- Waardering
- 1.438
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kom je erbij om zoiets te beweren?![]()
Om een record te drukken, moet je gewoon een record drukken of dat raw of in een gear doet er niet aan toe!
Rien Bijdevier heeft afgelopen jaar bij de Masters 2 een nieuw Nederlands Record van 180kg gebankdrukt op het NK BD (niemand is verplicht om in gear te drukken)...en dat was RAW(!) (ik was erzelf bij)...èn dat record is erkend en staat op de recordlijst!!!
Als je een record wilt drukken op een andere wedstrijd, dan kan dat, maar dan zal er een dopingcontrole moeten worden aangevraagd, de kosten hiervan zijn dan voor de atleet.

Een dopingcontrole aanvragen?
Is de regel niet dat je alleen nog maar op NK, EK, WK, record erkend word.
En hoe zit het met de dopingcontrole die hoef je toch niet perse aantevragen. Want sommige lifters worden niet altijd gecontroleerd als ze een record vestigen BV M. Erkemey die is nooit gecontroleerd.
Uit de recordlijst powerliften 2010
MANNEN – JUNIOREN 14 tot 18 jaar
90.0 M. Erkemey 230.0 kg 15.03.2009 Alkmaar

Ik denk dat de freak eigenlijk alleen bedoelt dat een record dat RAW gedrukt is, als zodanig vermeld zou moeten worden.
Dus als een apparte categorie, maar wel gewoon gemaakt tijdens een reguliere wedstrijd waar ook met gear gedrukt kan worden.
Het zou iets complexer zijn om bij te houden, maar niet echt veel, en zou misschien door een bepaaldegroep mensen wel gewaardeerd worden.
No offense, maar ik heb er al genoeg wedstrijden gedaan en gecoached. De regels zijn me duidelijk. Het lijkt er alleen op of je je uiterste best doet mijn posts verkeerd uit te leggen. Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn.dj_preak...beweerde dat raw records niet erkend worden en dat je verplicht bent om in gear te liften! En hij vond deze verplichting belachelijk...aldus dj_preak
Als dat zo zou zijn, zou het inderdaad belachelijk zijn. Dat is dus niet correct...daarop was mijn antwoord gebasseerd!
Je doet constant beweringen die niet kloppen!
Het record van Siem Wulfse is zowel bij de senioren als de masters officieel erkend met respectievelijk 255 n 245kg!!!
Op de officiële recordlijst van de NPB staan deze records!
Ik vind dat je vrij negatief bent richting de NPB, maar als je dan iets over de reglementen wilt beweren, verdiep je er dan eerst eens in, voordat je zomaar lukraak wat uit je duim zuigt!

Dat had ik toch begin deze week al gezegd? Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.Wat let jou om in het nieuwe seizoen mee te doen bij de rawwedstrijden die de NPB hoogstwaarschijnlijk gaat organiseren?
Dan kun je meteen laten zien dat je niet alleen maar kritiek hebt, want anders geldt het spreekwoord: "de beste stuurlui staan aan wal!"![]()
En hoe eerlijk is het om prestaties van raw lifters niet te erkennen als aparte raw records?Ik heb verder nergens beweerd dat een raw lifter op een geared wedstrijd net zoveel kans maakt als iemand die wel in gear lift (integendeel)...waar heb ik dat geschreven? Je zult mij niet op een leugen betrappen...eerlijkheid duurt het langst![]()
Ik vatte het ook zo op als huggybear, dat een record niet eens geldig is als het raw gedrukt is. Maar blijkbaar bedoelde je dus dat je er geen "erkenning" voor krijgt in de zin van een opmerking, of een aparte ranglijst?

. Maar blijkbaar bedoelde je dus dat je er geen "erkenning" voor krijgt in de zin van een opmerking, of een aparte ranglijst?
No offense, maar ik heb er al genoeg wedstrijden gedaan en gecoached. De regels zijn me duidelijk. Het lijkt er alleen op of je je uiterste best doet mijn posts verkeerd uit te leggen. Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn.
Dat had ik toch begin deze week al gezegd? Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.
Dat is dan ook de enige reden, want zoals ook al eerder gezegd: mijn ervaringen met wedstrijden van de KNKB vroeger zijn niet super. Misschien is dat in mijn afwezigheid beter geworden de laatste 14 jaar, daarom kom ik nu weer eens kijken. Blijkt het net zo saai en bureaucratisch, dan ben ik gelijk weer weg naar de GPC. Zoniet, dan doe ik net zoveel wedstrijden als waartoe het lichaam in staat is.
En hoe eerlijk is het om prestaties van raw lifters niet te erkennen als aparte raw records?

Gewoon doen zou ik zeggen!Ik denk dat de hele discussie tussen jullie hieraan ten grondslag ligt.Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn.![]()

jammer genoeg... 

Wat een onzinnig iets. Ja het ziet er stoer uit om iemand veel gewicht te zien verplaatsen. Maar heb meer erkenning en respect voor iemand die RAW zoveel mogelijk drukt dan iemand die hulp krijgt van tig layered suits. Op een gegeven moment heeft dat spul niks meer met de sport te maken. Belachelijk gewoon.

lekker boeiend of iemand 300kg suited drukt of 270 raw. het zou mij alleen wel leuk lijken als er gescheiden records worden bijgehouden
!mooi hoe een discussie soms in 1 zin op te lossen is![]()

Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.
Dat is dan ook de enige reden
ook ingeschreven. Eens kijken hoe het trainen zich ontwikkelt. Mijn minimale doelen zijn 180/160/200 in de 125.
...er is dus werk aan de winkel
!En hoe zit het met de dopingcontrole die hoef je toch niet perse aantevragen. Want sommige lifters worden niet altijd gecontroleerd als ze een record vestigen BV M. Erkemey die is nooit gecontroleerd.
Uit de recordlijst powerliften 2010
MANNEN – JUNIOREN 14 tot 18 jaar
90.0 M. Erkemey 230.0 kg 15.03.2009 Alkmaar
Uit het reglement van de NPB.
Ik concludeer hieruit dat als je een nieuw record drukt (ook al is het maar nationaal) er een dopingcontrole volgt...100% zeker is het dus bij een Wereld/Europees Record. Ik verwacht niet dat men bij een Nationaal Record anders handeld, maar hierbij hou ik een slag om de arm.
Ik kom erop terug!
d.Wereldrecords kunnen slechts erkend worden, indien de betrokken lifter aan een
dopingtest onderworpen is geweest onmiddellijk na beëindiging van zijn
lichaamsgewicht categorie en overeenkomstig de IPF/WADA dopingcontrole voorschriften.
Het resultaat moet “negatief” zijn. En moet binnen drie (3) maanden vanaf de dag van de wedstrijd naar
de Secretaris van de IPF worden gestuurd. Dit geldt eveneens voor Europese records.
4.Wereld en Internationale / Nationale ( single lift bankdruk records ) kunnen worden gevestigd
bij Nationale / Internationale single lift bankdruk wedstrijden.
Voor een record gelden de zelfde criteria als voor de Wereld,Internationale en Nationale powerlifting
wedstrijden, het huidige record moet met tenminste 1 kg worden overschreden.

René een vraag die doping controle hoe zit die in elkaar ( urine bloed)![]()