- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Trots zijn op je land/stad/dorp/school/weetikhet vind ik altijd zoiets raars en primitiefs. Als je in pietjepukland was geboren was je wsch trots op pietjepukland, etc. Zolang een land voldoet aan de behoeftes van de mens zoals die in de pyramide van maslow worden mensen automatisch 'trots' op dat land. Dat is natuurlijk gewoon een dierlijke reactie en dus gelijk ook een bevestiging van het dierlijke en primitieve van de mens. Nationalisme en patriotisme moeten we in deze tijd van af stappen. Alsof wij ons land nog moeten beschermen tegenover wie dan ook.
Een mestkever is vast ook trots op de hoop stront van een hond die hem daar net heeft uitgeperst en waar hij nu lekker van loopt te smikkelen.
Dus nee, ik ben niet trots op mijn land. Ik ben wel blij dat ik 'toevallig' geboren ben in dit land en niet in een of ander schijtland. Maar ik was ook blij geweest als ik in welk ander ontwikkeld land geboren was.
Een mestkever is vast ook trots op de hoop stront van een hond die hem daar net heeft uitgeperst en waar hij nu lekker van loopt te smikkelen.
Dus nee, ik ben niet trots op mijn land. Ik ben wel blij dat ik 'toevallig' geboren ben in dit land en niet in een of ander schijtland. Maar ik was ook blij geweest als ik in welk ander ontwikkeld land geboren was.