AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10

8000 euro als ik het vergelijk met de bestpresterende. Als ik het vergelijk met ABN Amro zelf beleggen met NT ETF's dan is het maar 2000 euro na 20 jaar looptijd. Voor die 100 euro extra kosten per jaar ga ik wel andere leuke dingen doen dan elke keer kijken welk fonds ik het beste kan kopen NT, Cardano, Vanguard, iShares etc.

Ligt eraan hoeveel je inlegt. Maar als je serieus bent zou ik wel verder shoppen. Tikt wel aan.

De toekomst is niet te voorspellen we weten niet welk land/sector/aandelen het goed gaan doen maar we kunnen wel de kosten zo laag mogelijk houden. Zo'n beetje de enige factor waar we invloed op hebben.

Ligt eraan hoeveel je inlegt. Maar als je serieus bent zou ik wel verder shoppen. Tikt wel aan.

De toekomst is niet te voorspellen we weten niet welk land/sector/aandelen het goed gaan doen maar we kunnen wel de kosten zo laag mogelijk houden. Zo'n beetje de enige factor waar we invloed op hebben.
Waar je in investeert en wanneer je een aankoop doet en wanneer je (ooit) verkoopt heeft ook wel enig effect op de uitkomst. ;)

Echt sicke bedragen als je erover nadenkt wat er net in een paar uur de markt in is gepompt:
🇺🇸 $5.5 trillion added to the US stock market today.

Ff besef dat dit € 5.500.000 miljoen is

8000 euro als ik het vergelijk met de bestpresterende. Als ik het vergelijk met ABN Amro zelf beleggen met NT ETF's dan is het maar 2000 euro na 20 jaar looptijd. Voor die 100 euro extra kosten per jaar ga ik wel andere leuke dingen doen dan elke keer kijken welk fonds ik het beste kan kopen NT, Cardano, Vanguard, iShares etc.

Ik snapt niet echt wat hier je hier zegt.

Ik twijfelde maar heb het niet gedaan. De prijzen(eigenlijk mijn aankopen) liggen daarvoor te kort bij elkaar. Hoop op een 80 dollar voor een Vanguard SP500(VUAA), daar wil ik nog wel een leuke aankoop doen.

Dit alles gaat buiten mn standaard DCA aankopen om, die lopen gewoon door.
Daarom houd ik altijd een aardige buffer aan wat ik gaanderweg opgebouwd heb met winsten van BTC. Maar denk ook aan een losse BTC spot trade hier en daar. Maar ook als ik veel uren heb gemaakt en anders toch maar onzin zou kopen voor dat geld. Ik blijf het gewoon bijvullen. Vakantiegeld gaat ook altijd steevast een stuk in de markt en apart maar zelfs belastingteruggaaf die 100% apart zet. Misschien iets om over na te denken, dan kun je altijd inspringen en er dus je voordeel mee doen over langere termijn.
Ik heb een beetje dezelfde insteek/methode. Ik heb een bedrag dat ik maandelijks investeer en houd in Excel bij of dat gaat richting crypto, ETF's, losse aandelen, aandelen van mijn werkgever en goud wil ik er ook nog bijzetten, maar daar heb ik nog geen positie in. Een pagina verder is dan vrij gedetailleerd een actueel overzicht met de verhoudingen en mijn gewenste verhoudingen. Dus in 1 oogopslag zie ik wat ik moet doen wil ik herbalanceren, of toch iets aankopen waar ik een betere RR voorzie. Verder ben ik bereid om af te wijken van DCA en dan vooral rond deze periode, ik heb dan nog wat geld van onze 13de maand, in maart krijgen we onze bonussen en in april vakantiegeld, vorig jaar heb ik besloten omdat we toen in maart/april op een ATH stonden gewoon maandelijks DCA in te schalen, ik heb wel in juli een flink deel van mijn budget ineens op bitvavo gezet en daar eind juli begin augustus vooral ETH van gekocht die ik inmiddels grotendeels weer verkocht heb met zo'n 40% winst, dat stond/staat nog aan de zijlijn, verder heb het vanaf januari heel terughoudend bij gekocht, m.a.g. dat ik nog 2 maandelijkse inleggen achter de hand had. Ik heb nu in een paar dagen tijd voor ongeveer 4 maandelijkse inleggen aan ETF's bijgekocht en morgen kijk ik nog wel even of er iets op mijn lijst met interessante losse aandelen nog niet terug geveerd is. In het "slechtste geval" ga nu gewoon weer verder met DCA en dan is over 2 weken de volgend aankoop gepland, waarschijnlijk ook wel weer meer dan standaard 1 maand, maar dat. is wel afhankelijk van de koers.

Zelf kopen is natuurlijk goedkoper, maar om te bepalen wat en hoe en wanneer je moet kopen denk ik dat ze dat bij Meesman toch beter kunnen dan een willekeurige amateur.
Op hun website kan je al vinden dat ze het niet beter doen dan een willekeurige amateur die een uur of twee aan eigen onderzoek heeft gedaan, klik op
overzicht alle beleggingen en dan staat daar:
Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal Belegt in drie fondsen van Northern Trust:
- NT World Screened Equity Index Fund
- NT Emerging Markets Screened Equity Index FGR Fund
- NT World Small Cap Low Carbon Index FGR Feeder Fund

Ze doen dus niets anders dan in 3 NT fondsen beleggen.

Bijlagen

doe die maar eens maal 8%/10% gemiddeld rendement per jaar.

Nou daar doe ik graag een aantal uurtjes zelf research voor aangezien mij dat enkel tijd kost🙂. Plus dat ik graag zelf verantwoording neem over mijn centen.

doe die maar eens maal 8%/10% gemiddeld rendement per jaar.

Nou daar doe ik graag een aantal uurtjes zelf research voor aangezien mij dat enkel tijd kost🙂. Plus dat ik graag zelf verantwoording neem over mijn centen.
Het totale rendement na 20 jaar is maar 2500 euro verschil bij maandelijks 500 euro inleggen tussen Meesman en ABN Amro zelf beleggen

Klik eens op de link en doe wat berekeningen, dan kan je zelf zien welk fond en manier van beleggen beter bij je past.

Het totale rendement na 20 jaar is maar 2000 euro verschil bij maandelijks 500 euro inleggen tussen Meesman en ABN Amro zelf beleggen

Klik eens op de link en doe wat berekeningen, dan kan je zelf zien welk fond en manier van beleggen beter bij je past.
Ik heb het verkeerd gelezen. Mijn fout

Nee ik doe alles zelf, dat past het beste bij mij.

Ik snapt niet echt wat hier je hier zegt.
Nu met plaatjes.

1744266616152.png

1744266635545.png

Phoo 8000 euro kosten, doe die maar eens x 10% gemiddeld rendement a 20 jaar....
Bijna 9000 zelfs, maar bij ABN is het 7200 over een looptijd van 20 jaar dus dat verschil valt wel mee, en je hoeft zelf niks te kopen, dividend terug te vragen bij de US of fondsen uit te zoeken.

Bijna 9000 zelfs, maar bij ABN is het 7200 over een looptijd van 20 jaar dus dat verschil valt wel mee, en je hoeft zelf niks te kopen, dividend terug te vragen bij de US of fondsen uit te zoeken.
Dat snap ik maar besef je dat je echt heel veel weggeeft als je het mislopen rendement over dat bedrag gaat doorrekenen? Dat moet je echt niet onderschatten.

Accumulerende ETF?

en ik koop voornamelijk gratis uit de kernselectie van DeGiro

Laatst bewerkt:
Ik snap je nu beter, maar ten eerste vegelijk je appel met peren, Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal belegt in in drie fondsen en in jou plaatje worden die vergeleken met 2 van die 3 fondsen, waarom nemen ze NT World Screened Equity Index Fund ook niet mee in het vergelijk? Daarnaast is dan automatisch die weging van de portfolios anders, dit begint al te lijken op bewuste manipulatie. Verder is het maar de vraag of iemand die een uurtje of twee tijd spendeert voor hij gaat beginnen wel voor deze fondsen zou kiezen. Ook lees ik bij Meesman dat je maar 1 keer per week kunt uitstappen, je zou kunnen zeggen dat dat op de lange termijn niet belangrijk is, maar wat als je over 20 of 30 jaar wilt uitstappen en zoiets als deze week gebeurt? Ik hoor altijd mensen met NT fondsen moeilijk doen over dividend lekkage, maar voor zover ik weet heb ik daar ook geen last van, maar ls dat wel zo is, dan zit dan in de koers van mijn ETF's verwerkt en die laten over het algemeen meer stijging zien dan NT fondsen. En als ik dan vraag hoeveel er verloren gaat door de bid-ask spread kunnen ze daar geen antwoord opgeven.

Imo is zoiets bij Meesman aankopen een prima alternatief voor een spaarrekening, zeker als je het voor tientallen jaren apart wilt zetten, maar met initieel een uur of twee je er in verdiepen en dan verder maandelijks een goed gespreide All World ETF kopen ga je zeer waatschijnlijk aanzienlijk meer winst behalen. Als je een beetje zoekt moet je denk ik wel sites kunnen vinden die dat met historische data kunnen onderbouwen.

Terug
Naar boven