AndroidHealthClinic

bench press en pols probleem.

salvation

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
66kg
hallo, even voorstellen.
ik ben bijna 17. 1m84 en 68kg mager ^^
ik ben net begonnen met creatine in poedervorm.
Ik zou graag snel wat ''ripped' worden, meer spieren en het mag ook zichtbaar zijn :). maar ik heb 1 probleem. Bench press lijkt me niet te lukken. iemand een vervangende oefening om mij borstspieren wat beter te ontwikkelen tot ik kan bench pressen. of iemand wat tips voor het bench pressen?

Ik heb ook het nare dat mijn linkerpols als ik deze belast met dumbbells aardig wat kan tegensteken metname irriterende pijn. iemand wat hulp hiervoor? danku bij voorbaat :°

als je prest met dumbbells kan je mss eens proberen ze 90 graden te draaien voor je pols.
en ik vind eigenlijk presses de gemakkelijkste oefening voor de borst.
probeer mss eens pec flys met een laag gewicht

Ik kon ook niet benchpressen, train je lichaam gewoon 1 a 2 maanden dan benchpress oefenen zonder gewicht.

pijn is niet goed.. kijk maar uit dat je geen vervelende langblijvende blessure oploopt.
Maak je maar niet zon zorgen om je borst, want met 64kg bij 1.84 is alles gewoon te dun... Richt je op benen, rug en evt triceps/biceps als je dat pijnloos kan trainen

heb het zelf ook bij me linker pols, probeer je pols goed recht te houden

Waarom grijpen beginners altijd naar Creatine?

je bent mager en je wilt afvallen om ripped te worden ? ik zie je logica niet echt,
beter doe je een zware bulk met een all-you-can-eat dieet gekoppeld met zware compounds tot failure

blijven afzien , had dit ook in het begin.
Daarna gaat dit over, gwn pijn verbijten en nu geen last meer van :) juist bij harde gains

ik heb soms ook last van mijn polsen (nu nog steeds)
maar idd gewoon doorbijten nu heb ik er veel minder last van dan in het begin :P

Ik zelf had er ook vaak last van.
Maar ik train me onderarmen, ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dat eraan ligt. Maar sinds ik die tijdje train is me pols ook stuk steviger geworden.
Mischien dat een idee voor je, paar wrist curls

Laatst bewerkt:
Haha dit probleem ken ik, maar het is bij mij ook bij biceps training.
Ook al hou ik alles netjes recht en voer ik 90° uit, staan ze in brand na de training.
Het voelt aan alsof je bot langzaam maar zeker aan het breken is, alsof er barsten in komen en door de gewichten je de barsten nog groter maakt :P

Dit had ik in het begin ook. Zoals hierboven ook al gezegd wordt heb ik gewoon door getraint en heb er nu niet meer zoveel last van. Voel hem steeds als ik naar een nieuw gewicht ga, gaat bij mij meestal na 1 á 2 weken over.

Heb ik nog steeds af en toe als ik train zonder opwarmen.Warm je polsen (heel je lichaam) voor de training.Polsen goed opwarem (ronddraaien enz).Wrist curls zijn ook goed voor kracht..
-Veel melk drinken (min 500ml/dag)
-Vitamine C en D (calcium)
Ik zou creatine niet aanraden.Mischien na 1 jaar goede training.
Kan ook zijn dat je te zwaar traint.Probeer lichter gewichten, doe rustig aan en bouw het op.Neem je tijd.

Ciao

En hoezo lukt benchpress niet te zwaar of wat?
Die creatine zou ik ook weg laten en pas later mee beginnen

Had in het begin ook heel veel moeite met bench press, lijkt nu na bijna 2 jaar weg te zijn want ik maak traag maar zeker progressie.

Ik geraakte niet vooruit via 3x5-schema, ben wat lager in gewicht gegaan enerzijds (3x8) en hoger anderzijds (5x3). Heb ook heel veel aan techniek gewerkt. Had na een borsttraining nooit het gevoel dat men borst sterker ging worden, dus heb ook nog dips toegevoegd. Na een tijdje lukte het me beter om effectiever borst te trainen en heb ik in 2 weken 15kg ofzo gestegen op bench press, daarna terug wat stagnatie en nu gaat het rustig omhoog :)

Creatine zal wellicht niet heel veel nut hebben voor jouw aangezien je weinig weegt en voeding belangrijk is (de hoeveelheid meer bepaald), maar ik zou er niet mee stoppen aangezien het niet ongezond is.

Ik ben clean en druk de gewichten met de nodige moeite.
Het is wel zo dat het na een hele week geen pols trainen voorbij is, iemand goede opwarmingen of "rekoefeningen" voor de polsen?
Ik krijg het vooral bij biceps en borsttrainingen...
Bij de borst is het vooral bij de dumbbell press...

Terug
Naar boven