevallig” mijn winstnemingen van ETH van boven de €3500 nog aan de zijlijn staan.
Goed geduld gehad.. ik heb helaas achteraf te vroeg ingeschaald. Voornamelijk achteraf want had een plan gemaakt uiteraard waar ik achter stond, had nooit verwacht dat eth zover zou dalen.

Laat mijn positie nu gewoon staan, zie wel wat het wordt.
Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, gaan we daar ooit nog een ath maken?

Overigens ben ik wel erg blij dat crypto zich wel goed staande houdt in deze paniek op de beurzen.

Je hebt gelijk. Keek enkel even naar de Tech sector
Shell -12,5% in 3 dagen.

IMG_5630.png

Goed geduld gehad.. ik heb helaas achteraf te vroeg ingeschaald. Voornamelijk achteraf want had een plan gemaakt uiteraard waar ik achter stond, had nooit verwacht dat eth zover zou dalen.

Laat mijn positie nu gewoon staan, zie wel wat het wordt.
Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, gaan we daar ooit nog een ath maken?

Overigens ben ik wel erg blij dat crypto zich wel goed staande houdt in deze paniek op de beurzen.
Bij mij is het gewoon toeval, door het slechte nieuws vanuit mijn werkgever begin januari had ik toen besloten al mijn entry's bij crypto weg te halen en vanaf begin november had ik best wat winst gepakt op diverse altcoins en ook ETH, bij die laatste werd mijn TP gefrontrunt en die heb ik toen op 6 dec op ongeveer een procentje onder de latere high geplaatst. Dus door omstandigheden icm veel geluk is dat zo gekomen.

Nu alles weer wat duidelijker is wat mijn werk betreft en de S&P ruim 15% gedaald is t.o.v. zijn ATH komt dat ook mooi samen met de periode dat we onze bonussen ontvangen (vorige maand) en ons vakantiegeld (volgende maand) en die peridode probeer ik dan een plan klaar te hebben. Vorig jaar heb ik besloten om gewoon maandelijks DCA in te schalen omdat we toen op een ATH stonden. Terugkijkend had ik toen beter lumpsum mijn jaarbudget kunnen uitgeven want we staan nu weer op dat punt. Met dat ik mijn achterhoofd ben ik van plan het nu agressiever te doen.
Wel twijfel ik nog over de hoeveelheid cash die ik achter de hand wil houden. We waren van plan na de zomer een andere auto te kopen en daarvoor hebben we al wat geld apart staan, maar niet voldoende, we zouden ook nog wat posities moeten verkopen, maar dat is imo nu zonde. Als de koers niet opveert wil ik voorlopig niets verkopen. Ik probeer mijn vrouw dus over te halen om ook een deel van dat geld te beleggen met het "risico" dat we niet na de zomer die andere auto kunnen kopen.

Vandaag sluiten op dit niveau op de s&p is bearmarket confirmed, kan snel gaan haha.

Crypto gaat nu ook mee

Begint nu wel echt pijnlijk te worden haha

Verscheidene 'experts' zeggen dat een verdere daling van een goede twintig procent verre van uitgesloten is.

Tot zover ons plan voor een vakantiewoning in Scandinavië en een V8/V10 cabrio. Dit zijn dalingen waar op moet worden ingesprongen.

Verscheidene 'experts' zeggen dat een verdere daling van een goede twintig procent verre van uitgesloten is.

Tot zover ons plan voor een vakantiewoning in Scandinavië en een V8/V10 cabrio. Dit zijn dalingen waar op moet worden ingesprongen.
Nou ja we kunnen een gofundme starten?

Crisis slaat zo wel echt toe hè. 😋

Nou ja we kunnen een gofundme starten?

Crisis slaat zo wel echt toe hè. 😋
DIt is geen slechte suggestie. Help Laxeermiddel de zomer door. Ik ga het overwegen. 😜

Ik denk dat ie bedoelt te zeggen dat het geld nu in crypto en aandelen gaat ipv auto en huis.

Crypto koop ik zelf niet meer bij. Aandelen wel
Dit, inderdaad. Hoewel het één het ander niet uitsluit zijn dit dalingen waar zo ontzettend veel geld mee verdiend kan worden dat extra pleziertjes gerust een jaartje uitgesteld kunnen worden.

Crypto koop ik mondjesmaat ook bij. Tijdens de flinke stijging heb ik stapsgewijs een groot deel verkocht, het doel is om diezelfde aantallen wel weer in te kopen. Aandelen heb ik niet genoeg uitgeschaald op de weg naar boven dus dat is enkel positie vergroten.

DIt is geen slechte suggestie. Help Laxeermiddel de zomer door. Ik ga het overwegen. 😜

Dit, inderdaad. Hoewel het één het ander niet uitsluit zijn dit dalingen waar zo ontzettend veel geld mee verdiend kan worden dat extra pleziertjes gerust een jaartje uitgesteld kunnen worden.

Crypto koop ik mondjesmaat ook bij. Tijdens de flinke stijging heb ik stapsgewijs een groot deel verkocht, het doel is om diezelfde aantallen wel weer in te kopen. Aandelen heb ik niet genoeg uitgeschaald op de weg naar boven dus dat is enkel positie vergroten.
Mijn homemade variabele/hybride inlegstrategie kan nu mooi gaan werken/testen

Per 10% daling ga ik 10% meer inschalen.
Dus nu leg ik totaal 20% meer in als dat ik voor de start van deze crash. Bij de weg omhoog doe ik het tegenovergestelde, 10% minder inleg per 10% stijging tot ik mijn vaste base inlegbedrag weer aantik.

Terug
Naar boven