MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Heb geen economische studie gedaan maar heb de laatste week toch 65% goed gegokt met mijn trades, is dat ook goed? :o

65% is zeker niet slecht. ALs je dan nog op het juiste moment winst weet te nemen, kan je ver komen met optietraden (lees: rijk worden).

heb wel econmische richting gedaan (studeer af in juni), helaas is het precies in nederland te doen.

Weer lekker 60% winst op fortis turbo.

• Topic Starter Topic Starter
65% is zeker niet slecht. ALs je dan nog op het juiste moment winst weet te nemen, kan je ver komen met optietraden (lees: rijk worden).

Ben 2 weken geleden met 2 trades overnight flink op mijn bek gegaan dus ben nu wat voorzichtiger. Geen gokjes meer, alleen pas instappen als de koers even een kant kiest. En er dan op tijd weer uit. Beter is te kort erin dan te lang erin lijkt mij.

Vandaag turbo's RDS weggedaan en het geld wat vrijkwam gestoken in KPN. < 11,- is veels te weinig en ook hier lijken krachten aan het werk de koers laag te houden. Dus met flink wat turbo's ingestapt en kijken of we weer een ritje naar de 12,50 kunnen maken.

Verder nog wat goedkope April calletjes CXP 7,60 erbij genomen. Staples heeft 3 miljard kunnen lenen om de overname te kunnen financieren, dus 8,50 en maybe 9,- als bod komt nu erg dichtbij.

Heb geen economische studie gedaan maar heb de laatste week toch 65% goed gegokt met mijn trades, is dat ook goed? :o

Zeker niet slecht. Denk niet dat ze je afkraken omdat je geen economische studie hebt gedaan, want je hebt veel meer ervaring dan de meeste eco studenten. En anders levert het je altijd nog 50 euri op :rolleyes:

Kerel, als je echt interesse hebt, schuw dan niet om mij te PM'-en. Geldt trouwens ook voor anderen ;)

ken iemand mij hier in het heel kort uitleggen wat beleggen in houd, heb dat nooit niet gehad opschool enzo

het is dus de bedoeling dat je ze zo goed koop mogelijk koopt en zo hoog mogelijkt verkoopt??

Yep. :D

Eindelijk papieren van Binckbank in orde gemaakt, dus binnen een week of twee ga ik echt los:D

Ben benieuwd of ik mijn rendement van 56% kan evenaren.

vandaag m'n turbo op fortis na de kl*te door fout in internet browers -6.4% :(

Wat dan? Deed de site van je broker het niet goed?

Leuke tip voor sommigen onder ons:

Studenten kunnen maximaal 816 euro lenen bij de IB-groep. De rente hierover is 4,17%. Er zijn banken die 4,50% rente geven, dus als je dat geld niet uitgeeft, en je betaalt het geld met rente terug aan IB-groep, hou je jaarlijks toch nog 45 euro over. Dit kwam laatst opeens in me op, vreemd dat ik er niet eerder aan gedacht heb :)

Of beter nog, je zet het geld in een beleggingsfonds, zelfs nog beter dan op de bank. Aangezien de meesten beginnen vanaf een schandalig hoge prijs van 50.000 euro is dit niet voor mij weggelegd. Kent iemand een die vanaf 10.000 inlegt voor een paar jaar? Heb gegoogled maar niets kunnen vinden.

Update: Gevonden, Deelname - Pura Vida Invest

Rente 10,2% in deze beleggingsfonds en inleg vanaf 5000 euri.

Laatst bewerkt:
vooral gaan lenen als student. zou nooit gaan lenen om wat voor belegging dan ook te gaan doen.

Als je er 45 euro op over houdt:D

Hup nyrstar gekocht 170 @ 13.25, kijken wat die handel doet. ???

Mn telenet wil maar niet stijgen, Mja moet je ook op langere termijn bekijken. :(

Als je wil opgelicht worden moet je vooral stappen in fondsen die rentes bieden die niet reeel zijn. Dat Pure Vida komt over als een verkapt pyramidefonds, net zoals andere fondsen uit het verleden.

Als je wil opgelicht worden moet je vooral stappen in fondsen die rentes bieden die niet reeel zijn. Dat Pure Vida komt over als een verkapt pyramidefonds, net zoals andere fondsen uit het verleden.

Ik weet niets van fondsen. Bestaan er dan fondsen die 100% garantie bieden en geen naaiers zijn?

Wat dan? Deed de site van je broker het niet goed?

idd, koers was niet afgebeeld, en zo kon ik ook geen details van mijn positie bekijken.

gisterenavond turbo long op euro stoxx 50 gekocht, staat al min 20% :D
geef het wat tijd denk ik dan.

J. wat is dat overnight gedoe dat jij doet?

J. wat is dat overnight gedoe dat jij doet?

Dan neem je opties op bijv. de AEX mee overnight. Maar als wall street een totaal andere richting kiest en de AEX dan ook de dag erop die verkeerde richting inslaat ben je, zeker met grote koersschommelingen, flink de lul.

Jij zit in calls, denkt dat de VS hoog gaat sluiten, doen ze niet, AEX dag erna stuk lager, call opties veel minder waard. Zeker met weekopties vliegt ook de tijdspremie eruit.

Daarom dus liever een kleine winst nemen voor sluitingstijd dan een flink verlies de dag erop. Tenzij je echt heel zeker van je zaak bent, maar dat dacht ik tot 2x toe te wezen. :p

Anyway, 't CXP avontuur lijkt ten einde te komen. Staples die 3 miljard heeft weten te financieren, CXP wat naw het onderdeel Graphics Systems verkoopt en een bekendmaking van CXP net voor de AVA zijn indicatoren dat het spelletje is gespeeld.

Een bod van tussen de 8,50 en 9,50 is mogelijk, maybe zelfs hoger.

Terug
Naar boven