Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Mensen die nog een gokje wagen en Shell, BP, CVX oid kopen?

Lijkt me een no brainer als Amerika ten strijde trekt?

Mensen die nog een gokje wagen en Shell, BP, CVX oid kopen?

Lijkt me een no brainer als Amerika ten strijde trekt?
Ik waag geen gokjes. Ik doe graag mn research en fundamentele analyses

Brandstof is gewoon ruk als belegging, leuk voor wat dividend maar zijn meer zorgen als voordelen met alle geopolitieke spanningen en waar olie en gas vaak heel snel op reageert.

Luchtvaart, energie begin ik allemaal niet aan.

Waarom lijkt het jou een no-brainer dan?

Ik waag geen gokjes. Ik doe graag mn research en fundamentele analyses

Brandstof is gewoon ruk als belegging, leuk voor wat dividend maar zijn meer zorgen als voordelen met alle geopolitieke spanningen en waar olie en gas vaak heel snel op reageert.

Luchtvaart, energie begin ik allemaal niet aan.

Waarom lijkt het jou een no-brainer dan?
Het is ook geen lange termijn maar een snelle 10-15% pakken.

Omdat Iran een grote olieproducent is en daarnaast de geschiedenis laat zien dat bij onrust in het midden-oosten de olie prijs stijgt.

Omdat Iran een grote olieproducent is en daarnaast de geschiedenis laat zien dat bij onrust in het midden-oosten de olie prijs stijgt.
Die 15% kan net zo goed door het putje gaan. Een hogere prijs aan de pomp wil niet zeggen dat het aandeel ook wintsgevend is. Het is gewoon een hogere prijs die doorberekend word aan de klanten. Het kan dus een illusie zijn.

15% heb ik ook gepakt met stoxx600 na de dip van afgelopen maand. Op zulke dips koop ik groot in. Daarna accumuleer ik weer zo veel.mogelijk cash om bij de volgende dip weer bij de kopen en die komen wel enkele keren per jaar. Dat is een stuk veiliger voor je centjes en geen kopzorgen.

Een echte gok
Screenshot_20250617_091022_DEGIRO.jpg

We zullen zien wat er gebeurt. Ik heb de gok genomen iig. :D
Welk aandeel?

Mijn visie is:
Met het oog op een stijgende olie prijs als gevolg van de oplaaiende situatie in Iran kan het interessant zijn om in oliemaatschappijen te beleggen, maar ik zou dan niet direct SHELL of BP kopen. Intern is er veel gaande bij SHELK, ze willen hun chemiedivisie afstoten, de groene visie die ze een paar jaar geleden ineens hadden hebben ze weer naast zich neergelegd en ze hebben interesse om heel BP over te nemen. Dat bij elkaar heeft voor SHELL en BP waarschijnlijk meer effect dan de situatie in Iran. Ook weet ik niet in hoeverre ze afhankelijk zijn van de Olie die uit Iran en de regio komt. Verder kan dit ook weer wind in de zeilen zijn van alternatieve energievoorzieningen/opwekkingen, wellicht is beter om in die sector op zoek te gaan naar leuke kansen. Maar als je het toch echt bij de oliemaatschappijen zilt zoeken zou ik eerder voor iets als Petrobras of Chevron omdat die minder ofhankelijk zijn van Olie uit het Middenoosten, maar mee kunnen liften op en stijgende olie prijs en Petrobras er koerstechnisch ook best goed voorstaat.

Ik zie in de resultaten dat Degiro veel gebruikt wordt, ook onder mijn collega's voor ETF's. Maar ik hoor ook dat Trade Republic goed(koop) is. Het is vooral lange termijn, voor de kinderen, iets van €100 per maand per kind automatisch laten investeren en dan bij de 18e verjaardag eventueel overdragen. Wat zien jullie als de betere optie dan?
Ben zelf nog maar nieuw en wat onderzoek aan het uitvoeren maar heb er eigenlijk 0,0 kennis over

Traderepublic is ideaal inderdaad, je betaald niet voor het stallen van je geld en ook niet voor aankopen op automatische basis maandelijks.

Ik zie in de resultaten dat Degiro veel gebruikt wordt, ook onder mijn collega's voor ETF's. Maar ik hoor ook dat Trade Republic goed(koop) is. Het is vooral lange termijn, voor de kinderen, iets van €100 per maand per kind automatisch laten investeren en dan bij de 18e verjaardag eventueel overdragen. Wat zien jullie als de betere optie dan?
Ben zelf nog maar nieuw en wat onderzoek aan het uitvoeren maar heb er eigenlijk 0,0 kennis over

Moet je referal? Krijg je wat korting. Gebruik het zelf ook, veel fijner en goedkoper dan de giroo

Welk aandeel?

Mijn visie is:
Met het oog op een stijgende olie prijs als gevolg van de oplaaiende situatie in Iran kan het interessant zijn om in oliemaatschappijen te beleggen, maar ik zou dan niet direct SHELL of BP kopen. Intern is er veel gaande bij SHELK, ze willen hun chemiedivisie afstoten, de groene visie die ze een paar jaar geleden ineens hadden hebben ze weer naast zich neergelegd en ze hebben interesse om heel BP over te nemen. Dat bij elkaar heeft voor SHELL en BP waarschijnlijk meer effect dan de situatie in Iran. Ook weet ik niet in hoeverre ze afhankelijk zijn van de Olie die uit Iran en de regio komt. Verder kan dit ook weer wind in de zeilen zijn van alternatieve energievoorzieningen/opwekkingen, wellicht is beter om in die sector op zoek te gaan naar leuke kansen. Maar als je het toch echt bij de oliemaatschappijen zilt zoeken zou ik eerder voor iets als Petrobras of Chevron omdat die minder ofhankelijk zijn van Olie uit het Middenoosten, maar mee kunnen liften op en stijgende olie prijs en Petrobras er koerstechnisch ook best goed voorstaat.
Ik heb Shell gekocht. Heb ze een hele tijd geleden in m’n portefeuille gehad, vandaar nu ook weer voor gekozen. Denk dat alle grote jongens wel gaan profiteren. Het is ook korte termijn en niet lange termijn.

Het is ook een gok, vandaar :p

Traderepublic is ideaal inderdaad, je betaald niet voor het stallen van je geld en ook niet voor aankopen op automatische basis maandelijks.
Gewoon account aanmaken, (BE)-rekening koppelen en starten? Of rekening openen en geld op storten eerst.
Moet je referal? Krijg je wat korting. Gebruik het zelf ook, veel fijner en goedkoper dan de giroo
Lijkt me win-win, zou dit weekend een account aanmaken.

Zit zelf bij DEGIRO, ik doe zelf aan stockpicking dus dan maandelijks automatisch beleggen hoef ik niet. Voor m’n zusje doe ik het via TR en dan inderdaad automatisch beleggen. Wel gemiste optie bij DEGIRO Imo

Ik zou ff kijken wat prijsverschillen zijn bij de ETF’s die je wil bij DEGIRO VS TR.

OT: mooi dagje

Bijlagen

• IMG_3663.jpeg
    IMG_3663.jpeg
    68,9 KB · Weergaven: 20
Ik zou ff kijken wat prijsverschillen zijn bij de ETF’s die je wil bij DEGIRO VS TR.
Ik zou me niet zo druk maken over de prijsverschillen, niet dat het helemaal niet relevant is, maar ik denk niet dat hij gaat over stappen als dat over een paar jaar anders uitvalt omdat de aanbieders hun kosten aanpassen.

Ik zou me niet zo druk maken over de prijsverschillen, niet dat het helemaal niet relevant is, maar ik denk niet dat hij gaat over stappen als dat over een paar jaar anders uitvalt omdat de aanbieders hun kosten aanpassen.
Hmm zie ikzelf toch anders, als ETF 0.25% per jaar bij TR is en 0.45% per jaar bij DEGIRO is zou ik eerder kiezen van TR.

Hmm zie ikzelf toch anders, als ETF 0.25% per jaar bij TR is en 0.45% per jaar bij DEGIRO is zou ik eerder kiezen van TR.
Ja, maar wat als het over 2 jaar andersom is, gaat iemand die maandelijks automatisch belegd daar achterkomen en dan ook nog eens overstappen? Als je echt zo eenvoudig mogelijk automatisch wilt beleggen zou ik kiezen voor de aanbieder die dit het simpelst aanbied en desnoods iets hogere kosten accepteren.

Degiro kan je niet automatiseren toch of wel?

Voordeel bij DeGiro is dat je goedkoper kan lenen met je portefeuille als onderpand en dit geld gewoon kan uitboeken als je wil. Weet niet of dit mogelijk is bij andere brokers?

Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Mij lijkt Trade Republic en Degiro beide een goede optie maar het automatiseren bij Trade republic lijkt me wel interessant. Eender welke keuze ik maak, het lijkt me alleszins beter dan dit op de bank te laten staan :o

Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Mij lijkt Trade Republic en Degiro beide een goede optie maar het automatiseren bij Trade republic lijkt me wel interessant. Eender welke keuze ik maak, het lijkt me alleszins beter dan dit op de bank te laten staan :o
Heb gewoon goede ervaringen met degiro. Leuke ETFs die je maandelijks gratis kan aankopen. En als je aankoopbedragen wat groter zijn per maand( ikzelf bijvoorbeeld 1600 euro per maand) en je betaalt dan 3 euro per aankoop als je buiten de kernselectie is dat nog geen drol kwa %. Dat is echt verwaarloosbaar. App werkt ook gewoon prima en de app is duidelijk en best uitgebreid. Belangerijkste is consistent inleggen met lage lopende kosten.

Terug
Naar boven