MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Hmm klopt Zoutzak. Maar dividend geeft je wel een uitkering van winsten waarbij er kapitaal voor je vrijkomt om eventueel nieuwe beleggingen mee te doen (kapitalisatie dus, verkrijg je niet zonder uitkering en daardoor is het effectief vergroten van een portefeuille ook makkelijker zonder dat je veel moet inspelen op koersbewegingen) hoewel de waarde van de aandelen in realiteit dezelfde blijven. Ik geloof dat de aandeelskoers wel terug aantrekt na zo'n ex-dividend, tenslotte is het een teken dat het bedrijf goed draait.

Nadat het fibo. niveau tot 232,2 niet bereikt werd had ik al het vermoeden dat ws wel eens flink kon plussen vanavond. Je hebt geluk EricR! ;)

Bankaandeeltjes zullen morgen wel exploderen gok ik, eens kijken of we daar wat zicht op krijgen dan.

Ik heb momenteel 150stuks aegon, heb ze gister bij de opening voor 3,60 gekocht en het gaat weer de goede kant op :)

Ik heb momenteel 150stuks aegon, heb ze gister bij de opening voor 3,60 gekocht en het gaat weer de goede kant op :)

150 stuks?

Dus je hebt 1 handje gekocht van 540€ - 30€ transactiekosten = 5,5% verlies al bij aankoop? :roflol: Beurstaks van 0,07% even daar gelaten uiteraard.

Het aandeel moest al stijgen naar 3,8 wil je break even staan, nu heb je dus een winstje van 5€ ofzo?

Met dergelijke bedragen koop je beter wat sprinters met gratis transactiekosten of een tracker en doe je verder voor een jaar of twee er niets meer mee.

150 stuks?

Dus je hebt 1 handje gekocht van 540€ - 30€ transactiekosten = 5,5% verlies al bij aankoop? :roflol: Beurstaks van 0,07% even daar gelaten uiteraard.

Het aandeel moest al stijgen naar 3,8 wil je break even staan, nu heb je dus een winstje van 5€ ofzo?

Met dergelijke bedragen koop je beter wat sprinters met gratis transactiekosten of een tracker en doe je verder voor een jaar of twee er niets meer mee.

30 euro transactie kosten? :eek: dat is wel erg veel

30 euro transactie kosten? :eek: dat is wel erg veel

Excuseer, het is 20€. 2x 10€ dus. Teminste, bij de meeste brokers, het kan soms eens uitschieten naar boven toe.

Maar dan nog staat hij nu weer 12,5€ in het rood met een koers van 3,65.

2000€ / handje losse aandelen vind ik toch het absolute minimum, maar dan heb je nog niet eens een redelijke spreiding. Voor een gehele portefeuille losse aandelen (15-20 verschillende) moet je toch rekenen op 50 000€. Zoniet neem je beter een tracker of gewoon fonds als particulier, tenzij je van speculeren houdt.

Wat vinden jullie van Renault op dit moment?

Ik denk er aan om de eerste stappen te zetten in de beurs nu de kansen zich voordoen.

Zo dacht ik bijv. om wat aandelen in de windenergie aan te kopen. Schijnt dat dat een booming business gaat worden, zeker na de crisis. Wat vinden de kenners hier van, is dit een wijs plan?

Losse aandelen in zo'n opkomende industrie zou ik niet durven kopen, teveel risico gezien de concurrentie in zo'n moordende innovatieve industrie waar niet voor iedereen plaats is. Beter ga je dan voor een fonds. Wat de verwachtingen van deze vorm van energie zijn, daar heb ik geen idee van, het is helemaal mijn sector niet. :o Veel inlezen en opinies van derden (met of zonder beurservaring) in de sector vragen lijkt mij alvast een goed begin om een scherper beeld te vormen van wat je juist koopt.

150 stuks?

Ik heb 20euro transactie kosten, het gaat mij ook niet om veel winst maken. Ik heb ze vandaag alweer verkocht voor 4.-, en nu heb ik er al weer 150 gekocht voor 3,68... dus ja als je dat steeds doet verdient het voor mij wel lekker ( student ) Ik heb dus met deze transactie +- 40euro verdient.

Ik heb 20euro transactie kosten, het gaat mij ook niet om veel winst maken. Ik heb ze vandaag alweer verkocht voor 4.-, en nu heb ik er al weer 150 gekocht voor 3,68... dus ja als je dat steeds doet verdient het voor mij wel lekker ( student ) Ik heb dus met deze transactie +- 40euro verdient.

Als je geluk hebt kan je hooguit wat kleine bedragjes bij elkaar schrappen ja. Voor hetzelfde geld had je -40€ verlies.

Zit er enige analyse in je aankoop of koop je gewoon en wacht je dan af tot het groen wordt? :o

Ik ben trouwens ook een student hoor ;) Traden met 500€ is gewoon not done, ik wil je maar behoeden... Met een startrendement van -3,5% bij elke trade ben je een vogel voor de kat.

;)
Als je geluk hebt kan je hooguit wat kleine bedragjes bij elkaar schrappen ja. Voor hetzelfde geld had je -40€ verlies.

Zit er enige analyse in je aankoop of koop je gewoon en wacht je dan af tot het groen wordt? :o

Ik ben trouwens ook een student hoor ;) Traden met 500€ is gewoon not done, ik wil je maar behoeden... Met een startrendement van -3,5% bij elke trade ben je een vogel voor de kat.

Inderdaad ik kon ook 40euro verlies hebben. Echt een analyse zit er niet in mijn koop om eerlijk te zijn. Ik beleg eigenlijk alleen de in de kleine aandelen; aegon, fortis en tomtom. Voornamelijk aegon en fortis kan je tegenwoordig juist hele hoge winsten of hele hoge verliezen op maken. Maar tot nu heb ik redelijk goed gegokt. Zodra bijvoorbeeld aegon naar een redelijk dieptepunt zakt stap ik in, op de hoop dat hij weer gaat stijgen, zo doe ik het ook bij fortis. Heb er toch al met al leuke winsten op behaald, totdat het een keer mis gaat natuurlijk. Een voorbeeld bij fortis, ik was destijds ingestapt toen hij nog erg laag stond ( 71 cent ) en heb de aandelen uiteindelijk verkocht voor 1,44.

Ik denk er aan om de eerste stappen te zetten in de beurs nu de kansen zich voordoen.

Zo dacht ik bijv. om wat aandelen in de windenergie aan te kopen. Schijnt dat dat een booming business gaat worden, zeker na de crisis. Wat vinden de kenners hier van, is dit een wijs plan?

http://www.vestas.com/ Wereldmarktleider in windenergie, Deens bedrijf. Aandeel is in de tijd dat ik het volgde erg hard gestegen, hoe het sinds de crisis gaat weet ik niet.

Kan, en/of in richting van zonne-energie.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1109522.ece/Obama_groene_energie_is_nationale_missie

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article2008097.ece/Kroonprins_pleit_voor__zonne-energie_.html

Wat nu wel een rol speelt is dat olieprijs laag staat en de wereldwijde vraag zeker de komende maanden niet bijster zal toenemen.
Aandelen van alternatieve energiebronnen zullen dan ook in de regel minder stijgen in dergelijke periodes. Maar als je voorbij deze periode kijkt zoals je zelf al aangeeft dan kan het grote sprongen maken.

Het is wel de vraag in hoeverre Obama die plannen standvastig wil doorvoeren.
Een idee is 1. Uitvoering een tweede.

Toch met het oog op de toekomst is juist alternatieve energie mijns inziens een goede investering om er bij te hebben in je portefeuille.

:cool:

Tnx. Ze staan alleen wel duur en idd niets om op korte termijn op te gokken.

Hoerige k*tklotebeurs op dit moment. Zo, dat was de rant van vandaag :( Gelukkig is het verlies klein, door de eerdere winstneming wat wel een succes was. Ben benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd.

Schizofrene markt wederom. USA is ook van -3% naar bijna gegaan en stort nu weer af. Dat MSFT er 5.000 man uitgooit, Nokia's verkopen in het laatste kwartaal ingestort zijn en veel andere bedrijven nog met beroerde cijfers moeten komen gaat de indices niet echt helpen.

vandaag is het weer tijd voor manische trekjes op de beurs :D

Jup. Vooral de aex doet weer lekker manisch met Aegon en ING op kop. Onder de 270 blijft het gevaar op korte termijn voor grote dalingen onder 220 echter bestaan.

wtf aegon en ing :o
en ik maar hopen dat de beurs lekker verder zou blijven dalen
Ik ga morgen pas mijn brief versturen voor een rekening bij binckbanck te openen. En ik ging pas beleggen als de aex onder de 220 ging duiken :D hoop dat er veel slecht nieuws komt zodat hij daalt :D

Terug
Naar boven