Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Voel jij je lichtelijk uitgedaagd :eek:?

Zozozo...het is een hele grote uitdaging!...en meen je dat ik in de tussentijd stil blijf zitten? Ik heb nu nog slechts één doelstelling...een arrogant jongetje van 22 jaar die kuren eventueel wel ziet zitten, voor te blijven!
Ik lust je nu al rauw, kom maar op!:booty: ;)

gehe voor een 200 shirted bench hoef ik niet te kuren hoor!
Heb met een Bw van 89kg en een Raw bench van 120kg al es 165kg shirted gedaan!
verwacht aan een 165kg raw genoeg te hebben!

Wel cool huggy en strongman 2 van DBB's grootste moraal ridders in 1 log!

• Topic Starter Topic Starter
Idd snap die gasten ook niet bear. Wij weten tenminste wat we kunnen. Die gasten maken alleen pr's met een spuit, **** dat.

Thnx voor je support Strongman :thumbs: en respect hoor dat je ervoor uit durft te komen dat je natural bent!....tegenwoordig is het immers de omgedraaide wereld en word je niet serieus genomen als je het puur op eigen kracht wil doen!

als je natural bent dan ben je een heaumeau dat vind toch iedereen?

Waar haal je zo'n shirts trouwens ?

Gelieve nu niet naar men stats te kijken en even met je ogen te draaien :D
Ben nu nog niet zolang terug aant trainen (na jaren) maar ga er wel een jaartje hard tegenaan gaan en volgend jaar een paar wedstrijdjes meedoen op amateur niveau.

Enja alle beetjes kunnen helpen zekers :)
(als het toegelaten is tenminste)

gehe voor een 200 shirted bench hoef ik niet te kuren hoor!
Heb met een Bw van 89kg en een Raw bench van 120kg al es 165kg shirted gedaan!
verwacht aan een 165kg raw genoeg te hebben!

Wel cool huggy en strongman 2 van DBB's grootste moraal ridders in 1 log!

Je mag er inderdaad vanuit gaan dat je met 165kg raw wel tegen de 200kg shirted drukt...in elk geval suc6 hoor!...ik hoop dat jij wel de humor van e.e.a. kunt inzien en niet alles te serieus neemt...als ik wat schrijf over doping is dat niet persoonlijk bedoelt...ik heb ook niets tegen mensen die kuren...iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet...maar wees dan wel eerlijk en blijf fair...kom er gewoon vooruit dat je kuurt en wees geen oneerlijke concurentie voor naturals door te beweren dat je clean bent.
Thats' all.:p

Waar haal je zo'n shirts trouwens ?

Gelieve nu niet naar men stats te kijken en even met je ogen te draaien :D
Ben nu nog niet zolang terug aant trainen (na jaren) maar ga er wel een jaartje hard tegenaan gaan en volgend jaar een paar wedstrijdjes meedoen op amateur niveau.

Enja alle beetjes kunnen helpen zekers :)
(als het toegelaten is tenminste)

Hoi lauwste,

Krachtsport is een individuele sport...de grootste tegenstander ben jezelf!
Kijk niet naar anderen die op dit moment wellicht sterker zijn...als jij je 100% geeft en je drukt dan b.v. 100kg is dat een prestatie!...Neem je de tijd om sterker te worden...en gebruik je hersens daarbij...no brain, no gain!

Een benchshirt kun je in NL kopen bij Henk Keizer...meer informatie vind je daarover bij www.powerliftingbond.nl of door direct naar de site van Inzer of Titan te gaan (de grote 2 van powerliftequipment). Maar als je niet weet welke maat je nodig hebt, zou ik je willen adviseren om eerst eens in zo'n shirt te gaan bankdrukken.

En wat die beetjes betreft...zorg dat je precies weet wat je wilt en ga daarvoor! Maak een fatsoenlijk schema (raadpleeg mensen die "het" kunnen weten) en train doelgericht...als je daarbij ook nog eens op je voeding let en rusttijden in acht neemt, kom je een heel eind hoor!

Zo zo, fors verschil.
Wat zou ik drukken (178.5 RAW) wanneer ik met shirt ga leren drukken.

Hoi Imponderabilia,

178,5kg raw is heel netjes hoor!
Een shirt scheelt bij de meeste mensen tussen de 10 à 20 % (gemiddeld dus zo'n 15%). Ik druk raw slechts ietsiepietsie meer dan jou (als ik een heel goede dag heb) en heb shirted al 210 gedrukt...

Verwacht echter geen wonderen...je moet leren te drukken in zo'n shirt...meestal houdt dat een wide grip met ellbows out in...en zul je ook moeten wennen aan de spanning wat zo'n shirt veroorzaakt op je lichaam..mja...blauwe plekken zijn de nieuwe battlescars heb ik van iemand gehoord ;)

Ik was er ook content mee toen ik dat drukte, wil de 200 RAW drukken. Doelen zijn er om te halen, geduld is hierbij een schone...!
Denk dat ik te puristisch ben om ook maar iets van pakken, bandages e.d te gaan gebruiken

200kg raw is ook mijn doelstelling...en geduld is inderdaad hierbij een schone...feit is ook dat 200kg raw bankdrukken slechts voor enkelingen is weggelegd...mja...je moet een doelstelling hebben, toch?

Ik ben trouwens ook vrij puristisch en ik juich het dan ook toe dat de NPB tegenwoordig ook rawwedstrijden organiseerd...de belangstelling voor rawpowerliftwedstrijden viel helaas tegen...maar de deelname aan raw bankdrukwedstrijden was een suc6...als je dus raw wil drukken kun je ook bij de NPB terecht (ben ik weer reclame aan het maken ;)).

Hehe U laat zich wel kennen obese meneer.
Weet niet wat ongezonder is een kuurtje of bijna voorover vallen door je pens.

Niet om hier wat te liggen steuken he, maar ik meen me te herinneren dat jij 2 jaar trg ook meedeed aan wedstrijdjes met zo'n 125kg BW waarvan ook een groot deel vettige substantie bedroeg... Dus dat lullige gedoe over dat Huggybear een te dikke pens heeft moet jij niet te hard over beginnen....

Niet om hier wat te liggen steuken he, maar ik meen me te herinneren dat jij 2 jaar trg ook meedeed aan wedstrijdjes met zo'n 125kg BW waarvan ook een groot deel vettige substantie bedroeg... Dus dat lullige gedoe over dat Huggybear een te dikke pens heeft moet jij niet te hard over beginnen....

Hoi Kerel,

Thnx dat je het voor me opneemt ;)

Aan wannabeestrong zou ik willen zeggen dat ik ruiterlijk toegeef dat ik geen wespentaille heb...maar mijn borstomvang is nog altijd "respectabeler" dan mijn buikomvang :p

Maar de soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend...
Een en ander was van mijn kant humoristisch bedoeld...alhoewel ik het echt :thumbdown: vind als er zo lichtzinnig over "kuren" wordt gedaan.

Daarbij is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten...ik vind alleen dat men fair moet blijven...als iemand persé wil kuren, doet hij of zij dat toch...maar...doe je dan niet voor alsof je natural bent, want dat zou pas schijnheilig zijn. Als je besluit om lid te worden van een sportbond die tegen doping is, sta dan ook achter de regels en afspraken, en als je je daarmee niet wilt of kunt vereenzelvigen stap dan uit die bond en sluit je aan bij een sportbond waar niet moeilijk over doping wordt gedaan...keus genoeg, lijkt me...toch?

Eerlijkheid duurt het langst!

Het is niet altijd "feest"

Vandaag naar aanloop van het NK shirttraining bij Leon Smeets in Spaubeek.

Een training die ik het liefst snel wil vergeten en het liefst ook niet in dit log zou willen vermelden...mja...ik heb hier al eens geschreven dat eerlijkheid het langst duurt ;)

Begonnen met de lege halter...vervolgens 2x8x70kg, vervolgens 5x100kg, 3x130kg, 1x160kg en toen het shirt aan.
Ik merkte al bij die 160kg raw dat mijn linkerschouder niet echt goed aanvoelde...mja...ik rij niet extra naar Leon (die zich by the way ook nog eens alle moeite voor me doet om dan een "mietje" uit te hangen).
Effies met 190kg gedrukt als tussenstap...vervolgens 200kg aan het halter...pff...voelde echt zwaarder aan dan normaal...eerste beurt tegen de haltersteunen af (dus afkeur) 2e beurt goed uitgedrukt, maar wel weer een niet te overziene voetverplaatsing en 3e beurt met 200kg met veel pijn en moeite geduwd...pff...vervolgens terug naar 185kg om nasetjes te maken...bij de eerste rep vloog de halter alweer tegen de haltersteunen aan...de tank was gewoon helemaal leeg...Leon was niet echt happy...ik was gewoon echt slordig aan het drukken, deed niets met techniek...ik was moe en ik had pijn...Leon constateerde dat het beter was om het shirt uit te trekken, en deze training te laten voor wat het was...
Zijn conclusie: het is niet altijd feest!
Schaamde me echt een beetje:o...

Hij adviseerde me om me richting het NK te sparen...3 x per week onder het halter kruipen is voor lazy huggybear gewoon te veel...ik ga daar echt stuk op...ik krijg overal last van...elleboog, schouder, rug, vermoeidheid en whatever.
Het was overigens mijn eigen idee...maar als zo vaak blijken mijn eigen ingevingen niet altijd de beste :o
Het zou echt doodzonde zijn om straks op een NK ver onder mijn kunnen te blijven door overtraining of een blessure.

Volgende week maandag weer shirtraining en deze week zal ik dan donderdag of vrijdag voor een lichtere training naar Haeflandsport gaan.
Pfff...hoop echt dat het volgende week beter zal gaan:(

ff wat anders?!
Ben jij van mening.dat de lifters bij de NPB naturel zijn.of dat ze gewoon goed weten waneer te gebruiken en wanneer te stoppen, om op die manier "clean"op een wedstrijd te verschijnen

ff wat anders?!
Ben jij van mening.dat de lifters bij de NPB naturel zijn.of dat ze gewoon goed weten waneer te gebruiken en wanneer te stoppen, om op die manier "clean"op een wedstrijd te verschijnen

Hoi Iron,
Het zou een utopie zijn om te denken dat er geen enkele dopingzondaars binnen de gelederen van de NPB of de IPF zijn. Ik ga er echter vanuit dat het grote merendeel zich netjes aan de regels zal houden. In alle gelederen van de maatschappij heb je mensen die lak aan regels hebben en eigen belang voorop stellen.
Ik kan slechts hopen dat personen die zich niet houden aan het dopingbeleid vroeg of laat (liever vroeger, dan later ;)) bij een dopingcontrole door de mand zullen vallen, waarna er gepaste maatregelen (schorsing) genomen kunnen worden.

Wat betreft het zg. op tijd stoppen met doping wil ik graag citeren wat er op de site van de NPB staat:
Er wordt random gecontroleerd, dat wil dus zeggen dat atleten ten allen tijde opgeroepen kunnen worden voor een controle, waarbij de controleur gewoon aan huis komt om te controleren, en niemand weet wanneer dat gebeurd, dus de atleten zeker niet, dus er is ook geen sprake van resultaten van voor en na de controle, een controle kan namelijk altijd plaatsvinden.

De NPB heeft verder ook géén invloed op de controles, die trouwens verplicht gesteld worden door de NOC/NSF. Er worden ook géén z.g. controles gehouden…er vinden alleen echte controles plaats die uitgevoerd worden door de dopingautoriteit. http://www.dopingautoriteit.nl/

Alle Bankdrukkers die meer dan 100 wilkspunten en powerlifters die meer dan 400 wilkspunten liften komen sowieso in aanmerking voor zo'n controle. Zelf heb ik overigens nog geen controle gehad...hoop het wel eens mee te maken :D...maar er zijn op dit forum wel enkele leden die je precies kunnen uitleggen hoe zo'n controle plaatsvind en wat de gevolgen zijn als je "positief" reageert.

Hoop dat je hier wat mee kunt?

Ik ben het met Huggybear en strongman eens, niets dan respect voor mensen die natural sterk weten te zijn. Way to go Huggy ;) Ik ben echt een waardeloze BPer dus ik heb hier verder niet al te veel te vertellen, maar zoals eerder gezegd, niets dan respect.

Ik ben het met Huggybear en strongman eens, niets dan respect voor mensen die natural sterk weten te zijn. Way to go Huggy ;) Ik ben echt een waardeloze BPer dus ik heb hier verder niet al te veel te vertellen, maar zoals eerder gezegd, niets dan respect.

Hoi TGA,

Thnx voor je support!

Waarom zou je overigens in dit log niet al te veel te vertellen hebben?
Het is geen "big bench club for benchmonsters" ;)
Iedereen mag zich vrij voelen om hier te posten.

Dat ik toevallig meer bankdruk dan het gemiddelde van de forumleden, zegt helemaal niets...er is altijd baas boven baas...ik druk nog niet eens de helft van wat b.v. ryan kennely en scott mendelsson drukken :o...Dus sterk zijn is erg relatief...het is maar met wie je je vergelijkt!

Hey beer,

Heb je veel moeite moeten doen om je een goede BP techniek aan te leren?

Mijn bench zit al een tijdje vast op 125kg, die van mijn trainingsmaat op 140kg+. Dat terwijl ik meer incl BP en Dumbbell press dan hij. Volgens hem is het echt een kwestie van techniek. Het archen ligt me totaal niet. Heb je tips voor me?

thx voor de info!en gelukkig ben je niet zo naief als ik dacht!

Hey beer,

Heb je veel moeite moeten doen om je een goede BP techniek aan te leren?

Mijn bench zit al een tijdje vast op 125kg, die van mijn trainingsmaat op 140kg+. Dat terwijl ik meer incl BP en Dumbbell press dan hij. Volgens hem is het echt een kwestie van techniek. Het archen ligt me totaal niet. Heb je tips voor me?

Hoi Ken,

Leuk om wat van je te horen!:thumbs:
125kg is best al een behoorlijk gewicht hoor, dus vlak jezelf a.u.b. niet weg t.o.v. je traininsmaatje.
By the way...zelf ben ik ook niet zo'n techniek mens...van "archen" krijg ik echt last van mijn onderrug...knap overigens dat er mensen zijn die daar wel profijt van hebben.

Een tijdje geleden heb ik in mijn log al eens 10 tips gegeven die eventueel kunnen helpen om in het bankdrukken vooruit te gaan.

Wat mij heeft geholpen is een vrij conventioneel powerlifttrainingsschema.
Je doet dan 2x per week bankdrukken waarbij je 5 sets van 5 reps aanhoudt. Het gewicht waarmee je dat doet zou in jou geval bij circa
100kg liggen (zo'n 80% van je 1 RM). Als 100kg te licht (als je daar b.v. vrij makkelijk 8 reps mee kunt maken) is probeer het dan met 102,5kg of zelfs 105kg en als het te zwaar is (het moeten ook geen persbeurten worden, waarbij je afhankelijk bent van een spotter) probeer het dan met 97,5kg of desnoods 95kg.

5x5 is overigens met het zelfde gewicht b.v. 5 x 5 x 100kg.
Ga geen ellenlange sets aan warming up besteden...die 5x5 zijn je werksets, en zorg dat je daarvoor ook energie genoeg hebt.

Probeer vervolgens iedere week met 2,5 te verhogen...(hou een logboek bij)...week 1 lukt het je om 5x5x100 te drukken...week 2 lukt het om je 5x5x102,5 te drukken en week 3 zelfs om 5x5x105kg te drukken...maar in week 4 lukt het je niet om 5x5x107,5 te drukken...probeer het de training daarna nog eens en als het dan niet lukt ga je na het een na laagste gewicht terug (niet 100kg, maar 102,5kg) en gaat vanaf daar weer beginnen...ze noemen dit ook wel "waven".

Zorg wel dat je mooie reps maakt...hoofd, schouders en billen blijven in contact met de bank...hou je voeten stevig op de vloer. En laat de halter ook iedere keer daadwerkelijk contact met je borst maken (géén stuiterbeurten maken!). Neem ook wat langer rust tussen de sets...denk daarbij aan zo'n 3 minuten.

Als ik jouw verhaal lees, krijg ik het vermoeden dat je een tricepsdrukker bent (je bent immers sterker in het incline benchpressen).
Probeer eens een bredere grip waarbij je meer je borstspieren doet activeren. En dan natuurlijk assistance...sterke triceps en schouderspieren dragen bij aan een betere bench.
Maar doe vooral barbelloefeningen (close grip benchpress, french press, overhead press, floor press, front barbell raise enz.) Probeer uit te vinden wat voor jou werkt...als je traint met een gymbuddie pas je je vaak aan zo'n gymbuddie aan...daar is niks mis mee...maar ga geen oefeningen doen die voor jou niet of nauwelijks werken.

Hoop dat je hiermee wat kunt...laat maar eens regelmatig wat van je horen, O.K? En als je vragen hebt, schroom dan niet om ze te stellen.
Suc6!

Vandaag naar aanloop van het NK shirttraining bij Leon Smeets in Spaubeek.

Een training die ik het liefst snel wil vergeten en het liefst ook niet in dit log zou willen vermelden...mja...ik heb hier al eens geschreven dat eerlijkheid het langst duurt ;)

Begonnen met de lege halter...vervolgens 2x8x70kg, vervolgens 5x100kg, 3x130kg, 1x160kg en toen het shirt aan.
Ik merkte al bij die 160kg raw dat mijn linkerschouder niet echt goed aanvoelde...mja...ik rij niet extra naar Leon (die zich by the way ook nog eens alle moeite voor me doet om dan een "mietje" uit te hangen).
Effies met 190kg gedrukt als tussenstap...vervolgens 200kg aan het halter...pff...voelde echt zwaarder aan dan normaal...eerste beurt tegen de haltersteunen af (dus afkeur) 2e beurt goed uitgedrukt, maar wel weer een niet te overziene voetverplaatsing en 3e beurt met 200kg met veel pijn en moeite geduwd...pff...vervolgens terug naar 185kg om nasetjes te maken...bij de eerste rep vloog de halter alweer tegen de haltersteunen aan...de tank was gewoon helemaal leeg...Leon was niet echt happy...ik was gewoon echt slordig aan het drukken, deed niets met techniek...ik was moe en ik had pijn...Leon constateerde dat het beter was om het shirt uit te trekken, en deze training te laten voor wat het was...
Zijn conclusie: het is niet altijd feest!
Schaamde me echt een beetje:o...

Hij adviseerde me om me richting het NK te sparen...3 x per week onder het halter kruipen is voor lazy huggybear gewoon te veel...ik ga daar echt stuk op...ik krijg overal last van...elleboog, schouder, rug, vermoeidheid en whatever.
Het was overigens mijn eigen idee...maar als zo vaak blijken mijn eigen ingevingen niet altijd de beste :o
Het zou echt doodzonde zijn om straks op een NK ver onder mijn kunnen te blijven door overtraining of een blessure.

Volgende week maandag weer shirtraining en deze week zal ik dan donderdag of vrijdag voor een lichtere training naar Haeflandsport gaan.
Pfff...hoop echt dat het volgende week beter zal gaan:(

Hey Huggy!

Lazy huggybear die advies krijgt om lazy te trainen!:D Maar ik ben inderdaad ook van mening dat 3x per week onder het haltertje in je voorbereiding voor het NK iets te veel van het goede is. De timing om in deze periode te gaan experimenteren met voor jou lazyhuggybearlichaam exotische oefeningen (b.v. floorpresses) is wellicht ook iets ongelukkig. Ik denk dat je gewoon de basis moet aanhouden en vanaf nu word het toch langzaam ook tijd om regelmatig (1x per week) in je shirtje te trainen. En als je dan toch 3x per week wil trainen is een training met lichte squats en deadlifts misschien een optie?;)

Top reactie kerel!

Ga het bij mijn trainingen zeker meenemen! Wellicht dat minder focus op allerlei BP varianten en meer op de standaard BP aan de hand van het waven me progressie gaat opleveren!
Doel is toch wel met de zomer (juli) de 140 te benchen!

Terug
Naar boven