Vandaag naar aanloop van het NK shirttraining bij Leon Smeets in Spaubeek.
Een training die ik het liefst snel wil vergeten en het liefst ook niet in dit log zou willen vermelden...mja...ik heb hier al eens geschreven dat eerlijkheid het langst duurt
Begonnen met de lege halter...vervolgens
2x8x70kg, vervolgens
5x100kg,
3x130kg, 1x160kg en toen het shirt aan.
Ik merkte al bij die 160kg raw dat mijn linkerschouder niet echt goed aanvoelde...mja...ik rij niet extra naar Leon (die zich by the way ook nog eens alle moeite voor me doet om dan een "mietje" uit te hangen).
Effies met
190kg gedrukt als tussenstap...vervolgens
200kg aan het halter...pff...voelde echt zwaarder aan dan normaal...eerste beurt tegen de haltersteunen af (dus afkeur) 2e beurt goed uitgedrukt, maar wel weer een niet te overziene voetverplaatsing en 3e beurt met 200kg met veel pijn en moeite geduwd...pff...vervolgens terug naar
185kg om nasetjes te maken...bij de eerste rep vloog de halter alweer tegen de haltersteunen aan...de tank was gewoon helemaal leeg...Leon was niet echt happy...ik was gewoon echt slordig aan het drukken, deed niets met techniek...ik was moe en ik had pijn...Leon constateerde dat het beter was om het shirt uit te trekken, en deze training te laten voor wat het was...
Zijn conclusie: het is niet altijd feest!
Schaamde me echt een beetje

...
Hij adviseerde me om me richting het NK te sparen...3 x per week onder het halter kruipen is voor lazy huggybear gewoon te veel...ik ga daar echt stuk op...ik krijg overal last van...elleboog, schouder, rug, vermoeidheid en whatever.
Het was overigens mijn eigen idee...maar als zo vaak blijken mijn eigen ingevingen niet altijd de beste

Het zou echt doodzonde zijn om straks op een NK ver onder mijn kunnen te blijven door overtraining of een blessure.
Volgende week maandag weer shirtraining en deze week zal ik dan donderdag of vrijdag voor een lichtere training naar Haeflandsport gaan.
Pfff...hoop echt dat het volgende week beter zal gaan