AndroidHealthClinic

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Eerst techniek, dan pas gewicht. Doe je prima zo.

Misschien wel,doe het nu alleen nog met de stang zodat ik de juiste beweging maak . Heb ik nog wat moeite mee ,kiep soms bijna om.

squatten kan zwaarder! zeker!
je kan ook een 3 dageb split doen en 1 dag fb zo pak je ook al je spier groepen 2x!

Je kan vanalles doen, maar dan alsnog is het aan te raden om eerst de techniek goed onder de knie te krijgen.

Full squats met lege stang is dan helemaal niet verkeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Oh ja dat kan inderdaad ook nog Ceska. Maak nog een schemaatje en dan post ik het,kijken of het ok is.

Wil het inderdaad niet verkeerd aanleren Sjors.Als ik dadelijk stabiel ben dan doe ik er wat gewicht op. Kan ook nog wel in de smithmachine m'n squats doen maar liever los,dat is toch beter?

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 16:12 ----------

Voelde het ook al erg goed abfab,kon na mijn benentraining van vrijdag amper lopen...

Dan kan ik op 1 dag alle compoundoefeningen doen en de andere dagen isolatie? Klinkt dat ok?

Bij fullbody dag isolatieoefeningen doen?

Vandaag getraind :

Bor 1x8x20kg. 1x8x25kg 3x8x30kg
Lat pulldown breed 1x8x18kg 1x8x23kg 1x8x27kg 2x8x32kg
Lat pulldown smal. 1x8x18kg 1x8x23kg. 3x8x27kg (hebben geen smalle moet met de kabels)
Reverse fly. 1x8x9kg. 1x8x11kg. 3x8x14kg
Back extension. 1x8x23kg. 1x8x27kg. 3x8x32kg

Mp dumbell. 1x8x4kg. 1x8x5kg. 3x8x6kg
Front raise. 1x8x4kg. 4x8x5kg
Upright row smith. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg

Bicep curl 2h 1x8x 6,25kg. 4x8x8,75kg
Bicep curl in de lucht 1x8x1,25kg 1x8x2,75kg 3x8x3,75
Tricep achter hoofd in lucht. 1x8x6,25kg. 1x8x 8.75kg 3x8x11,25kg
One arme cable naar onder trekken 1x8x2,75kg 4x8x3,75kg

Sit Ups heleboel x18 kg

Mijn armen zijn nog zo slap als wat ,denk dat ik ze sterker ga maken met 5x5. Goed idee?

Ohja, herinner me nu dat jij graag heel veel isolatie doet he. En dat dat goed werkte, toch?

Blijven doen dan ;)

5x5 voor armen? lijkt me onzin toch? gewicht maakt ook niets uit voor spiergroei, als ze maar helemaal uitgeput zijn aan het einde van de training. en elke week/training verhogen met 2,5 kg lijkt me ook niet top als je nu 8,75kg curlt.

en de rest van je oefeningen vallen wel mee in kracht hoor, je gaat voor bikini klasse toch?

Ja maar compound was beter,toch abfab? Dit keer luister ik naar iedereen :-)).

Ik dacht dat 5x5 voor kracht was Lola? Tegenover de andere dames lijk ik toch aardig slap! Heb eerder altijd setjes van 15 herhalingen gemaakt dus geen kracht opgebouwd,eigenlijk best logisch dus. Mijn mp was al aardig en dumbell curl ook wel. Ben gewend maar even rust te nemen en de volgende set te doen,misschien meer rust nemen.

Oh normaal nam ik altijd superpump of noxipro nu doe ik het zelf ,toen ook maar toch merkte je dat je meer power had.

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 23:51 ----------

Idd zo n fysiek ambieer ik! Die trainen ook zwaar of toch niet?

Zo slap vind ik je niet. Vraag me alleen af wat ' tricep achter hoofd in lucht ' is :D, bicep curl in de lucht ken ik ook niet.

Bedoel je one hand db tricep extension? en hoe kom je dan bij die niet zo ronde getallen?
Upright row trouwens niet meer in de smith doen, als iets een schouder-killer is, is dat het wel. Van wie moet je dat in de smith doen? Vind hem en spuug in zijn gezicht.

Doe dat met een EZ-bar en schijven ( zo'n bar met een kronkel erin ), is beter voor je.

5x5 is inderdaad voor kracht.. Wel echt vanaf rock bottom en op de big 3 (deadlift, squat, bench). Het is een voorgekauwd schema waar ik niet teveel aan zou veranderen, en het past totaal niet bij jou doelen.

Als je bikini klasse ambieert zou ik me totaal niet druk maken over de gewichten die je pakt. Binnen deze sectie lijken de powerliftende dames toch de overhand te krijgen, je niet laten afleiden van jou doel door de gewichten die wij pakken. Voor BB purposes is dat totaal niet interresant.

Ik heb er weinig verstand van, maar bikiniklasse is volgens mij veel benen en billen trainen en in vergelijking minder UB. Plus dat 80% van het hele plaatje uit voeding bestaat.
LB volgens mij zwaar en weinig reps (groeien) en UB lichter en meer reps (onderhouden en strakker maken). Maar daar kan vast iemand anders je beter over voorlichten

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 00:16 ----------

Plus, eens met sjors over de smith. Verbannen dat ding, of alleen gebruiken bij oefeningen waar je niets bij hoeft te buigen in een richting die de smith niet maken kan. Ik denk dat alleen shrugs, pull ups en calve raises over blijven.

Sjors , met de kabel en zo'n stang boven je hoofd en dan naar voren leunen. Bicep curl in de lucht is ook met de kabels.

Ok Lola ,niet laten afleiden dan . De doelen zijn ook anders inderdaad. Ik dacht dat het gewoon goed was zo zwaar mogelijk te trainen als je aan het bouwen bent. Vandaar dat ik mijn armen 5x5 wilde gaan doen zodat ik met allerlei oefeningen meer gewicht aan kan.

Vanmiddag getraind.

Squat 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg
Lunges. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg
Walking lunges. 6x8x20kg
Goodmornings. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg
Bor. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg
Mp 1x8x4kg. 1x8x5kg. 3x8x6kg
Bp smith. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 1x8x30kg. 1x8x35kg. 5x40kg???
Close grip bp. 1x8x20kg. 1x8x25kg. 3x8x30kg

Zou een fullbody dag er zo uit kunnen zien ?

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 22:53 ----------

Doe wel benchen in de smith ... Niet goed dus?

Lieve Pat, doe nooit meer iets in de smith, tenzij het calf raises zijn.

Nooit.
Never.
Niets.
Nada.
Noppes.

Steek 'm in de fik als je de kans krijgt.

Haha ok . Next time gewoon lekker los. We hebben nu een half rack iets dus moet lukken.

Ben nog steeds lekker aan het trainen ,m'n voeding was even wat minder maar dat heb ik weer opgepakt.Ben even druk druk met allerlei zaken waardoor ik niet log.

Vorige week beginnen met bulken , of ja iets boven onderhoud eten. Had een terugval met m'n eetprobleem maar dat is weer onder controle. Vind het wel eng wat vet te gainen maar ja wil toch wat meer spier. Ik heb gelezen dat je eigenlijk eerst vet moet droppen tot zo n 20 procent om te zien wat je moet gaan bouwen maar denk dat er dan niet veel model overblijft vandaar nu eerst wat bulken.

Op trainingsdagen ga ik ruim boven onderhoud zitten en op rustdagen een beetje erboven. Als ik toch te vet word ga ik het anders doen.

Ben een tijdje af en aan in de sportschool geweest (dan weer weken niet dan 3 x per week dan weer tijden niet )en nu weer constant . Ben begonnen met stronglifts om sterker te worden en wat massa te krijgen.

Beginstats sl

Squat 5x5 x20 kilo
Bench 5x5x 17,5 kilo
Row. 5x5x 20 kilo
Overhead 5x5 x 17,5 kilo
Deadlift 1x5x 32,5 kilo

Ik eet volgens iifym en het meeste is vrij schoon met zo'n 100 gram eiwitten 60 gram vet en de rest kh.

Fijn weekend!

Ook nog steeds opweg naar de bikini klasse? Dit jaar een wedstrijd?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven