AndroidHealthClinic

Ben jij trots op je land?

Peiling Peiling Ben jij trots op het land waar je woont?

• Ja

Stemmen: 53 39,0%
  • Nee

Stemmen: 73 53,7%
  • Anders/Geen mening

Stemmen: 10 7,4%

• Totaal stemmers
    136
Trots zijn op je land/stad/dorp/school/weetikhet vind ik altijd zoiets raars en primitiefs. Als je in pietjepukland was geboren was je wsch trots op pietjepukland, etc. Zolang een land voldoet aan de behoeftes van de mens zoals die in de pyramide van maslow worden mensen automatisch 'trots' op dat land. Dat is natuurlijk gewoon een dierlijke reactie en dus gelijk ook een bevestiging van het dierlijke en primitieve van de mens. Nationalisme en patriotisme moeten we in deze tijd van af stappen. Alsof wij ons land nog moeten beschermen tegenover wie dan ook.

Een mestkever is vast ook trots op de hoop stront van een hond die hem daar net heeft uitgeperst en waar hij nu lekker van loopt te smikkelen.

Dus nee, ik ben niet trots op mijn land. Ik ben wel blij dat ik 'toevallig' geboren ben in dit land en niet in een of ander schijtland. Maar ik was ook blij geweest als ik in welk ander ontwikkeld land geboren was.

Ik kom uit België wat denk je zelf ?

Moet je kijken hoe trots men vorige week was toen NL in de finale stond.....

Plunderen en moorden over de hele wereld en noemen het de gouden eeuw en jij bent er trots op. :roflol:

Ben absoluut niet trots op de slavenhandel uit die tijd. Maar de handel die wij dreven, en de oorlogen die wij wonnen op zee zijn dingen om trots op te zijn.

@karmaberichten van mensen met een grote mond: Ben jij trots op ons land als je door het centrum van amsterdam loopt waar oudere mensen en gehandicapten in elkaar geslagen worden? waar meisjes van 12 jaar het slachtoffer zijn van groepsverkrachtingen? waar meer drugs gedeald worden per vierkante meter dan Ozzy Ozborn in zijn hele leven door zijn neus naar binnen gezogen heeft? Het land waar je dood geschoten word als je je mening uit? Give me a break...............................

joranremo3.png

mwah, België is nog zo slecht niet :)

Nederland is mega, zijn weinig plekken waar ik liever zou willen wonen. Kun je dus wel trots op zijn dat je in zo'n flex land woont lijkt me?

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik hier woon inderdaad, alhoewel we een beetje op onze hoede moeten zijn voor valse profeten die ons willen wijs maken dat 'ons land' in gevaar is, juist die profeten zijn een gevaar voor alle elementen die er voor zorgen dat we zo'n goed geregeld, open en comfortabel land hebben.

Als we niet oppassen zijn we straks allemaal Volendams of Limburgs.

Heb ja gestemd maar klopt niet helemaal. Vind het een mooi land om te wonen.
Alle weersseizoenen komen er voorbij, er is genoeg werk en geld te verdienen voor iederen. En je kan praktisch doen wat je maar wil.

Maar om er echt weer trots op te zijn zal er toch een hoop moeten veranderen.

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Als we niet oppassen zijn we straks allemaal Volendams of Limburgs.

Alleen spreken we dan Arabisch ;)

Trots zijn op je land/stad/dorp/school/weetikhet vind ik altijd zoiets raars en primitiefs. Als je in pietjepukland was geboren was je wsch trots op pietjepukland, etc. Zolang een land voldoet aan de behoeftes van de mens zoals die in de pyramide van maslow worden mensen automatisch 'trots' op dat land. Dat is natuurlijk gewoon een dierlijke reactie en dus gelijk ook een bevestiging van het dierlijke en primitieve van de mens. Nationalisme en patriotisme moeten we in deze tijd van af stappen. Alsof wij ons land nog moeten beschermen tegenover wie dan ook.

Een mestkever is vast ook trots op de hoop stront van een hond die hem daar net heeft uitgeperst en waar hij nu lekker van loopt te smikkelen.

Dus nee, ik ben niet trots op mijn land. Ik ben wel blij dat ik 'toevallig' geboren ben in dit land en niet in een of ander schijtland. Maar ik was ook blij geweest als ik in welk ander ontwikkeld land geboren was.

+ 1 Vaderlandsliefde is idd niet echt gepast meer voor deze tijd. Nu nog willen streven naar nationalisme vind ik gewoon kansloos.

Heb ja gestemd maar klopt niet helemaal. Vind het een mooi land om te wonen.
Alle weersseizoenen komen er voorbij, er is genoeg werk en geld te verdienen voor iederen. En je kan praktisch doen wat je maar wil.

Maar om er echt weer trots op te zijn zal er toch een hoop moeten veranderen.

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Alleen spreken we dan Arabisch ;)
Arabisch is best een mooie taal en de arabischee vrouwen zijn onder de mooiste van de wereld!!

Ben absoluut niet trots op de slavenhandel uit die tijd. Maar de handel die wij dreven, en de oorlogen die wij wonnen op zee zijn dingen om trots op te zijn.

@karmaberichten van mensen met een grote mond: Ben jij trots op ons land als je door het centrum van amsterdam loopt waar oudere mensen en gehandicapten in elkaar geslagen worden? waar meisjes van 12 jaar het slachtoffer zijn van groepsverkrachtingen? waar meer drugs gedeald worden per vierkante meter dan Ozzy Ozborn in zijn hele leven door zijn neus naar binnen gezogen heeft? Het land waar je dood geschoten word als je je mening uit? Give me a break...............................

:roflol: ga toch janken man.
Anders verhuis je toch lekker met je graf**p, niemand verplicht je om in dit afgrijselijke land te wonen hoor.

Nederland wordt door sommigen weer neergezet als een Sao Paulo aan de Noordzee. Alsof je hier je leven niet zeker bent als je op straat loopt.

Ja, ik heb er zelf helemaal geen moeite mee om met de fiets alle groepsverkrachtingen en neergeschoten kinderen te ontwijken, no problem.

Ben trots op het land, niet op de mensen en vooral de jeugd hiero. Voor de jeugd is het namelijk een schande om Nederlands te zijn (waar ik woon) en schamen ze zich ervoor. Dat is waarschijnlijk ook dat ze allemaal proberen als marokkanen of n*gers te praten.

Ik ben geen historicus, maar volgens mij is het inherent aan jeugd om je af te zetten tegen de gevestigde orde en dus helemaal tegen het land waar je in geboren bent. Mijns inziens is dit van alle tijden, kijk maar naar de jaren '60 en de coïtusuele revolutie.

Ik ben trots.

Terug
Naar boven