- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Pas geleden een discussie geweest, bicepscurl is een compound oefening (onderarm//bovenarm//schouder).
't is dus aardappel(puree).
Link?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pas geleden een discussie geweest, bicepscurl is een compound oefening (onderarm//bovenarm//schouder).
't is dus aardappel(puree).

Veel van de succesvolste bodybuilders doen/deden dit jaren. Dit om de simpele reden dat de benchpress: een goede oefening is om het bovenlichaam te versterken, op te warmen en tegelijk dieptespier aan te spreken en (zoals Paiden al schreef) een goede (mss wel de beste) oefening is om je voortgang mee te meten.Karma heb je verdient jongeknaap !90% van de mensen die banken zijn juist teveel bezig met andere spieren te betrekken die ze niet willen betrekken.
om maar niet over momentum en stuiteren en de rest van de waslijst te praten.
ik win meer massa met flyes, en dan vooral de cable flye dan bankdrukken ooit voor me gedaan heeft.
Wat heeft dat er dan met massa mee te maken?Ik neem aan dat je met benchpress, de barbell benchpress bedoelt.
Benchpress is overrated op het gebied van massa kweken
-Nee, maar je moet hem niet maaanden als eerste oefening gebruiken.
Benchpress is een gevaarlijke oefening (hoge kans op pectear)
-Sowieso een blessure gevoelige oefening. Vooral als je kijkt naar hoe de meesten hem uitvoeren.
Er zijn betere alternatieven voor de benchpress.
-Beter niet perse maar alternatieven genoeg ja. Zelf vind ik met "dumbbells">dumbbells benchen veel prettiger en ben daar juist weer hard door vooruit gegaan. Maar ik ga over een tijdje wel weer benchen aangezien ik daar nu waarschijnlijk weer beter op zal reageren dan "dumbbells">dumbbells. Variatie!
Ik vind benchpress een hele goede borstoefening. Maar op gebied van lichamelijke kracht vind ik benchpress overrated.
Er wordt erg vaak gevraagt hoeveel bench je? Ook door mensen die niet trainen. Terwijl ik denk dat squats, deadlifts en presses (voor schouders en niet borst) meer zeggen over kracht.
Big T,
Jij zal "dumbbell">dumbbell press zeer waarschijnlijk goed doen. Vandaar dat je geen last hebt. Als je mijn stukjes goed las dan weet je dat ik niets heb tegen deze oefening alleen zeer sceptisch ben.
Waar ik het op baseer dat "dumbbell">dumbbell press vele schouders gesloopt heeft? (een blessure veroorzaakt heeft zou beter nederlands zijn van me...). Heel simpel: jarenlange ervaring.
De meeste blessures worden overigens veroorzaakt tijdens het positioneren of neerleggen van de "dumbbells">dumbbells.
Zou kunnen kloppen.
Dumbbells neerleggen en in de juiste positie krijgen is vaak het moeilijkste, van zodra je in de positie ligt, ben je vertrokken.
Maar zijn er dan "goede" manieren op ze te positioneren?
maar het ging voornamelijk over massa,
de bp wordt vaak ingedeeld bij de borst.
Is de bp nou overrated voor voornamelijk borst massa (met schouders/triceps in het achterhoofd), ja of nee?
Overrated als in BP is de beste borst oefening die er is.
Ja, BP geeft massa, maar geeft de BP meer massa dan sommige andere oefeningen?
Ja, vooral voor mensen die meer type schouder/arm BPrs zijn, zijn er oefeningen die wat borst aangat meer massa geven. Probleem is allen dat iedereen gehersenspoeld is dat alle oefeningen behalve de BP isolatie/shape oefeningen zijn die met licht(er) gewicht en hogere reps gedaan moeten worden.Zijn er borstoefeningen die meer massa geven?
Zoals .. ?
Slotje op een discussie zal niet gaan omdat meningsverschillen blijven bestaan. Discussie zou da door een slotje uitlopen op dictatuur vanuit de leiding.Als iemand daar een antwoord op kan geven, is de vraag beantwoord en kan hier een slotje op ...
Als je zegt compound is méér dan 1 spier dan ga je bitterweinig oefeningen overhouden die nog kwalificeren als "isolatie".
Maar dat geld ook als je meer dan 1 gewricht als norm hanteert.
Wat maakt bv bankdrukken een compoundoefening en flyes een isolatie oefening terwijl dezelfde gewrichten in actie komen en dezelfde spieren?(zie vorige discussie over dit onderwerp die onlangs nog gevoerd is)
Ik denk dat de meeste mensen onder compound "grote" oefeningen zoals squat en deadlift verstaan en alles wat niet onder die noemer valt isolatie noemen.(wat dat aangat zou ik de meeste press oefeninge ook niet onder de noemer compound zetten)
Op zich prima als we allemaal hetzelfde onder de zelfde noemer stoppen, maar dat doen we (zoals gewoonlijk) niet.