MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.061
Wellicht interessant om te weten...

In de 125+ klasse staat bij de senioren het NL record BD single-lift op naam van Siem Wulfse met 255kg.
Bij de Masters (40+) ook op zijn naam met nog altijd 245kg èn deze prestaties waren raw :eek: en stammen alweer uit de jaren 80.

Bij de three-lift (powerliften) staat het zelfs nog hoger (wat zelden voorkomt) op naam van Mark Neele met maar liefst 265kg :eek:

Om een record te breken zal het volgende moeten gebeuren zullen oude records minstens met 1 kg verbeterd moeten worden.

Dus zal er voor bij de senioren 256 en bij de masters 246 getild moeten worden ;)

Lol Simon Wulfse is dan ook niet voor niks een beest. :p
Wel vreemd dat hij in het +125 categorie wordt opgenomen omdat hij bij mijn weten altijd rond de 120 woog en niet boven de 125.

Laatst bewerkt:
  • #3.066
Lol Simon Wulfse is dan ook niet voor niks een beest. :p
Wel vreemd dat hij in het +125 categorie wordt opgenomen omdat hij bij mijn weten altijd rond de 120 woog en niet boven de 125.

Hij is ook de sterkste man van Europa geweest, de nr. 3 van de wereld en had een totaal van 1000kg (raw) bij het PL :eek:

Hij is ook de sterkste man van Europa geweest, de nr. 3 van de wereld en had een totaal van 1000kg (raw) bij het PL :eek:

dat is niet niks ! :|

ik hoop dat ik zondag kan komen maar het ziet er duister uit tot nu toe.
jorrit (spencer) gaat niet mee want die heeft een feest van zijn oom. en een vriend van mij ( hier ook ergens opt forum ma niet egt actief) zit dan in centerparcs. dusjah word moeilijk ma ga het toch proberen!

en anders zoiezo alvast heel veel suc6 ;)

• #3.068

Siem woog 124,3 kg (dus net geen 125kg) toen hij in 1987 het volgende resultaat behaalde:
SQ 370 - BP 265 - DL 365 Tot: 1000kg (Wilkspunten 570).
Ik denk dat als hij paar flinke borden met spaghetti op had hij wel in de 125+ terecht kwam ;)

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

dat is niet niks ! :|

ik hoop dat ik zondag kan komen maar het ziet er duister uit tot nu toe.
jorrit (spencer) gaat niet mee want die heeft een feest van zijn oom. en een vriend van mij ( hier ook ergens opt forum ma niet egt actief) zit dan in centerparcs. dusjah word moeilijk ma ga het toch proberen!

en anders zoiezo alvast heel veel suc6 ;)

O.K...Thnx en wellicht zien we ons toch nog wel! :)

Stuit het je niet een beetje tegen de borst om met steroïden behaalde resultaten/records aan te halen Huggy..?
2010 was een mooi jaar geweest om de teller op " 0 " te zetten, en vanaf nu gecontroleerde resultaten/records op te tekenen.
Ik beschuldig niemand, maar er zijn gewichten waarvan ik niet geloof dat ze naturel behaald zijn...
Aan de andere kant hebben we nu de shirts, maar ik denk dat die er niet tegen opwegen. ;)

• #3.070
Stuit het je niet een beetje tegen de borst om met steroïden behaalde resultaten/records aan te halen Huggy..?
2010 was een mooi jaar geweest om de teller op " 0 " te zetten, en vanaf nu gecontroleerde resultaten/records op te tekenen.
Ik beschuldig niemand, maar er zijn gewichten waarvan ik niet geloof dat ze naturel behaald zijn...
Aan de andere kant hebben we nu de shirts, maar ik denk dat die er niet tegen opwegen. ;)

Principieel gezien heb je gelijk, maar...ik vrees dat alle anderen in zijn klasse ook alles behalve clean waren. Zodoende was het dus onderling niet unfair. Ik ga er vanuit dat zulke gewichten slechts door heel weinig mensen raw gedrukt kunnen worden.
De eerste dopingcontrole vond overig plaats in 1968 (Olympische (Winter)Spelen in Grenoble en Mexico)...destijds kwam dopingcontrole nog sporadisch voor en had men ook niet de middelen en de kennis die men nu heeft.

Waarom denk je dat veel records uit de jaren '80 stammen en recente records niet op een NK zijn gezet, maar op een "gewone" competitie wedstrijd en sinds 2007 de regels is veranderd dat alleen nog maar op een NK een record verbroken kan worden (of dat je op andere wedstrijden verplicht ben om een dopingcontrole aan te vragen)?

Kijk ik beschuldig niemand...maar het is wel opvallend dat recente records (van paar jaar geleden) gezet werden op "gewone" wedstrijden en men vervolgens op een NK (waar doping controle plaatsvind) wegbleef...het is wel op zijn minst verdacht te noemen.

De huidige selectieleden worden echt aan strenge controles (ook buiten wedstrijden en dus onaangekondigd) onderworpen, en ik denk dan ook dat het momenteel veel moeilijker is om als gebruiker door de mazen van het net glippen.

Laatst bewerkt:
Klote doping!! :(

Nouja, ik heb er niks tegen maar het maakt de kansen voor de naturel trainende natuurlijk echt klein. Maar ach, je doet het uiteindelijk voor jezelf en je kunt altijd nog RAW records pakken. :)

(Stan Efferdings record van 2221lbs in de -125 bijvoorbeeld :p)

Ach ja.. dat gezeik over doping, iedereen moet het lekker zelf weten. 1000 totaal is altijd netjes, naturel of kuur.

En daarbij Muggy. De hele NPB zit vol met doping, er zijn er genoeg waar ik me hand voor in het vuur durf te steken dat ze WEL gebruiken, en jullie controleren wel heel selectief/streng.

Bij Powerlifting Holland heb je dat gezeik neit. Niemand wordt gecontroleerd, alleen de lifts tellen.

Laatst bewerkt:
  • #3.073
Ach ja.. dat gezeik over doping, iedereen moet het lekker zelf weten. 1000 totaal is altijd netjes, naturel of kuur.

En daarbij Muggy. De hele NPB zit vol met doping, er zijn er genoeg waar ik me hand voor in het vuur durf te steken dat ze WEL gebruiken, en jullie controleren wel heel selectief/streng.

Bij Powerlifting Holland heb je dat gezeik neit. Niemand wordt gecontroleerd, alleen de lifts tellen.

De „hele“ NPB zit vol met doping? ??? Gaan we weer generaliseren? Je hebt mij nooit ergens zien beweren dat er binnen de NPB de gelederen van de NPB zich geen dopingzondaars bevinden, net zomin heb ik ooit ergens beweerd dat iedereen bij Powerlifting Holland doping gebruikt.

Daarbij ben je niet goed op de hoogte wat controle’s betreft…de NPB voert namelijk zelf geen dopingcontrole uit en heeft daar ook geen enkele invloed op!

Het volgende staat op de NPBsite te lezen:
„Wij hebben geen zogenaamde controles, we hebben alleen echte controles die worden uitgevoerd door de dopingautoriteit. http://www.dopingautoriteit.nl/Wij hebben ook geen invloed op de controles, die trouwens verplicht gesteld worden door de NOC/NSF! Als iemand tijdens een controle gepakt is en positief is wordt hij/zij geschorst, dus is er geen sprake van dat de prestaties omhoog gaan omdat deze atleet niet aan wedstrijden mee kan doen. Verder wordt er random gecontroleerd, dat wil dus zeggen dat ze ten allen tijde opgeroepen kunnen worden voor een controle, waarbij de controleur gewoon aan huis komt om te controleren, en niemand weet wanneer dat gebeurd, dus de atleten zeker niet, dus er is ook geen sprake van resultaten van voor en na de controle, een controle kan namelijk altijd plaatsvinden“.

Als je als krachtsportbond in NL de officiële status van topsportbond wilt hebben zul je lid moeten worden van de KNKF en NOC/NSF…de NPB heeft daar bewust voor gekozen en zal zich ook aan de regels en afspraken moeten houden. Powerlifting Holland heeft andere keuzes gemaakt…en dat is verder prima…heb ik geen enkele moeite mee. Het doet er verder niet aan toe of ik het ermee eens ben of niet, maar ik respecteer die keuze…laten we dat vooral blijven doen, elkanders keuzes respecteren!

Feit is dat de NPB dus een streng anti-dopingsbeleid hanteerd en ook maatregelen neemt tegen hen die er op betrapt worden dat ze zich niet aan de afspraken en regels houden. Een waterdicht systeem bestaat echter niet, en er zullen nu eenmaal altijd personen zijn die door de mazen van het net weten te glippen. Als iemand doping wil gebruiken, is dat de keuze en de verantwoordelijkheid van die persoon zelf, maar hoort deze naar mijn mening niet thuis binnen de gelederen van de NPB!

In één punt geef ik je echter gelijk…1000kg totaal is een prestatie zelfs als je doping gebruikt! :)

Laatst bewerkt:
alleen de lifts tellen.
Marrkos, wat een onzin...

In één punt geef ik je echter gelijk…1000kg totaal is een prestatie zelfs als je doping gebruikt! :)
Da's wel waar natuurlijk...
Je moet heel wat in je mars hebben om zoveel te kunnen tillen, maar het verloochend wel waar jij voor pretendeert te staan.

• #3.075
Da's wel waar natuurlijk...
Je moet heel wat in je mars hebben om zoveel te kunnen tillen, maar het verloochend wel waar jij voor pretendeert te staan.

Het zou ook niet mijn persoonlijke keuze zijn om doping te gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ik geen uitmuntende prestaties weet te waarderen...een loglift van ruim 210kg door Zydrunas Savickas vind ik een knap staaltje ook al weet ik vrijwel 100% zeker dat die prestatie niet natural is neergezet.

Er zijn genoeg "krachtsporters" die gebruiken en nauwelijks aansprekende stats hebben...je moet dus ondanks het gebruik van doping inderdaad nog wel wat in je mars hebben tot zulke prestaties :)

Resultaten kun je nooit 100% zeker van zijn dat ze zonder doping zijn. Iemand kan gerust zijn kracht flink opbouwen met AS. Dan een jaar of 5-6 clean zijn en zijn kracht merendeels behouden hebben. Mee doen met naturel wedstrijd en als er een doping controle is zullen ze niks meer in zijn bloed vinden en wordt hij als clean bestempeld.

Just the way it should be. Als mensen gaan lopen zeuren over doping moeten ze wat mij betreft ook de gear verwijderen. Als blijkt dat de beginnerswedstrijd me bevalt en vaker zulke wedstrijden wil doen zal het ook bij PL Holland zijn. Heb je niet van uitzondering dit wel en dat niet. Ik ben persoonlijk ook van alles of niks...zwart of wit...al dat grijze uitzonderings geneuzel heb ik geen zin in. Niet alleen met sport, maar ook in de politiek en me leven zelf :)

Laatst bewerkt:
Klote doping!! :(

Nouja, ik heb er niks tegen maar het maakt de kansen voor de naturel trainende natuurlijk echt klein. Maar ach, je doet het uiteindelijk voor jezelf en je kunt altijd nog RAW records pakken. :)

(Stan Efferdings record van 2221lbs in de -125 bijvoorbeeld :p)

Stan Efferding gebruikt natuurlijk niks, die is 100% naturel!!! :rolleyes: Raw records pakken is zowat nog moeilijker dan geared records, omdat het risico op blessures veel en veel hoger is. Vergeet niet dat gear in de eerste instantie is ontworpen ter preventie van blessures.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Zozozo...een nieuw shirt...heb je al een of ander magisch shirt op het oog ;)...laat me raden een titan shirt?

Ik heb niet perse een bepaald shirt op het oog, ga er vanavond even een aantal proberen en dan zien we wel weer ;) Titan is vrij waarschijnlijk aangezien ik de afgelopen tijd eea in een Titan F6 heb gedrukt, maar wie weet, we zien het vanzelf wel :D

Gewoon voor iedere wedstrijd elke atleet een spuit in de reet duwen en een snuifje coke laten nemen, ben je van alle gezeik af.
Gelijke monniken, gelijke kappen, transparantie ten top.

:rolleyes:

Jammer dat we niet in Utopia leven en iedereen zo eerlijk is als moeder Theresa, maar that's life! Topsport is niet eerlijk en dat zal het ook nooit worden.

Haal er gewoon het maximale uit en kijk vooral niet teveel naar anderen, want er is altijd iemand die slimmer is dan de rest..
Voor het geval je wilt winnen, dan kun je beter zorgen dat jij diegene bent..

• #3.079
Just the way it should be. Als mensen gaan lopen zeuren over doping moeten ze wat mij betreft ook de gear verwijderen. Als blijkt dat de beginnerswedstrijd me bevalt en vaker zulke wedstrijden wil doen zal het ook bij PL Holland zijn. Heb je niet van uitzondering dit wel en dat niet. Ik ben persoonlijk ook van alles of niks...zwart of wit...al dat grijze uitzonderings geneuzel heb ik geen zin in. Niet alleen met sport, maar ook in de politiek en me leven zelf :)

:roflol: Lees eerst maar eens de reglementen van Powerlifting Holland, of dacht je soms omdat er geen dopingcontrole is het verder een zooitje ongeregelden zijn die verder geen regels hebben?
Maar je hebt gelijk...jouw profiel matcht beter bij Powerlifting Holland ;)

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ---------
Ik heb niet perse een bepaald shirt op het oog, ga er vanavond even een aantal proberen en dan zien we wel weer ;) Titan is vrij waarschijnlijk aangezien ik de afgelopen tijd eea in een Titan F6 heb gedrukt, maar wie weet, we zien het vanzelf wel :D
[/COLOR]

O.K. ben benieuwd, maar ik verwacht Titan :p

Ik zeg niet dat het een zooitje ongeregeld is. Ik zeg dat ze niet zo lopen te miepen met dit wel en dat niet. Het is gewoon alles of niets.

Terug
Naar boven