AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
een reactie van ca 2% is flink op een index.
Is dat tegenwoordig nog wel het geval?
Scherm­afbeelding 2025-04-30 om 17.02.24.png

Eens kijken of er een volatiliteits indicator bestaat.

Gewoon benieuwd wat de algemene kijken erop is
Ik denk dat de oude kijk op de markt aan vervanging toe is, in komt steeds meer nieuwe geld vanuit crypto de aandelen markt in wat gewoon effect heeft op de volatiliteit en mensen als Trump en Musk (en andere) zullen steeds meer onrust veroorzaken door hun uitspraken.

Nou dat was van korte duur.

Best veel, maar vrijdag een ATH wat best bijzonder is op dit moment.
Ik vind vijf procent nog meevallen, aangezien het bedrijf wel heeft geleund op Buffett, Munger en hun inzichten. Hun hoge leeftijd was voor mij de voornaamste reden om er niet in te investeren. Maar misschien was ik te bang :)

Nog 8% te gaan en m’n portfolio is weer op z’n oude niveau als voor de ‘crash’

Vandaag nog een laatste extra aankoop gedaan bovenop mijn "DCA strategie" dus einde van de zomer heb ik wel weer mijn hele jaar budget geïnvesteerd.

Stel je heb nu bijna 600% op een aandeel, de verwachting is dat deze nog wel doorstijgt, je hebt al eens wat afgeroomd. Hoe doen jullie dat dan?

De rest laten gaan? Weer bij kopen? Een ander aandeel in desbetreffende sector? Verkopen?

Stel je heb nu bijna 600% op een aandeel, de verwachting is dat deze nog wel doorstijgt, je hebt al eens wat afgeroomd. Hoe doen jullie dat dan?

De rest laten gaan? Weer bij kopen? Een ander aandeel in desbetreffende sector? Verkopen?
Wat zou je doen als je dat aandeel nu niet in je portfolio hebt?

Wanneer heb je afgeroomd?
Als dat een 100% of meer geleden is zou ik zeker weer afromen.

Alleen verkopen als je denkt dat het echt overgewaardeerd is.

Bij 600% stijging is de R/R sws wel wat weg. Wat gaat ie nog gainen? 100%? Dat is dan 1200% vanaf de bodem, dat zie je niet veel en een drop van 50% kan zomaar op een aandeel dat zo veel is gestegen.

Ik doe niet aan stockpicking maar als de verwachting is dat het nog gaat stijgen kun je ook steeds een stukje verkopen. Dus DCA 10% elke maand oid

Voordeel van een wereld of sector etf heb je deze dillema’s niet 🙂

Wat zou je doen als je dat aandeel nu niet in je portfolio hebt?
Ja dat is wel een goeie nu.. Ik denk niet dat ik hem dan zou kopen.
Wanneer heb je afgeroomd?
Als dat een 100% of meer geleden is zou ik zeker weer afromen.

Alleen verkopen als je denkt dat het echt overgewaardeerd is.

Bij 600% stijging is de R/R sws wel wat weg. Wat gaat ie nog gainen? 100%? Dat is dan 1200% vanaf de bodem, dat zie je niet veel en een drop van 50% kan zomaar op een aandeel dat zo veel is gestegen.
rond de 450% (op aanraden van jou) :p Het is overigens Rheinmetall, na de huidige uitspraken van Rutte acht ik dat hij nog wel 200-300% kan stijgen of heb ik dat mis? NATO gaat full oorlog
Ik doe niet aan stockpicking maar als de verwachting is dat het nog gaat stijgen kun je ook steeds een stukje verkopen. Dus DCA 10% elke maand oid

Voordeel van een wereld of sector etf heb je deze dillema’s niet 🙂
Ja eens, alleen het nadeel van een ETF is niet dat je zulke zieke gains maakt in een kleine tijd.

600 procenten is een enorme stijging. Een ieder die daar niet (flink) winst op neemt is mijn inziens onverstandig bezig. Persoonlijk zou ik de helft of misschien nog wat meer van de hand doen en wachten op een volgend moment.

Ja dat is wel een goeie nu.. Ik denk niet dat ik hem dan zou kopen.
Ik probeer het vaak zo te bekijken om er een “eerlijk gevoel” bij te hebben.

Rheinmetall, na de huidige uitspraken van Rutte acht ik dat hij nog wel 200-300% kan stijgen of heb ik dat mis? NATO gaat full oorlog
Alle mogelijke stijging nu waarschijnlijk alleen maar voort uit speculatie, of is de productiecapaciteit van Rheinmetall ook met een paar honderd procent toegenomen?

Persoonlijk zou ik het overgrote deel (of zelfs alles) van de positie verkopen.

Edit: Met een P/E ratio van 90’ is een 200% stijging echt zeer onwaarschijnlijk, dan wordt het waarschijnlijk het large cap aandeel met de hoogste P/E ratio. Alles kan natuurlijk, maar ik zou ik er nu echt uitstappen.

Laatst bewerkt:
Edit: Met een P/E ratio van 90’ is een 200% stijging echt zeer onwaarschijnlijk, dan wordt het waarschijnlijk het large cap aandeel met de hoogste P/E ratio. Alles kan natuurlijk, maar ik zou ik er nu echt uitstappen.
Verwachting is wel dat de EPS komende jaren wel groeit van ca 30 dit jaar naar ca. 80 in een paar jaar. Wel flinke groei verwachting nog dus. Zelfs als het niet helemaal gehaald wordt.
Een (hele) hoge P/E ratio is dus wel gerechtvaardigd.

Het is dus wel goed mogelijk dat er komende jaren nog (meer dan) 100% gains te maken zijn dus zou de positie niet sluiten.
Maar zou zeker wel winstnemen en bij een terugtest weer inschalen. Als er 1x een kwartaal de guidance iets wordt bijgesteld heb je op zo'n aandeel zo maar 10-20% korting te pakken.

Terug
Naar boven