AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ik bedoel te zeggen dat hij toch ook de keuze heeft gemaakt om Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal te gaan kopen, dat heeft hij dan toch ook moeten uitzoeken?
Dat bedoel ik. Hij zoekt het gemak op, maar is uiteindelijk toch net zoveel tijd kwijt maar nog meer geld als hij zichzelf daarmee inlaat.

Geen idee wat je precies bedoelt met "pak jij die op Tradegate". Ik koop al mijn ETF's bij ABN.
Je kan dezelfde ETF op verschillende beurzen kopen. Die sluiten op bepaalde tijden. Tradegate is altijd open maar daar betaal je dan wel een hogere prijs voor tov de gewone beurs.

er zou dan een afkorting TDG moeten staan.
Ik vermijd die liever door de prijs die best veel scheelt tov van Xet (Xetra) en andere beurzen. Je betaalt dan voor de mogelijkheid om 24/7 te kunnen kopen.

Je kan dezelfde ETF op verschillende beurzen kopen. Die sluiten op bepaalde tijden. Tradegate is altijd open maar daar betaal je dan wel een hogere prijs voor tov de gewone beurs.

er zou dan een afkorting TDG moeten staan.
Ik vermijd die liever door de prijs die best veel scheelt tov van Xet (Xetra) en andere beurzen. Je betaalt dan voor de mogelijkheid om 24/7 te kunnen kopen.
In elk geval niet TDG want het is 24/7 te verhandelen. Euronext Amsterdam blijkbaar.

Geen fondsen uitzoeken? Maar dat heb je nu toch feitelijk ook gedaan?
Meesman zoekt het uit, de verhoudingen van welke fondsen die ze kopen. Ik leg gewoon een vast bedrag per maand in.

Als je dit via ABN Amro of zo doet moet je zelf bepalen welk fonds je gaat kopen en in welke verhoudingen je je portefeuille samenstelt.

Maar ieder zijn ding, ik vind Meesman wel handig en de extra kosten zijn het mij wel waard.

Meesman zoekt het uit, de verhoudingen van welke fondsen die ze kopen. Ik leg gewoon een vast bedrag per maand in.

Als je dit via ABN Amro of zo doet moet je zelf bepalen welk fonds je gaat kopen en in welke verhoudingen je je portefeuille samenstelt.

Maar ieder zijn ding, ik vind Meesman wel handig en de extra kosten zijn het mij wel waard.
Ja, maar je bent toch niet gedwongen om bij Meesman de "Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal" aan te kope, dat heb je toch ook uitgezocht en je hebt toch zelf ook bepaald hoe hoog dat vaste bedrag per maand is dat je inlegt. Dat is imo ook uitzoeken.

Verder, voorzover ik het kan zien heeft Meesman bij de start van "Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal" eenmalig bepaalt welke 3 NT fondsen ze kopen en dat doen ze nu gewoon braaf zonder tussentijds te reflecteren of ze wellicht daar iets in moeten veranderen.

Ja, maar je bent toch niet gedwongen om bij Meesman de "Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal" aan te kope, dat heb je toch ook uitgezocht en je hebt toch zelf ook bepaald hoe hoog dat vaste bedrag per maand is dat je inlegt. Dat is imo ook uitzoeken.

Verder, voorzover ik het kan zien heeft Meesman bij de start van "Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd Totaal" eenmalig bepaalt welke 3 NT fondsen ze kopen en dat doen ze nu gewoon braaf zonder tussentijds te reflecteren of ze wellicht daar iets in moeten veranderen.
Volgens mij kopen ze deze fondsen om zo in de wereldwijde handel te kunnen indexbeleggen.

Dus het enige wat je zelf moet doen om dit goedkoper te doen is:
1. deze fondsen zelf aankopen via ABN AMRO (of vergelijkbaar via een andere aanbieder);
2. in een werelddekkende verhouding;
3. je inleg ook in deze verhouding doen;
4. indien nodig periodiek balanceren?

Hiervoor kan je overal en nergens op het internet calculators vinden en met een beetje excellen kom je er ook wel.

IK beschouw het ook niet als slecht. Maar van die 40K koop ik liever een chaletje na 20 jaar ipv dat meneer Meesman een paar keer leuk op vakantie gaat van die centjes, jouw centjes.

Maar het is iig beter als sparen.✌️✌️

IK beschouw het ook niet als slecht. Maar van die 40K koop ik liever een chaletje na 20 jaar ipv dat meneer Meesman een paar keer leuk op vakantie gaat van die centjes, jouw centjes.

Maar het is iig beter als sparen.✌️✌️
2-3k is het verschil als je met 'zelf beleggen' de verhoudingen ook goed hebt. Als je dat niet goed doet zal je 'zelf beleggen' rendement zelfs lager zijn dan Meesman.
En vergeet niet elk jaar je dividendbelasting terug te vragen van de US, anders ga je al helemaal niet in de buurt komen van Meesman.

Laatst bewerkt:
2-3k als je zelf de verhoudingen ook goed hebt. Als je dat niet goed doet zal je 'zelf beleggen' rendement zelfs lager zijn dan Meesman.
Maar wat als je het goed doet en kiest voor beter presterende fondsen. Wat is jouw achterliggende gedachte om voor dit Meesman product te kiezen?

Maar wat als je het goed doet en kiest voor beter presterende fondsen. Wat is jouw achterliggende gedachte om voor dit Meesman product te kiezen?
Zoals ik al een paar keer heb gezegt, gemak, en dat is me die 2-3k op 20 jaar (170k) wel waard.

2-3k als je zelf de verhoudingen ook goed hebt. Als je dat niet goed doet zal je 'zelf beleggen' rendement zelfs lager zijn dan Meesman.
En vergeet niet elk jaar je dividendbelasting terug te vragen van de US, anders ga je al helemaal niet in de buurt komen van Meesman.
Je maakt je druk om die 15% dividend lekkage maar niet om die 8000€, 10% annual return van de markt a 20 jaar?

Waar denk je waar die kantoren zo schathemeltje rijk van worden?
Dat worden ze door die kosten die ze door berekenen. In het boek the intelligent investor staat dat allemaal doorberekend voor het lezen.

Die laatste zin ben ik het absoluut niet mee eens.

Ik en jij beleggen wss in dezelfde soort sectoren dus een vergelijkbare returns. Jij draagt veel kosten af en ik bijna niks. Ik heb accumulerende ETFs dus alles zit ingeprijsd. Hoe kan ik dan niet in de buurt komen? Ik denk dat Meesman nog niet in de verste verte in de buurt kan komen van een mooi zelfbeheerd en gespreid portfolio. Maar dan moet je jezelf daarin verdiepen, dat kost tijd, maar tijd kost me niks.

Snappen jullie het nu echt niet? of gewoon aan het trollen?

Ga met onderstaande calculator eens wat calculeren en kom dan nog eens terug.

1744276383114.png

Terug
Naar boven