AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
Hey Huggy!

Lazy huggybear die advies krijgt om lazy te trainen!:D Maar ik ben inderdaad ook van mening dat 3x per week onder het haltertje in je voorbereiding voor het NK iets te veel van het goede is. De timing om in deze periode te gaan experimenteren met voor jou lazyhuggybearlichaam exotische oefeningen (b.v. floorpresses) is wellicht ook iets ongelukkig. Ik denk dat je gewoon de basis moet aanhouden en vanaf nu word het toch langzaam ook tijd om regelmatig (1x per week) in je shirtje te trainen. En als je dan toch 3x per week wil trainen is een training met lichte squats en deadlifts misschien een optie?;)

Hoi Denkemenke,

3 x per week BD is voor mij inderdaad te veel het goede...ik lees soms wel eens schema's op internet over mensen die dat wel doen...en daar geweldige resultaten meeboeken...mja...die vertellen niet erbij wat ze nog allemaal voor andere dingen doen :dunno:

Die floorpress beschouw ik gewoon als een tricepsoefening die ook nog eens goed is om beter in je midpoint/lockout in het BD te worden...kan verder geen kwaad, lijkt me.

Ik ga tot aan het NK overigens nog 2 x in shirt trainen, ik moet daar toch elke keer weer aan wennen...maar het komt wel goed!

Ik had tegen mijn vriendin overigens verteld dat ik tot aan het NK mijn krachten moest sparen en dat hield dus in dat ik b.v. geen container meer buiten kon zetten en geen zware boodschappentassen of kratten melk meer mag dragen.
Ze moest maar effies een "fix it yourself mentaliteit" toepassen ;)
Gelukkig heeft ze daar alle begrip voor...ze was zelfs van mening dat ik mijn krachten dan ook beter kon sparen wat bedgymnastiek betreft of daar ook maar eventueel een "fix it yourself mentaliteit" moest toepassen :eek:
Ik heb dus vanmorgen maar heel braaf en gewillig de container buiten gezet. En haar plechtig beloofd dat ik ook de zware boodschaptassen en kratten melk zal blijven dragen :D

Top reactie kerel!

Ga het bij mijn trainingen zeker meenemen! Wellicht dat minder focus op allerlei BP varianten en meer op de standaard BP aan de hand van het waven me progressie gaat opleveren!
Doel is toch wel met de zomer (juli) de 140 te benchen!

Hoi Ken,

Fijn dat je er iets mee kunt.
Probeer je inderdaad meer op het bankdrukken zelf en minder op incline/decline te focussen...deze oefeningen dragen wellicht bij tot een completere borstontwikkeling, maar niet automatisch tot meer kracht in het bankdrukken!

Probeer nu t/m mei dit 5x5 schema aanhouden (niet gaan pieken, want als je vooruit gaat met die 80% zal je max bij 1RM ook hoger komen te liggen).
En doe dan in juni iedere week een training 5x5 en een training 3x3 (met circa 90%) en ga dan pas in juli weer eens pieken...ben dan heel benieuwd waar je uit zult komen!
Suc6!

Hoi Denkemenke,

3 x per week BD is voor mij inderdaad te veel het goede...ik lees soms wel eens schema's op internet over mensen die dat wel doen...en daar geweldige resultaten meeboeken...mja...die vertellen niet erbij wat ze nog allemaal voor andere dingen doen :dunno:

Die floorpress beschouw ik gewoon als een tricepsoefening die ook nog eens goed is om beter in je midpoint/lockout in het BD te worden...kan verder geen kwaad, lijkt me.

Ik ga tot aan het NK overigens nog 2 x in shirt trainen, ik moet daar toch elke keer weer aan wennen...maar het komt wel goed!

Ik had tegen mijn vriendin overigens verteld dat ik tot aan het NK mijn krachten moest sparen en dat hield dus in dat ik b.v. geen container meer buiten kon zetten en geen zware boodschappentassen of kratten melk meer mag dragen.
Ze moest maar effies een "fix it yourself mentaliteit" toepassen ;)
Gelukkig heeft ze daar alle begrip voor...ze was zelfs van mening dat ik mijn krachten dan ook beter kon sparen wat bedgymnastiek betreft of daar ook maar eventueel een "fix it yourself mentaliteit" moest toepassen :eek:
Ik heb dus vanmorgen maar heel braaf en gewillig de container buiten gezet. En haar plechtig beloofd dat ik ook de zware boodschaptassen en kratten melk zal blijven dragen :D

hahaha.. grappig! ben blij dat je vrouw tenminste wel realistisch is..
iedereen moet een bepaalde basiskracht hebben.. als je zelfs al krachten moet besparen door geen containers buiten te zetten enzo ga je wel heel ver..
hoezo sterallures:p

hahaha.. grappig! ben blij dat je vrouw tenminste wel realistisch is..
iedereen moet een bepaalde basiskracht hebben.. als je zelfs al krachten moet besparen door geen containers buiten te zetten enzo ga je wel heel ver..
hoezo sterallures:p

Ik vind het wel handig geregeld van hem. Lekker op de bank zitten en af en toe om voer schreeuwen, ik ben jaloers!

hahaha...... je kan het op verschillende manieren zien!
ik weet dat niets vanzelf komt en zal daarom ook niet hopen en wachten op dat soort dingen! als je iets wilt moet je het zelf doen!! maar de gedachte dat je dat soort kleine dingen niet kan doen omdat je anders moe wordt? hmm weet niet of dat de juiste mentaliteit is? :p

Ik denk dat jullie het gewicht van huggy's container zwaar onderschatten.

blijkbaar dan geen wieltjes eronder?

hahaha...... je kan het op verschillende manieren zien!
ik weet dat niets vanzelf komt en zal daarom ook niet hopen en wachten op dat soort dingen! als je iets wilt moet je het zelf doen!! maar de gedachte dat je dat soort kleine dingen niet kan doen omdat je anders moe wordt? hmm weet niet of dat de juiste mentaliteit is? :p

:toilet: doe ik overigens nog wel zelf hoor! ;)

Vanavond getraind bij Haeflandsport.

Uiteraard begonnen met flat bench press: 2x8x70, 5x100, 5x125 en last but not least 5x5x140kg...hetgeen vrij veel inspanning koste...de reden was natuurlijk dat ik vanmorgen om 06.30 al een flinke workout had gehad doordat ik de container buiten had gezet ;)

Vervolgens close grip floor press with legs straight: 10x80, 8x90 en 6x100kg waarna ik me met 70kg helemaal leeg gepompt heb.

Toen nog wat front barbell raises gedaan 3x10x25kg

En toen vertical row aan een machine gedaan:o...ja,ja, ik weet het...val maar over me heen...herinner me maar eraan dat ik ooit eens heb geschreven dat machines het je makkelijker maken, maar niet effectiever zijn...hoe dan ook...het was een fijne oefening...heb zo'n 6x8x80kg gedaan.

En toen kwam Jules Bremers met het idee om eens front squat te gaan doen...pff...respect voor de mensen die dat kunnen...heb echt het idee dat ik naar voren kiep...heb sowieso niet zo heel veel met KB terwijl het de beste oefening voor je lichaam is...Ik loop de Eifeltoren via de trap omhoog...ik fiets uren achter elkaar...maar vraag me niet te KB...ik zal er wel te lazy voor zijn ;)

Nu drie dagen rusten...en dan maandag weer shirted trainen bij Leon Smeets...hoop dat het dan wat beter gaat dan afgelopen maandag.

Goeie borsttraining.. 5x5x140 is waar je voor ging en gedaan hebt!
daarna floorpress en niet 1 of 2 dagen ervoor is ook beter dan eerst ;)
en die frontbarbell raise.. goeie keus en gewichten!

verticle row geen problemen mee....... maar........

Je zit kinderverhaaltjes te vertellen over jezelf sparen. rusten! je doelen behalen. voor het NK gaan knallen en bla bla bla (waar is het NK trouwens en wanneer?)
En dan laat je je omlullen om front SQ te doen! komt niet overeen met je eigen doel toch??

3 dagen rusten? ik zou lekker gaan zwemmen ofzo, doorbloed lekker en dan geef je ook wat aandacht aan je gezinnetje hehehe...

Je zit kinderverhaaltjes te vertellen over jezelf sparen. rusten! je doelen behalen. voor het NK gaan knallen en bla bla bla (waar is het NK trouwens en wanneer?)
En dan laat je je omlullen om front SQ te doen! komt niet overeen met je eigen doel toch??

3 dagen rusten? ik zou lekker gaan zwemmen ofzo, doorbloed lekker en dan geef je ook wat aandacht aan je gezinnetje hehehe...

Nja het zal zn doel ook echt niet beinvloeden hoor als ie 3sets met 20-40kg frontsquat doet......

Ik ben het met Champ eens Huggy, ga lekker zwemmen ;)

Nou Champ, om van jouw te horen dat iets een goede keus en gewichten zijn, beschouw ik als een complimentje ;)
En ik vertel graag wel eens wat verhaaltjes...je moet er niet te veel waarde aan hechten...en e.e.a. zeker niet al te serieus nemen :p.

Aangezien ik gisteren netjes de container heb buiten gezet en morgen netjes de boodschappen zal dragen weet ik zeker dat het met het doorbloeden van bepaalde lichaamsdelen ook wel zal lukken :D
Voor de rest hou ik het lekker lazy :p

Het NK is overigens op 5 april en wordt gehouden in Nijmegen.
De organisatie ligt in handen van KSV Atlas.
Adres: Sporthal Meihorst
Meijhorst 11-07
6537 ER Nijmegen
Tel: 024-3441041
Aanvang: 11.00.
Info: www.nkv-atlas.nl

Kom je wellicht kijken?

Om effies terug te komen op dat KB...ik beschouwde dat gewoon effies als een soort cooling down...ik zou op dit moment niet "zwaar" gaan buigen...ten eerste heb ik niet de techniek onder de knie...en ten tweede mis ik ook de kracht in mijn benen daarvoor...als zo'n dikkerd als ik onder het halter kruip om te KB, schept dat verwachtingen...en ik wil niemand teleurstellen :o...ik buig maximaal net zoveel als ik bankdruk...niet echt iets om trots op te zijn, toch?
Ben overigens wel onder de indruk van de explosiviteit en de kracht die Jules uit zijn benen weet te halen.:thumbs:

Ik wens jullie allemaal een heel prettig weekend!

Nja het zal zn doel ook echt niet beinvloeden hoor als ie 3sets met 20-40kg frontsquat doet......

Mee eens.. ik doelde ook meer op het tegenspreken en het verliezen van je eigen doelen.. verder zal het zijn resultaten niet beinvloeden.. net als containers buiten zetten of boodschappen tillen..

Nou Champ, om van jouw te horen dat iets een goede keus en gewichten zijn, beschouw ik als een complimentje ;)
En ik vertel graag wel eens wat verhaaltjes...je moet er niet te veel waarde aan hechten...en e.e.a. zeker niet al te serieus nemen :p.

Aangezien ik gisteren netjes de container heb buiten gezet en morgen netjes de boodschappen zal dragen weet ik zeker dat het met het doorbloeden van bepaalde lichaamsdelen ook wel zal lukken :D
Voor de rest hou ik het lekker lazy :p

Het NK is overigens op 5 april en wordt gehouden in Nijmegen.
De organisatie ligt in handen van KSV Atlas.
Adres: Sporthal Meihorst
Meijhorst 11-07
6537 ER Nijmegen
Tel: 024-3441041
Aanvang: 11.00.
Info: www.nkv-atlas.nl

Kom je wellicht kijken?

Om effies terug te komen op dat KB...ik beschouwde dat gewoon effies als een soort cooling down...ik zou op dit moment niet "zwaar" gaan buigen...ten eerste heb ik niet de techniek onder de knie...en ten tweede mis ik ook de kracht in mijn benen daarvoor...als zo'n dikkerd als ik onder het halter kruip om te KB, schept dat verwachtingen...en ik wil niemand teleurstellen :o...ik buig maximaal net zoveel als ik bankdruk...niet echt iets om trots op te zijn, toch?
Ben overigens wel onder de indruk van de explosiviteit en de kracht die Jules uit zijn benen weet te halen.:thumbs:

Ik wens jullie allemaal een heel prettig weekend!

Misschien kom ik idd wel ff kijken.. maar dan incognito! er lopen daar mensen rond die ik niet eens wil aankijken:o

qua verhaaltjes.. mee eens. ik verzin ook zoveel verhaaltjes en moeten mensen ook geen waarde aan hechten.
Iets wat trouwens geen verhaaltje is, is het feit dat ik bijna nooit de boodschappen til! ik wordt zo geil als ik mensen zie kijken dat mijn meisje 2 zware boodschappen tassen moet tillen terwijl ik ernaast loop haar te pesten..
is echt lachen hoe mensen dan kijken.... ik hoop altijd dat iemand er iets van zegt. en dat gebeurt wel eens.. dan lachen we allebei hard en lopen rustig door hehe:D

Ah nee! 5 april :( Heb ik net wat anders, anders was ik zeker even komen kijken!

Misschien kom ik idd wel ff kijken.. maar dan incognito! er lopen daar mensen rond die ik niet eens wil aankijken:o
Iets wat trouwens geen verhaaltje is, is het feit dat ik bijna nooit de boodschappen til! ik wordt zo geil als ik mensen zie kijken dat mijn meisje 2 zware boodschappen tassen moet tillen terwijl ik ernaast loop haar te pesten..
is echt lachen hoe mensen dan kijken.... ik hoop altijd dat iemand er iets van zegt. en dat gebeurt wel eens.. dan lachen we allebei hard en lopen rustig door hehe:D

Incognito...mja...ik begrijp het wel, maar zou het best wel leuk vinden als je kwam kijken...dan stuur je maar een persoonlijk berichtje en dan zie ik je wellicht daar...ik ben vrij herkenbaar :o

Dus jij laat je meissie echt zware tassen slepen?:eek:..je bent een bruut;)

Ah nee! 5 april :( Heb ik net wat anders, anders was ik zeker even komen kijken!

Maar TGA, wat is dat nou...wat kan er nu belangrijker zijn dan het aanmoedigen van huggybear op het NK bankdrukken?;)
Wel voor me duimen, O.K?

Tsja, Ik kan natuurlijk altijd het een en ander rondschuiven, moet even kijken, ik zal in ieder geval voor je duimen!

Incognito...mja...ik begrijp het wel, maar zou het best wel leuk vinden als je kwam kijken...dan stuur je maar een persoonlijk berichtje en dan zie ik je wellicht daar...ik ben vrij herkenbaar :o

Dus jij laat je meissie echt zware tassen slepen?:eek:..je bent een bruut;)

Tuurlijk... hehehe ik ben een bruut.. daar doe ik het voor! zodat mensen dat zeggen :D dank je

Terug
Naar boven