MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Oke, heb ondertussen eens bekeken wat en hoe ik zou gaan beleggen.

15-20% van mijn kapitaal zou ik in een tracker willen steken als risicospreider (uiteraard wanneer de markt mij daarvoor geschikt lijkt, deze is atm nog véél te woelig).
Als tracker had ik gehad aan de bel20 master unit. Als ik het goed begrepen heb is dit een kapitalisatietracker die de dividenden terug investeert in de tracker, wat ik een heel groot pluspunt vind.

Daarnaast zou ik, wederom als het moment komt, 5% tot 10% van mijn kapitaal investeren in 1 of 2 losse aandelen. Welke dat precies zullen zijn weet ik nog niet, maar ik hou er enkele al wat van dichterbij in de gaten.

De overige 70-80% van mijn geld zou ik op mijn spaarboek (bij fortis :rolleyes:, gelukkig hit ik de 20k € nog even niet :o) laten staan.

Lijkt dit jullie een goede verspreiding en indeling?

Daar moet je geen schrik voor hebben, fortis laten ze niet failliet gaan. Daarvoor zijn er al veel te veel miljarden ingepompt door de overheid/belastingbetaler.

Ja dat weet ik ook wel. :)

Bovendien hebben er massaal veel mensen geld weggehaald bij fortis (ja dat moet je vooral doen... :rolleyes:) dus wordt de kans dat ik terugvergoed word bij faillissement enkel groter :D.
Voor morgenvroeg zal er wel een nieuwe regeling zijn zodat de aandeelhouders niet volledig gaan panikeren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.283
Mijn Fortis, wat doe je?

Bestens eruit maar om 9.00.01 ? :o

Zou nog even wachten op nieuws. Mss schorsen ze het aandeel wel even?

kwart voor 11 komt er persbericht.

Ben benieuwd hoeveel erbij komt morgen!! :D

:scratch:

Aandeelhouders hebben nu in principe de holding fortis met daarin slechts de insurance-tak en wat aandelen van BNP.
Teminste naar wat ik heb van verstaan.

Maar het aandeel wordt waarschijnlijk geschorst morgen waarna het eventueel zelf het failliet zou kunnen aangevraagd worden (60% vd afschrijvingen zou op de holding terecht komen?? :x)

edit :

DeTijd zei:
De CBFA schorst de handel in het aandeel-Fortis op tot de markt de nodige tijd heeft gekregen om de transactie met BNP Paribas te verwerken. Meer nieuws volgt.

Laatst bewerkt:
  • #1.291
2,75 in het diepteboek. Geef de koers nog maar even niet vrij zou ik zeggen. :D

2,75 is nog vrij veel lijkt me. BNP bood eerder 1,60 voor een groter gedeelte van Fortis.

valt mee dat we niet op 310 staan :D

Aiaiai.

Heeft er nog iemand Aegon? :D

Ik blijf er trouwens nog steeds bij dat nu kopen op de langere termijn flink wat gaat opleveren, je moet alleen wel stalen zenuwen hebben. Ik zou ook niet weten waar de bodem ligt nu. En de staat kan niet alles blijven kopen, dus 100% zekerheid heb je niet...

Aiaiai.

Heeft er nog iemand Aegon? :D

Ik blijf er trouwens nog steeds bij dat nu kopen op de langere termijn flink wat gaat opleveren, je moet alleen wel stalen zenuwen hebben. Ik zou ook niet weten waar de bodem ligt nu. En de staat kan niet alles blijven kopen, dus 100% zekerheid heb je niet...

Yep, dit is het meest gunstige moment om in te stappen...je moet ze dan wel 2 a 2,5 jaar willen vasthouden maar dan kom je op winstpercentages uit van 30 a 35% op een hoop aandelen. Dit soort dippies komt historisch gezien, een keer in de zoveel tijd voor en daar moet je maximaal van profiteren:D.

Kan het dat de bel20 tracker (bel20 master unit) niet van koers verandert? :x Die koers blijft gewoon gelijk terwijl de bel20 naar beneden dondert.
En als ik een tracker van de AEX wil, welke moet ik dan hebben?

vandaag eindelijk die map gehad van binckbank..

Ben mezelf een tijdje aan het verdiepen in aandelen en de aandelenmarkt. Soms is het toch nog wat wazig voor me? Heb veel sites doorgelezen inmiddels, ben ook aan het oefenen op IEX.nl. Iemand nog wat handige sites die je zeker door moet lezen??

Ik zat er over te denken een portefeuille te openen en wat aandelen van Aegon te kopen? Momenteel zijn die goed laag en kan je ze dus goedkoop in kopen.. Goed plan of niet?

Ben mezelf een tijdje aan het verdiepen in aandelen en de aandelenmarkt. Soms is het toch nog wat wazig voor me? Heb veel sites doorgelezen inmiddels, ben ook aan het oefenen op IEX.nl. Iemand nog wat handige sites die je zeker door moet lezen??

Ik zat er over te denken een portefeuille te openen en wat aandelen van Aegon te kopen? Momenteel zijn die goed laag en kan je ze dus goedkoop in kopen.. Goed plan of niet?

Als ik of iemand anders dat wist zaten we hier niet. :) Ik zou persoonlijk nu geen Aegon kopen, maar ff afwachten, maar wie ben ik...

• #1.299
DJ onder de 10.000.

Woei! Laat nu die hele teringzooi maar inelkaar storten. :D

gehaktdag is deze week op maandag ipv woensdag.

Terug
Naar boven