Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.021
Jongens, ik ben echt ontroerd van de animo voor een rawwedstrijd, het is gewoon overweldigend! Pff...ik hoop niet dat iemand van het bestuur mijn log lees, want ik heb het idee dat ik me een beetje belachelijk zit te maken :( "Meer" rawwedstrijden organiseren?, terwijl we de 2 rawwedstrijden van dit seizoen al hebben moeten annuleren wegens te weinig deelname.
Zucht...ik laat het hier voorlopig bij...eens kijken wat het bestuur ervan vind.

Ander thema...laatste training voor het NK...

Mja...het is een vast ritueel geworden dat mijn laatste training voor een wedstrijd nooit zo denderend is, en dat was nu ook niet veel anders :o

BD: 20x20, 2x8x70, 5x100, 5x130 en 3x160 alles raw en paused bench...
Shirt aan...om nog eens effies die 225 op mijn borst te leggen.
3x200kg met blok...blok weg 1x225 (tot 2cm van mijn borst) nog eens 1x225 (weer tot 2 cm van mijn borst)...pfff...1x230...op mijn borst maar met het uitdrukken een behoorlijke pijnscheut in mijn kuitspier (ouwe blessure) waardoor ik het been helemaal naar voren schoof en de halter te zeer naar achteren drukte...pfff...op eigen verzoek (gezeurd totdat ik mijn zin kreeg) oude shirt aan...ging ook niet echt veel beter...2x1x225...en maar gestopt...we zien het zondag verder wel.

Training afgesloten met wat Latt Pull Down en natuurlijk een peptalk van Leon om me vertrouwen in te boezemen voor a.s. zondag ;).

Goed...hoe staan we ervoor...de rawkracht is optimaal...geen problemen...nieuw shirt zit behoorlijk strak...ik zal 225 moeten laden om te beginnen...dat betekend risico's nemen...het wordt spannend...ik heb zo'n beetje het idee dat dit NK het NK van alles of niets wordt in de 125+ klasse...er kunnen zomaar records sneuvelen, er kunnen ook zomaar mensen uitbommen...alles is mogelijk :eek:.

heel veel succes huggy :)

Wanneer is de wedstrijd precies? Nu zondag?

• #3.024

Thnkx...zucht...zou nu wel effies de klok willen vooruitdraaien...voor mij mag het snel zondag zijn ;).
Ik zal in elk geval mijn uiterste best doen, en dan zien we wel waartoe het zal leiden...de concurrentie zal ook niet stil zitten :)

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:33 ----------

Wanneer is de wedstrijd precies? Nu zondag?

Yep, 14 maart is het zover...erop of eronder ;)

Er doen 4 man in mijn BDW klasse mee...Rien Bijdevier (alleen bij de masters 2, recordhouder met 180kg raw), Ruud Gransier (DR STRONG), Djindra Badal (Bumper) en ikzelf.
Daarnaast heb ik gezien dat in de -125kg enkele sterke jongens meedoen die doordat ze paar kilo te zwaar waren in het verleden zomaar terecht kwamen in de 125+ (b.v. René Maliangkay).

Ik ben benieuwd wat je gaat drukken:)

Mijn coach heeft me geleerd van een week voor een wedstrijd geen zware lifts meer te doen. Spieren te laten rusten en honger te kweken naar de gewichten ;) Hij zegt altijd dat zoiets meer mentaal is, je weet van jezelf wel dat je die gewichten aankan.

• #3.028
Mijn coach heeft me geleerd van een week voor een wedstrijd geen zware lifts meer te doen. Spieren te laten rusten en honger te kweken naar de gewichten ;) Hij zegt altijd dat zoiets meer mentaal is, je weet van jezelf wel dat je die gewichten aankan.

Dat klopt...Leon wilde ook niet dat ik te zwaar ging...maar ik vind het zelf gewoon prettig om met het gewicht waarmee ik wil beginnen op een wedstrijd ook te eindigen in de laatste training. Dat geef me mentaal zelfvertrouwen...meestal gaat er echter van alles mis in die laatste training...en gaat het op de wedstrijd dan beter. Het is gewoon een soort van ritueel geworden :o

Verder is het goed om gretig te blijven en "honger" te kweken, daarom doe ik de rest van de week helemaal niets meer en herstel ik dan volledig.

By the way...wie is je coach?

Dat klopt...Leon wilde ook niet dat ik te zwaar ging...maar ik vind het zelf gewoon prettig om met het gewicht waarmee ik wil beginnen op een wedstrijd ook te eindigen in de laatste training. Dat geef me mentaal zelfvertrouwen...meestal gaat er echter van alles mis in die laatste training...en gaat het op de wedstrijd dan beter. Het is gewoon een soort van ritueel geworden :o

Verder is het goed om gretig te blijven en "honger" te kweken, daarom doe ik de rest van de week helemaal niets meer en herstel ik dan volledig.

By the way...wie is je coach?

Die 225 had je al gedrukt dacht ik dus je weet dat je het kan, dan moet je ze niet meer doen op training. Je zal tijdens de trainingen afgelopen weken niet achteruit gegaan zijn. Een beetje meer zelfvertrouwen hebben in jezelf ;)

• #3.030
Die 225 had je al gedrukt dacht ik dus je weet dat je het kan, dan moet je ze niet meer doen op training. Je zal tijdens de trainingen afgelopen weken niet achteruit gegaan zijn. Een beetje meer zelfvertrouwen hebben in jezelf ;)

Dat is altijd een beetje mijn probleem geweest...zelfvertrouwen...bovendien heb ik een nieuw shirt waarin ik ga drukken...zorgt ook voor ietwat onzekerheid.
Maar mijn oude shirt gaat inmiddels al 3 seizoenen mee...en biedt niet meer die ondersteuning wat een nieuw shirt biedt.

Komt allemaal wel goed. Ik ben benieuwd naar zondag, mijn steun heb je alvast:)

Veel succes, Huggy en ik hoop dat je PR gaat sneuvelen! :D

• #3.033
Succes Muggy!

Ik kom eens kijken hoe onze HuggyBear een nieuw PR drukt a.s. zondag, succes alvast man! :thumb:

Ja Rene, heel veel succes zondag, komt goed vertrouwen in jezelf

Ja man, succes zondag, laat ze wat zien he!!

Succes zondag!

Hummer, jij komt dus ook naar die wedstrijd zondag? Krijg ik zowel huggy als hummer te zien, de 2 ehm 'grootste' members zo'n beetje van dit forum?

• #3.040
Marrkos, Hummer, Pjotr, Gert Jan & Wim, allen bedankt voor jullie support! :) Als jullie allemaal flink duimen, komt het helemaal goed ;)

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Hummer, jij komt dus ook naar die wedstrijd zondag? Krijg ik zowel huggy als hummer te zien, de 2 ehm 'grootste' members zo'n beetje van dit forum?

Jij bent met 1.88 toch nog altijd zo'n 3cm groter dan mij :p ;)
Maar je hebt gelijk ik denk wel dat Hummer en ik inderdaad tot de "gewichtigste" personen behoren...alhoewel je hebt altijd baas boven baas...ik denk dat Alex Moonen met een BDW van zo'n 160kg momenteel de "grootste" is :).

In elk geval leuk om weer eens enkele forumleden face to face te ontmoeten...ik zal vrij herkenbaar zijn...vrij groot, vrij dik en een Inzer T-shirt ;)...maak jezelf kenbaar, O.K?

Terug
Naar boven