XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Nee maar brengt met een paar aankopen mijn Gemiddelde Aankoopsprijs goed naar beneden. Heb deze 2 weken mn GAK met bijna 2 euro naar beneden kunnen brengen met een aantal extra inlegbedragen.

Rendement is de som van al je aankopen, dat wil zeggen dat hoe hoger je GAK des te lager je potentieel rendement. Rendement maak je niet met steeds hogere aankoopsprijzen. Je maakt wel rendement, maar niet zo efficiënt
Oh werkt dat zo

Zou dit de dip zijn? Ik heb in elk geval nog een extra aankoop gedaan vandaag.

SPX_2025-04-09_16-27-27.png

Zou kunnen maar met de onzekerheid in de markt kan het nog alle kanten opgaan.

1 bericht van ome Donny en we staan 5% hoger of lager

Probleem is ook dat je nog wel een maand kan rangen op dit niveau en als er dan weer een naar of positief bericht naar buiten komt alsnog die volitiliteit opzoekt omhoog of omlaag..

Enige wat je weet is dat je op dit niveau beter kunt kopen dan 2 maand geleden dus dat doe je goed

Ik twijfelde maar heb het niet gedaan. De prijzen(eigenlijk mijn aankopen) liggen daarvoor te kort bij elkaar. Hoop op een 80 dollar voor een Vanguard SP500(VUAA), daar wil ik nog wel een leuke aankoop doen.

Dit alles gaat buiten mn standaard DCA aankopen om, die lopen gewoon door.

Ik twijfelde maar heb het niet gedaan. De prijzen(eigenlijk mijn aankopen) liggen daarvoor te kort bij elkaar. Hoop op een 80 dollar voor een Vanguard SP500(VUAA), daar wil ik nog wel een leuke aankoop doen.

Dit alles gaat buiten mn standaard DCA aankopen om, die lopen gewoon door.

Als ik extra geld had liggen ging het per direct de markt in. Ik baal ervan dat ik tot de 25e moet wachten op mijn salaris.

Als ik extra geld had liggen ging het per direct de markt in. Ik baal ervan dat ik tot de 25e moet wachten op mijn salaris.
Daarom houd ik altijd een aardige buffer aan wat ik gaanderweg opgebouwd heb met winsten van BTC. Maar denk ook aan een losse BTC spot trade hier en daar. Maar ook als ik veel uren heb gemaakt en anders toch maar onzin zou kopen voor dat geld. Ik blijf het gewoon bijvullen. Vakantiegeld gaat ook altijd steevast een stuk in de markt en apart maar zelfs belastingteruggaaf die 100% apart zet. Misschien iets om over na te denken, dan kun je altijd inspringen en er dus je voordeel mee doen over langere termijn.

Wat vinden de whales in dit topic eigenlijk een goede optie voor indexbeleggen?

De aanleiding zijn deze posts.
Voor de mensen die toevallig nog in indexbeleggen willen stappen, Meesman is flink gezakt van 91,47 naar 73,73.
Mooi moment om alvast wat in te gaan kopen denk ik.

Ik vraag me af of Meesman de beste optie is, al is het mogelijk de simpelste.

Wat vinden de whales in dit topic eigenlijk een goede optie voor indexbeleggen?

De aanleiding zijn deze posts.
Meesman is gewoon een reseller van de Northern Trust fondsen die je goedkoper zelf kunt aanschaffen via je huisbank. Het enige voordeel van Meesman is 'set and forget' maandelijks inleggen en je hoeft niet zelf te herbalanceren.

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je belegd bij Meesman.

Ik zit wel voor pensioenbeleggen pijler 3 bij Meesman maar dat komt omdat er weinig andere opties zijn
Van de Northern Trust-fondsen begreep ik dat ze buiten ABN AMRO anders of duurder zijn.

Uit mijn linkje.
Ze zijn gemakkelijk te verkrijgen via ABN AMRO ZBB. ING en Rabobank voeren alleen duurdere varianten van deze fondsen met een andere ISIN-code. Ook handig: je kunt ze in fracties en geautomatiseerd aankopen.

Van de Northern Trust-fondsen begreep ik dat ze buiten ABN AMRO anders of duurder zijn.

Uit mijn linkje.

Meesman rekent naast hogere lopende kosten ook koop en verkoop kosten (wat switchen in de toekomst moeilijker maakt want 'lock in')

Bij je huisbank kun je die gratis kopen en verkopen tenminste bij ABN Zelf Beleggen Basis. Bij Rabo en ING volgens mij ook.

Die citaat zijn de "nieuwe fondsen" maar de oudere fondsen zijn alsnog goedkoper dan Meesman.

Meesman rekent naast hogere lopende kosten ook koop en verkoop kosten (wat switchen in de toekomst moeilijker maakt want 'lock in')

Bij je huisbank kun je die gratis kopen en verkopen tenminste bij ABN Zelf Beleggen Basis. Bij Rabo en ING volgens mij ook.

Die citaat zijn de "nieuwe fondsen" maar de oudere fondsen zijn alsnog goedkoper dan Meesman
Meesman zal behalve voor pensioen (alternatief BND?) niet de beste keuze zijn.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal.

Meesman zal behalve voor pensioen (alternatief BND?) niet de beste keuze zijn.

Klopt voor box 3 beleggen moet je bij je huisbank zijn, DeGiro of IBKR.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal.

Je citaat gaat over de 'duurdere' varianten. Dat zijn de oude fondsen. De nieuwe zijn iets goedkoper.

Meesman Wereldwijd Totaal is gewoon NT World + NT Emerging Markets + NT Small Cap

Voordeel aan Meesman is dat het automatisch gaat, en je geen dividendlekkage hebt.
Zelf kopen is natuurlijk goedkoper, maar om te bepalen wat en hoe en wanneer je moet kopen denk ik dat ze dat bij Meesman toch beter kunnen dan een willekeurige amateur.

Hier kan je het mooi vergelijken en de kosten vallen erg mee, vaak zelfs één van de goedkopere.

Laatst bewerkt:
Zelf kopen is natuurlijk goedkoper, maar om te bepalen wat en hoe en wanneer je moet kopen denk ik dat ze dat bij Meesman toch beter kunnen dan een willekeurige amateur.
Waarom denk je dat? En als dat al zo is, is dat voordeel dan groter dan de kosten?

Voordeel aan Meesman is dat het automatisch gaat, en je geen dividendlekkage hebt.

Hier kan je het mooi vergelijken en de kosten vallen erg mee, vaak zelfs één van de goedkopere.

Meesman is alleen handig als je nergens om naar wil kijken (lees: lui) voor de rest kan je alles prima zelf. Gewoon standaard op x moment voor y kopen.

Voor mij wel, hoef ik geen uren te besteden aan uitzoeken welk fonds ik nu weer moet kopen, voor die paar euro's extra per jaar.
Die paar euro’s kunnen aardig gaan aantikken als je over 20 jaar gaat kijken. Zonde

Meesman is alleen handig als je nergens om naar wil kijken (lees: lui) voor de rest kan je alles prima zelf. Gewoon standaard op x moment voor y kopen.

Die paar euro’s kunnen aardig gaan aantikken als je over 20 jaar gaat kijken. Zonde
8000 euro als ik het vergelijk met de bestpresterende. Als ik het vergelijk met ABN Amro zelf beleggen met NT ETF's dan is het maar 2000 euro na 20 jaar looptijd. Voor die 100 euro extra kosten per jaar ga ik wel andere leuke dingen doen dan elke keer kijken welk fonds ik het beste kan kopen NT, Cardano, Vanguard, iShares etc.

Terug
Naar boven