MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Toen ik zonet wat info zat op te zoeken over binckbank kwam ik dit artikel tegen

Worden er in deze turbulente tijden niet juist méér volumes verhandeld? :o In een stabiele markt houden mensen hun aandelen toch eerder bij? Momenteel wordt er constant gespeculeerd, kijk maar naar een fortis (http://www.tijd.be/beurzen/60011766?ret=graph) waar het volume bijv. duidelijk serieus verhoogd is. Ook de bel20 master unit enzovoort heeft enkel een steeds groter wordend volume. Of zijn er sectoren waar er serieus minder wordt verhandeld?

Wat is jullie mening hierrond? Binckbank heeft een mooi divend (winstkoersverhouding van goeie 7%), heeft heel wat groeipotentieel (kijk maar eens naar het groeiend aandeel aan klanten door hun marketingstrategie van een goede en voornamelijk goedkope service. bovendien bestaat het bedrijf slechts sinds 2 jaar in belgië.) en het aandeel staat op het laagste punt in 3 jaar. Bovendien hebben de meeste banken een buy-advies staan.

Zou het een slimme zet zijn om hier in te stappen waar ik zie dat de koers stabiliseert of begint te stijgen? 24 oktober geeft men de resultaten van het 3Q weer en ik ben van mening dat deze echt wel positief moeten zijn?

Iemand die een betere (technische) analyse wil maken of mij kan leren welke zaken ik verkeerd zie? :o

Wat betreft je punt dat er nu grote volumes zijn is juist. Echter dit gebeurd vooral door de banken en grote investeerders. die handelen echter niet via binckbank maar via hun eigen systeem/bank :)

Veel aandelen staan nu behoorlijk laag. aantal op hun alltime low waaronder binkc maar ook tomtom bijv.
Op zich denk ik dat je met binckbank geen grote buil kunt vallen op dit koersniveau.
Misschien voor je gemoedsrust wachten tot de stemming gedaan is in amerika over de bailout.
Markt is op het moment enorm volatiel (beweeglijk) dus je zult voor jezelf moeten afwegen of je daar in mee wilt gaan of dat je wilt wachten tot er enige stabilisatie waarneembaar is.

Bos verkeerd begrepen over Fortis
Uitgegeven: 2 oktober 2008 12:08
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2008 21:52

DEN HAAG - De top van Fortis heeft vorig jaar bij de overname van ABN Amro geen informatie achtergehouden voor de overheid en De Nederlandsche Bank (DNB).

Uitspraken die minister Wouter Bos (Financiën) dinsdag in de Tweede Kamer deed, zijn verkeerd begrepen, zo maakte hij de Kamer donderdag duidelijk.

Bos had alleen bedoeld dat er anderhalf jaar terug onvoldoende inzicht bestond in de risico's van complexe financiële producten bij banken. De hele financiële wereld zag het volgens hem destijds verkeerd.

"Bankiers verhandelden producten die ze zelf niet meer snapten'', aldus de minister. Fortis, ABN Amro en andere Nederlandse banken hebben nadien voor vele miljarden euro's moeten afschrijven.

Balans

Dinsdag zei Bos dat er achteraf op de balans van Fortis problemen zijn ontdekt die, als ze in 2007 bekend waren geweest, mogelijk had geleid tot het blokkeren van de overname van ABN Amro. In de Kamer ontstond daardoor de indruk dat overheid en toezichthouder DNB op het verkeerde been waren gezet door Fortis.

Dat gevoel werd nog versterkt door een mediabericht van donderdag dat de Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar een riskant investeringsfonds buiten de balans zou hebben gehouden. Bos noemde dat laatste bericht "onjuist''.

De minister wil proberen lering voor de toekomst te trekken uit wat er bij de overname door Fortis van ABN Amro is misgegaan. Hij wees erop dat de voorschriften waarmee overheden en toezichthouders rekening moeten houden, worden aangescherpt.

Ontevreden

De Kamer bleef donderdag ontevreden over de informatie die ze van het kabinet heeft ontvangen over de reddingsoperatie van Fortis. Afgelopen zondag pompten Nederland, België en Luxemburg 11,2 miljard in het concern. Het Nederlandse aandeel bedroeg 4 miljard euro.

Schriftelijk

Bos beloofde begin volgende week schriftelijk gedetailleerd in te gaan op de Kamervragen. Hij zegde ook toe dat het kabinet zich er sterk voor zal maken dat de vorige week vrijdag vertrokken Fortis-topman Herman Verwilst geen bonus ontvangt. Verwilst heeft recht op een premie die tot 5 miljoen euro kan oplopen.

ABN Amro

Bij de reddingsoperatie van Fortis is afgesproken om ABN Amro weer door te verkopen. Bos verzekerde de Kamer dat hij daarvoor pas toestemming geeft als de verkoop verantwoord is en er een financieel gezonde koper is. Bos verwacht die snel te vinden.

De kredietcrisis en de problemen bij Fortis vormden de hoofdmoot van de financiële beschouwingen, het Kamerdebat dat deze week plaatsvond over de financiële plannen van het kabinet voor volgend jaar.

Bos weersprak hierbij de kritiek van de oppositie dat de overheidsbegroting op te optimistische veronderstellingen is gebaseerd. "De Nederlandse economie kan tegen een stootje'', hield de minister staande.

Goed bezig, Wouter...

Woutertje Windvaan verkeerd begrepen? zoo dat is voor het eerst.... :rolleyes:

De AEX is trouwens ook weer lekker terug op 330. 14 punten verloren. Goed dat ik niet ben ingestapt. :D

ja zal morgen wel weer procentje of 2 zakken wellicht gezien vs en weer afwachtende houding vanwege stemmen over bailout

Wat betreft je punt dat er nu grote volumes zijn is juist. Echter dit gebeurd vooral door de banken en grote investeerders. die handelen echter niet via binckbank maar via hun eigen systeem/bank :)

Veel aandelen staan nu behoorlijk laag. aantal op hun alltime low waaronder binkc maar ook tomtom bijv.
Op zich denk ik dat je met binckbank geen grote buil kunt vallen op dit koersniveau.
Misschien voor je gemoedsrust wachten tot de stemming gedaan is in amerika over de bailout.
Markt is op het moment enorm volatiel (beweeglijk) dus je zult voor jezelf moeten afwegen of je daar in mee wilt gaan of dat je wilt wachten tot er enige stabilisatie waarneembaar is.

Bedankt voor je inzicht. ;) Ik had al zo'n vermoeden dat voornamelijk particulieren via binck traden. Nuja, dat is geen onoverkomelijk probleem daar wanneer de beurs stabiliseert dit aandeel idd ook weer mooi zal opveren en dit mij een vrij stevige en betrouwbare belegging lijkt voor de LT.

Ga met beleggen sowieso nog even wachten tot de markt wat stabieler wordt. Voor een beginner is dit niet de meest gunstige periode imo, maar uit de huidige situatie haal ik wel heel veel informatie en wijsheid. :)

Nou, De nl overheid neemt dus of nl fortis over of misschien zelfs heel fortis! :)

t*ring, de AEX 12 punten omhoog gegaan in uurtje ofzo. :D

25% winst voor nelus?

Hefboom 6 bedoel je?

j?

Nee helaas, had mijn turbo uitstaan op 5 en het laagste punt was 5,6 vandaag. Geen deal dus. RBS en Fortis gaan wel goed. + 10 en +18

En weer een nationalisatie dus. Ze kunnen wel bazelen dat ze in goede tijden hun belang gaan afbouwen maar voorlopig breken er geen goede tijden aan.

[Link niet meer beschikbaar]

stemronde vs

125 yea
60 nay

so far..

Ach ja de reddingsboei die de drenkeling niet gaat redden. Misschien dat ze maar even de drukpersen moeten aanzetten en wat dollars bijdrukken. Die $700 miljard is verspilde moeite om een verziekt systeem te redden.

Net even kort de deal bestudeerd maar alleen een overname van Fortis Nederland door de overheid lijkt me niet goed voor de aandelenkoers. Het bedrijf is gelijk een stuk minder waard op de beurs op deze manier.

Laatst bewerkt:
De nationaliseringen van de grootbanken worden in België voorgesteld alsof het enkel in het voordeel van de spaarders wordt gedaan. Ik geloof er niks van, het is enkel in het voordeel van de grote vissen. Dat zo'n arrogante kwal als Lippens de boel verkloot heeft door krampachtig vast te houden aan zijn postje en door zijn eindeloze arrogantie daar spreekt men niet meer over terwijl hij en nog anderen gestraft zouden moeten worden.

Oke, heb ondertussen eens bekeken wat en hoe ik zou gaan beleggen.

15-20% van mijn kapitaal zou ik in een tracker willen steken als risicospreider (uiteraard wanneer de markt mij daarvoor geschikt lijkt, deze is atm nog véél te woelig).
Als tracker had ik gehad aan de bel20 master unit. Als ik het goed begrepen heb is dit een kapitalisatietracker die de dividenden terug investeert in de tracker, wat ik een heel groot pluspunt vind.

Daarnaast zou ik, wederom als het moment komt, 5% tot 10% van mijn kapitaal investeren in 1 of 2 losse aandelen. Welke dat precies zullen zijn weet ik nog niet, maar ik hou er enkele al wat van dichterbij in de gaten.

De overige 70-80% van mijn geld zou ik op mijn spaarboek (bij fortis :rolleyes:, gelukkig hit ik de 20k € nog even niet :o) laten staan.

Lijkt dit jullie een goede verspreiding en indeling?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven