AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Heb daar pas een artikel over gelezen in het maandblad van de rabobank.
De feiten op een rij geven aan dat het vaak niet zo is. En dus is deze beurscliche niet bepaald juist.
Sell in may and go away, but remember, come back in September is wellicht beter van toepassing dit jaar. Alhoewel je van Mei beter Oktober/ November of.... mag maken ;)

Hoe bepaal je makkelijk of een optie koopwaardig is tegenover de andere opties bedrijf? Die hele griekse zooi ook... delta hier beta daar :o

black monday...

renteverlaging deze week? mss...

weet er iemand toevallig welke software het best geschikt is om candlestick-grafieken te maken aan de hand van data van de binckbank-site? alvast bedankt

die maakt binck toch al zelf...en anders Chartnet abo..

Quotetracker software schijnt wel goede (gratis) te zijn, je moet alleen wel weer abo op een dataleverancier hebben.(bv chartnet)

bij de binck ontbreken de helft vd de candlesticks-charts, of je krijgt te pas en te onpas de melding "over dit instrument bestaat geen informatie". Zal die chartnet eens checken, bedankt:D

chartnet kan je via bincknemen, moet je bij instellingen kijken en daar staat echtens de optie : chartnet : aan/uit

je hebt binck toch?

Even een vraag over een boek tussendoor, hopelijk niet te veel off topic.
Is het boek 'The Intelligent Investor' van Benjamin Graham een aanrader?

Iemand met ervaring?

Even een vraag over een boek tussendoor, hopelijk niet te veel off topic.
Is het boek 'The Intelligent Investor' van Benjamin Graham een aanrader?

Iemand met ervaring?

Benjamin Graham is zo'n beetje de 'godfather of value investing'. Als deze manier van traden je aanspreekt, is dit boek zeker een aanrader vermoed ik. Heb het zelf echter niet in m'n bezit.

In 2004, at the request of the major Wall Street investment houses, including Goldman Sachs, then headed by Paulson, the U.S. Securities and Exchange Commission agreed unanimously to release the major investment houses from the net capital rule, the requirement that their brokerages hold reserve capital that limited their leverage and risk exposure. The complaint that was put forth by the investment banks was of increasingly onerous regulatory requirements -- in this case, not U.S. regulator oversight, but European Union regulation of the foreign operations of US investment groups. In the immediate lead-up to the decision, EU regulators also acceded to US pressure, and agreed not to scrutinize foreign firms' reserve holdings if the SEC agreed to do so instead. The 1999 Gramm-Leach-Bliley Act, however, put the parent holding company of each of the big American brokerages beyond SEC oversight. In order for the agreement to go ahead, the investment banks lobbied for a decision that would allow "voluntary" inspection of their parent and subsidiary holdings by the SEC.

:roflol:

Dezelfde Paulson die nu dus strooit met geld en de banken probeert te redden van o.a. de gevolgen van de maatregel om reserve kapitaal aan te houden en zodoende minder risico's te kunnen nemen dan in de laatste jaren genomen zijn. Lekker ventje die Paulson dus en die cashed straks weer als Bush en co van het toneel zijn verdwenen. De economie in puin achterlatend.

Ik wacht nog steeds op m'n inlog info van Alex. Zal wel goed druk zijn daar. Ik wil eens beginnen nu onderhand :(

Consumentenvertrouwen in de USA op recorddiepte, het gaat lekker. De minirally in de USA begint al kracht te verliezen.

70% van de economie van de USA draait op consumentenuitgaven. Laag vertrouwen is dus funest voor de economie.

1 van de grootste stijgingen ooit in de USA. Vreugde zal van korte duur zijn lijkt me. Met zo'n laag consumentenvertrouwen en keihard dalende huizenprijzen wordt het een barre kerst.

hoe gaat het nu met de aex en nederlandse banken? ik volg het al een tijdje niet meer

VS +10% wordt dolle pret morgen :P

hoe gaat het nu met de aex en nederlandse banken? ik volg het al een tijdje niet meer

De AEX staat vlakbij de lows van 2003 maar zal morgen wel rallyen in navolging van de USA. De financials zijn echter 'dead in the water', zelfs een stijging van 25% van ING morgen zal voor de meeste beleggers betekenen dat ze gewoon op verlies staan.

Terug
Naar boven