Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Misschien eens één keer per jaar een wedstrijd organiseren voor RAW lifters, met doping controle risico.
Dan kunnen de echte mannen eens laten zien hoe het er voor staat. ;)

Hoe kom je erbij om zoiets te beweren? :eek: ???
Om een record te drukken, moet je gewoon een record drukken of dat raw of in een gear doet er niet aan toe!
Rien Bijdevier heeft afgelopen jaar bij de Masters 2 een nieuw Nederlands Record van 180kg gebankdrukt op het NK BD (niemand is verplicht om in gear te drukken)...en dat was RAW(!) (ik was erzelf bij)...èn dat record is erkend en staat op de recordlijst!!!
Als je een record wilt drukken op een andere wedstrijd, dan kan dat, maar dan zal er een dopingcontrole moeten worden aangevraagd, de kosten hiervan zijn dan voor de atleet.

Een dopingcontrole aanvragen?
Is de regel niet dat je alleen nog maar op NK, EK, WK, record erkend word.

En hoe zit het met de dopingcontrole die hoef je toch niet perse aantevragen. Want sommige lifters worden niet altijd gecontroleerd als ze een record vestigen BV M. Erkemey die is nooit gecontroleerd.

Uit de recordlijst powerliften 2010
MANNEN – JUNIOREN 14 tot 18 jaar
90.0 M. Erkemey 230.0 kg 15.03.2009 Alkmaar

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.963
dj_preak...beweerde dat raw records niet erkend worden en dat je verplicht bent om in gear te liften! En hij vond deze verplichting belachelijk...aldus dj_preak
Als dat zo zou zijn, zou het inderdaad belachelijk zijn. Dat is dus niet correct...daarop was mijn antwoord gebasseerd!

Je doet constant beweringen die niet kloppen!
Het record van Siem Wulfse is zowel bij de senioren als de masters officieel erkend met respectievelijk 255 n 245kg!!!
Op de officiële recordlijst van de NPB staan deze records!

Ik vind dat je vrij negatief bent richting de NPB, maar als je dan iets over de reglementen wilt beweren, verdiep je er dan eerst eens in, voordat je zomaar lukraak wat uit je duim zuigt!

Wat let jou om in het nieuwe seizoen mee te doen bij de rawwedstrijden die de NPB hoogstwaarschijnlijk gaat organiseren?
Dan kun je meteen laten zien dat je niet alleen maar kritiek hebt, want anders geldt het spreekwoord: "de beste stuurlui staan aan wal!" :p

Ik heb verder nergens beweerd dat een raw lifter op een geared wedstrijd net zoveel kans maakt als iemand die wel in gear lift (integendeel)...waar heb ik dat geschreven? Je zult mij niet op een leugen betrappen...eerlijkheid duurt het langst :p

Ik denk dat de freak eigenlijk alleen bedoelt dat een record dat RAW gedrukt is, als zodanig vermeld zou moeten worden.
Dus als een apparte categorie, maar wel gewoon gemaakt tijdens een reguliere wedstrijd waar ook met gear gedrukt kan worden.
Het zou iets complexer zijn om bij te houden, maar niet echt veel, en zou misschien door een bepaaldegroep mensen wel gewaardeerd worden.

• #2.965
Een dopingcontrole aanvragen?
Is de regel niet dat je alleen nog maar op NK, EK, WK, record erkend word.

En hoe zit het met de dopingcontrole die hoef je toch niet perse aantevragen. Want sommige lifters worden niet altijd gecontroleerd als ze een record vestigen BV M. Erkemey die is nooit gecontroleerd.

Ken de regels van je eigen club, Turbo! ;)

Vanaf 11 november 2007 worden records alleen nog maar erkend op een NK...MAAR...als je op een andere wedstrijd een recordpoging wilt doen (kan dat) maar dan zal er een dopingcontrole moeten worden aangevraagd. Lees het maar naar op onderstaande link :)
Voor zover ik weet is dit niet inmiddels weer veranderd, maar wellicht weet jij meer dan mij? ;)

http://www.powerliftingbond.nl/powersport/powersport 2.pdf

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Ik denk dat de freak eigenlijk alleen bedoelt dat een record dat RAW gedrukt is, als zodanig vermeld zou moeten worden.
Dus als een apparte categorie, maar wel gewoon gemaakt tijdens een reguliere wedstrijd waar ook met gear gedrukt kan worden.
Het zou iets complexer zijn om bij te houden, maar niet echt veel, en zou misschien door een bepaaldegroep mensen wel gewaardeerd worden.

Nou, zo kwam het bij anders niet over!
Ik kan geen gedachten lezen...dan moet hij zich duidelijker uitdrukken en niet zomaar lukraak wat beweren en "mijn" club bekritiseren.
Ik heb geen probleem met kritiek, maar het moet dan wel ergens op gebaseerd zijn, anders heb ik er wel behoorlijk moeite mee.

Ik weet he ook niet zeker natuurlijk, maar denk dat éh Huggy. ;)

dj_preak...beweerde dat raw records niet erkend worden en dat je verplicht bent om in gear te liften! En hij vond deze verplichting belachelijk...aldus dj_preak
Als dat zo zou zijn, zou het inderdaad belachelijk zijn. Dat is dus niet correct...daarop was mijn antwoord gebasseerd!

Je doet constant beweringen die niet kloppen!
Het record van Siem Wulfse is zowel bij de senioren als de masters officieel erkend met respectievelijk 255 n 245kg!!!
Op de officiële recordlijst van de NPB staan deze records!

Ik vind dat je vrij negatief bent richting de NPB, maar als je dan iets over de reglementen wilt beweren, verdiep je er dan eerst eens in, voordat je zomaar lukraak wat uit je duim zuigt!
No offense, maar ik heb er al genoeg wedstrijden gedaan en gecoached. De regels zijn me duidelijk. Het lijkt er alleen op of je je uiterste best doet mijn posts verkeerd uit te leggen. Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn. :D

Wat let jou om in het nieuwe seizoen mee te doen bij de rawwedstrijden die de NPB hoogstwaarschijnlijk gaat organiseren?
Dan kun je meteen laten zien dat je niet alleen maar kritiek hebt, want anders geldt het spreekwoord: "de beste stuurlui staan aan wal!" :p
Dat had ik toch begin deze week al gezegd? Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.

Dat is dan ook de enige reden, want zoals ook al eerder gezegd: mijn ervaringen met wedstrijden van de KNKB vroeger zijn niet super. Misschien is dat in mijn afwezigheid beter geworden de laatste 14 jaar, daarom kom ik nu weer eens kijken. Blijkt het net zo saai en bureaucratisch, dan ben ik gelijk weer weg naar de GPC. Zoniet, dan doe ik net zoveel wedstrijden als waartoe het lichaam in staat is.

Ik heb verder nergens beweerd dat een raw lifter op een geared wedstrijd net zoveel kans maakt als iemand die wel in gear lift (integendeel)...waar heb ik dat geschreven? Je zult mij niet op een leugen betrappen...eerlijkheid duurt het langst :p
En hoe eerlijk is het om prestaties van raw lifters niet te erkennen als aparte raw records?

Ik vatte het ook zo op als huggybear, dat een record niet eens geldig is als het raw gedrukt is. Maar blijkbaar bedoelde je dus dat je er geen "erkenning" voor krijgt in de zin van een opmerking, of een aparte ranglijst?

• #2.969
Ik vatte het ook zo op als huggybear, dat een record niet eens geldig is als het raw gedrukt is. Maar blijkbaar bedoelde je dus dat je er geen "erkenning" voor krijgt in de zin van een opmerking, of een aparte ranglijst?

Pfff..thnx Daster...freak heeft het letterlijk zo geschreven dat een raw record niet erkend wordt en dat je verplicht bent om in gear te liften, wat valt daar niet aan te begrijpen of anders aan uit te leggen ???

Ik citeer hier nog eens:
Origineel gepost door dj_phreak [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het probleem is, dat de NPB de prestaties op raw wedstrijden niet erkent. Ja, je kan dus raw drukken in Nederland. Maar als je een record wilt drukken en je naam wilt vereeuwigen, dan moet je in gear tillen. Die verplichting vind ik belachelijk. Lijkt mij ook een niet onbelangrijke reden waarom raw wedstrijden van de NPB zo slecht worden bezocht: het is toch volgens de bond maar een wedstrijd voor spek en bonen waar niets echts mee te winnen valt. Triest.

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

. Maar blijkbaar bedoelde je dus dat je er geen "erkenning" voor krijgt in de zin van een opmerking, of een aparte ranglijst?

Er is voor zover ik weet geen aparte ranglijst met aparte vermeldingen of iemand raw of in gear tild.
De uitslagen van de rawwedstrijden zijn echter gewoon terug te vinden op de site van de NPB!

---------- Toegevoegd om 17:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

No offense, maar ik heb er al genoeg wedstrijden gedaan en gecoached. De regels zijn me duidelijk. Het lijkt er alleen op of je je uiterste best doet mijn posts verkeerd uit te leggen. Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn. :D

Dat had ik toch begin deze week al gezegd? Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.

Dat is dan ook de enige reden, want zoals ook al eerder gezegd: mijn ervaringen met wedstrijden van de KNKB vroeger zijn niet super. Misschien is dat in mijn afwezigheid beter geworden de laatste 14 jaar, daarom kom ik nu weer eens kijken. Blijkt het net zo saai en bureaucratisch, dan ben ik gelijk weer weg naar de GPC. Zoniet, dan doe ik net zoveel wedstrijden als waartoe het lichaam in staat is.

En hoe eerlijk is het om prestaties van raw lifters niet te erkennen als aparte raw records?

Je klok loopt inderdaad behoorlijk achter! ;)
Het is tegenwoordig niet meer KNKB, maar KNKF Koninklijke Nederlandse Krachtsport & Fitnessfederatie aangesloten bij de NOC/NSF (Nederlands Olympisch Commité en Nederlandse Sport Federatie).

Het staat je vrij om lid te worden...een beetje meer concurrentie kan geen kwaad! :D Gewoon doen zou ik zeggen!
Als je overigens eens een blik gooit over de nominaties van het NK BD, zie je dat er ruim 60 atleten meedoen en er klassen zijn met behoorlijk wat(sterke) deelnemers.

Er is inmiddels een nieuw bestuur, nieuwe bondscoaches...ik ken allen persoonlijk en kan alleen maar zeggen dat ze allen het beste met de sport voorhebben. Hoe het "vroeger" was kan ik niets over zeggen, want ik ben pas sinds 2007 lid van de NPB.

Hummer blijkt het allemaal wel te begrijpen, dus zo lastig pen ik het blijkbaar niet neer. Of hummer moet buitengewoon hoogbegaafd zijn. :D
Ik denk dat de hele discussie tussen jullie hieraan ten grondslag ligt. :roflol:

:jk: jammer genoeg... :o
(als ik wat meer verstandelijk vermogen had, hoefde ik misschien vannacht geen nachtdienst te doen...)

Ik ben in het verleden ook al eens verkeerd begrepen geweest naar aanleiding van een geschreven tekst hier.
Ik had toen het idee dat dit kwam omdat ik denk in een Zeeuws Vlaams dialect, en "wij" bepaalde dingen anders zeggen/uitleggen dan in andere delen van het land.
Ik las de freak zijn tekst zoals hij het bedoelde schijnbaar.
In Limburg zullen jullie het anders verwoorden Huggy. ;)
Ik ben benieuwd naar de eerste wedstrijd waar jullie elkaar tegenkomen.
Succes daarmee! :thumb:

• #2.971
Goed...we zullen het dan maar houden over een communicatie misverstand ;)

DJ_Freak is welkom binnen de lederen van de NPB...ook kritische mensen mogen lid worden :p

Aan de ene kant wil ik wel kwijt dat als je het niet eens bent met het beleid van de NPB (dat in principe bepaald wordt door de IPF/EPF) en ook de NOC/NSF (want als je als "topsport" bond officieel erkend wilt worden in NL moet je lid zijn van de NOC/NSF), er keus genoeg is om lid te worden van andere bonden, die wellicht in bepaalde dingen een soepeler beleid hanteren.

Ik vraag me overigens af of je bij die andere bonden wel de "erkenning & waardering" krijgt als rawlifter waar DJ-Phreak zo op hamert.

Wat een onzinnig iets. Ja het ziet er stoer uit om iemand veel gewicht te zien verplaatsen. Maar heb meer erkenning en respect voor iemand die RAW zoveel mogelijk drukt dan iemand die hulp krijgt van tig layered suits. Op een gegeven moment heeft dat spul niks meer met de sport te maken. Belachelijk gewoon.

lekker boeiend of iemand 300kg suited drukt of 270 raw. het zou mij alleen wel leuk lijken als er gescheiden records worden bijgehouden

• #2.974
Wat een onzinnig iets. Ja het ziet er stoer uit om iemand veel gewicht te zien verplaatsen. Maar heb meer erkenning en respect voor iemand die RAW zoveel mogelijk drukt dan iemand die hulp krijgt van tig layered suits. Op een gegeven moment heeft dat spul niks meer met de sport te maken. Belachelijk gewoon.

Niemand verplicht je om in gear te liften...het zijn persoonlijke afwegingen en keuzes...we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar laten we elkaar wel respecteren!
Ik heb overigens meer erkenning en respect voor iemand die natural zoveel mogelijk in gear drukt dan iemand die hulp krijgt van anabole steroïden, beste falstyr :p

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

lekker boeiend of iemand 300kg suited drukt of 270 raw. het zou mij alleen wel leuk lijken als er gescheiden records worden bijgehouden

Dat zou inderdaad een optie zijn...ik zal eens navragen bij het bestuur of dat mogelijk is :)!

mooi hoe een discussie soms in 1 zin op te lossen is :D

• #2.976
mooi hoe een discussie soms in 1 zin op te lossen is :D

:thumbs: Dat noemt men met een ingewikkeld woord: consensus bereiken over een meningsverschil ;)

Maaaaaaaaaaar ik ben niet het bestuur en kan géén toezeggingen doen, ik zal het aankaarten, meer kan ik ook niet doen.

• #2.977
Ik overweeg inderdaad om (alweer) bij de NPB mee te gaan doen om jou te verslaan.

Dat is dan ook de enige reden

Je hebt je ook voor de beginnerswedstrijd opgegeven...daar zullen we elkaar waarschijnlijk wel zien...met je minimale doelen die je je gesteld hebt zul je mij echter niet verslaan.
Om alle misverstanden te voorkomen, ik doe aan die wedstrijd niet mee.
Maar er zullen genoeg gelegenheden komen waar we onze "degens" kunnen kruisen, beste Phreak...ik ga deze uitdaging niet uit de weg...je hebt de handschoen naar me geworpen, ik raap hem op en neem de uitdaging aan!

ook ingeschreven. Eens kijken hoe het trainen zich ontwikkelt. Mijn minimale doelen zijn 180/160/200 in de 125.

Ik druk (ook RAW) paar kilo meer :p...er is dus werk aan de winkel ;)!

Laatst bewerkt:
  • #2.978

Uit het reglement van de NPB.
Ik concludeer hieruit dat als je een nieuw record drukt (ook al is het maar nationaal) er een dopingcontrole volgt...100% zeker is het dus bij een Wereld/Europees Record. Ik verwacht niet dat men bij een Nationaal Record anders handeld, maar hierbij hou ik een slag om de arm.
Ik kom erop terug!

d.​
Wereldrecords kunnen slechts erkend worden, indien de betrokken lifter aan een
dopingtest onderworpen is geweest onmiddellijk na beëindiging van zijn
lichaamsgewicht categorie en overeenkomstig de IPF/WADA dopingcontrole voorschriften.
Het resultaat moet “negatief” zijn. En moet binnen drie (3) maanden vanaf de dag van de wedstrijd naar

de Secretaris van de IPF worden gestuurd. Dit geldt eveneens voor Europese records.

4.​
Wereld en Internationale / Nationale ( single lift bankdruk records ) kunnen worden gevestigd
bij Nationale / Internationale single lift bankdruk wedstrijden.
Voor een record gelden de zelfde criteria als voor de Wereld,Internationale en Nationale powerlifting

wedstrijden, het huidige record moet met tenminste 1 kg worden overschreden.

Uit het reglement van de NPB.
Ik concludeer hieruit dat als je een nieuw record drukt (ook al is het maar nationaal) er een dopingcontrole volgt...100% zeker is het dus bij een Wereld/Europees Record. Ik verwacht niet dat men bij een Nationaal Record anders handeld, maar hierbij hou ik een slag om de arm.
Ik kom erop terug!

d.​
Wereldrecords kunnen slechts erkend worden, indien de betrokken lifter aan een
dopingtest onderworpen is geweest onmiddellijk na beëindiging van zijn
lichaamsgewicht categorie en overeenkomstig de IPF/WADA dopingcontrole voorschriften.
Het resultaat moet “negatief” zijn. En moet binnen drie (3) maanden vanaf de dag van de wedstrijd naar

de Secretaris van de IPF worden gestuurd. Dit geldt eveneens voor Europese records.

4.​
Wereld en Internationale / Nationale ( single lift bankdruk records ) kunnen worden gevestigd
bij Nationale / Internationale single lift bankdruk wedstrijden.
Voor een record gelden de zelfde criteria als voor de Wereld,Internationale en Nationale powerlifting

wedstrijden, het huidige record moet met tenminste 1 kg worden overschreden.

René een vraag die doping controle hoe zit die in elkaar ( urine bloed)???

• #2.980
René een vraag die doping controle hoe zit die in elkaar ( urine bloed)???

Urinecontrole stap voor stap

• [Link niet meer beschikbaar]
1. Oproep voor de dopingcontrole
De dopincontroleofficial (DCO) of een aangewezen assistent (chaperonne) zal je op de hoogte stellen van het feit dat je bent geselecteerd voor een dopingcontrole, waarna hij/zij je zal vertellen wat je rechten en plichten zijn.
2. Melden in het dopingcontrolestation
Op het moment dat je je meldt in het dopingcontrolestation ben je verplicht jezelf te identificeren.

3. Keuze van de opvangbeker
Als je denkt voldoende te kunnen plassen, word je gevraagd een opvangbeker te kiezen. Elke opvangbeker is apart verpakt. Controleer of de verpakking nog intact is. Op de opvangbeker staat een uniek codenummer. De DCO zal dit codenummer op het dopingcontroleformulier noteren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het toezicht op de door jou uitgekozen materialen. Zorg er dan ook voor dat je deze steeds in de gaten houdt zolang ze niet verzegeld zijn.
4. Plassen onder toezicht
In de toiletruimte dien je onder toezicht van de DCO of chaperonne, die in beginsel van hetzelfde geslacht zal zijn, in de opvangbeker te plassen. De DCO of chaperonne zal hierop goed zicht houden en je verzoeken je gedeeltelijk te ontkleden.
5. Onvoldoende urine
Het is goed mogelijk dat je in eerste instantie niet in staat bent om minimaal 90 ml urine te produceren. Je sluit dan toch de opvangbeker, waarna deze wordt verzegeld met een uniek genummerd plakzegel.
De verzegelde opvangbeker wordt in het dopingcontrolestation bewaard, terwijl jij terug gaat naar de wachtruimte. Op het moment dat je weer kunt plassen keer je terug in de werkruimte waar je opnieuw een opvangbeker uitkiest. In de toiletruimte dien je, onder toezicht, wederom in de opvangbeker te plassen. De urine uit de tweede opvangbeker voeg je toe aan de urine in de eerste opvangbeker, net zolang totdat in de eerste opvangbeker de gewenste hoeveelheid is bereikt.
6. Keuze van de flesjes
Nadat je geplast hebt keer je terug in de werkruimte. De DCO zal je vragen een piepschuimen doosje te kiezen (de Bereg Kit) dat twee, in plastic verpakte flesjes bevat. Over het piepschuimen doosje zit een blauwe plakzegel. Controleer of de zegel nog intact is. Maak het piepschuimen doosje open en haal de flesjes eruit. Op de flesjes en op het piepschuimen doosje staat een codenummer. Controleer of deze nummers overeenkomen en of de DCO de nummers goed noteert op het formulier.
7. Verdelen van de urine
Haal de flesjes uit het plastic, haal de doppen eraf en open de opvangbeker. Verdeel de urine over de flesjes. Je schenkt minimaal 60 ml in het A-flesje en 30 ml in het B-flesje. De streepjes op het etiket geven de juiste hoeveelheid aan. Laat altijd een kleine hoeveelheid urine achter in de opvangbeker. Dit wordt op een later tijdstip gebruikt om te bepalen of het urinemonster voldoende bruikbaar is in het laboratorium (zie stap 9).
8. Sluiten en verzegelen van de flesjes
Om de hals van de flesjes zit een rode ring. Haal de ring eraf en draai de dop op de flesjes. Als de dop tijdens het draaien geen geluid meer maakt is het flesje dicht en verzegeld. Controleer of de flesjes niet lekken door ze op de kop te houden. De flesjes worden teruggeplaatst in het piepschuimen doosje. In Nederland kies je vervolgens een rood plakzegel met een uniek codenummer. Het plakzegel wordt over het piepschuimen doosje aangebracht. Deze tweede verzegeling, naast de verzegeling van het flesje zelf, is een extra waarborg voor de sporter maar is niet noodzakelijk. Controleer weer of de DCO het codenummer goed noteert.
9. Meting van het soortelijk gewicht
In de opvangbeker is een klein beetje urine achtergebleven. De DCO bepaalt hiermee het soortelijk gewicht van de urine. Deze waarde geeft aan of de urine voldoende bruikbaar is voor analyse in het dopinglaboratorium. Voldoet de achtergebleven urine niet aan het gestelde criterium, dan zal je opnieuw moeten plassen.
10. Opgave van gebruikte geneesmiddelen
Heb je salbutamol, salmeterol, of glucocorticosteroïden per inhalatie gebruikt of glucocorticosteroïden als lokale injectie, dan ben je verplicht hiervan een melding te doen op het dopingcontroleformulier.
Gebruik je andere geneesmiddelen die op de dopinglijst staan en ben je in het bezit van een dispensatie voor het gebruik van deze middelen, geef dit dan aan en overhandig de DCO eventueel een kopie van je dispensatie.
11. Ondertekenen van het dopingcontroleformulier
De DCO zal je vragen de informatie op het dopingcontroleformulier te controleren. Daarnaast zal je gevraagd worden of je akkoord gaat met de gegevens die op het formulier vermeld staan. Als laatste stap dienen jijzelf, de DCO en eventueel je begeleider het dopingcontroleformulier te ondertekenen. Met je handtekening geef je aan dat je de controle hebt ondergaan en dat je akkoord gaat met de gegevens die op het formulier vermeld staan. Dit is dus inclusief de eventuele bezwaren die je hebt opgeschreven. Niet ondertekenen staat gelijk aan een weigering van de dopingcontrole! Na ondertekening krijg je een kopie mee van het formulier en daarmee is de procedure tot een einde gekomen.

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven