AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik doe inderdaad geen vlieg kwaad...en laat echt vaak over me heen lopen, maar ergens is er natuurlijk een grens!

Maaaaaaaaaaaaaaaaar...tis ook eens een keer minder "heldhaftig" geweest! Ik heb ook al eens een keer "eieren voor mijn geld gekozen".
Ik was met een collega in de Helipoort in Maastricht aan de Maas...een soort bruine kroeg waar ook veel jongens en meisjes van het kamp kwamen (vinkenslag)...heel gezellige en gastvrije mensen!
Maar je moet geen ruzie met ze krijgen!
Ik stond aan de bar en had te diep in het glaasje gekeken, en normaal gesproken ben ik dan heel erg ontspannen en vrolijk, maar niet die dag...kweenie meer waarom...wellicht had ik een blauwtje gelopen bij een of andere plaatselijke schoonheid, weet het echt niet meer ;)
Kwam een of andere Sjeng op me af en zei: "Weet jij op wie je lijkt?
Je lijkt op een beroemdheid...op holle bolle Gijs van de Efteling, alleen roep jij bier hier, bier hier i.p.v. papier hier"!
Achteraf gezien was het om te lachen, maar op dat moment kon ik het niet zo goed hebben.
Het was een tamelijk klein ventje, en ik zei tegen hem: "en jij bent zeker één van de zeven dwergen"?
Dat kon hij weer niet zo goed tegen...van het een kwam het ander en het werd van kwaad tot erger...hij dreigde mij met een flink pak slaag.
Ik zei toen tegen hem: "daar moeten geen halve haantjes voor komen, maar echte mannen"! En zei vervolgens: jij en het hele kamp kan komen, krijgen jullie ze eens gereten van ééntje uit Kerkrade! (pff...ik kon nauwelijks nog op mijn benen staan :o).
Vervolgens liep de dwerg kwaad weg...ik was hem alweer vergeten...totdat het opeens verstomde in de bar, stoelen aan de kant schoven en er angstige blikken naar de deur gingen...de barman atttendeerde mij er ook op...ik keek naar de deur...en was meteen nuchter...waar hij ze vandaag gehaald had weet ik niet, maar het waren een man of 10...en allemaal kerels die zo in de 125+ klasse op het powerliftplankier kunnen meedoen.
Pff...ik weet niet of het aan de temperatuur in de kroeg lag, maar opeens begon ik erg te zweten :zweet:

Dwergmans kwam heel triomfantelijk op me af en zei:...kijk eens ik heb paar familieleden en vrienden gehaald...had je nog wat, holle bolle gijs?
Ik heb toen aan de klepel van de bel getrokken die er bij de bar hing, en riep: "Biertje voor die jongens daar bij de deur!"
Het liep uiteindelijk met een sisser af...dit had ik nooit kunnen winnen...toen we gezamenlijk naar buiten liepen, maakte dwergmans de kofferbak van zijn auto open en liet me een stapel honkbalknuppels zien. Hij zei toen: je mag van geluk spreken dat het zo voor je afgelopen is, anders was je visvoer geweest voor de vissen in de Maas hier, hadden die lieve diertjes ook nog eens een goede dag!"
Pfff...was ik effies blij dat ik een helder moment had gehad...want ik ben liever een levende lafaard, dan een dode held :o ;)

In mijn jonge jaren heb ik ook de een en andere ervaringen gemaakt op dit gebied. Echter ik heb mijn "oorlogskleuren" lang geleden verwijderd. Ik moet wel zeggen dat ik een paar mooie vellen op de zolder heb hangen. Maar och ja zoals je zegt huggy "slaan is voor apen".;)

gr:)

:roflol: ik ga redelijk stuk hier huggy, mooie verhalen!

Ben jij een van de gebroeders Grimm ofzo?
Ik kan nu vast wel lekker slapen!
Kan er morgen rond half 11 nog een paar van die mooie verhaaltjes voor het slapen gaan komen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.944
Ben jij een van de gebroeders Grimm ofzo?
Ik kan nu vast wel lekker slapen!
Kan er morgen rond half 11 nog een paar van die mooie verhaaltjes voor het slapen gaan komen?

Deze verhaaltjes zijn allemaal gebasseerd op ware gebeurtenissen, beste Iron! ;) Ik ben absoluut géén vechtersbaas, en heb nooit het initiatief genomen om een confrontatie te zoeken en blijf erbij dat een vermeden gevecht een gewonnen gevecht is! Desondanks maakte ook ik in mijn "jonge jaren" wel eens een en ander mee maar heb ik het (gelukkig) altijd heelhuids ervan af kunnen brengen. Ik verafschuw geweld, en ben een pacifist in hart & nieren :). Ik ben wel van mening dat iedereen het recht heeft om zichzelf, zijn dierbaren en zijn bezittingen te verdedigen.

Ik zal kijken of ik morgen nog paar verhaaltjes kan vertellen tegen slaaptijd...niet dat je er straks nog een nachtmerrie aan over houdt :p

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:20 ----------

Damn, dat valt me tegen Huggy...
Gij goat toch nie lope voor ne poar kamperkes..? ;)

:jk:
Live to fight another day Huggy! :thumb:

:roflol: een paar? Dat was zo ongeveer een dozijn ;)

Ik dacht toen op eens aan het dapper snijdertje dat met één mep 10 doodsloeg...maar het schoot me gelukkig net op tijd binnen, dat het slechts om vliegen ging die hij kapot gemept had ;)

Haha mooie verhalen inderdaad :) En goed opgelost met die kampers. Je zou je hand maar blesseren als je ze de hele tent hebt doorgeslagen en 3 dagen niet kunnen bankdrukken!

• #2.946
Haha mooie verhalen inderdaad :) En goed opgelost met die kampers. Je zou je hand maar blesseren als je ze de hele tent hebt doorgeslagen en 3 dagen niet kunnen bankdrukken!

:roflol:...ik keek vroeger altijd naar films met Bud Spencer en Terence Hill

btwd1.jpg

Mijn favo was natuurlijk Bud, de wat naïeve maar sterke goed/dikz*k.
Ik vond het indrukwekkend om te zien dat hij wel een hele kroeg kon leegslaan en dacht als kind, als ik ook zo groot en flink wordt dan kan ik dat ook...groot en flink ben ik geworden, maar vrees niet dat het me gaat lukken om een hele tent leeg te slaan :o (die ambitie heb ik overigens ook niet). Maar goed ik kan inmiddels wel paar aardige kilo's bankdrukken en dat is ook wat waard en veel leuker dan knokken, toch? ;)

Bud was toch eerst gewichtheffer?

• #2.948
Bud was toch eerst gewichtheffer?

Ik weet wel dat hij niet onverdienstelijk gezwommen heeft.

Ik zag je tekst in je handtekening over een benchshirt...het klopt wat er staat.
Het is niet zo dat het dan allemaal vanzelf gaat.

Aan de andere kant vraag ik me toch steeds vaker af, of het allemaal niet te zeer aan het doorslaan is.
14 maart hebben we NK...Ruud is raw zonder meer de sterkste, geen twijfel mogelijk. Maar hij heeft nu geen shirt waarin hij optimaal kan drukken.
Stel je voor dat hij 230 goed drukt en 240 om een of andere reden niet...en Badal of ik drukken bijvoorbeeld 232,5...dan zijn Badal of ik op "papier" sterker dan Ruud. Het zou mij niet echt voldoening geven als ik eerlijk mag zijn.

Ik kreeg het volgende artikel toegestuurd, en er zit wel een kern van waarheid in :o

POWER LIFTING OR “JOKE LIFTING”?

Adapted from Marc VOUILLOT (December 29th 2009)

Since Power lifting has opened the door to the “Temple merchants”, it seems to be going towards an unreachable aim. What has already been reached is ridicule. As ridicule may break bones, but never hurts, power gear has become more and more similar to “Robocop” armors, which give a great number of lifters the illusion of strength. According to my knowledge, our sport is the only one to own and valid a gear which, intending to grant security and health, is very similar to clown clothes.

If we compare our sport to athletics, a reference sport in human performance, does:
- A pole vault athlete wear an assistance gear to jump higher?
- A sprinter athlete wear assistance shorts, or shoes with springs to run faster?
- An athlete wear elbows straps to put the shot further away?

No! This is just because they are athletes.

The weights now lifted in Power lifting do not mean true strength, in the name of which all abuses have been made. We have been heard that more than 400 kg were lifted in the bench press, and the weights lifted in the squat are so big that one may suppose the assistance of a crane.
A few years ago, we had to make at least 5 reps with a 160 kg bar to lift 180 kg. Today, to lift the same bar, you just have to use 100 kg to do the same, once the assistance T-shirt put on after a hard work. Of course, it is the same for the squat.

Here below, some performances made by:

- Don REINHOUDT: 400 kg squat without assistance gear.
- Bill KAZMAIER: 300 kg bench press without assistance gear, in the seventies.
- Mike BRIDGES: 250 kg bench press in the 82.5 kg class without assistance gear, in the eighties.

Firstly: human strength has not increased for forty tears.
Secondly: the so called increase is only the fact of new technology, behind which we are hiding.
Thirdly: we do not deserve our history and our predecessors.

As time was going on, our sport has forgotten the main thing, which is struggling with adversity using our own means. This is what our society has become, which do not want to realize how hard life is and has better just consider futilities.

Recently, after being used for some time, swimming assistance suits have been removed. According to the FINA, swimmers have to struggle with themselves or other ones, and manufacturers should not use them in order to promote their gear.

To be realistic, in the strength sports, only weightlifters have never used any assistance gear and are the true examples of muscular strength. Let us pay tribute to give back our sport some credibility, and let’s hope that our power lifting will come back without any cheating, with true valuable performances.

Let us confuse we not the material (equipment) which uses an athlete to practise his discipline and the material (equipment) " clothing dress ".

Laatst bewerkt:
Je weet dat ik het grotendeels eens ben met wat er in dat artikel staat.
Maar!
Als het shirt terug in zijn uitgangshouding is, zul je als atleet toch de rest moeten drukken.
Het is meer een kwestie van enorme sterke triceps en aanhechtingen geworden met de shirts volgens mij...
Ik blesseerde me een paar maanden geleden al met 140kg, laat staan wat er zou zijn gebeurd als ik 300kg aan het proberen was geweest! :D
Mijn sig heb ik geplaatst vanwege de opmerking over de botten en het czs/cns. ;)
Gekkenwerk!
Soms belachelijk om te zien, soms heel mooi! :thumb:

• #2.950
Training 5/3 Haeflandsport.

Bench Press: 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 3x3x170kg(!), hetgeen eveneens een evenaring van mijn rawrecord op tripples is.
We zijn vanaf december bezig met 1x per week een shirtedtraining en wat ik zelf ondervind is dat ik raw NIET zwakker ben geworden (sommigen beweren dat je van trainen in gear, raw erop achteruit gaat, hetgeen voor mij persoonlijk dus niet geld!)

Seated Shoulder Press (Machine): 8x75, 5x100, 5x110 & 5x125kg.
Voelde lekker aan!

Daarna nog Cable Wide grip front latt pulldown (stang helemaal op de uiteinden vastpakken) en vervolgens close grip front pulldown...beiden 4x10x70kg (superstrikt!)

Dit was de voorlaatste training voor het NK...maandag nog effies het shirt aan...en dan rust om vervolgens volgende week zondag te knallen!
Ik voel me lekker, ik voel me sterk...èn heb zelfvertrouwen.
Ben er fysiek èn mentaal helemaal klaar voor! :)

Aan de andere kant gebruiken schaatsers, toch ook athleten neem ik aan, ook altijd spullen (gear) om nog sneller te worden, hetzelfde geld voor wielrenners. Dit artikel is een beetje kort door de bocht maar er zit een kern van waarheid in.

• #2.952
Aan de andere kant gebruiken schaatsers, toch ook athleten neem ik aan, ook altijd spullen (gear) om nog sneller te worden, hetzelfde geld voor wielrenners. Dit artikel is een beetje kort door de bocht maar er zit een kern van waarheid in.

Dat is wat ik ook zei, toch? :p
Ik vind het echt een goed voorbeeld wat je noemt i.v.m. schaatsen...

Miljoenen waren aan de buis gekluisterd toen Sven Kramer zijn gouden plak haalde en een nieuw record schaatste...geweldige prestaties overigens!

Olympisch record Sven Kramer
kramerlacht_jpg_697017d.jpg

RICHMOND - Sven Kramer heeft in de Richmond Olympic Oval het olympisch record op de vijf kilometer verbeterd. De 23-jarige Fries won het onderlinge gevecht van Shani Davis in een tijd van 6.14,60. Dat was uiteindelijk goed genoeg voor goud. '

Ik heb géén één commentaar gehoord over het dragen van "schaatsgear"
Paar decennia terug deden ze ook nog schaatsen in winterkleding.
Waarom dan wel zo moeilijk doen over powerliftgear ???

Een schaatspak is een [Link niet meer beschikbaar] stuk [Link niet meer beschikbaar] dat bij het [Link niet meer beschikbaar] wordt gedragen. Een schaatspak sluit zich om de romp, de armen (tot de polsen of tot en met de knokkels van de hand) en de benen (tot de enkels).
Het schaatspak zoals dat thans gedragen wordt, deed zijn intrede in de professionele schaatssport zo rond de jaren 60 à 70. In die tijd reed het voltallige deelnemersveld in schaatswedstrijden nog rond in winterkleding, al dan niet getooid met een ijsmuts. [Link niet meer beschikbaar] introduceerde in 1974 het strake aerodynamisch schaatspak. Hij werd aanvankelijk uitgelachen, totdat men ontdekte dat het dragen van een aangepast schaatspak de snelheid wel degelijk wist te verhogen. De rest van het deelnemersveld volgde al gauw.
Nadat aerodynamica als een steeds belangrijkere factor in de schaatssport werd beschouwd, is er veel tijd en geld ingestoken om de pakken sneller en comfortabeler te maken. Meer nog dan de wrijving van de schaatsen is de luchtwrijving een belangrijke factor, de luchtwrijving maakt zo'n 70 tot 80% uit van de totale wrijving. Op de [Link niet meer beschikbaar] in [Link niet meer beschikbaar] kwam de introductie van de strips, die boven het hoofd op de pakken werden geplaatst. Onderzoek naar deze strips werd (onder meer) uitgevoerd door [Link niet meer beschikbaar] en de [Link niet meer beschikbaar]. In het testen van de strips werd onder meer geparticipeerd door de aan deze universiteit werkzame [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar].

Aan de andere kant...

Eerder waren er 'strips' die aan het schaatspak bevestigd konden worden waardoor er nog sneller gereden werd, die zijn ondertussen verboden. En bij zwemmen heb je ook speciale badpakken met heel sterke drijfkracht. Die zijn sinds kort ook verboden. (Zal heel lang duren voordat alle zwemrecords van de laatste 10 jaar weer verbeterd worden)

Wat betreft PL gear: Wel logisch dat het gebruikt wordt. Het is nou eenmaal toegestaan en anders ben je jezelf te dom af als je het niet gebruikt. Ik zie het meer als een aparte discipline. Er zijn ten slotte ook gewoon raw wedstrijden, waar het niet toegestaan is.
Ik persoonlijk ben er niet zo weg van. Als ik een belt omdoe kan ik een paar kilo meer squatten, maar het voelt voor mij absoluut niet als een betere prestatie.

Ik zie het meer als een aparte discipline. Er zijn ten slotte ook gewoon raw wedstrijden, waar het niet toegestaan is.

Het probleem is, dat de NPB de prestaties op raw wedstrijden niet erkent. Ja, je kan dus raw drukken in Nederland. Maar als je een record wilt drukken en je naam wilt vereeuwigen, dan moet je in gear tillen. Die verplichting vind ik belachelijk. Lijkt mij ook een niet onbelangrijke reden waarom raw wedstrijden van de NPB zo slecht worden bezocht: het is toch volgens de bond maar een wedstrijd voor spek en bonen waar niets echts mee te winnen valt. Triest.

• #2.955
Het probleem is, dat de NPB de prestaties op raw wedstrijden niet erkent. Ja, je kan dus raw drukken in Nederland. Maar als je een record wilt drukken en je naam wilt vereeuwigen, dan moet je in gear tillen. Die verplichting vind ik belachelijk. Lijkt mij ook een niet onbelangrijke reden waarom raw wedstrijden van de NPB zo slecht worden bezocht: het is toch volgens de bond maar een wedstrijd voor spek en bonen waar niets echts mee te winnen valt. Triest.

Hoe kom je erbij om zoiets te beweren? :eek: ???
Om een record te drukken, moet je gewoon een record drukken of dat raw of in een gear doet er niet aan toe!
Rien Bijdevier heeft afgelopen jaar bij de Masters 2 een nieuw Nederlands Record van 180kg gebankdrukt op het NK BD (niemand is verplicht om in gear te drukken)...en dat was RAW(!) (ik was erzelf bij)...èn dat record is erkend en staat op de recordlijst!!!
Als je een record wilt drukken op een andere wedstrijd, dan kan dat, maar dan zal er een dopingcontrole moeten worden aangevraagd, de kosten hiervan zijn dan voor de atleet.

Laatst bewerkt:
Bench Press: 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 & 3x3x170kg(!), hetgeen eveneens een evenaring van mijn rawrecord op tripples is.

Dit was de voorlaatste training voor het NK...maandag nog effies het shirt aan...en dan rust om vervolgens volgende week zondag te knallen!
Ik voel me lekker, ik voel me sterk...èn heb zelfvertrouwen.
Ben er fysiek èn mentaal helemaal klaar voor! :)

Zo Huggy, dat belooft wat man! :thumb:
Ik ben benieuwd hoe jij reageert als je een nieuw pr drukt op die wedstrijd, want dat gaat volgens mij wel gebeuren. :thumb:

Da's inderdaad wel lullig...
Misschien is er wel plaats voor een RAW bond in NL..?

• #2.957
Aan de andere kant...

Eerder waren er 'strips' die aan het schaatspak bevestigd konden worden waardoor er nog sneller gereden werd, die zijn ondertussen verboden. En bij zwemmen heb je ook speciale badpakken met heel sterke drijfkracht. Die zijn sinds kort ook verboden. (Zal heel lang duren voordat alle zwemrecords van de laatste 10 jaar weer verbeterd worden)

.

Goed voorbeeld...daarom zijn bij de IPF/NPB alleen maar 1 ply shirts en geen multyplyshirts zoals bij sommige andere bonden toegestaan!

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

Wat betreft PL gear: Wel logisch dat het gebruikt wordt. Het is nou eenmaal toegestaan en anders ben je jezelf te dom af als je het niet gebruikt. Ik zie het meer als een aparte discipline. Er zijn ten slotte ook gewoon raw wedstrijden, waar het niet toegestaan is.
Ik persoonlijk ben er niet zo weg van. Als ik een belt omdoe kan ik een paar kilo meer squatten, maar het voelt voor mij absoluut niet als een betere prestatie.

Helemaal mee eens! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:24 ----------

Da's inderdaad wel lullig...
Misschien is er wel plaats voor een RAW bond in NL..?

Het is niet "lullig" want het klopt niet!:rolleyes:
En binnen de NPB worden er ook rawwedstrijden georganiseerd...de belangstelling viel dit jaar helaas wat tegen, waardoor ze geannuleerd werden, maar dat had ook te maken met internationale verplichtingen van bepaalde atleten.
Zo was het RAW BD één week voor het EK BD Masters...dat was voor velen (waaronder ik ook) te kort achter elkaar...en dan ga je keuzes maken :).

Hoe kom je erbij om zoiets te beweren? :eek: ???
Om een record te drukken, moet je gewoon een record drukken of dat raw of in een gear doet er niet aan toe!
En die 15-40% die men uit een shirt kan halen maakt dat ook realistisch mogelijk? Ja, in Nederland in sommige gewichtsklassen nog wel. Zo ook jouw voorbeeld: 180 raw is gewoon een heel goede prestatie voor een SHW van 50+. Maar het europees record 125+ M2 staat op 261. En ik durf toch wel te gokken dat dat niet raw was, en ook dat dat praktisch onmogelijk is om ooit raw verbeterd te gaan worden. De enige die het in NL ooit raw heeft gedrukt is Wulfse, en dat als senior en niet eens officieel. Om nog maar te zwijgen over het gebruik van anabolen van hem, dat je zelf al aanhaalde in PM.

Nederland heeft een paar echte toppers, maar de meeste gewichtsklassen zijn bijna of helemaal leeg. Dus ja, hier in Nederland kunnen sommige geared records nog raw gebroken worden. Maar dan alleen omdat de tegenstand niet noemenswaardig is in de meeste klassen. Spijtig, maar wel de waarheid.

Grappig om te zien: Als ik 10 jaar later was geboren, had ik in de 125+ 19-23 het NL record inderdaad makkelijk raw kunnen zetten. En ik ben nu echt niet een hoogvlieger. Dat zegt dus meer over het niveau van PL in Nederland. En nogmaals: dat vind ik echt heel jammer. Ik zou dolgraag zien dat er duizenden PLers aktief wedstrijden deden in ons land. Maar zodra dat gebeurt, maak je als raw lifter geen enkele kans op een record meer.

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Het is niet "lullig" want het klopt niet!:rolleyes:
Als je durft te beweren dat, in een echt competitieve PL omgeving, een raw drukker net zo'n eerlijke kans maakt als een geared drukker op hetzelfde record, dan lieg je dat je barst. Wat is jouw kans om 250 te drukken met shirt? En 250 zonder shirt? Precies.

Zo was het RAW BD één week voor het EK BD Masters...dat was voor velen (waaronder ik ook) te kort achter elkaar...en dan ga je keuzes maken :).
Dat was dan ook wel erg stom gepland. Dit jaar beter?

Kijk, mijn probleem is niet gear. Wat mij betreft is alle gear legaal, ook triple ply. Ook anabolen. Maakt voor mij niet uit, ieder zijn ding. Waar ik een probleem mee heb, is dat er geen opties zijn in Nederland voor mensen die een volwaardige raw competitie willen hebben. Zodra dat er zou zijn, binnen danwel buiten de NPB, zou je mij niet meer horen. Ik vind het alleen lullig dat de IPF zegt: "raw mag op wedstrijden -- zolang je accepteert dat je voor spek en bonen meedoet." Nogal een gebrek aan erkenning voor de sterke raw lifters die op de wereld rondlopen. En wat mij betreft ook niet de manier om meer lifters binnen de IPF te lokken.

Terug
Naar boven