Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ai.

Serieus advies, nok met die turbohandel. ABN Amro knalt nou al meerdere malen de handel dicht met als excuus een storing. Ik heb heel kort wat met turbo's gedaan maar als ik wil speculeren op bewegingen hou ik het voortaan wel bij opties.

Wanneer is dit voor het laatst gebeurd? Anders ook eens in opties verdiepen, heb namelijk net een rekening bij binck geopend, dus ga nu echt beginnen.

****ing hell, goud op $1032, +2,90%!!

• Topic Starter Topic Starter
AEX onder de 420.

En CXP heel wat procentjes eraf. Doken zelfs net onder de 7.00 om de TL eruit te stoppen. Godver. Staan nu weer op 7,28. Bah wat een naaistreek.

Naaistreek? Dat gebeurt bijna dagelijks met die SL's bij Turbo's. Even drukken en hoppa iedereen die te kort zat er uitgedrukt.

CXP beleggers worden nerveus en bij een te grote daling kan de pl**ris wel eens echt losbreken. Nieuw bod Staples is verre van zeker in deze markt.

Damn, AEX tussen de 417 en 422 en ik heb toch geen zin om in te stappen nu mijn target is bereikt. Zal de bounce vandaag wel komen. Ook al moet USA wel omlaag als straks de financials en brokers zware tikken gaan krijgen.

Had mezelf vorige week beloofd dat als ie onder de 420 kwam dat ik een aex tracker zou kopen. Zit nu toch een beetje te twijfelen. Ik heb het idee dat ie nog wel wat lager zal gaan?

Had mezelf vorige week beloofd dat als ie onder de 420 kwam dat ik een aex tracker zou kopen. Zit nu toch een beetje te twijfelen. Ik heb het idee dat ie nog wel wat lager zal gaan?

:D Same here dus. Ik verwacht nog een tik omlaag. De bounce moet dus wel in aantocht zijn.

Naaistreek? Dat gebeurt bijna dagelijks met die SL's bij Turbo's. Even drukken en hoppa iedereen die te kort zat er uitgedrukt.

Maar goed, dit is wel heel bruut drukken. Even door de 7,- en nu staan ze weer 'vrolijk' op 7,30. :)

CXP beleggers worden nerveus en bij een te grote daling kan de pl**ris wel eens echt losbreken. Nieuw bod Staples is verre van zeker in deze markt.

Ik ben er toch wel redelijk zeker van dat Staples eea wilt doorzetten. Maar dat gaan we voor morgen wel zien.

Damn, AEX tussen de 417 en 422 en ik heb toch geen zin om in te stappen nu mijn target is bereikt. Zal de bounce vandaag wel komen. Ook al moet USA wel omlaag als straks de financials en brokers zware tikken gaan krijgen.

Ik durf nu niet short of long te gaan op de AEX. Ik kijk het even aan.

Op de beurs zijn geen zekerheden maar we zien het inderdaad morgen wel. Zou bijna puts CPX kopen overigens, als Staples geen nieuw bod neerlegt gaat CXP direct met 20% onderuit.

Dan vallen ze heel hard terug ja. :o

417-422 zone houdt nog steeds. USA moet echter nog wel een stuk omlaag, daar is de nood nu vrij hoog als ze ingrijpen op zondag.

Zelfs het IMF luidt nu de noodklok en geeft aan dat de kredietcrisis volledig uit de hand kan lopen. Wel leuk al die hefboomfondsen van hedgefunds en grote banken maar nu begint de boel toch aardig te knallen. Can you say 'domino effect'?

BSC-drama laat weer eens zien dat vallende messen beter niet opgevangen kunnen worden. Als je kocht op vrijdag heb je nu gelijk meer dan 90% verlies te pakken. Dat is echt ongekend, BSC gaat van 60+ naar 2 binnen 2 handelsdagen. Pigs get slaughtered.

Zelf ooit een keer geraakt toen ik dacht dat Worldcom van $3,30 nog wel een ritje naar de $5 kon maken. Nog wel op tijd er uit toen, de echte meltdown naar penneystock niet meer meegemaakt. Maar van $3,30 naar $2,50 doet al genoeg pijn. De koers stond op die dag zelfs even op $2. Bij de eerste echte uptik heb ik toen maar gedumpt.

De slachting bij BSC in de woorden van 'beleggers' :

Yahoo! Message Boards - The Bear Stearns Companies, Inc. - I'm ruined, what am I going to do
Yahoo! Message Boards - The Bear Stearns Companies, Inc. - help please: long here
Yahoo! Message Boards - The Bear Stearns Companies, Inc.

Properly ****ed.

BSC gaat vandaag nog een aardige slachting opleveren aan margin calls. Genoeg beleggers die zijn ingestapt met geleend en nu hun hele portefeuille moeten dumpen om aan de margin calls te voldoen. Boem daar gaat weer een paar miljard de markt in aan verkopen.

Laatst bewerkt:
Jij verwacht voor vandaag geen upspike naar 425/427? Ik twijfel om in die richting een C te nemen en even mee te liften.

Jij verwacht voor vandaag geen upspike naar 425/427? Ik twijfel om in die richting een C te nemen en even mee te liften.

Als ik die zou verwachten was ik al long gegaan. Ik verwacht eerder een pak ellende uit de USA. Margin calls gaan een kettingreactie veroorzaken. Dan kan het wel bouncen maar pas na sluiting AEX.

Portefeuilles van $50.000 en meer worden straks zo de markt ingegooid en dat effect kan wel even aanhouden aangezien je met een margin call de tijd hebt om af te dekken. Als er dan niet afgedekt wordt komt er weer een nieuwe verkoopgolf.

De hele markt draait om vertrouwen, het BSC-debacle laat zien dat er weinig reden is voor vertrouwen.

Ik zit te azen op Aegon maar dan wel rond de €7,- of zo. Altijd lekker om 9% divivend te pakken.

Corporate Express - Petercam verlaagt advies naar sell
17-03-2008 10:52:31
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Analist Fernand de Boer van Petercam heeft het advies voor het aandeel Corporate Express verlaagd van hold naar sell. Het koersdoel is teruggezet van EUR 8,25 naar EUR 7,25.

Wazig. Koersdoel op de overnamekoers zetten maar wel een SELL-advies geven.

Als ik die zou verwachten was ik al long gegaan. Ik verwacht eerder een pak ellende uit de USA. Margin calls gaan een kettingreactie veroorzaken. Dan kan het wel bouncen maar pas na sluiting AEX.

Portefeuilles van $50.000 en meer worden straks zo de markt ingegooid en dat effect kan wel even aanhouden aangezien je met een margin call de tijd hebt om af te dekken. Als er dan niet afgedekt wordt komt er weer een nieuwe verkoopgolf.

De hele markt draait om vertrouwen, het BSC-debacle laat zien dat er weinig reden is voor vertrouwen.

Ik zit te azen op Aegon maar dan wel rond de €7,- of zo. Altijd lekker om 9% divivend te pakken.

Me 2 :D
short s&p als de beurs wat hersteld vndg voor amerika opening wel (je ziet dat bloedrood weer al aan het wegtrekken is.. maar volgens mij vallen er straks in amerika nog serieuze klappen)

Voor de rest mij TL 7,10 CXP ook geraakt.. spijtige zaak maar zat er niet echt hard in
Mijn TL op goud heeft zijn 100% bereikt :D goede zaak want zat er redelijk zwaar in :D

Buiten de margin calls zullen er ook wat hedge funds scheef zitten. Lamlul Jim Cramer riep vrijdag nog dat er niks aan de hand was bij BSC. Lekker zootje daar.

Vrijdag liet al zien dat deze markt amper te traden valt. Wie toen mee ging in het long geweld wordt nu zwaar geschoren. Van 432 naar 438 en weer net zo hard weer terug. De dalingen en stijgingen zijn dan echt kwestie van seconden.

Het is gokken ja, zelfs met korte ritjes.

Al mijn TL's kwijt omdat de stoploss 424 is geraakt.

Als ik vrijdagmiddag thuis zat had ik ze met winst kunnen verkopen :(

Zou ik nu maar longs met een stoploss dicht rond de 400 kopen om het op te heffen?

Wat opheffen? Als je meer verlies wil pakken zou ik nu long gaan en vooral instappen in turbo's met een hoge hefboom. Ga dan long in opties 430 of zo, bij een bounce zit je dan goed.

Verwacht toch niet dat de AEX onder de 400 zakt, een lange call vind ik het overwegen waard al is deze enorm duur door de volatiliteit. Een straddle zou in dat verband ook niet onaardig zijn!

Terug
Naar boven