AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ik las zonet dit: http://www.beursduivel.be/Kopen,_die_obligatie!-62934.news
en obligaties lijken me wel safe om in te beleggen + die 6 % en nog iets intrest is wel meer dan ik in de komende jaren kan verwachten op een spaarrekening.
Maar als ik het goed begrijp ben je dan wel je geld kwijt voor 5 jaar. Wat op zich niet zo erg is als je er niet zo veel geld in steekt.
Maar ik heb een vraagje. Is dit op basis van een samengestelde rentevoet? dus dat die 6,57 % geldt per jaar en dat je het tweede jaar dan ook intrest ontvangt op de intrest die je al in het eerste jaar hebt verdient + het belegde kapitaal?
Zoja ga ik wel in die obligatie beleggen als ik tenminste mijn binckbankrekening op tijd krijg. (brieven ga ik morgen op de post doen)
Maar ik snap die obligaties eigenlijk niet volledig. Waar haalt Inbev in dit geval zijn geld vandaan? Leent Inbev dan het geld van ons? Zoja, wrm leent Inbev het geld van ons aan een duurdere rentevoet dan dat het wrs bij de bank zou krijgen?

Uitgifteprijs ligt 1% boven de nominale uitgifteprijs, je rendement zal dus zowieso minder zijn dan die 6.57% die daar staat.

Volgens mij werken obligaties trouwens altijd met enkelvoudige rente en dus geen rente op rente.

oppassen met die obligaties, altijd kleine lettertjes leze ;)

leren beleggen kun je beste doen met een schaduwportefeuille. Gewoon fictief dus.
Je schiet er niets mee op om echt leergeld er in te steken.
Doe dat minimaal een (half) jaar en kijk dan waar je staat en of het eventueel iets is waar je in denkt te kunnen verdienen.

+1

oei dan zijn obligaties dus toch niet zo intressant. Moet opletten voor die marketinggerichte nieuwsbrieven denk ik :')
+ dan nog eens 15 % roerende voorheffing enzo. Uiteindelijk maakt het dan toch niet zo veel verschil.

nee daar geloof ik niet zo in.
veel koersen zijn daar enorm onderuit gegaan. banken omgevallen. niets meer waard.

Benieuwd hoe men straks het plan gaat onthalen. absturz als het niet zo bevalt..

bhk7k0.jpg

Deze beweging bedoel ik dus!

Jij denkt dat dat manipulatie is? :scratch:
Door het PTT-team zeker? :rolleyes:

:rolleyes:...leuke smiley....ben jij zo naief om te denken dat er niet wordt gemanupileerd dan?
De overheid, de hedge fundsen, centrale banken.......wat denk jij van de valuta handel;)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk wordt er wel in bepaalde mate gemanipuleerd. Maar niet in die mate dat er een zogenaamd PPT-team de hele dow jones nog even 2% omhoog kan rally'en, en dat gedurende meerdere dagen.

Zolang je beseft dat die stijging er puur kwam door het van team Obama uitgebrachte nieuws omtrent het plan. Akkoord, er zijn altijd stuwende krachten die enigszins de markt proberen sturen maar de verhaaltjes die je soms hoort over geheime teams binnen de overheid en si en la... :x

Sinds 253,5 terug wat short genomen trouwens, maar een hele kleine hand, had/heb namelijk niet veel tijd om het correct op te volgen.

Deze week wordt leuk eerst cijfers van ing en daarna van aegon.....

Ben benieuwd.

Volgens mij werken obligaties trouwens altijd met enkelvoudige rente en dus geen rente op rente.

Wie heeft je dit wijsgemaakt, je adviseur die je in een aandelenfonds wilde laten stappen? ;)

Bovenstaande link betreft een coupon bond, wat betekent dat je jaarlijks een uitkering krijgt, welke je dus zelf weer kunt investeren in nieuwe obligaties en dus rente over rente krijgt. Ook voor een zero coupon bond gaat niet op wat je zegt, de prijs wordt verdisconteerd met de gecumuleerde rente over alle jaren.

Wie heeft je dit wijsgemaakt, je adviseur die je in een aandelenfonds wilde laten stappen? ;)

Bovenstaande link betreft een coupon bond, wat betekent dat je jaarlijks een uitkering krijgt, welke je dus zelf weer kunt investeren in nieuwe obligaties en dus rente over rente krijgt. Ook voor een zero coupon bond gaat niet op wat je zegt, de prijs wordt verdisconteerd met de gecumuleerde rente over alle jaren.

Dus als ik het goed begrijp heb je over 5 jaar:
1000*1,0657^5 = 1374,595218
- dan nog eens 15 % roerende voorheffing over de intrest dan wel?

Maar dat vereist dan toch een zelfstandige beslissing?

Stel ik heb bijvoorbeeld een 5% obligatie met een nominale waarde van 1000, dan krijg ik voor die 50 euro aan rente niet het jaar daarop nog is 0.05*50=2.5 euro meer rente (tenzij zoals je zegt dat geld in een nieuwe obligatie wordt geinvesteerd, maar of dat dan samengestelde rente in de puurste zin van de betekenis is vind ik niet)

Een zero coupon bond is trouwens toch een obligatie waarvan de uitgifteprijs ver onder de nominale prijs ligt, en dat dus alleen die nominale waarde wordt verdisconteerd met behulp van een vereist rendement?

Zoiets bijvoorbeeld in het geval van een obligatie met een nominale waarde van 1000 en en geeist rendement van 6% (resterende looptijd is 5 jaar):

€1000/1.06^5 = € 747.26 als uitgifteprijs.

Maar dat vereist dan toch een zelfstandige beslissing?

Een zero coupon bond is trouwens toch een obligatie waarvan de uitgifteprijs ver onder de nominale prijs ligt, en dat dus alleen die nominale waarde wordt verdisconteerd met behulp van een vereist rendement?

Zoiets bijvoorbeeld in het geval van een obligatie met een nominale waarde van 1000 en en geeist rendement van 6% (resterende looptijd is 5 jaar):

€1000/1.06^5 = € 747.26 als uitgifteprijs.

Ja, maar je kiest natuurlijk bewust voor een type obligatie. Als je niet wilt herinvesteren dan koop je beter een zero coupon bond, zoals je zelf correct omschrijft.

Nederlandse economie krimpt met 3,5 procent

DEN HAAG (AFN) - De Nederlandse economie zal dit jaar krimpen met 3,5 procent. Dat blijkt dinsdag uit voorlopige ramingen van het Centraal Planbureau (CPB).

In december voorspelde het CPB nog een economische krimp van 0,75 procent, maar de wereldwijde economische crisis en de recessie hebben veel harder toegeslagen dan voorspeld.

De werkloosheid zal dit jaar volgens het CPB oplopen naar 5,5 procent en in 2010 naar 8,75 procent van de beroepsbevolking. Dat betekent dat er dit jaar 425.000 mensen werkeloos zullen zijn en volgend jaar 675.000. De inflatie daalt dit jaar naar 1 procent en zal volgens het CPB in 2010 op dat niveau blijven. Met de koopkracht van de Nederlander gaat het gemiddeld gezien nog wel goed. Die stijgt in 2009 met 2,25 procent en blijft het jaar erna gelijk.

Begrotingstekort

De rekenmeesters van het CPB geven geen uitsluitsel over het verwachte begrotingstekort omdat er nog informatie van de verschillende ministeries moet komen. Het begrotingstekort is van cruciaal belang voor de onderhandelingen tussen de regeringspartijen over de Voorjaarsnota.

De meest betrokken ministers zaten dinsdagochtend in het torentje van premier Jan Peter Balkenende al te vergaderen over de CPB-cijfers. In het regeerakkoord is afgesproken dat het kabinet gaat bezuinigen als het begrotingstekort groter wordt dan 2 procent. Maar de PvdA en de ChristenUnie vrezen dat dat de economie verder zal schaden. Vorige week bleek al dat voor het kabinet miljardenbezuinigingen dreigen als het wil vasthouden aan de eigen strenge begrotingsregels.

Bron: ANP
Publicatiedatum: dinsdag 17 februari 2009 9:43:42
Copyright (c) 2009 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

Sinds 253,5 terug wat short genomen trouwens, maar een hele kleine hand, had/heb namelijk niet veel tijd om het correct op te volgen.

152% winst maar had uitgebreid deze morgen en deze alweer verkocht.

Met die speelhandjes van 50-200€ wordt je natuurlijk niet rijk maar als je hele middagen les hebt heb je niet veel keuze. :( Dom dat ik me uit mijn positie op 258,5 heb laten jagen, dat was ook al ruim 300+ geweest. buh...

Ing gaat fortis aardig achteraan zeg, nou al dik onder de 5.

Tja als Oekraïne bankroet gaat is er zeer grote kans dat ING wordt genationaliseerd zoals EricR al eens aangaf. Dan is de koers 0,0...

Naderend bankroet Oekraïne brengt ING aan het wankelen
Oost Europa stort in elkaar - EU in veel grotere problemen dan leiders ooit verwacht hadden - Economie Duitsland krimpt 9%

--------------------------------------------------

Ondanks het feit dat de ING-leeuw al twee keer met miljarden gereanimeerd werd, lijkt de oranje bank het zorgenkindje van minister Bos te blijven.

Het naderende bankroet van Oekraïne brengt drie Europese banken in grote problemen: het Italiaanse Unicredit, de Oostenrijkse Raffeisen bank en de Nederlandse ING bank.

De $ 16 miljard die het IMF aan de Oekraïne gaf om het land overeind te houden, zijn al weer op. Het land, dat door het instorten van de staalprijzen het BNP met 12% ziet dalen, stevent lijnrecht op een faillissement af. Banken zoals de ING, Unicredit en Raffeisen, die veel hebben uitgeleend en geinvesteerd in de Oekraïne, dreigen daardoor samen met het land ten onder te gaan.

Volgens Erik Berglof, een topeconoom bij EBRD, heeft het instortende Oost Europa zo'n € 400 miljard nodig om de betalingen over de uitstaande leningen te dekken en het financiële systeem weer op gang te helpen. Dit bedrag gaat boven het vermogen van het IMF, dat al eerder Hongarije, Oekraïne, Letland, Wit-Rusland, IJsland, Pakistan, en binnenkort ook Turkije te hulp schoot. Het IMF raakt snel door haar reserve van $ 200 miljard heen, en moet mogelijk zélf geld voor de wereld gaan persen.

Volgens Stephen Jen, hoofd-valuta bij Morgan Stanley, heeft Oost Europa $ 1,7 biljoen in het buitenland geleend, waarvan veel op de korte-termijn markt. Het moet dit jaar $ 400 miljard terugbetalen, net zoveel als 1/3 van het totale BNP van de regio. Door de ingestorte economiën en zwaar getroffen nationale munteenheden is hier echter géén geld voor, en nog meer krediet krijgen bij de feitelijk bankroete Europese banken is helemáál ondenkbaar.

'De situatie is veel erger dan tijdens de Oost-Aziëcrisis in de jaren '90,' zegt Lars Christensen van de Danske Bank. 'Er dreigen op ieder moment ongelukken te gebeuren in de regio, maar de EU-instellingen zijn niet bij machte hier iets aan te doen. Op het moment dat ze besluiten om één van deze landen niet te redden, dan zal dat een enorme crisis veroorzaken die zich door de hele EU zal verspreiden.'

Zoals we al eerder schreven zijn de Europese banken véél kwetsbaarder voor de nu instortende economiën in Oost Europa, delen van Azië en Latijns Amerika, dan hun collega's in bijvoorbeeld de VS. Bijna de hele Oost Europese schuld is in handen van West Europa, vooral van banken in Oostenrijk, Zweden, Griekenland, Italië en België. Europese banken nemen maar liefst 74% van de $ 4,9 biljoen uitstaande leningen in de (voorheen) opkomende markten voor hun rekening. Dat maakt hen vijf keer zo kwetsbaar als Amerikaanse of Japanse banken.

Het financiële systeem in Oostenrijk staat inmiddels op het punt van instorten. De banken leenden € 230 miljard uit aan Oost Europa, 70% van het Oostenrijkse BNP. 'Bij een ingebreke blijven van 10% stort onze hele financiële sector in elkaar,' schreef de krant Der Standard uit Wenen. Dat lijkt inmiddels onvermijdelijk te gaan gebeuren.

Spanje zit tot z'n nek toe in Latijns Amerika en deelt in de malaise in bijvoorbeeld Mexico (autoindustrie: min 51% in januari) en Brazilië (650.000 banen weg in één maand). Groot Brittannië en Zwitserland zitten diep in de in grote problemen geraakte delen van opkomend Azië.

Europa bevindt zich in een crisis die veel ernstiger is dan de leiders van de EU ooit voor mogelijk hadden gehouden. De grootste Europese economie, die van Duitsland, kromp in het laatste kwartaal van 2008 op jaarbasis met 8,4%. De Deutsche Bank verwacht dat de Duitse economie dit jaar met bijna 9% zal krimpen. Dat is een percentage dat de bevolking in opstand kan doen komen.

De implicaties zijn duidelijk en ernstig: Berlijn zal Ierland, Spanje, Griekenland en Portugal, waar de kredietbellen uit elkaar spatten en steeds meer faillissementen optreden, of Italië, waar de nationale schuld steeg van 101% naar 112% van het BNP, of Oostenrijk, dat in enorme problemen verkeert door de financiële avonturen in Oost Europa, niet gaan redden.

Het is slechts een kwestie van tijd voordat het verwoestende vuur van ten onder gaan economiën ook onze grenzen zal overschrijden. Er hoeft nog maar één vonkje af te gaan in de Eurozone, en de hele wereld zal binnen enkele dagen tijd in een enorme systeemcrisis worden gestort.

Bron: Telegraph

Een flutkrant maar oke...

Shorts daarstraks en zonet verkocht. Bij sommige sprinters 180% winst. Verwacht toch eerst nog een kleine opleving vandaag. De 234,5 bereikt... Mooi naar 240+ en weer in de shorts. Teminste, dat hoop ik nu.

Laatst bewerkt:
6 jarig dieptepunt op de Dow Jones. AEX heeft dat punt overigens nog niet bereikt en de Nasdaq heeft ook nog even te gaan. Situatie lijkt ook niet snel te verbeteren aangezien er nu echt aan de lopende band slecht nieuws komt. Binnenkort in dit theater, Oost Europa dat op zijn kont gaat.

Terug
Naar boven