MuscleMeat

Ben jij trots op je land?

Peiling Peiling Ben jij trots op het land waar je woont?

• Ja

Stemmen: 53 39,0%
  • Nee

Stemmen: 73 53,7%
  • Anders/Geen mening

Stemmen: 10 7,4%

• Totaal stemmers
    136

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik open dit topic vanwege een korte discussie die ik in dit topic zag:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...ts-zijn-linkse-extremisten-249308/index2.html

Dit vind ik een zeer aardige quote uit dat topic:

Nu vind ik trots zijn op een land sowieso nogal debiel, trots zijn kan je volgens mij alleen over eigen prestaties, of misschien die van familie / vrienden. Trots zijn op eigen land is net zo gek als trots zijn op elk ander land.

Nog even mijn eigen mening met betrekking tot dit topic. Een gevoel van trots zijn op nederland ervaar ik zelf niet.

Laatst bewerkt:
Ja.

Origineel gepost door Big T [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Nu vind ik trots zijn op een land sowieso nogal debiel, trots zijn kan je volgens mij alleen over eigen prestaties, of misschien die van familie / vrienden. Trots zijn op eigen land is net zo gek als trots zijn op elk ander land.

Allereerst is trost een iets gevoelsmatigs, het is een bepaalde emotionele lading. De mens is een sociaal organisme en zodoende kan het niet enkel als individu worden beschouwd. Onze emoties zijn dermate ver ontwikkeld precies omdat wij deze nodig hebben voor sociale interactie. Trots is weldegelijk een sociale emotie omdat deze het individu bind aan de sociale groep waartoe hij behoort, en ook een bereidheid tot cooperatie met zich meebrengt. Het strijden voor een verenigd goed. Trots kan op die manier een zeer krachtige werking hebben en ook zeer sterke emoties bovenbrengen.

Het idee dat men alleen trots kan zijn op eigen prestatie is de misvatting van een gevoelmatigheid, een rationeel verzinsel wat een emotie koppeld aan het individu en de aanname van een soort hogere waarde van getoonde wilskracht of doorzettingsvermogen. Een onterechte afbakening. -> de aanname dat 'hetgeen gewonnen door wilskrachtigheid' het enige intrinsiek waardevolle is waar men 'terecht' trots op mag zijn.

Ik ben niet trots op de wereld en de mensen die erin leven, dus dat geld ook voor mijn eigen land.

Voor trots op iets zijn moet je toch een sterk gevoel van gebondenheid hebben lijkt me.
Voel dus geen trots voor Nederland en kan me erook geen voorstelling bij maken.

Dus wat Big T zegt ongeveer.

Laatst bewerkt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trots Je moet jezelf er dus mee kunnen indentificeren.

Ik ben 1 persoon, vind het dan toch lastig trots te zijn op een heel land, en ik indentificeer me niet met elke Nederlander.

Laatst bewerkt:
Ik woon zelf nu een al een tijdje in het buitenland en kan zeggen dat ik meer trots heb voor Nederland dan ik initieel had gedacht. Ik sluit me aan bij de stelling van RobertD.
Je kan je afkomst niet zomaar negeren, het is een groter deel van jezelf dan je mischien toe wilt geven ook al denk je dat je er geen affiniteit mee hebt.

Trots vind ik een groot woord. Vroeger in de gouden eeuw hadden we trots kunnen zijn. Toen we heerser waren over de zee, Engeland en Spanje versloegen met onze vloot, handel dreven, en wereldwijd koloniën vestigden. Nu stellen we wereldwijd geen ruk meer voor. Het enige wat we nu hebben is rotjochies (also known as: mocro's) die over straat lopen te pubberen. Een gebrek aan meningsuiting en vrijheid. Veel belasting betalen, en een idiote regelgeving.. Nee trots ben ik zeker niet op Nederland in deze tijd.

In NL hebben we ook van die linkse extremisten gehad waar rechtcoïtustremisten dan weer extreem op reageren met een officiële aanklacht van vlagschennis. [Link niet meer beschikbaar]

Wat ik hier van vind? Trots en identificeren zijn al gebruikt. Volgens mij kan een land wel identiteit hebben waarop ik vervolgens trots kan zijn. Ik ben best trots op hoe Nederland creatief omgegaan is met de dreiging van zee en via dijken, polders afsluitdijk en stormvloedkering dit zichtbaar is. Ook kon ik best trots zijn op de tolerantie in Nederland.

Daarnaast denk ik dat trots en identificeren belangrijk zijn voor ons land. Als ik naar onze opa's en oma's kijk die collectief na WOII steden, havens, wegen en vliegvelden maar ook de verzorgingsstaat heropgebouwd hebben denk ik dat dit niet zo gebeurd zou zijn als zij zich niet geïdentificeerd hadden en trots waren op het toen in slechte staat verkerende land.

Maar trost zijn op kan omslaan in extreem nationalisme daar heeft links gelijk in. Maar de andere kant, het afzweren van trots en Nederlander zijn leidt tot verlies van collectief, een bijeengeraapt zootje individualisten zonder een "ons" gevoel, zonder betrokkenheid naar elkaar toen.

Tenslotte mijn trots voor NL is niet van voorbijgaande aard dat het erg door de waan van de dag zoals coalitie vorming, pvv......niet dat het onverandelijk is maar het tempo daarvan is lager.

Nee.

Trots vind ik een groot woord. Vroeger in de gouden eeuw hadden we trots kunnen zijn. Toen we heerser waren over de zee, Engeland en Spanje versloegen met onze vloot, handel dreven, en wereldwijd koloniën vestigden. Nu stellen we wereldwijd geen ruk meer voor. Het enige wat we nu hebben is rotjochies (also known as: mocro's) die over straat lopen te pubberen. Een gebrek aan meningsuiting en vrijheid. Veel belasting betalen, en een idiote regelgeving.. Nee trots ben ik zeker niet op Nederland in deze tijd.

Plunderen en moorden over de hele wereld en noemen het de gouden eeuw en jij bent er trots op. :roflol:

Trots niet nee. Afschuw tot op zekere hoogte wel.

Ik wil dan ook in australia of nieuw zeeland gaan wonen zodra mijn studie voltooid is en ik wat centjes bij elkaar heb gespaard. ;)

Trots op Nederland. (Ton):hahaha: Nee

Nein. Ik ben wel trots op het universum.

Laatst bewerkt:
Ja. Nederland is een prachtig land. Een paradijs in vergelijking met 90% van de rest van de wereld.

Terug
Naar boven